Hilverink

Tijdwinst voor taxibedrijf met BCT Remote

Foto: aangeleverd door Cabman / Hilverink

Hilverink Koeriers en Taxi biedt een breed assortiment aan vervoersdiensten, variërend van rolstoeltaxi tot zakelijk vervoer. In de bedrijfsvoering zijn betrouwbaarheid, kwaliteit en betaalbaar vervoer de belangrijkste uitgangspunten. Om die kwaliteit naar een nog hoger plan te tillen, werkt Hilverink sinds kort met de BCT Remote.

Hilverink Koeriers en Taxi is in 1983 opgericht door Ab Hilverink, vervolgens in 1995 overgenomen door George Hilverink en in 2004 is Jolanda Oosterman erbij gekomen. In datzelfde jaar is het bedrijf ook gestart met zijn taxidiensten. Voor die tijd hield het bedrijf zich voornamelijk bezig met koerierswerk.

Het bedrijf beschikt over 26 voertuigen die variëren van rolstoelbussen tot taxi’s. Daarnaast zijn ze met vijf touringcars actief in de touringcarsector. Met al deze voertuigen en 53 werknemers rijden ze voor uiteenlopende opdrachtgevers, waaronder Valys en diverse zakelijke klanten.

Om de verschillende opdrachtgevers zo goed mogelijk van dienst te zijn is Hilverink eigenlijk altijd op zoek naar manieren om de kwaliteit van het vervoer verder te verbeteren. Sinds kort wordt daarom gewerkt met de BCT Remote, een app van Cabman, die chauffeurs de meest actuele ritinformatie geeft. Ook wanneer ze niet in de auto zitten. Jeffrey Hilverink spreekt van een aanvulling voor de organisatie.

Snel navigeren

“We kunnen met de app ritten versturen en chauffeurs kunnen deze accepteren, ook als ze op dat moment niet in de auto zitten,” legt Hilverink uit. “Dit is bijvoorbeeld erg makkelijk wanneer een chauffeur op Schiphol staat. Hij kan dan gemakkelijk via zijn smartphone de laatste ritinformatie bekijken. Denk hierbij onder andere aan de vluchtnummers.” Het is ook mogelijk om via de app ritten loos te melden.

Tekst loopt door onder de foto

BCT Remote

Naast ritten ontvangen, accepteren en loos melden biedt de app ook de mogelijkheid om snel te navigeren. “Wanneer je op een adres klikt, opent de app Google Maps met het adres in kwestie,” vertelt Hilverink. “Doordat een groot deel van onze voertuigen beschikt over Apple Car Play, kunnen chauffeurs de navigatie van Google Maps ook op het grote scherm in het voertuig tonen. Er hoeven geen adressen overgetikt te worden en dit bespaart een hoop tijd.”

Tijdwinst

Die tijdsbesparing uit zich in nog veel meer aspecten en is volgens Hilverink dan ook een groot voordeel van de app. “Die tijdswinst is er niet alleen aan de kant van de chauffeur, maar ook bij de centrale. We kunnen veel gemakkelijker schakelen en de chauffeur via de app beter op de hoogte houden.” Het is via BCT Remote mogelijk om berichten te sturen van en naar de centrale. Hierbij wordt ook getoond of de chauffeur het bericht heeft gelezen.

De chauffeurs van Hilverink Taxi waren niet meteen enthousiast over de app, maar inmiddels is dat anders. “Ze waren in het begin een beetje sceptisch, maar sinds ze er daadwerkelijk mee werken zijn ze erg positief en zien ze de voordelen. Wij vinden het in elk geval een aanrader voor elke taxiondernemer.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , ,

Auteur: Steven Don

2 reacties op “Tijdwinst voor taxibedrijf met BCT Remote”

Erika Blokzijl|07.07.20|14:35

Heb er 2 dagen meegewerkt, vind het niet werken en gevolg is wel dat ik hierdoor niet meer met mijn chauffeurskaart kan inloggen want dan crasht de bct

Henk de Vries|09.07.20|18:36

Heb mij opgegeven om hem te instaleren.Ben er positief over.negativiteit is niet aan mij besteed.

Tijdwinst voor taxibedrijf met BCT Remote | TaxiPro
Hilverink

Tijdwinst voor taxibedrijf met BCT Remote

Foto: aangeleverd door Cabman / Hilverink

Hilverink Koeriers en Taxi biedt een breed assortiment aan vervoersdiensten, variërend van rolstoeltaxi tot zakelijk vervoer. In de bedrijfsvoering zijn betrouwbaarheid, kwaliteit en betaalbaar vervoer de belangrijkste uitgangspunten. Om die kwaliteit naar een nog hoger plan te tillen, werkt Hilverink sinds kort met de BCT Remote.

Hilverink Koeriers en Taxi is in 1983 opgericht door Ab Hilverink, vervolgens in 1995 overgenomen door George Hilverink en in 2004 is Jolanda Oosterman erbij gekomen. In datzelfde jaar is het bedrijf ook gestart met zijn taxidiensten. Voor die tijd hield het bedrijf zich voornamelijk bezig met koerierswerk.

Het bedrijf beschikt over 26 voertuigen die variëren van rolstoelbussen tot taxi’s. Daarnaast zijn ze met vijf touringcars actief in de touringcarsector. Met al deze voertuigen en 53 werknemers rijden ze voor uiteenlopende opdrachtgevers, waaronder Valys en diverse zakelijke klanten.

Om de verschillende opdrachtgevers zo goed mogelijk van dienst te zijn is Hilverink eigenlijk altijd op zoek naar manieren om de kwaliteit van het vervoer verder te verbeteren. Sinds kort wordt daarom gewerkt met de BCT Remote, een app van Cabman, die chauffeurs de meest actuele ritinformatie geeft. Ook wanneer ze niet in de auto zitten. Jeffrey Hilverink spreekt van een aanvulling voor de organisatie.

Snel navigeren

“We kunnen met de app ritten versturen en chauffeurs kunnen deze accepteren, ook als ze op dat moment niet in de auto zitten,” legt Hilverink uit. “Dit is bijvoorbeeld erg makkelijk wanneer een chauffeur op Schiphol staat. Hij kan dan gemakkelijk via zijn smartphone de laatste ritinformatie bekijken. Denk hierbij onder andere aan de vluchtnummers.” Het is ook mogelijk om via de app ritten loos te melden.

Tekst loopt door onder de foto

BCT Remote

Naast ritten ontvangen, accepteren en loos melden biedt de app ook de mogelijkheid om snel te navigeren. “Wanneer je op een adres klikt, opent de app Google Maps met het adres in kwestie,” vertelt Hilverink. “Doordat een groot deel van onze voertuigen beschikt over Apple Car Play, kunnen chauffeurs de navigatie van Google Maps ook op het grote scherm in het voertuig tonen. Er hoeven geen adressen overgetikt te worden en dit bespaart een hoop tijd.”

Tijdwinst

Die tijdsbesparing uit zich in nog veel meer aspecten en is volgens Hilverink dan ook een groot voordeel van de app. “Die tijdswinst is er niet alleen aan de kant van de chauffeur, maar ook bij de centrale. We kunnen veel gemakkelijker schakelen en de chauffeur via de app beter op de hoogte houden.” Het is via BCT Remote mogelijk om berichten te sturen van en naar de centrale. Hierbij wordt ook getoond of de chauffeur het bericht heeft gelezen.

De chauffeurs van Hilverink Taxi waren niet meteen enthousiast over de app, maar inmiddels is dat anders. “Ze waren in het begin een beetje sceptisch, maar sinds ze er daadwerkelijk mee werken zijn ze erg positief en zien ze de voordelen. Wij vinden het in elk geval een aanrader voor elke taxiondernemer.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , ,

Auteur: Steven Don

2 reacties op “Tijdwinst voor taxibedrijf met BCT Remote”

Erika Blokzijl|07.07.20|14:35

Heb er 2 dagen meegewerkt, vind het niet werken en gevolg is wel dat ik hierdoor niet meer met mijn chauffeurskaart kan inloggen want dan crasht de bct

Henk de Vries|09.07.20|18:36

Heb mij opgegeven om hem te instaleren.Ben er positief over.negativiteit is niet aan mij besteed.