Boordcomputer Taxi, Quipment XS

Quipment komt met lease van taximeter, printer en BCT

Taxibedrijven staan voor veel investeringen in korte tijd. Op 1 april wordt de nieuwe tariefstructuur ingevoerd inclusief de bonplicht. Taxi-ondernemers moeten dus investeren in een geschikte taximeter inclusief printer om aan de wetgeving te voldoen. Voor 1 oktober 2013 dient een taxi eveneens van een boordcomputer voorzien te worden. Daarom introduceert Quipment een lease-aanbieding. Hierbij wordt alles geregeld voor 74 euro per maand en is geen aanbetaling nodig.

Voor dit maandelijks bedrag van 74 euro ontvangt de taxi-ondernemer de nieuwe tariefstructuur in de huidige taximeter, een printer en de Quipment BCT | XS. Dat is de kleinste BCT van Nederland. Zo is een taxibedrijf ineens klaar voor de nieuwe tariefstructuur, bonplicht én de BCT wetgeving.

Subsidie Boordcomputer Taxi

Met deze constructie voldoet een taxi-ondernemer aan alle wetgeving, zonder voor een investering van vele duizenden euro’s te komen staan. En zodra de BCT is ingebouwd, ontvangt hij ook nog eens zelf het subsidiebedrag van 600 euro per BCT rechtstreeks op zijn rekening.

Quipment geeft 2 jaar garantie op de BCT, alle inbouw wordt verzorgd, inclusief jaarlijkse taximeter keuring voor de komende 4 jaar, BCT activering, toegang tot www.boordcomputer.nl (opvragen van de verplichte BCT gegevens), draadloos uitlezen van de BCT via GPRS (data inbegrepen) en Track & Trace.

Taximeter

Beschikt een taxi-ondernemer nog niet over een meter die geschikt is voor het dubbel tariefsysteem, dan kan hij voor € 11,- per maand extra de HALE MCT-06 taximeter verkrijgen bij Quipment.

“Heeft een taxi-ondernemer net een taximeter met printer gekocht en wil hij toch profiteren van deze aanbieding, dan kan dat ook”, vertelt Roy Boons van Quipment.

“We kunnen de reeds gekochte taximeter en printer in onze leaseaanbieding onder brengen. Hij krijgt dan het volledige aankoopbedrag teruggestort en ontvangt ook het BCT-subsidiebedrag rechtstreeks op zijn rekening. Hij bestaalt alleen een vast bedrag per maand.”

De actie is geldig tot en met 1 april 2012 en is gebaseerd op een looptijd van 48 maanden. Na de looptijd wordt de ondernemer eigenaar van de apparatuur. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

32 reacties op “Quipment komt met lease van taximeter, printer en BCT”

CabKnowHow|02.03.12|15:03

Ik denk dat dit een goed idee is je krijgt ook nog eens 600,00 euro op je rekening.

Ik vraag me alleen af of er ook een koppeling is met alle taximeters?

Erik|04.03.12|20:40

Hier komt de aap uit de mouw.
Dan kost deze BCT U wel even 48 x € 74 = € 3552 ! (Ex Taximeter indien nodig.)
Dat is dan wel even een ander bedrag dan wat ons steeds voorgehouden is, Rond de €1000
en daarmee weet je ook niet of dit je boekhouding vereenvoudigd en nog veel meer vragen.
Ik denk dat de investering hetzelfde blijft, alleen uitgesmeerd over 48 maanden, en wie weet of deze boordcomputer voldoet aan de verwachtingen.
Of dit een goed idee is kan je betwijfelen.

Aldo|05.03.12|08:27

Wat is dat voor een kromme berekening? Volgensmij heb je voor die 3500 nu ook een taximeter evt, mocht je nog met oude rommel werken…een geschikte printer en volgens het artikel:

“…alle inbouw wordt verzorgd, inclusief jaarlijkse taximeter keuring voor de komende 4 jaar, BCT activering, toegang tot http://www.boordcomputer.nl (opvragen van de verplichte BCT gegevens), draadloos uitlezen van de BCT via GPRS (data inbegrepen) en Track & Trace.”

Duco Douwstra|05.03.12|09:20

Het is net als met een telefoonabonnement, je krijgt een telefoon gratis, maar de maandelijkse kosten zijn zeer hoog. En Erik ik zie nog niet dat het apparaat na 4 jaar jou eigendom is, de keuring en service zijn 4 jaar gratis en maar 2 jaar garantie. En natuurlijk zijn alle taxichauffeurs ondernemers de afgelopen jaren zeer vakkundig bijna onontkoombaar het pak ingenaaid. Maar de kruik gaat net zolang te water tot hij barst. De BCT is op voorhand al een mislukt object een worst van € 600,00

Duco Douwstra|05.03.12|09:33

Een worst van € 600,00 daar trapt toch niemand in. CabKnowHow is er kennelijk wel blij mee, maar natuurlijk past dit ding niet overal op. Je wil als leverancier natuurlijk wel dat de klanten echt afhankelijk van jou zijn. Maar waar blijft de volledige BCT van maximaal € 1300,00 minus de € 600,00 subsidie, zoals in de voorwaarde in de werkgroep was gesteld? Anders zou het hele project niet doorgaan omdat het dan onbetaalbaar zou zijn. Dat was het uitgangspunt. Het project blaast zichzelf wel op.

Erik|05.03.12|13:27

@ Aldo
De Taximeter, indien nodig kost 11 euro per maand = € 528, komt nog bovenop de € 3552.
Wat heeft een eigen rijder aan Track en Trace?
Het uitgangspunt van K.N.V. en I.V.W. in 2007 was, dat een B.C.T compleet ergens tussen de € 500 en € 1000 mocht gaan kosten daar er anders geen draagvlak voor is.
Deze voorwaarde kan niet waar gemaakt worden, daar heeft Douwstra gelijk in.
De wetgeving waardoor een BCT verplicht wordt is nutteloos, waardoor we moeten investeren in een onzin kastje.

Deslimstevervoerder|05.03.12|15:02

De wetgeving van de BCT is al van kracht… Dus wat Duco roept klopt niet. Maar goed, veel meer dan roepen kan hij niet.. o jah boekjes verkopen! En die heeft straks niemand meer nodig. Ga je dan weer beleggen Dauwstra?

Aldo|05.03.12|16:32

Je hebt gelijkt @Erik
Wellicht hebben eigen rijders niets aan track&trace en draadloze gegevensoverdracht. Maar het lijkt me toch wel verrekte makkelijk…

Maar goed, beter in één keer kopen dan lenen. Geld lenen kost geld tenslotte.

Duco Douwstra|05.03.12|18:56

“Deslimstemstevervoerder” Als je dat van jezelf zegt, zegt dat genoeg over de mate van slim zijn. Als jij vind dat ik niet veel meer kan dan roepen, dan ben je heel slecht op de hoogte van hetgeen ik allemaal bereikt heb, geen boetes meer om niks van € 1320,– en de nieuw aangenomen motie rust – en rijtijdenwet, ruim 2 miljoen besparing per jaar op de werkmappen en nog veel meer. En jij wat het jij bereikt als de “slimste” Ik weet dat de BCT wet van kracht is maar er is nog steeds geen BCT

Duco Douwstra|05.03.12|19:22

“Deslimstevervoerder”? Er vreemd als je dat van jezelf zegt. Maar slimste, ik heb nooit geroepen dat er nog geen wetgeving is van de BCT. Maar ik roep wel, dat de al 7 jaar beloofde BCT van maximaal € 1250,– zoals afgesproken er nog steeds niet is. En je hoeft niet eens slim te zijn om te weten wat ik allemaal al bereikt heb! En jij wat heb jij al bereikt? En ja ik ben ook een succesvolle belegger. En er zijn veel mensen die mij slim vinden, maar dat hoor je niet van jezelf te zeggen.

A.Urban|05.03.12|23:07

@ Deslimstevervoerder.
De Taxiwet van 2000 is ook van kracht, totaal mislukt kan je wel stellen.
Dit staat ons ook te wachtten met de BCT. De basis eisen waar de BCT aan moet voldoen, heeft voor de taxiondernemers geen enkele meerwaarde, echter wij en de belastingbetaler moeten dit experiment wel betalen.
Vind je dat de BCT meerwaarde heeft, ook t.o.v. huidige taxiterminals, leg dat dan eens uit.
Kosten baten plaatje? Ik ben benieuwd.

Duco Douwstra|06.03.12|09:29

Er zijn taxibedrijven o.a. Urban, die een aantal jaren geleden voor ruim € 80 000,– nieuwe apparatuur in de taxi’s aan hebben geschaft. Deze apparaten voldoen aan alle controle eisen, alleen de volstrekt nutteloze digitale handtekening kan hierop niet geïnstalleerd worden. Wat zijn dan voor dit bedrijf de gevolgen, juist zijn hele investering in de vuilnisbak en nieuwe apparatuur aanschaffen voor ruim € 100 000,–. Maar wees gerust, de BCT is financieel en praktische onuitvoerbaar.

Aldo|06.03.12|11:59

@Duco, leg eens uit…financieel en praktisch onuitvoerbaar? Waarom dan?

(Gewoon benieuwd naar je bevindingen, kan die zo snel niet vinden)

A.Urban|06.03.12|13:00

Dat kan ik ook Aldo. Er is geen bank te vinden die in deze tijden voor dergelijke regelgeving je geld gaat lenen. Waar staan we voor: Loonsverhogingen, brandstofprijzen die de pan uit rijzen,
omzetdaling door aanbestedingen, oneerlijke concurrentie van belbussen, snorders, chauffeursdiensten, enz, enz. De manipuleerbare B.C.T. heeft voor geautomatiseerde bedrijven geen enkele meerwaarde T.O.V. de huidige Taxiterminals, in tegendeel. De basis eisen maken sjoemelen er mee mogelijk.Onzin ding dus.

Duco Douwstra|06.03.12|18:27

Er zijn heel veel mensen die in de basis besprekingen in 2003 toezeggingen hebben gedaan over prijs BCT, administratieve besparingen nut en noodzaak, die toen al van geen kant klopten. Vergelijk het maar met een kwaadaardig gezwel en celdelingen. Eerst zou hij maximaal € 750,00 mogen kosten anders zou het volgens het KNV onbetaalbaar worden en afgeblazen moeten worden. We zitten nu op pl/min. € 3500,– En wie kan mij uitleggen wat de administratieve besparing is, het tegendeel is veel eerder

Duco Douwstra|06.03.12|18:37

het geval. Je zal notities moeten blijven maken in de auto, dat is bewaar plichtige administratie. De BCT geregeld uitlezen en inlezen, zorgplicht niet kwijtraken. Chauffeurskaart of kaarten uitlezen en inlezen bewaarplicht. Inbouwen, overbouwen, keuren en alle ellende er omheen. Kan iemand mij nog steeds de voordelen uitleggen. De IVW probeert ons wijs te maken dat de BCT er moet komen om het u gemakkelijker te maken, heel onbetrouwbaar. Maar straks dragen 20000 saboteurs de BCT ten grave :-}

John|07.03.12|09:21

Alles is weer onduidelijk wat Quipment schrijft.
Op hun site staat een BCT/ XS met een geintegreerde Taximeter aangegeven.
Waarom het verhaal hierboven van een ‘geschikte taximeter” ???????
Ik zou ook wel een digitale uitgeprinte bon uit de BCT/XS willen zien, dan weet je tenminste hoe dat er uit ziet.
Ik zie ook fabrikanten met een veel realistischer prijs voor een standaard BCT.
Maar wat de meerwaarde is en of dat die BCT problemen op kan lossen en welke, is mij onduidelijk.

Cor van Tuil|08.03.12|19:07

De prijzen voor een BCT lijken wat te schommelen bij Quipment, hier een eerdere prijs en toelichting op Taxipro site te vinden.
” De prijsstelling van een BCT komt overeen met de berekeningen van minister Schultz.“Je hebt inderdaad een boordcomputer vanaf 1000 euro. Deze voldoet aan de richtlijnen van het ministerie. De klant kan natuurlijk altijd voor meer opties kiezen.” Aldus Roy Boons van Quipment.
Dat vraagt om uitleg. Vergissing? Of toch €4080, BCT+ Taximeter? Ex btw?
Roy, leg eens uit.

taxi maastricht|09.03.12|18:58

Dit alles is alleen een geldkwestie en hier trappen alleen eenmanszaakjes in die er financieel niet gezond voorstaan en die na 48 maanden bijna 3 bct hadden kunnen kopen, Verder blijft het de vraag is die BCT nu wel te vertrouwen Nee dus tot op heden nog niet 100% is het systeem nog niet dus mijn suggestie is een printer is per 01/04 verplicht maar de BCT schaf hem niet aan eer die 100% ok is en men zeker weet of het weer niet veranderd word in het komende jaar. Denk volgens Uw beurs

Roy|11.03.12|13:47

Quipment,
Op je de video ergens op deze site vertel je dat de BCT / XS € 950 kost , en daarmee voldoe je aan de eisen.. Wat doet of kan die BCT/XS dan precies volgens die eisen? Waarom nu een verhaal van diezelfde BCT/XS met een prijs van ver over de € 4000.-
Deze manier van reclame maken is voor mij en anderen niet erg duidelijk denk ik.
Op de site van IVW wordt verteld dat de BCT van plmns €600 a €900 ons veel werk en onkosten bespaart. Daar en over de prijs zou duidelijkheid moeten komen.

Piet|12.03.12|10:20

@ Allen,

Het betreft hier een lease constuctie. Dus geld lenen kost geld!

Barend|12.03.12|11:02

@Roy: Je berekening klopt niet.

Stel: Die 950 is voor een BCT en een printer inclusief alle keuringen en inbouw en financieringskosten. Stel dat de BCT en printer 1500 euro kosten en je 7% rente rekent, dan is dat al 2.000 euro na 4 jaar. Je betaalt 74 euro x 48 maanden = 3500 euro. Daar krijg je 600 euro subsidie op, dus 2900 euro.

Die resterende 900 euro is voor de inbouw en keuringen 4 jaar lang.

Dat is dan al een heel ander plaatje dan jij voorschotelt.

Roy|12.03.12|12:05

@ Barend
Ik heb die berekening niet gemaakt, dit is een aanbod van Quipment, en ook de prijzen die zij op de video aangeven!
Daarnaast kloppen je stellingen niet.
Een BCT behoeft alleen een inbouwkeuring en daarna geen jaarlijkse keuring, wat destijds afgesproken is met K.N.V en I.V.W.
Inbouw zal 2 a 3 uur zijn.
Ik vraag Quipment om uitleg, meer niet, en schotel geen plaatje voor.

CabKnowHow|15.03.12|14:17

Vandaag is het 15 maart 2012, kijk op de website van Taxitronic, Quipment en Cabman de drie voornaamste leveranciers van hardware voor de taxibranche.

Naar eigen zeggen professionele bedrijven klik op nieuws en wat zie je hoe goed de BEURS IN 2011 was, heren dat is 2,5 maand geleden dat is meer dan 20% van een jaar en jullie hebben geen NIEUWS over de BCT of spelen jullie een spelletje en maken jullie misschien PRIJSAFSPRAKEN?

Terwijl in oktober de overgangstermijn is ingegaan schandalig!!!!!

Roy|17.03.12|13:32

@ Barend
Heb je inmiddels al wat nagerekend, ik wel.
Voorbeeld:
Een lening van €2000 bij verschillende banken, kosten 4 jaar rente plm €850.
Dan even aandacht geven aan de overige BCT’s van b.v. Cabman, en vooral opletten wat allemaal inbegrepen is in de kosten daarvan , taximeter, kosten inbouw, printer, ondernemerskaart, keuringen, enz,.dan kom ik toch aan andere bedragen als hierboven genoemd.

Onno de Vries|19.03.12|13:05

Er is nog geen BCT te koop, laat staan uitgetest.
Als je, zodra hij op de markt komt hem gelijk aankoopt, loop je een groot risico dat jij hem aan het uittesten ben . Daarom zou het verstandig zijn een langere garantie periode te bedingen. B.V. 4 jaar, ipv de wettelijke 2 jaar.
Hoe het werkt met het typekeur voor dergelijke apparaten is mij niet duidelijk, je zou verwachtten dat hij een jaartje uitgetest moet zijn.

CabKnowHow|21.03.12|16:03

Ik heb vandaag begrepen dat er nog een leverancier bij gaat komen, ik weet niet hoe of wat maar deze zou dan een gekeurde BCT beschikbaar hebben in maart 2013.

Dat is nog ver weg maar misschien komen er nog eerder wat gegevens vrij.

Het zou gaan om een nieuw initiatief.

Onno de vries|22.03.12|10:37

Zou goed zijn als er meer aanbod komt en bovenal duidelijkheid wat het allemaal compleet gaat kosten.

CabKnowHow|22.03.12|13:17

Helemaal mee eens ik ben benieuwd wanneer we iets gaan horen van de prijzen dat wordt toch wel eens tijd zou ik zeggen!

Sandra|24.03.12|09:32

Taxi ondernemers zijn verplicht hun prijzen aan te geven ergens in of op de taxi.
Benzine maatschappijen, winkeliers enz enz. natuurlijk ook. Op de producten moet precies staan wat er allemaal in zit.
B.C.T. fabrikanten hebben daar zeg maar schijt aan.
We worden bewust volledig in het onzekere, en dom gehouden.
Prijzen van € 74 x 48 maanden ja, veel te duur dus, maar erger nog, je weet en snapt eigenlijk helemaal niet wat je daar precies voor krijgt.
Schande K.N.V. doe er iets aan S.V.P.

taxi maastricht|05.04.12|20:14

Bij deze wilde ik eens vragen of er nu eens duidelijkheid komt met die printer. Een klant wil een bon en krijgt een printbon ok. Moet men ook aanvangdienst uitprinten en einde dienst weer uitprinten want dit word je nergens verteld en op straat weet ook niemand het . Die doet dit en de ander doet dat. Geef eens goede info wat wel moet en/of mag.

Taxi Heerlen|19.04.12|16:21

Dit zijn de vereisten doe op de printbon moeten staan;
Bedrijfsnaam;
P nummer
Kenteken voertuig
gehanteerde tarieven, startprijs ,kmprijs, rijtijd
Afstand rit met een cijfer achter de komma
tijdsduur rit uur ,min.
datum
prijs
klactenmldpunt + telnr.+ website

zo dat was het ,veel plezier en veel papier

Quipment komt met lease van taximeter, printer en BCT | TaxiPro
Boordcomputer Taxi, Quipment XS

Quipment komt met lease van taximeter, printer en BCT

Taxibedrijven staan voor veel investeringen in korte tijd. Op 1 april wordt de nieuwe tariefstructuur ingevoerd inclusief de bonplicht. Taxi-ondernemers moeten dus investeren in een geschikte taximeter inclusief printer om aan de wetgeving te voldoen. Voor 1 oktober 2013 dient een taxi eveneens van een boordcomputer voorzien te worden. Daarom introduceert Quipment een lease-aanbieding. Hierbij wordt alles geregeld voor 74 euro per maand en is geen aanbetaling nodig.

Voor dit maandelijks bedrag van 74 euro ontvangt de taxi-ondernemer de nieuwe tariefstructuur in de huidige taximeter, een printer en de Quipment BCT | XS. Dat is de kleinste BCT van Nederland. Zo is een taxibedrijf ineens klaar voor de nieuwe tariefstructuur, bonplicht én de BCT wetgeving.

Subsidie Boordcomputer Taxi

Met deze constructie voldoet een taxi-ondernemer aan alle wetgeving, zonder voor een investering van vele duizenden euro’s te komen staan. En zodra de BCT is ingebouwd, ontvangt hij ook nog eens zelf het subsidiebedrag van 600 euro per BCT rechtstreeks op zijn rekening.

Quipment geeft 2 jaar garantie op de BCT, alle inbouw wordt verzorgd, inclusief jaarlijkse taximeter keuring voor de komende 4 jaar, BCT activering, toegang tot www.boordcomputer.nl (opvragen van de verplichte BCT gegevens), draadloos uitlezen van de BCT via GPRS (data inbegrepen) en Track & Trace.

Taximeter

Beschikt een taxi-ondernemer nog niet over een meter die geschikt is voor het dubbel tariefsysteem, dan kan hij voor € 11,- per maand extra de HALE MCT-06 taximeter verkrijgen bij Quipment.

“Heeft een taxi-ondernemer net een taximeter met printer gekocht en wil hij toch profiteren van deze aanbieding, dan kan dat ook”, vertelt Roy Boons van Quipment.

“We kunnen de reeds gekochte taximeter en printer in onze leaseaanbieding onder brengen. Hij krijgt dan het volledige aankoopbedrag teruggestort en ontvangt ook het BCT-subsidiebedrag rechtstreeks op zijn rekening. Hij bestaalt alleen een vast bedrag per maand.”

De actie is geldig tot en met 1 april 2012 en is gebaseerd op een looptijd van 48 maanden. Na de looptijd wordt de ondernemer eigenaar van de apparatuur. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

32 reacties op “Quipment komt met lease van taximeter, printer en BCT”

CabKnowHow|02.03.12|15:03

Ik denk dat dit een goed idee is je krijgt ook nog eens 600,00 euro op je rekening.

Ik vraag me alleen af of er ook een koppeling is met alle taximeters?

Erik|04.03.12|20:40

Hier komt de aap uit de mouw.
Dan kost deze BCT U wel even 48 x € 74 = € 3552 ! (Ex Taximeter indien nodig.)
Dat is dan wel even een ander bedrag dan wat ons steeds voorgehouden is, Rond de €1000
en daarmee weet je ook niet of dit je boekhouding vereenvoudigd en nog veel meer vragen.
Ik denk dat de investering hetzelfde blijft, alleen uitgesmeerd over 48 maanden, en wie weet of deze boordcomputer voldoet aan de verwachtingen.
Of dit een goed idee is kan je betwijfelen.

Aldo|05.03.12|08:27

Wat is dat voor een kromme berekening? Volgensmij heb je voor die 3500 nu ook een taximeter evt, mocht je nog met oude rommel werken…een geschikte printer en volgens het artikel:

“…alle inbouw wordt verzorgd, inclusief jaarlijkse taximeter keuring voor de komende 4 jaar, BCT activering, toegang tot http://www.boordcomputer.nl (opvragen van de verplichte BCT gegevens), draadloos uitlezen van de BCT via GPRS (data inbegrepen) en Track & Trace.”

Duco Douwstra|05.03.12|09:20

Het is net als met een telefoonabonnement, je krijgt een telefoon gratis, maar de maandelijkse kosten zijn zeer hoog. En Erik ik zie nog niet dat het apparaat na 4 jaar jou eigendom is, de keuring en service zijn 4 jaar gratis en maar 2 jaar garantie. En natuurlijk zijn alle taxichauffeurs ondernemers de afgelopen jaren zeer vakkundig bijna onontkoombaar het pak ingenaaid. Maar de kruik gaat net zolang te water tot hij barst. De BCT is op voorhand al een mislukt object een worst van € 600,00

Duco Douwstra|05.03.12|09:33

Een worst van € 600,00 daar trapt toch niemand in. CabKnowHow is er kennelijk wel blij mee, maar natuurlijk past dit ding niet overal op. Je wil als leverancier natuurlijk wel dat de klanten echt afhankelijk van jou zijn. Maar waar blijft de volledige BCT van maximaal € 1300,00 minus de € 600,00 subsidie, zoals in de voorwaarde in de werkgroep was gesteld? Anders zou het hele project niet doorgaan omdat het dan onbetaalbaar zou zijn. Dat was het uitgangspunt. Het project blaast zichzelf wel op.

Erik|05.03.12|13:27

@ Aldo
De Taximeter, indien nodig kost 11 euro per maand = € 528, komt nog bovenop de € 3552.
Wat heeft een eigen rijder aan Track en Trace?
Het uitgangspunt van K.N.V. en I.V.W. in 2007 was, dat een B.C.T compleet ergens tussen de € 500 en € 1000 mocht gaan kosten daar er anders geen draagvlak voor is.
Deze voorwaarde kan niet waar gemaakt worden, daar heeft Douwstra gelijk in.
De wetgeving waardoor een BCT verplicht wordt is nutteloos, waardoor we moeten investeren in een onzin kastje.

Deslimstevervoerder|05.03.12|15:02

De wetgeving van de BCT is al van kracht… Dus wat Duco roept klopt niet. Maar goed, veel meer dan roepen kan hij niet.. o jah boekjes verkopen! En die heeft straks niemand meer nodig. Ga je dan weer beleggen Dauwstra?

Aldo|05.03.12|16:32

Je hebt gelijkt @Erik
Wellicht hebben eigen rijders niets aan track&trace en draadloze gegevensoverdracht. Maar het lijkt me toch wel verrekte makkelijk…

Maar goed, beter in één keer kopen dan lenen. Geld lenen kost geld tenslotte.

Duco Douwstra|05.03.12|18:56

“Deslimstemstevervoerder” Als je dat van jezelf zegt, zegt dat genoeg over de mate van slim zijn. Als jij vind dat ik niet veel meer kan dan roepen, dan ben je heel slecht op de hoogte van hetgeen ik allemaal bereikt heb, geen boetes meer om niks van € 1320,– en de nieuw aangenomen motie rust – en rijtijdenwet, ruim 2 miljoen besparing per jaar op de werkmappen en nog veel meer. En jij wat het jij bereikt als de “slimste” Ik weet dat de BCT wet van kracht is maar er is nog steeds geen BCT

Duco Douwstra|05.03.12|19:22

“Deslimstevervoerder”? Er vreemd als je dat van jezelf zegt. Maar slimste, ik heb nooit geroepen dat er nog geen wetgeving is van de BCT. Maar ik roep wel, dat de al 7 jaar beloofde BCT van maximaal € 1250,– zoals afgesproken er nog steeds niet is. En je hoeft niet eens slim te zijn om te weten wat ik allemaal al bereikt heb! En jij wat heb jij al bereikt? En ja ik ben ook een succesvolle belegger. En er zijn veel mensen die mij slim vinden, maar dat hoor je niet van jezelf te zeggen.

A.Urban|05.03.12|23:07

@ Deslimstevervoerder.
De Taxiwet van 2000 is ook van kracht, totaal mislukt kan je wel stellen.
Dit staat ons ook te wachtten met de BCT. De basis eisen waar de BCT aan moet voldoen, heeft voor de taxiondernemers geen enkele meerwaarde, echter wij en de belastingbetaler moeten dit experiment wel betalen.
Vind je dat de BCT meerwaarde heeft, ook t.o.v. huidige taxiterminals, leg dat dan eens uit.
Kosten baten plaatje? Ik ben benieuwd.

Duco Douwstra|06.03.12|09:29

Er zijn taxibedrijven o.a. Urban, die een aantal jaren geleden voor ruim € 80 000,– nieuwe apparatuur in de taxi’s aan hebben geschaft. Deze apparaten voldoen aan alle controle eisen, alleen de volstrekt nutteloze digitale handtekening kan hierop niet geïnstalleerd worden. Wat zijn dan voor dit bedrijf de gevolgen, juist zijn hele investering in de vuilnisbak en nieuwe apparatuur aanschaffen voor ruim € 100 000,–. Maar wees gerust, de BCT is financieel en praktische onuitvoerbaar.

Aldo|06.03.12|11:59

@Duco, leg eens uit…financieel en praktisch onuitvoerbaar? Waarom dan?

(Gewoon benieuwd naar je bevindingen, kan die zo snel niet vinden)

A.Urban|06.03.12|13:00

Dat kan ik ook Aldo. Er is geen bank te vinden die in deze tijden voor dergelijke regelgeving je geld gaat lenen. Waar staan we voor: Loonsverhogingen, brandstofprijzen die de pan uit rijzen,
omzetdaling door aanbestedingen, oneerlijke concurrentie van belbussen, snorders, chauffeursdiensten, enz, enz. De manipuleerbare B.C.T. heeft voor geautomatiseerde bedrijven geen enkele meerwaarde T.O.V. de huidige Taxiterminals, in tegendeel. De basis eisen maken sjoemelen er mee mogelijk.Onzin ding dus.

Duco Douwstra|06.03.12|18:27

Er zijn heel veel mensen die in de basis besprekingen in 2003 toezeggingen hebben gedaan over prijs BCT, administratieve besparingen nut en noodzaak, die toen al van geen kant klopten. Vergelijk het maar met een kwaadaardig gezwel en celdelingen. Eerst zou hij maximaal € 750,00 mogen kosten anders zou het volgens het KNV onbetaalbaar worden en afgeblazen moeten worden. We zitten nu op pl/min. € 3500,– En wie kan mij uitleggen wat de administratieve besparing is, het tegendeel is veel eerder

Duco Douwstra|06.03.12|18:37

het geval. Je zal notities moeten blijven maken in de auto, dat is bewaar plichtige administratie. De BCT geregeld uitlezen en inlezen, zorgplicht niet kwijtraken. Chauffeurskaart of kaarten uitlezen en inlezen bewaarplicht. Inbouwen, overbouwen, keuren en alle ellende er omheen. Kan iemand mij nog steeds de voordelen uitleggen. De IVW probeert ons wijs te maken dat de BCT er moet komen om het u gemakkelijker te maken, heel onbetrouwbaar. Maar straks dragen 20000 saboteurs de BCT ten grave :-}

John|07.03.12|09:21

Alles is weer onduidelijk wat Quipment schrijft.
Op hun site staat een BCT/ XS met een geintegreerde Taximeter aangegeven.
Waarom het verhaal hierboven van een ‘geschikte taximeter” ???????
Ik zou ook wel een digitale uitgeprinte bon uit de BCT/XS willen zien, dan weet je tenminste hoe dat er uit ziet.
Ik zie ook fabrikanten met een veel realistischer prijs voor een standaard BCT.
Maar wat de meerwaarde is en of dat die BCT problemen op kan lossen en welke, is mij onduidelijk.

Cor van Tuil|08.03.12|19:07

De prijzen voor een BCT lijken wat te schommelen bij Quipment, hier een eerdere prijs en toelichting op Taxipro site te vinden.
” De prijsstelling van een BCT komt overeen met de berekeningen van minister Schultz.“Je hebt inderdaad een boordcomputer vanaf 1000 euro. Deze voldoet aan de richtlijnen van het ministerie. De klant kan natuurlijk altijd voor meer opties kiezen.” Aldus Roy Boons van Quipment.
Dat vraagt om uitleg. Vergissing? Of toch €4080, BCT+ Taximeter? Ex btw?
Roy, leg eens uit.

taxi maastricht|09.03.12|18:58

Dit alles is alleen een geldkwestie en hier trappen alleen eenmanszaakjes in die er financieel niet gezond voorstaan en die na 48 maanden bijna 3 bct hadden kunnen kopen, Verder blijft het de vraag is die BCT nu wel te vertrouwen Nee dus tot op heden nog niet 100% is het systeem nog niet dus mijn suggestie is een printer is per 01/04 verplicht maar de BCT schaf hem niet aan eer die 100% ok is en men zeker weet of het weer niet veranderd word in het komende jaar. Denk volgens Uw beurs

Roy|11.03.12|13:47

Quipment,
Op je de video ergens op deze site vertel je dat de BCT / XS € 950 kost , en daarmee voldoe je aan de eisen.. Wat doet of kan die BCT/XS dan precies volgens die eisen? Waarom nu een verhaal van diezelfde BCT/XS met een prijs van ver over de € 4000.-
Deze manier van reclame maken is voor mij en anderen niet erg duidelijk denk ik.
Op de site van IVW wordt verteld dat de BCT van plmns €600 a €900 ons veel werk en onkosten bespaart. Daar en over de prijs zou duidelijkheid moeten komen.

Piet|12.03.12|10:20

@ Allen,

Het betreft hier een lease constuctie. Dus geld lenen kost geld!

Barend|12.03.12|11:02

@Roy: Je berekening klopt niet.

Stel: Die 950 is voor een BCT en een printer inclusief alle keuringen en inbouw en financieringskosten. Stel dat de BCT en printer 1500 euro kosten en je 7% rente rekent, dan is dat al 2.000 euro na 4 jaar. Je betaalt 74 euro x 48 maanden = 3500 euro. Daar krijg je 600 euro subsidie op, dus 2900 euro.

Die resterende 900 euro is voor de inbouw en keuringen 4 jaar lang.

Dat is dan al een heel ander plaatje dan jij voorschotelt.

Roy|12.03.12|12:05

@ Barend
Ik heb die berekening niet gemaakt, dit is een aanbod van Quipment, en ook de prijzen die zij op de video aangeven!
Daarnaast kloppen je stellingen niet.
Een BCT behoeft alleen een inbouwkeuring en daarna geen jaarlijkse keuring, wat destijds afgesproken is met K.N.V en I.V.W.
Inbouw zal 2 a 3 uur zijn.
Ik vraag Quipment om uitleg, meer niet, en schotel geen plaatje voor.

CabKnowHow|15.03.12|14:17

Vandaag is het 15 maart 2012, kijk op de website van Taxitronic, Quipment en Cabman de drie voornaamste leveranciers van hardware voor de taxibranche.

Naar eigen zeggen professionele bedrijven klik op nieuws en wat zie je hoe goed de BEURS IN 2011 was, heren dat is 2,5 maand geleden dat is meer dan 20% van een jaar en jullie hebben geen NIEUWS over de BCT of spelen jullie een spelletje en maken jullie misschien PRIJSAFSPRAKEN?

Terwijl in oktober de overgangstermijn is ingegaan schandalig!!!!!

Roy|17.03.12|13:32

@ Barend
Heb je inmiddels al wat nagerekend, ik wel.
Voorbeeld:
Een lening van €2000 bij verschillende banken, kosten 4 jaar rente plm €850.
Dan even aandacht geven aan de overige BCT’s van b.v. Cabman, en vooral opletten wat allemaal inbegrepen is in de kosten daarvan , taximeter, kosten inbouw, printer, ondernemerskaart, keuringen, enz,.dan kom ik toch aan andere bedragen als hierboven genoemd.

Onno de Vries|19.03.12|13:05

Er is nog geen BCT te koop, laat staan uitgetest.
Als je, zodra hij op de markt komt hem gelijk aankoopt, loop je een groot risico dat jij hem aan het uittesten ben . Daarom zou het verstandig zijn een langere garantie periode te bedingen. B.V. 4 jaar, ipv de wettelijke 2 jaar.
Hoe het werkt met het typekeur voor dergelijke apparaten is mij niet duidelijk, je zou verwachtten dat hij een jaartje uitgetest moet zijn.

CabKnowHow|21.03.12|16:03

Ik heb vandaag begrepen dat er nog een leverancier bij gaat komen, ik weet niet hoe of wat maar deze zou dan een gekeurde BCT beschikbaar hebben in maart 2013.

Dat is nog ver weg maar misschien komen er nog eerder wat gegevens vrij.

Het zou gaan om een nieuw initiatief.

Onno de vries|22.03.12|10:37

Zou goed zijn als er meer aanbod komt en bovenal duidelijkheid wat het allemaal compleet gaat kosten.

CabKnowHow|22.03.12|13:17

Helemaal mee eens ik ben benieuwd wanneer we iets gaan horen van de prijzen dat wordt toch wel eens tijd zou ik zeggen!

Sandra|24.03.12|09:32

Taxi ondernemers zijn verplicht hun prijzen aan te geven ergens in of op de taxi.
Benzine maatschappijen, winkeliers enz enz. natuurlijk ook. Op de producten moet precies staan wat er allemaal in zit.
B.C.T. fabrikanten hebben daar zeg maar schijt aan.
We worden bewust volledig in het onzekere, en dom gehouden.
Prijzen van € 74 x 48 maanden ja, veel te duur dus, maar erger nog, je weet en snapt eigenlijk helemaal niet wat je daar precies voor krijgt.
Schande K.N.V. doe er iets aan S.V.P.

taxi maastricht|05.04.12|20:14

Bij deze wilde ik eens vragen of er nu eens duidelijkheid komt met die printer. Een klant wil een bon en krijgt een printbon ok. Moet men ook aanvangdienst uitprinten en einde dienst weer uitprinten want dit word je nergens verteld en op straat weet ook niemand het . Die doet dit en de ander doet dat. Geef eens goede info wat wel moet en/of mag.

Taxi Heerlen|19.04.12|16:21

Dit zijn de vereisten doe op de printbon moeten staan;
Bedrijfsnaam;
P nummer
Kenteken voertuig
gehanteerde tarieven, startprijs ,kmprijs, rijtijd
Afstand rit met een cijfer achter de komma
tijdsduur rit uur ,min.
datum
prijs
klactenmldpunt + telnr.+ website

zo dat was het ,veel plezier en veel papier