Waterstoftaxi wmo Den Haag

Waterstoftaxi’s Noot legden al 1,5 miljoen kilometer af

Foto: Louwman

Na ruim een jaar hebben de waterstoftaxi’s die Noot gebruikt voor het wmo-vervoer in Den Haag de mijlpaal van 1,5 miljoen gezamenlijke kilometers bereikt. De vervoerder zet zijn exemplaren van de Toyota Mirai hier sinds juni 2019 voor in.

Aanvankelijk reed Noot met 35 exemplaren van de Toyota Mirai; inmiddels zijn dat er veertig. Daarmee is het ook de grootste taxivloot op waterstof van Nederland. Directeur Martijn Kersing is erg te spreken over de voertuigen. “Indien je als vervoerder duurzaam wil zijn, én 24 uur per dag en zeven dagen per beschikbaar zoals bij wmo-vervoer vereist is, kun je niet om waterstof heen. Door de grote actieradius van de Toyota Mirai en het feit dat je hem snel vol kunt tanken, kunnen we aan alle eisen van dit type vervoer voldoen. Bijkomend voordeel is dat de auto ruim en comfortabel is. Een schot in de roos blijkt nu, want met 1,5 miljoen gereden kilometers is de eerste taxivloot op waterstof in Nederland met recht een succes.”

Jan-Christiaan Koenders, Managing Director van Toyota-importeur Louwman & Parqui, onderstreept het belang van de mijlpaal die met 1,5 miljoen wmo-kilometers op waterstof is bereikt: “We zijn er uiteraard heel trots op dat de Toyota’s Mirai zo vaak ingezet worden. Onze waterstofauto is dan ook ideaal voor taxivervoer: ruim, stil, heel comfortabel en natuurlijk 100 procent elektrisch, zónder dat de auto lang aan een laadpaal hoeft te staan. Alle lof voor Noot Personenvervoer, dat met zijn keuze succesvol buiten de gebaande paden is gegaan. Dit is een mooie mijlpaal in de energietransitie.”

Nieuwe Mirai in 2021 op de markt

De huidige Mirai voldoet dus al aan de eisen die de vervoerder en gebruikers stellen aan wmo-vervoer en voor de nieuwe versie zal dat alleen maar gelden. Die komt in 2021 op de markt met actieradius die zo’n 30 procent groter is dan de huidige 500 kilometer. Dat is het gevolg van een verbeterde brandstofcel en drie in plaats van twee waterstoftanks aan boord, zo legt Toyota uit.

“De volgende Mirai is lager, langer en breder én staat op een nieuw, lichtgewicht en extra stijf platform. Dat betekent veel rijplezier, onder meer vanwege het lage zwaartepunt van dit platform. De volgende Mirai is een 4-deurs limousine met vijf zitplaatsen en een aantrekkelijk coupé-design. Een auto die je niet alleen aanschaft omdat het een brandstofcelauto zonder schadelijke emissies is, maar vooral omdat het zeer aantrekkelijke auto is, ongeacht de brandstofcel”, aldus de autoproducent.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

4 reacties op “Waterstoftaxi’s Noot legden al 1,5 miljoen kilometer af”

Bertax Landsmeer|01.10.20|10:39

Vanaf € 81.995,-
Geen bpm
Geluksbonus asd bv € 3.500,-

Wat kost waterstof tanken?

Arme taxiwereld vaarwel

Ton van Dalfsen|01.10.20|10:48

Geweldig. Voor mij ook de toekomst

Taxi Vlug|01.10.20|17:03

@Ton
Waterstof of de omzet?
1500000:365:40= 103km p/dag.
Ik mag hopen betaalde kms.

Ton van Dalfsen|02.10.20|14:35

Waterstof zal in de toekomst ook een grote rol gaan spelen. Bijv. BMW wil in de toekomst naast EV’s ook waterstof als brandstof in de auto’s zodat je net als nu ook een keuze hebt tussen Benzine en Diesel. Heb nu eind vorig jaar de laatste diesels gekocht en wacht wat de toekomst gaat brengen. Men is nog niet uit ge ontwikkeld. EV’s zullen in de toekomst ook dik actieradius van 1000 km krijgen. En als je dan ook nog de keuze hebt met Waterstof zou mooi zijn. er is nog veel te ontwikkelen

Waterstoftaxi’s Noot legden al 1,5 miljoen kilometer af | TaxiPro
Waterstoftaxi wmo Den Haag

Waterstoftaxi’s Noot legden al 1,5 miljoen kilometer af

Foto: Louwman

Na ruim een jaar hebben de waterstoftaxi’s die Noot gebruikt voor het wmo-vervoer in Den Haag de mijlpaal van 1,5 miljoen gezamenlijke kilometers bereikt. De vervoerder zet zijn exemplaren van de Toyota Mirai hier sinds juni 2019 voor in.

Aanvankelijk reed Noot met 35 exemplaren van de Toyota Mirai; inmiddels zijn dat er veertig. Daarmee is het ook de grootste taxivloot op waterstof van Nederland. Directeur Martijn Kersing is erg te spreken over de voertuigen. “Indien je als vervoerder duurzaam wil zijn, én 24 uur per dag en zeven dagen per beschikbaar zoals bij wmo-vervoer vereist is, kun je niet om waterstof heen. Door de grote actieradius van de Toyota Mirai en het feit dat je hem snel vol kunt tanken, kunnen we aan alle eisen van dit type vervoer voldoen. Bijkomend voordeel is dat de auto ruim en comfortabel is. Een schot in de roos blijkt nu, want met 1,5 miljoen gereden kilometers is de eerste taxivloot op waterstof in Nederland met recht een succes.”

Jan-Christiaan Koenders, Managing Director van Toyota-importeur Louwman & Parqui, onderstreept het belang van de mijlpaal die met 1,5 miljoen wmo-kilometers op waterstof is bereikt: “We zijn er uiteraard heel trots op dat de Toyota’s Mirai zo vaak ingezet worden. Onze waterstofauto is dan ook ideaal voor taxivervoer: ruim, stil, heel comfortabel en natuurlijk 100 procent elektrisch, zónder dat de auto lang aan een laadpaal hoeft te staan. Alle lof voor Noot Personenvervoer, dat met zijn keuze succesvol buiten de gebaande paden is gegaan. Dit is een mooie mijlpaal in de energietransitie.”

Nieuwe Mirai in 2021 op de markt

De huidige Mirai voldoet dus al aan de eisen die de vervoerder en gebruikers stellen aan wmo-vervoer en voor de nieuwe versie zal dat alleen maar gelden. Die komt in 2021 op de markt met actieradius die zo’n 30 procent groter is dan de huidige 500 kilometer. Dat is het gevolg van een verbeterde brandstofcel en drie in plaats van twee waterstoftanks aan boord, zo legt Toyota uit.

“De volgende Mirai is lager, langer en breder én staat op een nieuw, lichtgewicht en extra stijf platform. Dat betekent veel rijplezier, onder meer vanwege het lage zwaartepunt van dit platform. De volgende Mirai is een 4-deurs limousine met vijf zitplaatsen en een aantrekkelijk coupé-design. Een auto die je niet alleen aanschaft omdat het een brandstofcelauto zonder schadelijke emissies is, maar vooral omdat het zeer aantrekkelijke auto is, ongeacht de brandstofcel”, aldus de autoproducent.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

4 reacties op “Waterstoftaxi’s Noot legden al 1,5 miljoen kilometer af”

Bertax Landsmeer|01.10.20|10:39

Vanaf € 81.995,-
Geen bpm
Geluksbonus asd bv € 3.500,-

Wat kost waterstof tanken?

Arme taxiwereld vaarwel

Ton van Dalfsen|01.10.20|10:48

Geweldig. Voor mij ook de toekomst

Taxi Vlug|01.10.20|17:03

@Ton
Waterstof of de omzet?
1500000:365:40= 103km p/dag.
Ik mag hopen betaalde kms.

Ton van Dalfsen|02.10.20|14:35

Waterstof zal in de toekomst ook een grote rol gaan spelen. Bijv. BMW wil in de toekomst naast EV’s ook waterstof als brandstof in de auto’s zodat je net als nu ook een keuze hebt tussen Benzine en Diesel. Heb nu eind vorig jaar de laatste diesels gekocht en wacht wat de toekomst gaat brengen. Men is nog niet uit ge ontwikkeld. EV’s zullen in de toekomst ook dik actieradius van 1000 km krijgen. En als je dan ook nog de keuze hebt met Waterstof zou mooi zijn. er is nog veel te ontwikkelen