De taxi's van Waddentax Texel
Culinair toer Texel

Met de taxi van gang naar gang tijdens culinaire rondreis

De taxi's van Waddentax Texel, waarmee de gasten tijdens de culinaire toer mee rondgereden worden. Foto: Waddentax/Raymond Korf

Een uitgebreid vijfgangendiner verspreid over vijf verschillende restaurants, zonder tussen de gangen door zelf heen en weer te rijden. Dat is precies wat ‘Culinair toer Texel’ inhoudt. Tijdens deze culinaire rondleiding op het Waddeneiland kunnen gasten zich tegoed doen aan alle smaakmakers die het eiland te bieden heeft. Precies zoals taxiondernemer Raymond Korf het vooraf voor ogen had.

“Op Texel hebben we veel restaurants van een culinair hoog niveau”, legt Korf uit. “We hebben een ruime selectie restaurants uitgekozen, zodat we regelmatig kunnen wisselen. Mensen die deelnemen aan Culinair toer Texel krijgen in de middag een vijfgangendiner, verdeeld over vijf verschillende restaurants. Bij elk restaurant krijg je een gang, plus een bijbehorend drankje.”

Koelkast

Het idee van Culinair toer Texel bestaat volgens Korf al een tijdje. “Het heeft een hele tijd in de koekast gestaan, vanwege de coronamaatregelen”, legt hij uit. “We hebben die tijd gebruikt om het idee verder uit te denken. Nu we weten dat er niet zo snel meer een lockdown zal komen, hebben we dit concept weer uit de koelkast gehaald.”

Zelfs Bij Jef, het enige restaurant met een Michelinster, doet mee.

Om dit concept mogelijk te maken, heeft Raymond Korf met zijn bedrijf Waddentax Texel samenwerkingen moeten starten met verschillende restaurants. Daar is de Texelse taxiondernemer ruimschoots in geslaagd. Zo doen onder andere Bosq, Bries20 en Rebecca mee aan de culinaire rondreis. “En zelfs Bij Jef, het enige restaurant met een Michelinster op de Waddeneilanden, doet mee. Als je zoiets doet moet je zo’n restaurant er natuurlijk wel bij hebben. Dat is gelukkig gelukt.”

Voedingsbodem

Zoals ieder concept moet de praktijk uitwijzen of het idee van een culinaire rondreis ook daadwerkelijk zal slagen. Daarom begint Korf met een pilot om te toetsen of zijn idee überhaupt wel voedingsbodem heeft. “De eerste reserveringen zijn al binnen. Op het eiland wordt er al flink over gesproken. De eerste toer zal op zondag 4 december plaatsvinden. We zijn alleen nog even aan het kijken welke restaurants we voor die eerste toer gaan aandoen. Een aantal restaurants zijn tegen die tijd namelijk dicht of met vakantie. Als de selectie van restaurants duidelijk is, kan ik de route voorbereiden en het plaatje helemaal compleet maken.”

Foto

De creatieve ondernemingsgeest heeft Raymond Korf naar eigen zeggen niet van een vreemde. Van zijn vader, die onlangs is overleden, heeft hij veel geleerd en meegekregen. “Ik heb zelfs een foto van hem op canvas laten bedrukken. Als ik soms thuis kom van werk en met bepaalde dingen zit, dan is het soms fijn om tegen hem te praten. Hij zal natuurlijk niet antwoorden, maar ik weet wel hoe zijn gedachtengang was. Dat soort momenten helpen mij met mijn eigen gedachten.”

Ik probeer in de auto altijd leuke gesprekken te voeren

Vriendschappelijke omgang

Op de vraag wat Korf het meeste van zijn vader geleerd heeft, noemt hij direct de vriendelijke omgang met zijn klanten. “Ik ben heel close met mijn klanten. Bijna vriendschappelijk zelfs. Ik probeer in de auto altijd leuke gesprekken te voeren. Dat is niet alleen leuk, maar ook een goede manier om klandizie te genereren. Zo bouw je namelijk een vaste klantenkring op. Je ontwikkelt toch ook een soort band met elkaar.”

“Het sociale gedeelte is een van de mooiste aspecten van mijn vak als taxichauffeur”, vertelt Korf verder. “Daar moet ik wel direct bij opmerken dat ik gezegend ben met de locatie waar ik mag rijden. De Texelaars zijn hele leuke en relaxte mensen. En diegenen die van de overkant hier naartoe komen zijn vaak op vakantie, dus die zijn sowieso al vrolijk. Dat is in de Randstad heel anders. Daar is alles heel gehaast. Dat is natuurlijk een wereld van verschil.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Met de taxi van gang naar gang tijdens culinaire rondreis | TaxiPro
De taxi's van Waddentax Texel
Culinair toer Texel

Met de taxi van gang naar gang tijdens culinaire rondreis

De taxi's van Waddentax Texel, waarmee de gasten tijdens de culinaire toer mee rondgereden worden. Foto: Waddentax/Raymond Korf

Een uitgebreid vijfgangendiner verspreid over vijf verschillende restaurants, zonder tussen de gangen door zelf heen en weer te rijden. Dat is precies wat ‘Culinair toer Texel’ inhoudt. Tijdens deze culinaire rondleiding op het Waddeneiland kunnen gasten zich tegoed doen aan alle smaakmakers die het eiland te bieden heeft. Precies zoals taxiondernemer Raymond Korf het vooraf voor ogen had.

“Op Texel hebben we veel restaurants van een culinair hoog niveau”, legt Korf uit. “We hebben een ruime selectie restaurants uitgekozen, zodat we regelmatig kunnen wisselen. Mensen die deelnemen aan Culinair toer Texel krijgen in de middag een vijfgangendiner, verdeeld over vijf verschillende restaurants. Bij elk restaurant krijg je een gang, plus een bijbehorend drankje.”

Koelkast

Het idee van Culinair toer Texel bestaat volgens Korf al een tijdje. “Het heeft een hele tijd in de koekast gestaan, vanwege de coronamaatregelen”, legt hij uit. “We hebben die tijd gebruikt om het idee verder uit te denken. Nu we weten dat er niet zo snel meer een lockdown zal komen, hebben we dit concept weer uit de koelkast gehaald.”

Zelfs Bij Jef, het enige restaurant met een Michelinster, doet mee.

Om dit concept mogelijk te maken, heeft Raymond Korf met zijn bedrijf Waddentax Texel samenwerkingen moeten starten met verschillende restaurants. Daar is de Texelse taxiondernemer ruimschoots in geslaagd. Zo doen onder andere Bosq, Bries20 en Rebecca mee aan de culinaire rondreis. “En zelfs Bij Jef, het enige restaurant met een Michelinster op de Waddeneilanden, doet mee. Als je zoiets doet moet je zo’n restaurant er natuurlijk wel bij hebben. Dat is gelukkig gelukt.”

Voedingsbodem

Zoals ieder concept moet de praktijk uitwijzen of het idee van een culinaire rondreis ook daadwerkelijk zal slagen. Daarom begint Korf met een pilot om te toetsen of zijn idee überhaupt wel voedingsbodem heeft. “De eerste reserveringen zijn al binnen. Op het eiland wordt er al flink over gesproken. De eerste toer zal op zondag 4 december plaatsvinden. We zijn alleen nog even aan het kijken welke restaurants we voor die eerste toer gaan aandoen. Een aantal restaurants zijn tegen die tijd namelijk dicht of met vakantie. Als de selectie van restaurants duidelijk is, kan ik de route voorbereiden en het plaatje helemaal compleet maken.”

Foto

De creatieve ondernemingsgeest heeft Raymond Korf naar eigen zeggen niet van een vreemde. Van zijn vader, die onlangs is overleden, heeft hij veel geleerd en meegekregen. “Ik heb zelfs een foto van hem op canvas laten bedrukken. Als ik soms thuis kom van werk en met bepaalde dingen zit, dan is het soms fijn om tegen hem te praten. Hij zal natuurlijk niet antwoorden, maar ik weet wel hoe zijn gedachtengang was. Dat soort momenten helpen mij met mijn eigen gedachten.”

Ik probeer in de auto altijd leuke gesprekken te voeren

Vriendschappelijke omgang

Op de vraag wat Korf het meeste van zijn vader geleerd heeft, noemt hij direct de vriendelijke omgang met zijn klanten. “Ik ben heel close met mijn klanten. Bijna vriendschappelijk zelfs. Ik probeer in de auto altijd leuke gesprekken te voeren. Dat is niet alleen leuk, maar ook een goede manier om klandizie te genereren. Zo bouw je namelijk een vaste klantenkring op. Je ontwikkelt toch ook een soort band met elkaar.”

“Het sociale gedeelte is een van de mooiste aspecten van mijn vak als taxichauffeur”, vertelt Korf verder. “Daar moet ik wel direct bij opmerken dat ik gezegend ben met de locatie waar ik mag rijden. De Texelaars zijn hele leuke en relaxte mensen. En diegenen die van de overkant hier naartoe komen zijn vaak op vakantie, dus die zijn sowieso al vrolijk. Dat is in de Randstad heel anders. Daar is alles heel gehaast. Dat is natuurlijk een wereld van verschil.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.