Salaris taxichauffeur

Taxichauffeur verdient in 2012 € 56,23 netto meer per maand

Fulltime taxichauffeurs in loondienst hebben in 2012 gemiddeld € 56,23 netto meer salaris per maand dan vorig jaar. Werkgevers zijn hiervoor € 69,11 extra per chauffeur per maand kwijt. Dat heeft Erik Boom van Taxi Loon Salarisverwerking berekend.

De verhoging wordt vooral veroorzaakt door de cao-loonsverhoging van 5,3%. Het verschil voor de werkgeverslasten is procentueel iets kleiner (2,8%), omdat de afdracht voor sociale lasten (WW, WAO premies e.d.) omlaag is gegaan. Maar het pensioenfonds kost echter voor zowel de werkgever als werknemer extra geld.

Salaris taxichauffeur

Zoals in bovenstaande afbeelding te zien is, verdient de gemiddelde taxichauffeur € 1903,75 bruto. Daarvan houdt hij netto € 1411,58 over. Aan pensioen betaalt hij zelf € 130,27 euro, de werkgever draagt € 188,67 bij. Door alle premies is een werkgever per maand gemiddeld € 2522,03 kwijt per taxichauffeur. Vorig jaar had een taxichauffeur nog een gemiddeld salaris van € 1.807,93 bruto en € 1.355,35 netto.

Bestaande taxichauffeur krijgen ook nog eens jaarlijks een tredeverhoging. Als we die meetellen, verdienen de bestaande taxichauffeurs gemiddeld € 73,09 netto meer salaris per maand. Dat kost de werkgever die geen startende chauffeurs in dienst neemt gemiddeld € 120,62 extra per werknemer.

Administratie

Taxi Loon verzorgt salarisadministratie uitsluitend voor taxibedrijven. Bekijk via onderstaande link de gemaakte berekeningen. Ze zijn onder voorbehoud en gebaseerd op een full time dienstverband, aan de hand van de door het SFT en/of PF vervoer gepubliceerde gegevens.

Bekijk via deze link het volledige overzicht met alle details en berekeningen voor 2012

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

10 reacties op “Taxichauffeur verdient in 2012 € 56,23 netto meer per maand”

Henk|18.01.12|22:34

Beste chauffies neem nou maar een uitkering dan ben je beter af,een hond heeft het beter.

Hape|19.01.12|12:39

Ik had voor dit cao een hoger salaris incl.evtuele onrelmatigheidstoeslagen die nu zijn afgeschaft.
In het laatste cao staan prachtige verhogingen over 5 jaar maar ook de toevoeging dat de verhogingen niet hoeven worden betaald als de chauffeur meer verdient dan het hoogste minimum,een zegen uit de hemel voor mijn baas.
Mijn salaris is nu dank zij de prijscompensaties 2100,- en ik zal lang moeten wachten voordat ik weer eens loonsopslag krijg.
Dit cao heeft voor mij zeer slecht uitgepakt.

Erik Boom|19.01.12|14:31

@ Hape,

Erg vervelend voor je, je bent echter alleen voor de verhoging uitgesloten en niet voor de prijscompensatie. Dus ik hoop dat je loon voor 2011 en 2012 wel is verhoogd met respectievelijk 1.4% en 2.3%.
Hoewel niet erg veel heb je wel recht op een kleine verhoging

Erik Boom | Taxi Loon Salarisverwerking

paul|19.01.12|14:46

Kan iemand ook eens uitrekenen hoeveel er gemiddeld voor de ondernemer overblijft? Gemiddelde omzet per uur is 22,00 euro, minus btw is dat 20,75 x 173,50 uur is 3600 euro, – loonkosten 2522 = 1078! Hier dienen dan nog de autokosten, verzekeringen, communicatie, vakantieuren, overige verloven, cursussen, (medische)keuringen, lidmaatschappen, juridische-, accountants-, reclamekosten e.d. van betaald te worden alsmede de kosten wanneer een werknemer ziek wordt, schade rijdt, en dergelijke…

paul|19.01.12|14:54

…Ik kan u zeggen daar blijft niets, maar dan ook helemaal niets meer van over… nieuwe dubbeltariefsysteem is ook nog eens ongunstiger, en straks moeten we allemaal een BCT aanschaffen, waarvan? Ik heb mijn personeel al gemeld dat ze naar een andere baan om kunnen kijken want ik kan ze domweg niet meer betalen. Enige optie… Voor een éérlijke markt waarin óók werknemers meer kunnen verdienen; afschaffen subsidies (regiotaxi), markt voor alle taxibedrijven openstellen en TARIEVEN VRIJGEVEN!

Erik Boom | Taxi Loon|19.01.12|16:15

@ Hape

Ik mag toch wel hopen je loon wel verhoogd is met de prijscompensatie (1.4% en 2.3% voor resp. 2011 en 2012)? want daar heb je wel gewoon recht op

Bezorgde Nederlander|23.01.12|12:24

Beste Paul,

Als dat je omzet is dan doe je het niet goed en moet je lekker stoppen en wat anders gaan doen.
Voor de toekomst van de CAO voor taxi vervoer is dit een super mooi akkoord en is men bezig met een inhaalslag t.o.v. andere CAO’s
Het enige wat de werkgevers moeten doen….. is elkaar het verlies gaan gunnen. Makkelijk gezegd ik weet het, maar zolang voor die achterlijk lage bedragen wordt ingeschreven, zal iedereen blijven klagen.
15 jaar geleden Was de CAO echt minder mooi hoor!

Paul Dijkhuizen|27.01.12|22:47

@bezorgde nederlander,
Ik ben ook inderdaad van plan iets anders te gaan doen, taxivervoer is straks alleen nog maar rendabel in grote steden, of indien je beschikt over gesubsidieerde contracten… Overigens is die gemiddelde omzet niet mijn omzet, maar dat schijnt de gemiddelde omzet per taxi in Nederland te zijn… denk dat ik maar leraar wordt, 1040 uur per jaar lesgeven, héél veel vrije dagen, weekenden vrij, feestdagen vrij, alleen overdag werken en een bond die wél iets doet!

arnold|05.02.12|21:39

Ik ben ook net eigenlijk begonnen, 3 maanden met behoud van uitkering, omdat de IRO afgeschaft is bij het UWV.
Maar om dit werk nou blijvend te doen…. nou nee…
Terwijl ik het juist heel mooi (mensen)werk vind, maar ja, het is stressen en nog eens stressen op die regiotaxi…. Ik kan ook bij een hoveniersbedrijf in gemeentelijke projecten in de groenvoorziening gaan werken, 4 dagen per week, gewoon vaste tijden, en weekend. En geen stress… Denk dat ik dat toch maar ga doen.

Johan|09.04.12|11:58

Ik ben sinds kort taxi-chauffeur. Eigen bedrijf(je) gehad en daarvoor tot mijn 40ste werkzaam in de Mail en Marketing wereld. Altijd goed verdiend. Ik heb met mijn volle verstand de baan geaccepteerd omdat het me leuk leek en tot nu toe vind ik het ook leuk. Begrijp best dat je geen topsalaris kunt verwachten als taxi-chauffeur maar het is wel heel erg weinig en ik vind het ook onrechtvaardig. Ik rij op Amsterdam en Schiphol en riskeer dagelijks mijn leven en dan verdien je € 1689 bruto.

Taxichauffeur verdient in 2012 € 56,23 netto meer per maand | TaxiPro
Salaris taxichauffeur

Taxichauffeur verdient in 2012 € 56,23 netto meer per maand

Fulltime taxichauffeurs in loondienst hebben in 2012 gemiddeld € 56,23 netto meer salaris per maand dan vorig jaar. Werkgevers zijn hiervoor € 69,11 extra per chauffeur per maand kwijt. Dat heeft Erik Boom van Taxi Loon Salarisverwerking berekend.

De verhoging wordt vooral veroorzaakt door de cao-loonsverhoging van 5,3%. Het verschil voor de werkgeverslasten is procentueel iets kleiner (2,8%), omdat de afdracht voor sociale lasten (WW, WAO premies e.d.) omlaag is gegaan. Maar het pensioenfonds kost echter voor zowel de werkgever als werknemer extra geld.

Salaris taxichauffeur

Zoals in bovenstaande afbeelding te zien is, verdient de gemiddelde taxichauffeur € 1903,75 bruto. Daarvan houdt hij netto € 1411,58 over. Aan pensioen betaalt hij zelf € 130,27 euro, de werkgever draagt € 188,67 bij. Door alle premies is een werkgever per maand gemiddeld € 2522,03 kwijt per taxichauffeur. Vorig jaar had een taxichauffeur nog een gemiddeld salaris van € 1.807,93 bruto en € 1.355,35 netto.

Bestaande taxichauffeur krijgen ook nog eens jaarlijks een tredeverhoging. Als we die meetellen, verdienen de bestaande taxichauffeurs gemiddeld € 73,09 netto meer salaris per maand. Dat kost de werkgever die geen startende chauffeurs in dienst neemt gemiddeld € 120,62 extra per werknemer.

Administratie

Taxi Loon verzorgt salarisadministratie uitsluitend voor taxibedrijven. Bekijk via onderstaande link de gemaakte berekeningen. Ze zijn onder voorbehoud en gebaseerd op een full time dienstverband, aan de hand van de door het SFT en/of PF vervoer gepubliceerde gegevens.

Bekijk via deze link het volledige overzicht met alle details en berekeningen voor 2012

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

10 reacties op “Taxichauffeur verdient in 2012 € 56,23 netto meer per maand”

Henk|18.01.12|22:34

Beste chauffies neem nou maar een uitkering dan ben je beter af,een hond heeft het beter.

Hape|19.01.12|12:39

Ik had voor dit cao een hoger salaris incl.evtuele onrelmatigheidstoeslagen die nu zijn afgeschaft.
In het laatste cao staan prachtige verhogingen over 5 jaar maar ook de toevoeging dat de verhogingen niet hoeven worden betaald als de chauffeur meer verdient dan het hoogste minimum,een zegen uit de hemel voor mijn baas.
Mijn salaris is nu dank zij de prijscompensaties 2100,- en ik zal lang moeten wachten voordat ik weer eens loonsopslag krijg.
Dit cao heeft voor mij zeer slecht uitgepakt.

Erik Boom|19.01.12|14:31

@ Hape,

Erg vervelend voor je, je bent echter alleen voor de verhoging uitgesloten en niet voor de prijscompensatie. Dus ik hoop dat je loon voor 2011 en 2012 wel is verhoogd met respectievelijk 1.4% en 2.3%.
Hoewel niet erg veel heb je wel recht op een kleine verhoging

Erik Boom | Taxi Loon Salarisverwerking

paul|19.01.12|14:46

Kan iemand ook eens uitrekenen hoeveel er gemiddeld voor de ondernemer overblijft? Gemiddelde omzet per uur is 22,00 euro, minus btw is dat 20,75 x 173,50 uur is 3600 euro, – loonkosten 2522 = 1078! Hier dienen dan nog de autokosten, verzekeringen, communicatie, vakantieuren, overige verloven, cursussen, (medische)keuringen, lidmaatschappen, juridische-, accountants-, reclamekosten e.d. van betaald te worden alsmede de kosten wanneer een werknemer ziek wordt, schade rijdt, en dergelijke…

paul|19.01.12|14:54

…Ik kan u zeggen daar blijft niets, maar dan ook helemaal niets meer van over… nieuwe dubbeltariefsysteem is ook nog eens ongunstiger, en straks moeten we allemaal een BCT aanschaffen, waarvan? Ik heb mijn personeel al gemeld dat ze naar een andere baan om kunnen kijken want ik kan ze domweg niet meer betalen. Enige optie… Voor een éérlijke markt waarin óók werknemers meer kunnen verdienen; afschaffen subsidies (regiotaxi), markt voor alle taxibedrijven openstellen en TARIEVEN VRIJGEVEN!

Erik Boom | Taxi Loon|19.01.12|16:15

@ Hape

Ik mag toch wel hopen je loon wel verhoogd is met de prijscompensatie (1.4% en 2.3% voor resp. 2011 en 2012)? want daar heb je wel gewoon recht op

Bezorgde Nederlander|23.01.12|12:24

Beste Paul,

Als dat je omzet is dan doe je het niet goed en moet je lekker stoppen en wat anders gaan doen.
Voor de toekomst van de CAO voor taxi vervoer is dit een super mooi akkoord en is men bezig met een inhaalslag t.o.v. andere CAO’s
Het enige wat de werkgevers moeten doen….. is elkaar het verlies gaan gunnen. Makkelijk gezegd ik weet het, maar zolang voor die achterlijk lage bedragen wordt ingeschreven, zal iedereen blijven klagen.
15 jaar geleden Was de CAO echt minder mooi hoor!

Paul Dijkhuizen|27.01.12|22:47

@bezorgde nederlander,
Ik ben ook inderdaad van plan iets anders te gaan doen, taxivervoer is straks alleen nog maar rendabel in grote steden, of indien je beschikt over gesubsidieerde contracten… Overigens is die gemiddelde omzet niet mijn omzet, maar dat schijnt de gemiddelde omzet per taxi in Nederland te zijn… denk dat ik maar leraar wordt, 1040 uur per jaar lesgeven, héél veel vrije dagen, weekenden vrij, feestdagen vrij, alleen overdag werken en een bond die wél iets doet!

arnold|05.02.12|21:39

Ik ben ook net eigenlijk begonnen, 3 maanden met behoud van uitkering, omdat de IRO afgeschaft is bij het UWV.
Maar om dit werk nou blijvend te doen…. nou nee…
Terwijl ik het juist heel mooi (mensen)werk vind, maar ja, het is stressen en nog eens stressen op die regiotaxi…. Ik kan ook bij een hoveniersbedrijf in gemeentelijke projecten in de groenvoorziening gaan werken, 4 dagen per week, gewoon vaste tijden, en weekend. En geen stress… Denk dat ik dat toch maar ga doen.

Johan|09.04.12|11:58

Ik ben sinds kort taxi-chauffeur. Eigen bedrijf(je) gehad en daarvoor tot mijn 40ste werkzaam in de Mail en Marketing wereld. Altijd goed verdiend. Ik heb met mijn volle verstand de baan geaccepteerd omdat het me leuk leek en tot nu toe vind ik het ook leuk. Begrijp best dat je geen topsalaris kunt verwachten als taxi-chauffeur maar het is wel heel erg weinig en ik vind het ook onrechtvaardig. Ik rij op Amsterdam en Schiphol en riskeer dagelijks mijn leven en dan verdien je € 1689 bruto.