Rolstoelbus

Failliet Verhoef rijdt voorlopig door, curator onderzoekt doorstart

Bron: TaxiPro (VK)

De voertuigen van het failliete taxibedrijf Verhoef uit Uithoorn blijven voorlopig rijden. Zo komt het vervoer van de klanten niet in gevaar en kan de curator onderzoek doen naar een gehele of gedeeltelijke doorstart. De directie van het bedrijf heeft zelf het faillissement aangevraagd.

Curator Stephan van de Kant geeft aan dat het faillissement gaat om Verhoef Service Company, alsmede de BV’s Verhoef Personenvervoer, Verhoef Groepsvervoer en Verhoef Select Drive. Ook de activiteiten van Verhoef Select Coaches en Mijn-Taxi.nl vallen onder het faillissement. Dat werd door de directie zelf aangevraagd vanwege tegenvallende resultaten, grotendeels als gevolg van kleine marges in de taxisector de laatste jaren. Ook de beperkte budgetten en tarieven voor de verschillende vormen van doelgroepenvervoer worden als oorzaak genoemd.

Alles in kaart brengen

Voorlopig worden de bedrijfsactiviteiten zo goed als mogelijk voortgezet. Er is een afkoelingsperiode van twee maanden ingelast waarin leveranciers eventuele rechten op de failliete boedel in beginsel niet kunnen uitoefenen. Dat wil niet zeggen dat het vervoer twee maanden lang in deze vorm wordt voortgezet, maar wel dat de curator de gelegenheid krijgt om alles in kaart te brengen terwijl het vervoer niet in gevaar komt.

Van de Kant wil zich eerst een beeld vormen van de omvang van de boedel en de rechter van schuldeisers. Daarnaast zal hij onderzoeken of een doorstart van het bedrijf, of delen daarvan, tot de mogelijkheden behoren. In eerste instantie is er zeker belangstelling van andere bedrijven, maar de aantrekkelijkheid van een failliet vervoersbedrijf hangt ook samen met de opdrachten die het heeft en kan behouden.

Gehalveerde orderportefeuille

Dat bleek onlangs bij het failliete Personenvervoer Zuid-Limburg. Aanvankelijk was er veel belangstelling voor een doorstart van dat bedrijf. Maar in de weken nadien bleek dat het werk voor Omnibuzz, dat als onderaannemer werd gedaan, door de opdrachtgever elders was ondergebracht. Met een gehalveerde en versnipperde orderportefeuille was PZL daarmee niet langer interessant voor een doorstart.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

17 reacties op “Failliet Verhoef rijdt voorlopig door, curator onderzoekt doorstart”

Rudie Elmio|05.06.18|11:20

Ben ik nu de enige die denkt failliet is failliet! Niks doorstart, en directie eerste 5 jaar nergens meer in een bedrijfsvoering! Dit overigens voor alle failliete bedrijven.

Ton van Dalfsen|05.06.18|12:19

@ Rudie, Je bent niet de enige. Zo denk ik er ook over. Directie van alle failliete bedrijven hebben het zelf zo ver laten komen. Doorstart prima MAAR met een andere directie. Een curator zou ook de zittende directie METEEN moeten doorlichten.

Willem|05.06.18|20:25

Nou Ton,je hebt daar als werknemer toch hele beste jaren gehad en veel ervaring op kunnen doen.

Ton van Dalfsen|06.06.18|12:34

Ach ja Willem, Amstelveense tijd was de mooiste tijd. Ook wel uithoorn maar tot een bepaald moment. De Taxibranche is bij mij met mijn geboorte al met de paplepel ingegoten. Ik weet mijn heeeeele leven niet beter. Het enige is dat helaas de tijden veranderen. Ik kan hierover wel verder gaan maar denk dat deze website dat niet aankan. ( al mijn belevingen daar )

Ton van Dalfsen|06.06.18|12:35

Schreef deze week al een mail naar iemand dat ik er wel een trilogie over kan schrijven. Deel 1 en 2 zijn positief. Rest laat zich al raden

Ton Koning|06.06.18|21:16

Dat je als bedrijf failliet gaat is al niet prettig maar dat je dan ook nog mensen mee trekt in het schuitje die eigelijk altijd het werk opgeknapt hebben waar je zelf niet de capaciteiten voor had vind ik erg triest vooral omdat het vaak om grote bedragen gaan per klein zelfstandige ondernemer
Hoe kan je nou vertrouwen hebben in de zelfde directie die je net 2 maanden omzet STEELT van je met een doorstart
Ik krijg van dat soort mensen een rare smaak in me mond

Henk Jan Brouwer|07.06.18|12:21

Hier spreken echt mensen, die zelf nooit ondernemer zullen worden en daarom in loondienst zijn.De onzin, dat een directie verantwoordelijk is, is maar heel beperkt. Er zijn zoveel factoren, die een faillissement kunnen veroorzaken. Ook chauffeurs zouden eens goed naar hun eigen handelen moeten kijken, schade rijden, extreem brandstof verbruik,slecht en onprofessioneel omgaan met de voertuigen en vooral bij het minste geringste ziek melden. Personeelskosten tellen zwaar op de balans.

Ton Koning|07.06.18|20:58

@ Henk Jan Brouwer, Men wist wat eraan zat te komen en als je dan ondernemers voor je hebt werken omdat je zelf de capaciteiten niet hebt mag je deze mensen dankbaar zijn omdat ze jouw werk met zorg verzorgen en omdat zelf als ondernemer niet intern kan oplossen dus huur je ondernemers van buiten in en als je dan zo met deze ondernemers omgaat en ook nog 2 maanden achter loop met betalen is dat erg zuur.

Ronald Strijland|08.06.18|13:39

verstand is ver te zoeken is wat denk je van Wmo en leerlingen vervoer.nou daar is geen euro aan te verdienen de prijzen worden de gemeente zo laag gehouden en zoveel geld in hun eigen zak gestoken dat alle taxi bedrijven kapot gaan .eigenlijk zou de aanbesteding verboden moeten worden en een erlijke prijs moeten worden betaald.maar dat doen ze niet want het geld wat voor het vervoer uit Denhaag komt word nog niet eens gebruikt voor het vervoer. en de andere helft verdijnt in de gemeente zakken

Ton van Dalfsen|08.06.18|15:03

Dhr Henk Jan Brouwer denkt het wel te weten dat het alleen maar door chauffeurs komt. Elke goed denkende ondernemer zoals ik ook ondernemer ben weet dat je niet voor die lage tot beneden kostprijs kan rijden. Daar is dit bedrijf ook aan kapot gegaan zoals z’n voorgangers. ( Bijv. Klomp en vele anderen ) Een ondernemer is iemand die geld wil verdienen en op alle kosten let. Als je daar niet op tijd bij bent ga je onderuit. Dit bedrijf kocht zelfs nog een paar maanden geleden nog voertuigen

Ton van Dalfsen|08.06.18|15:05

terwijl het water tot boven hun lippen kwam. Een directie is altijd verantwoordelijk. Ook voor het handelen van de chauffeurs. Daar ben je ondernemer voor.

Denise Walgreen|08.06.18|19:23

Helemaal eens met Ton.

Ronald Strijland|09.06.18|12:30

ik heb zelf een bedrijf gehad en toen ik hoorde dat in 2010 de zorg via de gemeente ging heb ik mijn bedrijf op gedoekt.
nou ik had gelijk want in de thuiszorg werd het schoonmaak tarief 12.50 ik zou dan op elke werk uur ruim 8.00 per wernemer bij moeten leggen.
de gemeente verwacht dat je dit bij legt van de goed lopende onder delen nou echt niet want collega berijfen zijn nu allemaal failliet.
ik had zo iets aan die aanbestedingen doe ik niet mee en gelukkig maar.

Ronald Strijland|13.06.18|12:04

Gemeenten zijn verplicht om reële prijzen te hanteren. Dat is vastgelegd in ‘Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) reële prijs Wmo 2015’. Alleen hanteert vrijwel geen enkele gemeente fatsoenlijke tarieven, concludeerde NRC Handelsblad eind april na eigen onderzoek. Ook BTN kwam twee weken geleden tot de conclusie dat de helft van de gemeenten tarieven biedt die onder de kostprijs liggen. De kaart in Google Maps van BTN kleurt rood van de gemeenten die onder de kostprijs aanbieden.

Ton van Dalfsen|13.06.18|15:24

Sorry Ronald, Maar de taxibedrijven bieden zelf met de aanbestedingen tarieven onder kostprijs. En de gemeentes vinden het allemaal maar prettig om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. De taxibedrijven concurreren zelf met elkaar en heb ook geen medelijden met hun. Valt mij wel op dat het aanbestedingen zijn die door DVG zijn gewonnen. DVG sleurt alle aangesloten taxibedrijven de afgrond in. Maar ja als taxibedrijf daarbij in te laten? vraag je zelf om problemen

Ton van Dalfsen|13.06.18|15:28

Dit bedrijf was een heel mooi bedrijf. Alleen ze hadden een paar jaar geleden back to basic moeten gaan en weer op winstgevende manier verder moeten groeien. Groot, Groter en Grootst heeft nog nooit gewerkt. Deze directie was daar niet toe in staat, en nog niet als je het nu zo ver hebt laten komen.

Johan Keurhorst|14.06.18|12:36

Ben het helemaal met Ton eens, de bedrijven zijn er zelf de oorzaak
van, dan moet je niet zeuren dat het niet uit kan, heb zelf tot mei 2010 een middelgroot taxibedrijf gehad (34 jaar) nooit voor rot prijzen (ingeschreven) gereden en zodoende een normale boterham verdiend

Failliet Verhoef rijdt voorlopig door, curator onderzoekt doorstart | TaxiPro
Rolstoelbus

Failliet Verhoef rijdt voorlopig door, curator onderzoekt doorstart

Bron: TaxiPro (VK)

De voertuigen van het failliete taxibedrijf Verhoef uit Uithoorn blijven voorlopig rijden. Zo komt het vervoer van de klanten niet in gevaar en kan de curator onderzoek doen naar een gehele of gedeeltelijke doorstart. De directie van het bedrijf heeft zelf het faillissement aangevraagd.

Curator Stephan van de Kant geeft aan dat het faillissement gaat om Verhoef Service Company, alsmede de BV’s Verhoef Personenvervoer, Verhoef Groepsvervoer en Verhoef Select Drive. Ook de activiteiten van Verhoef Select Coaches en Mijn-Taxi.nl vallen onder het faillissement. Dat werd door de directie zelf aangevraagd vanwege tegenvallende resultaten, grotendeels als gevolg van kleine marges in de taxisector de laatste jaren. Ook de beperkte budgetten en tarieven voor de verschillende vormen van doelgroepenvervoer worden als oorzaak genoemd.

Alles in kaart brengen

Voorlopig worden de bedrijfsactiviteiten zo goed als mogelijk voortgezet. Er is een afkoelingsperiode van twee maanden ingelast waarin leveranciers eventuele rechten op de failliete boedel in beginsel niet kunnen uitoefenen. Dat wil niet zeggen dat het vervoer twee maanden lang in deze vorm wordt voortgezet, maar wel dat de curator de gelegenheid krijgt om alles in kaart te brengen terwijl het vervoer niet in gevaar komt.

Van de Kant wil zich eerst een beeld vormen van de omvang van de boedel en de rechter van schuldeisers. Daarnaast zal hij onderzoeken of een doorstart van het bedrijf, of delen daarvan, tot de mogelijkheden behoren. In eerste instantie is er zeker belangstelling van andere bedrijven, maar de aantrekkelijkheid van een failliet vervoersbedrijf hangt ook samen met de opdrachten die het heeft en kan behouden.

Gehalveerde orderportefeuille

Dat bleek onlangs bij het failliete Personenvervoer Zuid-Limburg. Aanvankelijk was er veel belangstelling voor een doorstart van dat bedrijf. Maar in de weken nadien bleek dat het werk voor Omnibuzz, dat als onderaannemer werd gedaan, door de opdrachtgever elders was ondergebracht. Met een gehalveerde en versnipperde orderportefeuille was PZL daarmee niet langer interessant voor een doorstart.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

17 reacties op “Failliet Verhoef rijdt voorlopig door, curator onderzoekt doorstart”

Rudie Elmio|05.06.18|11:20

Ben ik nu de enige die denkt failliet is failliet! Niks doorstart, en directie eerste 5 jaar nergens meer in een bedrijfsvoering! Dit overigens voor alle failliete bedrijven.

Ton van Dalfsen|05.06.18|12:19

@ Rudie, Je bent niet de enige. Zo denk ik er ook over. Directie van alle failliete bedrijven hebben het zelf zo ver laten komen. Doorstart prima MAAR met een andere directie. Een curator zou ook de zittende directie METEEN moeten doorlichten.

Willem|05.06.18|20:25

Nou Ton,je hebt daar als werknemer toch hele beste jaren gehad en veel ervaring op kunnen doen.

Ton van Dalfsen|06.06.18|12:34

Ach ja Willem, Amstelveense tijd was de mooiste tijd. Ook wel uithoorn maar tot een bepaald moment. De Taxibranche is bij mij met mijn geboorte al met de paplepel ingegoten. Ik weet mijn heeeeele leven niet beter. Het enige is dat helaas de tijden veranderen. Ik kan hierover wel verder gaan maar denk dat deze website dat niet aankan. ( al mijn belevingen daar )

Ton van Dalfsen|06.06.18|12:35

Schreef deze week al een mail naar iemand dat ik er wel een trilogie over kan schrijven. Deel 1 en 2 zijn positief. Rest laat zich al raden

Ton Koning|06.06.18|21:16

Dat je als bedrijf failliet gaat is al niet prettig maar dat je dan ook nog mensen mee trekt in het schuitje die eigelijk altijd het werk opgeknapt hebben waar je zelf niet de capaciteiten voor had vind ik erg triest vooral omdat het vaak om grote bedragen gaan per klein zelfstandige ondernemer
Hoe kan je nou vertrouwen hebben in de zelfde directie die je net 2 maanden omzet STEELT van je met een doorstart
Ik krijg van dat soort mensen een rare smaak in me mond

Henk Jan Brouwer|07.06.18|12:21

Hier spreken echt mensen, die zelf nooit ondernemer zullen worden en daarom in loondienst zijn.De onzin, dat een directie verantwoordelijk is, is maar heel beperkt. Er zijn zoveel factoren, die een faillissement kunnen veroorzaken. Ook chauffeurs zouden eens goed naar hun eigen handelen moeten kijken, schade rijden, extreem brandstof verbruik,slecht en onprofessioneel omgaan met de voertuigen en vooral bij het minste geringste ziek melden. Personeelskosten tellen zwaar op de balans.

Ton Koning|07.06.18|20:58

@ Henk Jan Brouwer, Men wist wat eraan zat te komen en als je dan ondernemers voor je hebt werken omdat je zelf de capaciteiten niet hebt mag je deze mensen dankbaar zijn omdat ze jouw werk met zorg verzorgen en omdat zelf als ondernemer niet intern kan oplossen dus huur je ondernemers van buiten in en als je dan zo met deze ondernemers omgaat en ook nog 2 maanden achter loop met betalen is dat erg zuur.

Ronald Strijland|08.06.18|13:39

verstand is ver te zoeken is wat denk je van Wmo en leerlingen vervoer.nou daar is geen euro aan te verdienen de prijzen worden de gemeente zo laag gehouden en zoveel geld in hun eigen zak gestoken dat alle taxi bedrijven kapot gaan .eigenlijk zou de aanbesteding verboden moeten worden en een erlijke prijs moeten worden betaald.maar dat doen ze niet want het geld wat voor het vervoer uit Denhaag komt word nog niet eens gebruikt voor het vervoer. en de andere helft verdijnt in de gemeente zakken

Ton van Dalfsen|08.06.18|15:03

Dhr Henk Jan Brouwer denkt het wel te weten dat het alleen maar door chauffeurs komt. Elke goed denkende ondernemer zoals ik ook ondernemer ben weet dat je niet voor die lage tot beneden kostprijs kan rijden. Daar is dit bedrijf ook aan kapot gegaan zoals z’n voorgangers. ( Bijv. Klomp en vele anderen ) Een ondernemer is iemand die geld wil verdienen en op alle kosten let. Als je daar niet op tijd bij bent ga je onderuit. Dit bedrijf kocht zelfs nog een paar maanden geleden nog voertuigen

Ton van Dalfsen|08.06.18|15:05

terwijl het water tot boven hun lippen kwam. Een directie is altijd verantwoordelijk. Ook voor het handelen van de chauffeurs. Daar ben je ondernemer voor.

Denise Walgreen|08.06.18|19:23

Helemaal eens met Ton.

Ronald Strijland|09.06.18|12:30

ik heb zelf een bedrijf gehad en toen ik hoorde dat in 2010 de zorg via de gemeente ging heb ik mijn bedrijf op gedoekt.
nou ik had gelijk want in de thuiszorg werd het schoonmaak tarief 12.50 ik zou dan op elke werk uur ruim 8.00 per wernemer bij moeten leggen.
de gemeente verwacht dat je dit bij legt van de goed lopende onder delen nou echt niet want collega berijfen zijn nu allemaal failliet.
ik had zo iets aan die aanbestedingen doe ik niet mee en gelukkig maar.

Ronald Strijland|13.06.18|12:04

Gemeenten zijn verplicht om reële prijzen te hanteren. Dat is vastgelegd in ‘Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) reële prijs Wmo 2015’. Alleen hanteert vrijwel geen enkele gemeente fatsoenlijke tarieven, concludeerde NRC Handelsblad eind april na eigen onderzoek. Ook BTN kwam twee weken geleden tot de conclusie dat de helft van de gemeenten tarieven biedt die onder de kostprijs liggen. De kaart in Google Maps van BTN kleurt rood van de gemeenten die onder de kostprijs aanbieden.

Ton van Dalfsen|13.06.18|15:24

Sorry Ronald, Maar de taxibedrijven bieden zelf met de aanbestedingen tarieven onder kostprijs. En de gemeentes vinden het allemaal maar prettig om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. De taxibedrijven concurreren zelf met elkaar en heb ook geen medelijden met hun. Valt mij wel op dat het aanbestedingen zijn die door DVG zijn gewonnen. DVG sleurt alle aangesloten taxibedrijven de afgrond in. Maar ja als taxibedrijf daarbij in te laten? vraag je zelf om problemen

Ton van Dalfsen|13.06.18|15:28

Dit bedrijf was een heel mooi bedrijf. Alleen ze hadden een paar jaar geleden back to basic moeten gaan en weer op winstgevende manier verder moeten groeien. Groot, Groter en Grootst heeft nog nooit gewerkt. Deze directie was daar niet toe in staat, en nog niet als je het nu zo ver hebt laten komen.

Johan Keurhorst|14.06.18|12:36

Ben het helemaal met Ton eens, de bedrijven zijn er zelf de oorzaak
van, dan moet je niet zeuren dat het niet uit kan, heb zelf tot mei 2010 een middelgroot taxibedrijf gehad (34 jaar) nooit voor rot prijzen (ingeschreven) gereden en zodoende een normale boterham verdiend