Dijksma

Dijksma snapt onvrede BCT maar ziet nog geen alternatief

Staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur en Milieu begrijpt wel dat veel taxichauffeurs de boordcomputer taxi “helemaal niks” vinden, maar zij benadrukt dat er momenteel geen goed alternatief is om mee te handhaven op het naleven van de taxiregels. “Die handhaving is belangrijk omdat we daarmee alle mensen die zich niet aan de regels houden uit de markt kunnen blijven duwen”, aldus de bewindsvrouw tijdens een Algemeen Overleg van de Tweede Kamer. Tijdens dat overleg kwam ook de aanpak van taxironselaars op Schiphol aan bod.

Het Algemeen Overleg (AO) draaide om recente ontwikkelingen op het gebied in onder meer de taxibranche. Dijksma schreef onlangs in een brief aan de Tweede Kamer dat de BCT voor handhaving een betrouwbaar instrument is gebleken, maar dat het gebruik van de boordcomputer en de handhaving zelf voor verbetering vatbaar zijn.

Op vragen van VVD-Kamerlid Jan Middendorp over verdere verruiming van de regelgeving en de boordcomputer taxi antwoordde Dijksma tijdens het AO dat zo’n verruiming van de regels “kan leiden tot een nog betere betaalbaarheid van de boordcomputer en meer aanbieders van boordcomputers op de markt.” Tegelijk geeft zij aan dat effectieve handhaving moet worden gewaarborgd.

Handhaving belangrijk

“Dit is wel een onderwerp van lange adem. Het is ook het minst populaire onderwerp bij alle chauffeurs. Zij vinden die boordcomputer helemaal niks. Ik begrijp dat wel. Het probleem is alleen dat wij op dit moment geen alternatief hebben”, aldus de staatssecretaris. Zij baseert zich daarbij op uitgebreide en herhaalde navraag en een evaluatie. “Daaruit blijkt dat er op dit moment geen goed alternatief is om de handhaving te doen. Die handhaving is belangrijk omdat we daarmee alle mensen die zich niet aan de regels houden, uit de markt kunnen blijven duwen. Anders ontstaat er een vorm van oneerlijke concurrentie. Dat wil je de chauffeurs die wel hun best doen natuurlijk niet aandoen.”

Inzake de huidige aanpak van taxironselaars op Schiphol door de gemeente Haarlemmermeer sprak Dijksma zich positief uit. De verantwoordelijkheid voor het probleem van de ronselaars werd bij de gemeente neergelegd, met juridische ondersteuning vanuit het ministerie van IenM. Haarlemmermeer koos voor een rigoureuze aanpak die de ronselaars het werken verbiedt. Dijksma noemt de gekozen benadering een succes, ook omdat deze in een kort geding dat door een groep taxichauffeurs werd aangespannen overeind is gebleven.

Boeterapporten en waarschuwingen

Met betrekking tot de handhaving gaf Dijksma aan dat er bij haar weten een kleine honderd taxi’s zijn gecontroleerd op Schiphol tussen januari en mei van dit jaar, ook op de BCT en andere zaken. Volgens de staatssecretaris wordt er nauw samengewerkt tussen ILT en Marcechaussee om zo optimaal mogelijk te handhaven. “De ILT heeft een aantal boeterapporten en veel waarschuwingen uitgedeeld. Ook het OM is niet stil blijven zitten. Een aantal zaken is zo meteen ook onder de rechter. Dat is belangrijk, want dat verhoogt de effectiviteit van de aanpak.” Dijksma bevestigde dat de huidige aanpak van de ronselaars deze zomer wordt geëvalueerd. Dan zal worden besloten of deze wordt voortgezet of dat er een andere, meer permanente oplossing komt.

Wil je ook elke week de gratis nieuwsbrief van TaxiPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro en het tijdschrift Nederlands Vervoer. Hij schrijft ook voor diverse andere titels van ProMedia.

42 reacties op “Dijksma snapt onvrede BCT maar ziet nog geen alternatief”

Peter Vriens|30.05.17|13:38

Dit is weer het zoveelste misleidende antwoord.
Er kan nu alleen gehandhaafd of gecontroleerd worden op het aanwezig zijn van een BCT in de taxi.
De opgeslagen rit gegevens kan ILT niets mee doordat deze gegevens niet betrouwbaar kunnen zijn.
Daardoor kan je hen die regels negeren niet uit de markt duwen.
Dat is uiteindelijk aan de rechter.
Ook is er geen nieuwe fabrikant die in een BCT met dig. handtekening investeert.
Alternatieven zijn er reeds 20 jaar, echter die wil zij kennelijk niet.

Ton van Dalfsen|30.05.17|20:00

Wat heeft het ILT nou aan de ritgegevens? GAAT ZE NIETS AAN. Privacy noem ik dat
Alternatief was er al lang: Tachograaf voor de rij en rust uren.
En je eigen systeem in je wagens bouwen wat innovatief is. Met deze BCT’s houden ze de innovatie tegen.
Ik wil met een BCT op de markt komen maar stuit op een groot probleem: Er is geen engelse vertaling van de specificaties. Alleen voorbestemd voor bepaalde nederlandse producenten. DUS: KARTEL VORMING met als leider: DE OVERHEID.

Ton van Dalfsen|30.05.17|20:02

Als je dit al in Brussel bij de bewuste euro-parlementariërs die over kartelvorming gaan aangeeft is de BCT die er nu is zo van de baan

Taxi Volendam|30.05.17|22:05

Waarom bemoeid Mevr.Dijksma zich met zaken die bij het Min.van Economische zaken thuis horen?
Bij hen hoort naar m’n mening eerlijke concurrentie thuis.
Veel te veel taxivergunningen heeft na 2000 wanorde in de taxiwereld gebracht.
Wanorde wordt in geen enkele bedrijfstak opgelost door een BCT of I&M / ILT.
Deugdelijke regelgeving is wat de Taxi branche nodig heeft.
Onjuiste voorlichting aan tweede kamerleden helpt zeker niet.
In 38 uur p/w een redelijke boterham kunnen verdienen wel.

Erwin Quaaden|30.05.17|22:32

Mevr. Dijksma wordt niet correct voorgelicht ben ik bang. En de ambtenaren die de voorlichting doen hebben ook geen idee wat de praktijk van een taxibedrijf inhoudt. Ik daag dhr. van Ommen en mevr. Dijksma uit een paar dagen bij ons of een collega te komen meedraaien. Dan wordt gelijk duidelijk waar de pijn zit en wat het effect van regels is. En dan ook gelijk een weekendje meelopen in de stad en het effect zien van WP2000 en het loslaten van de vakbekwaamheid.

henk|01.06.17|19:42

Er staan nog steeds meer dan honderd ronselaars op schiphol allemaal met een echte bct en een landelijke taxi vergunning voor heel Nederland, daar valt schiphol ook onder Mvr dijksma. En uw mooie clubje uber heeft inmiddels al meer dan 700 miljoen verlies gedraait met de nodige schandalen ik zou zeggen lekker bezig met ze allen.

Frans Ritzerfeld|01.06.17|20:07

Uit betrouwbare bron is vernomen dat in Limburg zeker 25 % geen BCT heeft in de taxi, dit zou landelijk als er 40000 vergunningsbewijzen zijn uit gegeven 10000 taxi’s betreffen, daar komen 10000 Ubers bij en zwartrijders, dan zitten we landelijk op 40 % wat geen BCT’s
in de auto hebben. Mw. Dijksma moet eens eerlijk op de proppen komen wat er al van ellende is aan gericht en hoeveel faillissementen deze BCT’s al te weeg hebben gebracht door het handhaven van de ILT, het is gewoon halsafsnijderij

Frans Ritzerfeld|01.06.17|20:14

De algehele taxibranche wordt hier gewoon verloochend met list en bedrog, daar waar wij serieuze opmerkingen over maken wordt helemaal niet naar geluisterd, het digitaal opslaan van persoonlijke gegevens van zowel chauffeur als klant, is bij Wet verboden, het beste is een referendum op roepen en actie’s, collega’s er moet iets gebeuren, (alweer, alweer)
Er gebeurd gewoon niets, STN waar blijven de actie’s wel landelijk, oproepen tot actie a.u.b.

Ton van Dalfsen|01.06.17|20:56

Begrijp dus dat ze er wel mee zit dat het niets is. Waarom dan niet stop zetten en voorlopig verder gaan met het boekje tot ze een ander alternatief heeft. Zou zeggen: TACHOGRAAF. Deze week ook weer storingen met de BCT’s gehad en al mijn gegevens van ritten weg.

Ton van Dalfsen|01.06.17|21:00

En over schiphol ronselaars gesproken. Aan het eind van de weg bij aankomst staan ze met hun taxi’s met magneetplaten taxi erop. Ik werd weggestuurd omdat ik net iets te lang stond. Zei tegen de parkeerwachter: Hun daar, die moet je wegsturen. Hij zei tegen mij, helaas gaat niet, ze hebben allemaal invalide vergunningen en ze mogen staan waar ze willen. Hoe kom je aan een chauffeurspas als je invalide bent?

Ton van Dalfsen|01.06.17|21:04

En dan kan ik er met mijn pet niet bij dat wij door ILT als criminelen behandeld worden. Ik heb geen updates omdat het niet in de wet staat dat je een update moet uit laten voeren. Mijn probleem niet dat ILT niet kon uitlezen omdat er een fout in zat. Waarom zijn ze dan gecertificeerd? Ik heb toen gecertificeerde BCT’s in laten bouwen. En ik ga niet voor een update betalen wat hun fout is. Wie dat wel heeft gedaan verklaar ik voor gek.

Tjerk Vinckx|01.06.17|23:35

Vandaag aangehouden door de politie/taxiteam Adam ivm geen BCT in mijn voertuig,proces verbaal wordt thuis gezonden, privacy verhaal werd vol ongeloof aangehoord, of ik dit vol wil houden bij de rechter, jazeker. Tja, normaal zouden we de taxi in beslag nemen, maar vanwege u weerwoord zijn wij ook erg benieuwd……rijd u maar verder. Wordt vervolgd !!!! Dijksma begint te acteren als een kat in het nauw hahaha.

Frans Ritzerfeld|02.06.17|09:09

Collega’s, ik heb het geschreven vandaag ben ik het en morgen bent u het, dit gaat ons allen aan. De prullaria van BCT is alleen maar voer voor de ILT om maar te kunnen verbaliseren, is het niet de update dan zijn het andere mankementen, heeft men een storing dan mag men niet rijden, waarom wordt er niet naar ons geluisterd waardoor dit machtsmisbruik niet plaats hoeft te vinden. Deze kritiek kan mw. Dijkstra toch niet ontgaan, het is ronduit malafide te noemen, wie draagt hier de verantwoording

Frans Ritzerfeld|02.06.17|09:36

Wij komen als taxibedrijf in heel Europa, met een rittenstaat en de welbekende werkmap kunnen ze ons in heel Europa controleren op het R.T.B. en de A.T.W. Waarom niet gewoon vrijstelling van de BCT plicht, terwijl ik dit schriftelijk 2 keren aangevraagd heb, alleen maar het tegendeel gebeurd “verbaliseren” “Inbeslagnames” en zelfs het bedrijf helemaal plat leggen dus totale vernietiging van de taxibranche, kan dit zo maar allemaal ongestraft? Terzijde inbreuk op de Privacy, Tjerk sterkte.

Frans Ritzerfeld|02.06.17|09:44

Tjerk ik ga met je mee naar de rechter. Ons neemt men zelfs het bestaansrecht af, wat doen ze met de Politiek wat deze ellende veroorzaakt heeft, niets dus, we treden gewoon met wachtgeld af en schuiven weer een andere pion naar voren, enz. enz. Mijn boetes zijn inmiddels al op gelopen tot meer dan € 11000,=, wij zijn en worden echt gestigmatiseerd omdat wij taxichauffeur zijn, hoeveel bedrijven heeft dit BCT debacle al de kop gekost. Het digitaal opslaan van persoonlijke gegevens is verboden

Peter Vriens|02.06.17|09:48

Je kan kiezen een tablet met route en rittenplanner als BCT te gebruiken.
Bij aanhouding en vraag naar je boordcomputer toon je deze.
(Bij Autocab, Cheadle Verenigd Koninkrijk te koop, €3 in de week.)
Dan zal politie of ILT zeggen; het is geen BCT.
Een deugdelijke BCT met kaarten zoals voorgeschreven in de wet is NIET te koop.
Lees daarvoor ook evaluatie BCT.
Waar nu op bekeurt wordt is het niet aanwezig zijn van “een” BCT.
De rechter kan ons hoop ik geen ondeugdelijke BCT verplichten.

Frans Ritzerfeld|02.06.17|09:58

Dit is Eu Recht en Wet waardoor de Wet BCT verplichting helemaal niet rechtsgeldig is.
POLITIEK NEEMT UW VERANTWOORDING, respect voor alle collega’s wat zich hier ook tegen verzetten, in Limburg rijdt ongeveer 25 % zonder BCT, dit betreft landelijk 10000 taxi’s, daarbij 10000 zwartrijders komen we op 40 % in de taxibranche zonder BCT dus BCT is een electronische enkelband voor chauffeur en passagier, we hebben in ieder geval iets los gemaakt, hier is handhaving ook tegen digitale webcams

Frans Ritzerfeld|05.06.17|16:06

Hoe kan mw. Dijkstra in samenwerking met de ILT als machtsmisbruikers wetgeving omzeilen terwijl deze Wet geen enkele wettelijke basis heeft en zelfs verboden is “Hof van Justitie” Zaak C-293/12. Wat men bij de taxi’s flikt met track en trace (stalking) mag nog niet bij de zwaarste crimineel en is verboden en een zware vorm van inbreuk op de Privacy, daarbij ook nog roepen handhaven is belangrijk en er is geen ander alternatief, dit zijn leugens van de bovenste plank, nogmaals Tjerk, onze dank

Paul Dijkhuizen|08.06.17|13:41

Het enige alternatief voor de BCT is een andere BCT, er is namelijk vastgelegd dat alternatieven moeten kunnen worden uitgelezen door de ILT met hun huidige controlesoftware. De kans dat een nieuwkomer een product gaat ontwikkelen voor alleen de vervangingsvraag van ongeveer 35000 eenheden is klein… zeer zeer klein…

Frans Ritzerfeld|08.06.17|18:21

Waarom worden mijn reactie’s op uw redactie niet goed gekeurd, deze schrijvens zijn ook al op het Ministerie gedeponeerd, de waarheid mag altijd gesproken worden

Frans Ritzerfeld|08.06.17|19:27

Heden post ontvangen dat alle actie’s met betrekking tot handhaving BCT tot nader bericht zijn op geschort, een begin is er, ze zijn in ieder geval wakker aan het worden in Den Haag.
Europees recht staat ten alle tijde boven Nationaal recht, collega’s nogmaals mijn dank

Vincent Krabbendam|09.06.17|07:07

Beste meneer Ritzerfeld, Uw reacties worden niet doelbewust geweigerd, om de één of andere reden blijven ze in ons systeem wachten op goedkeuring. Daar krijgen wij ook geen melding van dus dan kan het even duren voor er naar gekeken wordt. Ik heb ze nu allemaal doorgelaten, op één na: die waarin u de vergelijking maakt tussen de ILT en de Gestapo. Zo’n reactie is in strijd met onze huisregels. In principe mag u hier alles zeggen, mits het in het nette blijft.Vriendelijke groet,

Vincent Krabbendam, redacteur TaxiPro

Frans Ritzerfeld|09.06.17|07:49

Beste Vincent, mijn dank en excuses, ik ben heel diep moeten gaan voor deze miserie, zelfs tot in het Ministerie, de taxibranche heeft een flinke deuk op gelopen, let wel, Ik heb het vermoeden dat er op alle fronten sprake is geweest van machtsmisbruik door de ILT.
Het is niet alleen het BCT debacle, het is ook het bekeuringen beleid wat op de schop moet. Heb j.l. nog een ILTer aan gesproken met de woorden, jullie zijn alleen maar halsafsnijders, hij zag dit niet zo, ik zei, kan ik bewijzen

Frans Ritzerfeld|09.06.17|07:57

Noem mij een iemand op wat van U € 5,= gekregen heeft wat zich aan de regels heeft gehouden, niet dus, het alleen hierboven genoemd is waar en dit mag altijd gezegd en geschreven worden. De NL Staat maakt zich schuldig aan flessentrekkerij door dit bekeuringen beleid, ben ik gefrustreerd, ja, werknemer van mij begraven, 53 jaren oud, voorbeeldige man, omdat hij 3 lullige bekeuringen kreeg, hij werd ziek 1 jaar later begraven, zijn vader was notabene hoofdagent bij de politie

Peter Vriens|09.06.17|12:03

Frans,
Bij het controleren in privétijd wegen de belangen (chauffeur of eigen rijder) meestal zwaarder dan het belang van b.v. werkgever.
Bij veel bedrijven kan de black box, de board computer of het gps-systeem worden uitgezet in privétijd.
Uitzetten van het GPS systeem in de boordcomputer kan niet.
Hierdoor is de boordcomputer vergelijkbaar met een enkelband die je verplicht moet dragen.
Zonder dat je veroordeeld bent !
Bovendien rechtsongelijkheid in vergelijk met andere beroepen.

Ton van Dalfsen|12.06.17|13:30

Volgens Hr Dijkhuizen:Het enige alternatief voor de BCT is een andere BCT, er is namelijk vastgelegd dat alternatieven moeten kunnen worden uitgelezen door de ILT met hun huidige controlesoftware. Over de hele wereld zijn er alternatieve BCT’s. Er zijn nog steeds vele bedrijven die nog steeds naast de BCT een rittenstaat op na houden. Vrachtwagens en bussen hebben tachograven. Toch een mooi alternatief voor rij en rusttijden controle? ILT mag je toch niet controleren op waar je bent geweest ivm

Ton van Dalfsen|12.06.17|13:35

privacy wetgeving Grondwet art. 8 t/m 12. Grondwet staat boven alle wetten. Dus ik begrijp dat STN wel een BCT wil terwijl iedereen er vanaf wil ( zelfs de meeste van hun leden ) en eigen goede administratie wil bijhouden. Cabman en TAXiTRONiC verkopen hun BCT ook in duitsland. Volgens mij is dat een versie zonder digitale handtekening? Dus het kan wel. Alleen de overheid maakt zich schuldig aan kartelvorming.

Ton van Dalfsen|12.06.17|13:57

Wanneer gaan de ogen bij de branche organisaties open Dat het met overleggen niet meer te doen is. Ga naar Brussel schrijven dat de overheid zich hierin op alle terreinen in de taximarkt schuldig maakt. Waarom doen andere branches dat wel in hun eigen branche en deze branche organisaties niet HET LEF TE HEBBEN of TE DURVEN. Ben je lid van een organisatie die niet eens zijn nek uitsteekt of niet durft actie te voeren. Zoals Tjerk al eerder zei: Lamzakken

Paul Dijkhuizen|12.06.17|17:33

@Ton, goed lezen… Een wat jij noemt ‘alternatieve BCT’ is geen BCT. Hij kan misschien hetzelfde als een BCT, misschien zelfs meer, maar voor de Nederlandse wet is het dan nog géén BCT. Het probleem is nu juist dat een taxi in Nederland moet zijn voorzien van een wettelijk goedgekeurde BCT. Zo’n BCT moet aan diverse eisen voldoen en daar voldoen er op dit moment dus slechts 3 aan. Een nieuwkomer zal dus een product moeten maken die aan dezelfde eisen als deze 3 voldoet. Voor een markt die al…

Paul Dijkhuizen|12.06.17|17:37

verzadigt is en waar de komende tijd dus alleen een vervangingsvraag komt met een totaal markt aantal van zo’n 35000 stuks. Als je al weet hoeveel het kost om de software van zo’n goedgekeurde BCT gecertificeerd te krijgen kun je meteen uitrekenen hoe groot de kans is dat er een bedrijf is die die gok gaat maken, nihil. Natuurlijk kan die software ook zonder digitale handtekening, in Nederland is die handtekening helaas wettelijk verplicht, zolang die wetten niet gewijzigd worden onmogelijk dus.

Taxi Volendam|12.06.17|18:19

@ Ton,
Het nut van een Tachograaf in een taxi is in geen land aangetoond en ook nergens verplicht.
Waarom vindt jij een tachograaf wel een goed alternatief?
TBL is niet tegen een BCT die aan alle OPGESTELDE EISEN voldoet voor zover mij bekend.
Ik ben lid van TBL. Actie voeren moet een meerderheid van leden voor zijn.
Met fatsoen kom je vaak ook verder als modder gooien.
Je kan wel actie voeren door wegen afzetten, maar dat schaad onze business, is een meerderheid van leden voor nodig.

Ton van Dalfsen|14.06.17|14:26

@ Taxi Volendam, Natuurlijk is het nut van de tachograaf in een taxi aangetoond. Maar wel in een vrachtwagen en autobus. De tachograaf was voor de vrachtauto’s en autobussen chauffeurs de vervanging voor het groene boekje wat wij ook hadden. Dus waarom niet ook in de taxi als ze zo nodig de rij en rusttijden van de taxichauffeur willen blijven controleren

Ton van Dalfsen|14.06.17|14:27

@ Hr Dijkhuizen, Ik kan een BCT leveren die meer kan dan deze BCT’s. Veel en veel meer

Taxi Volendam|15.06.17|11:36

@ Ton,
Waarschijnlijk bedoel je:
Natuurlijk is het nut van de tachograaf in een taxi NIET aangetoond.
Regelgeving waarvan het nut niet aantoonbaar is kan iedereen missen als kiespijn.
Dat heet “dereguleren” , waar niemand tegen zal zijn.
Dereguleren heeft m’n voorkeur i.p.v. energie steken in de achterhaalde rijtijdenwet voor de Taxi te steunen.
De BCT die jij kan leveren, die kan meer, maar is die voorzien van een digitale handtekening t.b.v. de rijtijden wet?

Ton van Dalfsen|16.06.17|16:47

@ Taxi Volendam, Ja dat bedoelde ik ook. Maar hij heeft wel zijn nut getoond in de vrachtauto’s/Bussen. Als ze de rijtijdenwet voor taxi willen aanhouden? Waarom dan niet ook voor Taxi de tachograaf toepassen? Elke beambte kan hem controleren.
De BCT die ik kan leveren kan zeker heel veel meer. Het is verreweg innovatiever dan onze BCT’s. Er kunnen veel dingen aan gekoppeld worden. Zelfs camera’s in de auto en noem maar op. Het heeft geen digitale handtekening. en gegevens kunnen online

Ton van Dalfsen|16.06.17|16:51

worden verstuurd. Heb een hele dag uitleg met die BCT gehad. Onze BCT’s zijn hierbij maar prullen vergeleken met deze. Zelfs ingebouwde taximeter. Zorgverzekeringspassen kunnen gebruikt worden etc.etc. Vanaf kantoor zie je waar de wagen is. Vanaf kantoor kan je zijn gegevens downloaden wat de chauffeur heeft gedaan. Is dat dan geen goede alternatief.

Ton van Dalfsen|16.06.17|16:58

Deze producent heeft gekeken en geluisterd wat de taxiondernemer wil.

Frans Ritzerfeld|25.06.17|11:42

BCT is list leugen en bedrog en door inbreuk op de Privacy helemaal niets rechtsgeldig, Er zijn diverse politieke partijen geinformeerd, als men in Den Haag weer gaat regeren, zal deze kwestie ter sprake komen, 200 miljoen kapitaalvernietiging van gemeenschapsgeld, zelf ben ik er heilig van overtuigd dat de BCT in strijd op de Wet Privacy helemaal niet kan en mag, verder is er geklaagd bij de Europese Ombudsman en de Europese Commisssie.

Frans Ritzerfeld|25.06.17|11:49

Het ergste is dat de uitvoerende machten hiervan duidelijk in kennis zijn gesteld en dat ze gewoon blijven handhaven, dit is in een woord crimineel, de NL Staat is zichzelf failliet aan het maken, want de 200 miljoen zullen het tienvoudige aan claims kosten als zde NL Staat in het ongelijk word gesteld, ca 90 % is gesubsidieerd vervoer en ca 10 % is straattaxi, dit al bewijst dat er voor 100% kartelvorming plaats vind in de taxibranche en misbruik van macht om dit kartel te beschermen.

Frans Ritzerfeld|25.06.17|11:54

De zwaarste crimineel meg en kan men geen electronische enkelband verplichten, INBREUK OP DE PRIVACY, en de NL Staat maakt er Wet van op iedere taxi een electronische enkelband te verplichten, De NL Staat zal dit altijd verliezen, we zullen zien.

Taxi Volendam|27.06.17|14:09

Frans,
Een APK gekeurde auto moet aan de voorgeschreven APK eisen voldoen.
Wanneer een gekeurde auto slechts 1 mankement heeft, volgt geen goedkeuring.
De BCT voldoet aan geen enkel afgesproken eis en uitgangspunt,ook privacy tijdens het werk niet.
Daarnaast wordt geschermd met een certificaat welke bedoeld is, dat de opgeslagen data veilig is en alleen ILT bij de opgeslagen gegevens kan, D.M.V. een kaart.
Deze data opgeslagen kan onbetrouwbaar zijn dus van geen waarde.
Er is veel mis.

Rex Urban|07.07.17|09:12

De Telegraaf hedenmorgen:
Niets is zo winstgevend als een slecht ICT-project stop zetten.
BCT , daar zit inmiddels 200 miljoen in en de onkosten lopen dagelijks verder op.
Daar komen de kosten voor de Taxiondernemers nog bovenop.
De kans dat deze BCT goed kan gaan werken zoals afgesproken met de taxibranche is te verwaarlozen.
Misschien kan het Bureau ICT-Toetsing BIT deze verspilling aandacht geven.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.