Wegman taxibusje

Taxi Wegman failliet

Vervoersbedrijf Wegman uit Ameide is failliet verklaard. Vorige week vroeg het bedrijf nog uitstel van betaling aan. Het vervoer dat Wegman voor verschillende opdrachtgevers verzorgt, wordt voorlopig voortgezet.

Het faillissement betreft diverse BV’s uit de bedrijvengroep waar onder meer Taxi Wegman en Wegman Personenvervoer toe behoren. De onderneming groeide in betrekkelijk korte tijd uit tot een speler van formaat in de Nederlandse markt voor taxivervoer. Anderhalf jaar geleden, zo’n tien jaar na de start, stond de teller op ongeveer 300 voertuigen. In de periode daarna groeide het bedrijf door.

Uitstel van betaling

Taxi Wegman verzorgt onder meer het vervoer van leerlingen en andere doelgroepen in diverse gemeenten in het Groene Hart. Op de site van de Groene Hart Hopper is te lezen dat Wegman uitstel van betaling aanvroeg om een noodzakelijke herstructurering van de organisatie mogelijk te maken. Hiermee is niet voorkomen dat de surseance van betaling is omgezet in een faillissement.

Over de oorzaak van het faillissement is nog niets naar buiten gebracht. Zoals gebruikelijk bij faillissementen van taxibedrijven in het contractvervoer wordt het vervoer zelf voortgezet, terwijl de mogelijkheden voor een doorstart worden verkend.

Lees ook: Wegman gelooft in samenwerking met andere taxibedrijven

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro. Hij schrijft ook voor diverse andere titels van ProMedia op het gebied van mobiliteit.

5 reacties op “Taxi Wegman failliet”

Ton van Dalfsen|08.04.19|13:06

In het eerder verschenen verhaal: Wegman gelooft in samenwerking met andere taxibedrijven. ( Niet alleen door overnames, maar ook door veel samen te werken met anderen en volop vervoer in onderaanneming te doen.) De hoofdaannemer doet het al voor weinig en onderaannemer voor nog minder. Dat kost je de kop. Kijk maar wat er straks gaat gebeuren met zilveren kruis. Over een paar jaar vallen er daar ook een paar om. Ze rijden BIJNA voor niks

Pierre van Aert|08.04.19|14:14

De winst van de winnaar van de aanbesteding ( de hoofdaannemer ) zit hem niet de kilometerprijs van de ritten die hij zelf rijdt, maar het verschil in prijs en de commissie van de onderaanneming die voor onder de kostprijs rijdt.

Mathieu Lam|08.04.19|14:37

Onderaannemers moet je nooit aan beginnen het kost je geld en vaak een hoop trammelant dat ze te laat zijn, verder kijken wat wel geld oplevert en dat is Zilveren Kruis zeker niet die betalen slechter als bijvoorbeeld DVG en ZCN.

Linda de Lang|08.04.19|15:54

Ik word regelmatig vervoert met Wegman van Zeist Bartimeus naar Ede. Ben altijd goed geholpen ondanks mijn beperkingen. Kom dan veel oud collega’s van mijn man (chauffeur NOOT Ede) tegen. Laatste keer een ander firma en dat was één grote ramp. Wegman weet hoe het hoort, luistert naar de klant en helpt waar nodig is. Hoop dat er een doorstart komt want ik heb niet te klagen over hun.

Eric van Dulst|11.04.19|00:05

Dank U voor het compliment mevr. de Lang. We doen ons best de rit zo aangenaam mogelijk te maken met chauffeurs die weten dat ze doen en hart voor hun klanten hebben. Helaas denken de opdrachtgevers daar anders over. Uiteindelijk draait alles om geld,maar gelukkig denken de meeste chauffeurs daar anders over. Tot 1 mei helpen wij U en anderen graag. Wat daarna weten er nog niet. Persoonlijk hoop ik op Noot,het enige bedrijf die de zaak kan redden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.