regiotaxi, taxi, taxichauffeur, passagier

Gemeenten oorzaak klachten over Taxbus sinds 1 januari

EINDHOVEN – Volgens de SP in de Eindhovense gemeenteraad zijn er sinds 1 januari honderden klachten binnengekomen over de Taxbus. Veel klachten worden veroorzaakt omdat gemeenten de administratie niet goed hebben doorgegeven.

De Taxbus is op 1 januari overgenomen door Personenvervoer Waterberg.

Klacht indienen

Het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven (SRE) bevestigt dat er veel telefoontjes binnenkomen, maar er zijn geen officiële klachten ingediend. Het SRE zegt dat mensen vooral vragen hebben over de slechte telefonische bereikbaarheid als ze een taxi willen bestellen, zo meldt Omroep Brabant.

Volgens het SRE komt dit omdat niet alle gegevens van de reizigers bekend zijn. Enkele gemeenten in de regio Eindhoven hebben niet alle pasnummers van passagiers doorgegeven, zegt het SRE. Daardoor duren de telefoongesprekken langer en is het telefoonnummer van de Taxbus overbelast.

De SRE spreekt van een vervelende situatie en probeert zo snel mogelijk de ontbrekende pasnummers te achterhalen.

Lees ook: Raadsvragen over Taxbus-vervoer De Vallei regio Eindhoven

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

3 reacties op “Gemeenten oorzaak klachten over Taxbus sinds 1 januari”

Anny van Ettro|06.01.11|15:00

Ik wil even mijn beklag doen over de Taxbus
Het levert een hoop problemen op, eerst krijg je ze niet aan de telefoon, imoet doorgeven dat de heen rit vanochtend naar het ziekenhuis redelijk is verlopen, was op tijd, maar toen ik klaar was, heb ik vanuit het ziekenhuis gebeld dat ik weer terug wilde naar huis, heb bijna een uur moeten wachten . (vorig jaar ,was de wachttijd ong. 15-20 minuten).
Heb de heen en terugrit naar mijn Orthopedische schoenmaker maar geannuleerdTaxbus ’n onvoldoende

a.stamps|25.01.11|14:19

heb in eindhoven al 2x klachten ingediend, omdat mijn moeder 89 en vriendin 84 een keer werd uitgescholden, en de 2e keer heeft ze 3 uur zitten wachten buiten, na herhaaldelijk bellen is opgehaald, de klachtenlijn zeg dat je gelijk hebt dat je klaagt, maar daar niets aan kan doen, heb dit bij de vorige aanbieder nooit meegemaakt, zij bleven in ieder geval altijd correct, gemeente minder geld geen service

mandy de graaf|27.02.11|13:02

hallo ik wou even een klacht indienen van de rit van vrijdag avond 25 februari
ik had een rit van kwart over 12 kwart voor 1 snachts samen met me vriend en nog een dhr rizvanovic en om 23 uur stond de taxi er al da klopt al niet maar die taxi chaufeuse heeft ons nie goed behandeld ze begon al van nu in stappen en heeft mij bij me arm mee gesleurd ik vind dit egt niet meer normaal dus vandaar deze klacht

groete mandy de graaf en enzo rizvanovic