Taxitronic, BCT One, Neone Nederland, Boordcomputer Taxi

BCT-leverancier Taxitronic start door als Neone Nederland

Taxitronic start door onder de naam Neone Nederland BV. De curator heeft daartoe overeenstemming bereikt met Rob en Meta Doodkorte, de oud-eigenaren van Taxitronic. Zij nemen zowel de handelsnamen als de bedrijfsactiviteiten van Taxitronic BV en Neone BV over. Taxitronic is de onlangs failliet gegane leverancier van Boordcomputer Taxi’s.

“Neone Nederland zal zich primair bezighouden met (software)ontwikkeling, data-communicatie, en verkoop en levering van diverse bijbehorende producten en diensten. De montage, reparatie en service is door Neone Nederland ondergebracht bij Carcomfort Nederland BV”, meldt directeur Rob Doodkorte.

Boordcomputer Taxi

Onder de activiteiten van Neone Nederland vallen de verkoop en levering van de BCT One met bijbehorende software en modules, Tamis agendapakket, Mobitab mobiele dataterminal, datacommunicatie (2G, 3G en 4G-diensten), chauffeurszuil, taxipoint, taximeters en printers en de verdere ontwikkeling van producten en diensten. Ook zijn alle hosting- en datacommunicatieservers in beheer genomen.

Carcomfort Nederland is verantwoordelijk voor de montage, reparatie, keuringen en service van Taxitronic, HALE en Neone (hardware)producten. Carcomfort Nederland zal voorlopig de werkplaats aan de Paramariboweg 93 te Apeldoorn blijven gebruiken voor de uitvoering van werkzaamheden.

Kennis

Doodkorte: “De bestaande dienstverlening, de werking van alle systemen, en de benodigde kennis en ervaring, blijven met de overname van de activiteiten en het personeel door bovengenoemde partijen behouden voor de toekomst.”

De RDW-certificering voor de BCT One nog steeds geldig, licht Doodkorte toe. “Het feit dat Chess BCT BV in surseance van betaling verkeert doet hier niets aan af, omdat deze onderneming niet de certificaathouder is.”

Chess

“De certificeringscertificaten staan op naam van Chess Wise BV te Haarlem en deze onderneming is op geen enkele wijze verbonden aan Chess BCT BV. Op dit moment worden door ons verdere voorzieningen getroffen om weer op zeer korte termijn voldoende BCT’s voor afnemers beschikbaar te stellen”, aldus de Neone Nederland-directeur.

Auteur: Bart Pals

41 reacties op “BCT-leverancier Taxitronic start door als Neone Nederland”

Rex Urban|19.02.15|09:53

De ingebouwde boordcomputers zijn en worden nog steeds massaal aangepast.
Hierdoor vervalt de oorspronkelijke certificering.
Het gevolg hiervan is dat U zeer waarschijnlijk een ondeugdelijke bct heeft die niet aan de wet voldoet.
Het is daarom belangrijk dat Uw bct in zijn garantie termijn aangepast wordt aan de wettelijke eisen om te voorkomen dat U voor een onbetaalbare financiele verrassing komt te staan.
Worden deze kosten aan u vergoed, b.v. bij een doorstart door nieuw bedrijf?

Paul Dijkhuizen|19.02.15|12:10

Okee, dus we gaan failliet, leveranciers en anderen die nog iets tegoed handen staan met lege handen, en we gaan gewoon onder een andere naam op dezelfde voet verder… dat wekt vertrouwen! Vraag me toch echt af hoe dit kan, wél de handelsnamen en de activiteiten overnemen, maar de rest aan zijn lot overlaten, lijkt op een raar spelletje allemaal…

raoul renique|19.02.15|12:48

gewoon vers BTje of 2 en je komt tot hier; maar waarom reppen ze niet over de Taxitronic BCT, het is net alsof ik de aanbevolen opvolger te zien krijg. nog zonder de rekening van zeg eens 2,700 ex btw incl in en uit-bouw.

dat beeld krijg ik van het bericht

Ferd Hop|19.02.15|13:26

gOED LEZEN: Onder de activiteiten van Neone Nederland vallen de verkoop en levering van de BCT One met bijbehorende software en modules

raoul renique|19.02.15|15:05

niet alleen lezen maar ook kijken, en ik zie niet mijn Taxitronic BCT in beeld. Wat klopt; het beeld of het plaatje? alsof de teksten van uw ‘verslaggevers’ altijd de punt op de i zijn.

Taxi Quaaden|19.02.15|16:12

Op het plaatje zie je de zogenaamde Mobitab, een mobiele dataterminal van Taxitronic.

Paul Dijkhuizen|19.02.15|16:41

Zou het niet prachtig zijn om op zo’n apparaat door middel van een appje of iets dergelijks een soort van BCT te hebben? inloggen met vingerafdruk, route-, tijd- en k.m.registratie via GPS, interne koppeling met administratie etc. routeplanner er in, agenda bij de hand, mogelijkheid om er mee te telefoneren, en in de pauze even taxipro checken, of het weer, of het nieuws….

Duco Douwstra|19.02.15|17:58

Paul heeft helemaal gelijk,dat is ook altijd mijn bezwaar tegen de BCT geweest.Ambtenaren en politiek beslissen dat de taxibranche niet met de dagelijks vernieuwende ICT ontwikkelingen mee mogen gaan.En Taxitronic heeft al heel lang geleden deze strategie uitgedacht,dit bedenkt en organiseer je niet in een paar dagen.Dus je hebt een magazijn vol verouderde niet uitgeteste systemen.Met behulp door dwang van de ILT slijt je deze handels aan argeloze taxiondernemers.Vervolgens laat je de zaak

Duco Douwstra|19.02.15|18:05

failliet gaan.Waardoor de garantie’s en overige aanspraken komen te vervallen,je laat heel veel mensen met de vorderingen zitten.Dan splits je de tent in stukken,de service verlener brengt alle kosten gewoon bij de ondernemer in rekening,KASSA.Je kiest natuurlijk zelf het meest renderende.En Carcomfort was ook een grote schuldeiser,dus afzien van de toch al oninbare vordering in ruil voor een gedeelte van de handel,beter dan niks.Ik filosofeer zomaar een beetje,andermans boeken zijn duister

Rex Urban|19.02.15|19:49

Paul,Zo’n apparaat is prachtig.
Daar werken wij al vanaf 1998 mee in onze taxi’s, op de vingerafdrukregistratie na. Ja je leest het goed, reeds 16 jaar.
I.P.V. vingerafdruk gebruiken wij de chauffeurskaart.
En dan komt in 2015 de bct die niet deugt, om je dood te lachen.
Ik heb m’n taxi gisteren laten zien op het Malieveld , aan een aantal chauffeurs uit Rotterdam en Den Haag.
Ze waren vebaast.
Dit online systeem in onze taxi kost ons €1000 per voertuig.
Kom kijken en overtuig jezelf.

Rex Urban|19.02.15|19:59

Sorry, vebaast moet nog een erretje bij.

Taxi Volendam|20.02.15|09:07

@ Ferd, We kunnen lezen wat we willen.
Het is totaal onduidelijk wie de BCT van Taxitronic en overige in orde gaat maken, zodat ze gaan voldoen aan de uitgangspunten en eisen.
Nu en na de BCT evaluatie door I&M is de bct niet meer aan te passen, is onbetaalbaar.
Geen enkele fabrikant geeft hier duidelijkheid of is hier eerlijk over!
I&M is er wel duidelijk over: Zij gaan dit niet betalen!
Denk je soms dat Carcomfort deze kosten op zich neemt?

Richard Hoevers|20.02.15|11:11

Ik ben wel erg benieuwd wat nu een BCT gaat kosten. Er zat voor Taxitronic een netto, let wel, NETTO marge op 1 BCT van € 542,50 ( lees artikel Taxipro inz. Faillissement Taxitronic )Dit was dus incl. de 600 subsidie. Alle ontwikkelingskosten zijn nu toch weggepoetst in het faillissement ? dan mag een nieuwe BCT niet meer kosten dan een kleine € 200,= toch? Of is de marge dan te laag?

Duco Douwstra|20.02.15|15:12

Beste Richard,Dat is de aanvangsprijs,daarna gaat de kassa pas rinkelen.Een autodealer verdient ook nauwelijks aan een nieuwe auto.Ze moeten het hebben van het onderhoud.Dus de garantie zit in het faillissement,de curator heeft snel geld verdient,ons kent ons daar in Apeldoorn.Dus nu de reparatie,even resetten € 50,– stekkertje,update’je.En zolang hij verplicht blijft zijn deze tarieven onbeperkt,keuringen eveneens.En sommigen zijn ook nog blij met deze dwangbuis,ik zou liever zelf kiezen

Peter van Opduin|21.02.15|09:17

Beste Duco, “argeloze” ondernemers? Door toedoen van deze “argeloze” ondernemers is de BCT er gekomen. De branche werd overspoeld door goudzoekers die allemaal straal maling hadden aan wetten en regels. De branche had hier geen grip is evenals de overheid. Men heeft jaren lang gelden wit kunnen wassen of gelden zwart kunnen maken. Het project BCT is jaren geleden al op poten gezet. Dat de ondernemers zich nooit geinteresseerd hebben om wat hen te wachten stond maakt hen achterlijk, niet argeloos

Peter van Opduin|21.02.15|09:41

De ondernemers die met STN in zee zijn gegaan zijn wel argeloos te noemen. Wie had kunnen bedenken dat een organisatie die pretendeert de belangen van de branche te behartigen meer tijd besteed met gezever op TaxiPro over uitspraken van weleer, hoe stom anderen zijn en welke complotten er gesmeed zijn tussen fabrikanten, overheid, curatoren, e.d., dan dat deze in de rechtbank staat om degelijke gedocumenteerd en gefundeerd de belangen van de branche te behartigen.

Duco Douwstra|21.02.15|10:43

Beste Peter,als ik het zo lees,kan en weet jij het allemaal beter.Sorry dat mijn voorspellingen vanaf 2006 over de dramatische gevolgen van de digitale handtekening allemaal zijn uitgekomen.De veel betere BCT bestaat al vanaf 1985 met stoelcontacten.De BCT leveranciers waren allemaal zonder uitzondering tegen de digitale handtekening,maar ja het moest van IVW.En als jij even een tonnetje hebt voor een proces tegen de staat,dan gaan we dat doen.En Witwassen? 95% hoeft geen belasting te betalen.

Ferd Hop|21.02.15|11:18

Leeuw zonder tanden, lijkt het op. Deze week werd er op Radio 1 geroepen dat de taxi branche eigen rechter gaat spelen mbt het uber verhaal. Hoe dan, wat dan, waar dan? Gevoel, eigen invulling, maar wat roepen? Alleen hier op taxipro door een (nauwelijks) handje vol? En is het sowieso wel handig dit te roepen? Iets meer genuanceerdheid brengt ons verder!

Peter van Opduin|21.02.15|13:58

@Duco: Op 13-03-2014 in het artikel “Duco Douwstra richt Stichting Taxibelangen Nederland op” werd geschetst dat men lid kon worden voor 50,= per voertuig en dat dit geldt o.a. gebruikt zou worden om juridische procedures te voeren tegen de Kiwa en Staat, bij 2000 voertuigen ging je echt van start. Aangezien je echt van start bent gegaan denk ik dat je je tonnetje binnen hebt. De grondslag van de geschetste 95% is mij onduidelijk, het zal wel gebaseerd zijn op een colum in de Telegraaf.

Hudson Taxi|21.02.15|14:02

@ Ferd.
Genuanceerd zeg je.
Je schrijf zelf ook vaak onzin.
Nu net om 11:18 ook weer.
Afgelopen nacht zijn op 4 plaatsen in Amsterdam UberPop auto’s vast gereden,
aldus de telegraaf.
Dat is dus niet zo maar wat roepen.

Ferd Hop|21.02.15|15:22

Lees de tientallen reacties van consumenten nav dit artikel eens.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23713407/__UberPOP
rijders_klemgereden__.html#reacties

Goed bezig hoor! Brengt ons niet, behalve meer imago schade en kansen voor uber.

Paul Dijkhuizen|22.02.15|15:31

@Peter, … en wat heb jij ondertussen precies gedaan dan? Duco heeft in iedere geval een stichting opgericht, brieven geschreven aan en overleg gehad met kamerleden, een petitie overhandigd, processen gevoerd tegen boetes die waren uitgedeeld aan chauffeurs/ondernemers. Het oprichten en werkzaam maken van een stichting kost nu eenmaal tijd, inmiddels is er een bestuur gekozen en zijn de bestuursleden achter de schermen hard bezig, website bouwen, juridisch onderzoek, kijken of er voor donateurs

Paul Dijkhuizen|22.02.15|15:34

misschien ergens kostenvoordelen te halen zijn, doelstellingen formuleren en trachten om de taxibranche eenvoudiger maar vooral ook eerlijker te maken enz. Het enige wat u gedaan heeft is vanaf de zijlijn commentaar hebben. Zo niet dan hoor ik graag wat u ondertussen allemaal al heeft bereikt.

Paul Dijkhuizen|22.02.15|15:35

@Fred,… als u een beter idee heeft over hoe we dan wél te werk zouden moeten gaan… Deel het met ons alstublieft!

Peter van Opduin|23.02.15|00:15

@Paul: Wat zou ik gedaan moeten hebben en om welke reden? Ik pretendeer geen belangenvertegenwoordiger te zijn of redder van de branche. Na enkele normale vragen en bijzondere (ontwijkende en schofferende) antwoorden vindt ik dhr. Douwstra een groter bedreiging voor de branche als onze Staatssecretaris. Dhr. Douwstra heeft zijn kritiek op de BCT en ik het mijne op hem.

Johan Zevenbergen|24.02.15|19:02

En vandaag, een jaar later wil NEONE namens mij een procedure gaan voeren om de subsidie van de bct binnen te halen, omdat deze is afgewezen
En vraagt een machtiging aan mij ????????????
Wat klopt hier niet??????????

Rob Doodkorte|25.02.15|18:59

dat zal ik jou haarfijn uitleggen, beste Johan. Jij hebt 600,00 euro korting op jouw factuur gehad terwijl de leverancier het subsidiebedrag niet terugkrijgt. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen. Maar klaarblijkelijk vind jij dat een leverancier wel mag bloeden. En dat maakt jou op zijn zachtst gezegd een ‘niet-kloppende’ ondernemer. Voor de rest weet je mij te vinden per telefoon of mail ipv via een website. Ik wil ook met plezier bij jou langskomen overigens.

Johan Zevenbergen|25.02.15|21:55

@Rob Doodkorte,
Ehh volgens mij is de leverancier NEONE BV. failliet, en vraagt de nieuw gestarte onderneming NEONE Nederland nu de subsidie terug,
Zodat het in ieder geval niet lijkt of dit terug vloeit naar de schuld eisers, en lijkt mij dit de taak van de curator.
Overigens Is de aanvraag door het Ivo afgewezen omdat deze te laat is ingediend zo heeft men schriftelijk laten weten.
En is er nog een hele was lijst met mankementen aan de bct en mijn auto,s
Dus waar klopt het niet, maar tot gauw.

Tjerk Vinckx|25.02.15|21:58

Argeloze ondernemers,goudzoekers daar heeft de branche niet om gevraagd.Met name de chauffeurs uit de vier grote steden hebben hier toch duidelijk tegen geprotesteerd.
Het is diezelfde overheid die de boel volledig uit de hand heeft laten lopen en nu de correcte ondernemers opzadelt met een product uit het stenen tijdperk.Op 11 maart komt de rechter met een uitspraak over opslag van telefoon en data gegevens, let maar goed op – recht op privacy -, dag BCT …..!!

Johan Zevenbergen|25.02.15|23:35

Aan nu weet ik het weer,
,,subsidie” word betaald uit de schatkist die gevuld word door alle belasting betalende Nederlanders.

Duco Douwstra|27.02.15|11:15

Beste Rob Doodkorte,de gevoerde correspondentie van Taxitronic/Neone of andere listige constructies,komen overeen met de als zeer onsympathiek ervaren correspondentie van na het faillissement van Quipment.Geen woord van excuus of enig gevoel van medeleven met wat de gedupeerde klanten is overkomen.Ik zou eerst professioneel opgestelde brief nederig mijn excuus aanbieden,dat het allemaal zo is gelopen.Dan zou ik alle klanten namens het doorstartende bedrijf,volledige zekerheid op garantie

Rex Urban|27.02.15|11:22

@ Rob Doodkorte.
Zou je uit willen leggen wie het repareren en updaten in 2016 van de Taxitronic bct’s producten moet uitvoeren en deze garantie’s gaat betalen.
Gaat Taxitronic geld voor de niet geleverde of ondeugdelijke bct’s crediteren aan de “wel-kloppende” ondernemers.

Duco Douwstra|27.02.15|11:31

toezeggen, zodat deze zich iets minder in de zeik genomen voelen. En dan zou ik vriendelijk om de medewerking van mijn klanten vragen om alsnog de door toedoen van Taxitronic mislukte subsidie aanvraag alsnog in te dienen. Maar Taxitronic staat op niet goed bekend, wat de omgang met de klanten, de service en de communicatie betreft. Zou misschien goed zijn om daar eens speciaal iemand voor aan te nemen. Hoewel vanuit een beerput werken wie wil dat?

Johan Zevenbergen|27.02.15|11:57

Indien de garantietermijn van uw BCT’s nog niet verlopen zijn heeft u bij ons nog steeds garantie op uw BCT.
In bijgaande informatie kunt u lezen dat de service aan uw BCT’s wordt uitgevoerd door Carcomfort Nederland B.V.

Met een hartelijke groet,

Johan Krenger
Financiële Administratie

Neone Nederland B.V.

Chris Hardwood|27.02.15|15:06

En dit is geen trollen of beledigen, dit is de waarheid

Veel mensen waaronder ikzelf hebben veel geld misgelopen voor noeste arbeid op het moment dat ze ons heel hard nodig hadden, smeken hen niet in de steek te laten op het cruciale drukste moment, ik vergeet geen woord.

Laf

Taxi Volendam|27.02.15|17:49

@ Johan Zevenbergen.
Het is op z’n zachts gezegd naief om te verwachtten dat Carcomfort de problemen in en met de bct voor iedereen gaat of kan oplossen.
Misschien kan Johan Krenger van Taxitronic wat duidelijker zijn door het een en ander zwart op wit te zetten wat hij onder garantie verstaat en wie dit gaat betalen.

Johan Zevenbergen|27.02.15|18:46

@taxi Volendam,
Wat ik lees is dat je naar NEONE Nederland BV kan voor garantie en klachten en hun dat oplossen, er zijn nm geen voorwaarden bij gevoegd, bij deze mail en brief.
En voor service naar Carcomfort
Wijs er wel op dat ik ff Apeldoorn heb gemaild en gebeld na aanleiding van de oproep van rob,
maar de verbindingings problemen nog steeds niet zijn opgelost , waarschijnlijk zijn ze langs geweest, met de nadruk op langs.
Dus zal nu wel worden op gewaardeerd tot,,niet bonkende” ondernemer.

Zeelandlimo|02.03.15|20:03

Beste @Rob Doodkorte ik zou heel graag eens met u een gesprek aan gaan
Wij wachten al sinds eind eind augustus op contact met u
En zoals ik hier lees zijn wij niet de enige ondernemer waar de subsidie aanvraag niet goed verwerkt is/ wordt

Johan Zevenbergen|09.03.15|17:51

Uit betrouwbare bron is duidelijk geworden dat de BV Nederland via hun incassodienst de belasting, de subsidie heeft verstrekt voor de bct.
Een duidelijk kosten baten verhaal lijkt mij.
Indien dus niks te verbergen niks te vrezen naar ik aanneem.
Verder ook een poging om de branche op te schonen en het kwaad te bannen ook niks mis mee.
Wel mis is dat de goedwillende vervoersondernemer het merendeel van de kosten voor dit experiment op moet hoesten, en zijn privé te grabbel ligt.

Johan Zevenbergen|09.03.15|17:58

Mijn conclusie is dan ook dat een van de bestuurders van de BV Nederland de boel belazerd, en met een
Zeer gespleten tong spreekt.
En zelfs kolen op het vuur gooit met de uitlatingen over innovatie, en handhaving.
Derhalve stel ik voor dat deze bestuurder zijn salaris inlevert, en de kosten van de bct uit eigen middelen betaald.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.