BCT, Boordcomputer Taxi, Quipment

BCT-leverancier Quipment start door, Kersing nieuwe eigenaar

Quipment heeft bekend gemaakt zich volgend jaar uit de markt terug te trekken. Foto ter illustratie. Foto: Quipment

Quipment, leverancier van Boordcomputer Taxi’s, start door. Een vennootschap van Martijn Kersing is de nieuwe eigenaar. Dat meldt Annelies Mulder van Dirkzwager advocaten, het kantoor van de curator. “Hij heeft het recht om alle activiteiten van Quipment voort te zetten”, licht ze toe. “De service blijft in de lucht. Alle huidige Quipment-klanten krijgen binnenkort persoonlijk bericht.”

Of de productie van BCT’s op korte termijn opnieuw wordt opgestart, is nog niet bekend. “Maar dat is wel het streven van de nieuwe eigenaar”, zegt Mulder. Of taxibedrijven dan voor 1 september kunnen worden voorzien, dat kan ze nu nog niet zeggen.

Niet geleverde BCT’s

Bestaande overeenkomsten hoeven niet per se nageleefd te worden. “Schulden vallen onder het faillissement. Dat betekent dat aanbetalingen voor een BCT er ook onder vallen. Quipment zal met de klanten nieuwe afspraken maken voor een eventuele inbouw van nog niet geleverde BCT’s”, zegt Mulder. “Het staat klanten vrij om eventueel over te stappen naar een nieuwe leverancier.”

Er gaan in totaal 10 personeelsleden mee in het nieuwe Quipment. Zij gaan dus voor nieuwe eigenaar Martijn Kersing van Noot Personenvervoer werken. Die investeerde eerder al een miljoenenbedrag in Quipment. Hoeveel hij voor de boedel heeft betaald, dat wil Mulder niet vertellen.

BCT-project

Quipment, leverancier van Boordcomputer Taxi’s, werd begin deze maand failliet verklaard. De directie van het bedrijf had zelf faillissement aangevraagd en was is in de problemen gekomen door het BCT-project. Er was direct intentie tot een doorstart.

Noot Personenvervoer had via een vennootschap eind vorig jaar flink geïnvesteerd in Quipment, om ervoor te zorgen dat het bedrijf in rustiger vaarwater terecht zou komen nadat de Rabobank de financiering introk. Dat kon het faillissement niet voorkomen.

Bart Pals

Rectange, NTD, Nationale Taxidag, Congres Contractvervoer, 2014

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

19 reacties op “BCT-leverancier Quipment start door, Kersing nieuwe eigenaar”

Rodney Barten|13.06.14|18:53

Er hangt hier een vies luchtje aan…

t_x04|13.06.14|19:18

Alsof nog iemand vertrouwen er in zal hebben. Ik denk het niet.

Chand Malik|13.06.14|22:07

Meest onbetrouwbare bct dalijk gaat ie weer failliet.

Snap ook niet waarom bedrijven voor zo een grote bct gaan met veel onzin eraan zoals pin camera navigatie etc dat ding neemt ook nog eens veel ruimte in
Maak eerst een compacte bct zonder extras wat goed functioneert en zonder storingen

Taxi Volendam|14.06.14|09:16

Ondeugdelijke bct kopen bij je concurrent ? Was al niet slim om een miljoentje in deze bct Fyra te steken . Dat nodigt echt niet uit om met een dergelijk haperend systeem te gaan werken . Een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen.

Johan Poepjes|14.06.14|12:49

Zal me benieuwen,hoelang het duurt dat er aangifte wordt gedaan voor oplichting.. … Duurt weer een paar maanden en dan weer afstoten..

Eerst het bedrijf kapot/failliet laten gaan op het scherpst van de snede en het daarna opkopen voor een prikkie,omdat er eigen belang bij gemoeid is.. Een BCT systeem in al je taxi`s en niet afhankelijk van een BCT leverancier..Beetje machtspositie er op de koop toe bij..

Taxi Nul Vier Vijf|14.06.14|16:18

Oei…dit klinkt alsof ze nog meer geld willen innen voor de genadeklap! Iemand die hier nog geld in investeert kan het beter in het casino uitgeven!

Rex Urban|15.06.14|13:24

Voor Taxibedrijven is het nut van de electronische handtekening nooit aangetoond. De extra onnodige kosten die deze meebrengt wel. Wat is dan toch de overweging van Taxi Noot om verder te willen met deze electronische handtekening (BCT)? Dat kan maar 1 ding zijn, over de rug en onder druk van de overheid je collega’s een financiele poot uit trekken. Stoppen met de digitale handtekening is zeker de moeite waard waardoor er een win win situatie zal ontstaan voor alle betrokken partijen.

Taxi Kenner|16.06.14|10:29

Rex, hoezo win – win situatie? Rex maar waar was jij bij de eerste meeting van de BCT? Veel van de bedrijven hebben ondertussen een BCT aangeschaft en ingebouwd. Deze bedrijven hebben zwaar geïnvesteerd en bij het stoppen zou de investering weg zijn.De meeste “klagers” hier zijn zzp of kleine bedrijven, andere hebben een eigen belang met de werkboekjes (Duco, die veel omzet gaat verliezen)Degene die nog niets hebben die hebben gegokt en verloren,of zijn zo naïef geweest naar Duco te luisteren

Rex Urban|16.06.14|12:37

@ Taxi Kenner. Ik wil het met alle plezier uitleggen. Mail of bel me.
Vediep je eerst even in het nut voor taxibedrijven van de electronische handtekening. Groet, Rex.

Rex Urban|16.06.14|13:07

@ Taxi kenner. Waar ik was? In de zaal, en heb van het begin af aandacht gevraagd voor de “zwakke” punten van de BCT. Tot vervelends toe. Daarbij ontnam Jan Zaaier mij het recht van spreken. Waarom deed hij dat? Er waren Taxiondernemers in de zaal die belangen bij de fabrikanten hadden, nu nog zoals je ziet.Daar kwam hij voor op. De boordcomputer zoals die is,is achterhaald, fraudegevoelig, noem maar op. Dat is ook nu nog door niemand weerlegd.

Ton van Dalfsen|16.06.14|15:53

Dhr Zaaijer behoorde ook op te komen voor al hun leden , en dat schort er bij het KNV nogal aan en nog steeds. En daar heeft hij ook nog een lintje voor gekregen. Als lid mag je nooit het recht van spreken ontzegt worden !!!! Daarom ben en wordt ik nooit lid totdat zij de structuur veranderen

Taxi Volendam|16.06.14|17:29

Alle informatie die opgeslagen wordt achter de digitale handtekening is niet te corrigeren en komt bij ILT en de belastingdienst terecht. De meterbedragen ook. Rekening of b.v.contractwerk levert meestal veel minder op dan deze meterbedragen. We moeten noodgedwongen een dubbele boekhouding voeren,of te veel btw afdragen. Hoe gaat Taxi kenner hier mee om? Ben ik nou naif omdat de bct niet deugt en ik die daarom niet wil kopen ? Of hebben zij die gekocht hebben een fout gemaakt Taxi kenner?

Johan Jacobs|16.06.14|18:19

Niet echt grappig als je BCT hebt besteld en aanbetaald, die in failliete boedel vallen. Kun je weer nieuwe aanbetalen en bestellen met alle risico van dien. Of bouwen ze nog in, wat je toevallig al op het schap hebt liggen?? Al met al geen fijne gang van zaken.

Taxibelangen Nederland|17.06.14|10:58

Taxikenner?? geniepig met een nickname domme dingen schrijven is laf.Duco roept al vanaf 2006 dat alle bedrijven met een online registratiesysteem ontheffing moeten krijgen voor het bijhouden van de werkmap.Terwijl slimme ondernemers al jaren zonder de ritenstaat rijden,omdat ze deze in de auto uit kunnen printen voldoen ze al aan deze eis.En ik ben er trots op dat ik de oplichters van de SDU uitgeschakeld heb.Taxi en het opnemen voor anderen is mijn passie,maar daar snap jij niks van.En wat

Taxibelangen Nederland|17.06.14|11:10

En wat de doorstart van Quipment betreft!Het zou natuurlijk mooi zijn als Olaf zou zeggen dat iedereen zijn geld terugkrijgt, die 10 duizenden euro’s hebben meebetaald aan de luxe auto’s,luxe reizen,grote reclame campagnes en de lobby bij IenM en Politiek om mee te werken aan een truc,dat in iedere taxi een nieuw apparaat ingebouwd moest worden.En toen dat wel erg lang duurde,iedereen nog even snel een waardeloze printer in de maag te splitsen.En Noot kan niet veel anders dat de scherven bij-

Taxibelangen Nederland|17.06.14|11:18

elkaar vegen.Alleen al als je zoveel geld gaat investeren in een bedrijf met alleen maar problemen,dan moet je toch wel heel erg houden van de eigenaar doe zover onder water staat.Erg zakelijk lijkt het mij niet,zelfs buitenstaanders zagen dit aankomen,vaker TaxiPro lezen zou ook verstandig zijn,tussen veel onzin staan er ook veel leerzame dingen.Overheid gewoon de angel (digitale handtekening)uit de BCT halen,iedereen online registratie.Dat lost heel veel problemen op + 70% besparing ILT/IenM

Frank te Grotenhuis|18.06.14|09:33

Men gaat toch nu niet meer in zee met Quipment,zo bedondert worden en dan nog met deze onbetrouwbare firma doorgaan?
Kom op zeg.

Edwin Kuik|25.06.14|00:44

De caddy was echt niet luxe hoor… vervelende zithouding enzo..Stoel kon niet ver genoeg naar achter en de radio ontvangst was vanaf hoogeveen ook niets meer…En de bedrijfsinrichting was ook nul.. Zat ook geen cruise controle in,waardoor er nog weleens een bekeuring aan vast zat.Reisjes heb ik ook nog niet gehad…Best wel vervelend voor de medewerkers die dag en nacht in de weer waren. Vaak werden we na 22.00 nog even gebeld omdat de planning veranderd was.Tjah en dan wordt dit gewoon zuur

Edwin Kuik|25.06.14|13:12

??

BCT-leverancier Quipment start door, Kersing nieuwe eigenaar | TaxiPro
BCT, Boordcomputer Taxi, Quipment

BCT-leverancier Quipment start door, Kersing nieuwe eigenaar

Quipment heeft bekend gemaakt zich volgend jaar uit de markt terug te trekken. Foto ter illustratie. Foto: Quipment

Quipment, leverancier van Boordcomputer Taxi’s, start door. Een vennootschap van Martijn Kersing is de nieuwe eigenaar. Dat meldt Annelies Mulder van Dirkzwager advocaten, het kantoor van de curator. “Hij heeft het recht om alle activiteiten van Quipment voort te zetten”, licht ze toe. “De service blijft in de lucht. Alle huidige Quipment-klanten krijgen binnenkort persoonlijk bericht.”

Of de productie van BCT’s op korte termijn opnieuw wordt opgestart, is nog niet bekend. “Maar dat is wel het streven van de nieuwe eigenaar”, zegt Mulder. Of taxibedrijven dan voor 1 september kunnen worden voorzien, dat kan ze nu nog niet zeggen.

Niet geleverde BCT’s

Bestaande overeenkomsten hoeven niet per se nageleefd te worden. “Schulden vallen onder het faillissement. Dat betekent dat aanbetalingen voor een BCT er ook onder vallen. Quipment zal met de klanten nieuwe afspraken maken voor een eventuele inbouw van nog niet geleverde BCT’s”, zegt Mulder. “Het staat klanten vrij om eventueel over te stappen naar een nieuwe leverancier.”

Er gaan in totaal 10 personeelsleden mee in het nieuwe Quipment. Zij gaan dus voor nieuwe eigenaar Martijn Kersing van Noot Personenvervoer werken. Die investeerde eerder al een miljoenenbedrag in Quipment. Hoeveel hij voor de boedel heeft betaald, dat wil Mulder niet vertellen.

BCT-project

Quipment, leverancier van Boordcomputer Taxi’s, werd begin deze maand failliet verklaard. De directie van het bedrijf had zelf faillissement aangevraagd en was is in de problemen gekomen door het BCT-project. Er was direct intentie tot een doorstart.

Noot Personenvervoer had via een vennootschap eind vorig jaar flink geïnvesteerd in Quipment, om ervoor te zorgen dat het bedrijf in rustiger vaarwater terecht zou komen nadat de Rabobank de financiering introk. Dat kon het faillissement niet voorkomen.

Bart Pals

Rectange, NTD, Nationale Taxidag, Congres Contractvervoer, 2014

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

19 reacties op “BCT-leverancier Quipment start door, Kersing nieuwe eigenaar”

Rodney Barten|13.06.14|18:53

Er hangt hier een vies luchtje aan…

t_x04|13.06.14|19:18

Alsof nog iemand vertrouwen er in zal hebben. Ik denk het niet.

Chand Malik|13.06.14|22:07

Meest onbetrouwbare bct dalijk gaat ie weer failliet.

Snap ook niet waarom bedrijven voor zo een grote bct gaan met veel onzin eraan zoals pin camera navigatie etc dat ding neemt ook nog eens veel ruimte in
Maak eerst een compacte bct zonder extras wat goed functioneert en zonder storingen

Taxi Volendam|14.06.14|09:16

Ondeugdelijke bct kopen bij je concurrent ? Was al niet slim om een miljoentje in deze bct Fyra te steken . Dat nodigt echt niet uit om met een dergelijk haperend systeem te gaan werken . Een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen.

Johan Poepjes|14.06.14|12:49

Zal me benieuwen,hoelang het duurt dat er aangifte wordt gedaan voor oplichting.. … Duurt weer een paar maanden en dan weer afstoten..

Eerst het bedrijf kapot/failliet laten gaan op het scherpst van de snede en het daarna opkopen voor een prikkie,omdat er eigen belang bij gemoeid is.. Een BCT systeem in al je taxi`s en niet afhankelijk van een BCT leverancier..Beetje machtspositie er op de koop toe bij..

Taxi Nul Vier Vijf|14.06.14|16:18

Oei…dit klinkt alsof ze nog meer geld willen innen voor de genadeklap! Iemand die hier nog geld in investeert kan het beter in het casino uitgeven!

Rex Urban|15.06.14|13:24

Voor Taxibedrijven is het nut van de electronische handtekening nooit aangetoond. De extra onnodige kosten die deze meebrengt wel. Wat is dan toch de overweging van Taxi Noot om verder te willen met deze electronische handtekening (BCT)? Dat kan maar 1 ding zijn, over de rug en onder druk van de overheid je collega’s een financiele poot uit trekken. Stoppen met de digitale handtekening is zeker de moeite waard waardoor er een win win situatie zal ontstaan voor alle betrokken partijen.

Taxi Kenner|16.06.14|10:29

Rex, hoezo win – win situatie? Rex maar waar was jij bij de eerste meeting van de BCT? Veel van de bedrijven hebben ondertussen een BCT aangeschaft en ingebouwd. Deze bedrijven hebben zwaar geïnvesteerd en bij het stoppen zou de investering weg zijn.De meeste “klagers” hier zijn zzp of kleine bedrijven, andere hebben een eigen belang met de werkboekjes (Duco, die veel omzet gaat verliezen)Degene die nog niets hebben die hebben gegokt en verloren,of zijn zo naïef geweest naar Duco te luisteren

Rex Urban|16.06.14|12:37

@ Taxi Kenner. Ik wil het met alle plezier uitleggen. Mail of bel me.
Vediep je eerst even in het nut voor taxibedrijven van de electronische handtekening. Groet, Rex.

Rex Urban|16.06.14|13:07

@ Taxi kenner. Waar ik was? In de zaal, en heb van het begin af aandacht gevraagd voor de “zwakke” punten van de BCT. Tot vervelends toe. Daarbij ontnam Jan Zaaier mij het recht van spreken. Waarom deed hij dat? Er waren Taxiondernemers in de zaal die belangen bij de fabrikanten hadden, nu nog zoals je ziet.Daar kwam hij voor op. De boordcomputer zoals die is,is achterhaald, fraudegevoelig, noem maar op. Dat is ook nu nog door niemand weerlegd.

Ton van Dalfsen|16.06.14|15:53

Dhr Zaaijer behoorde ook op te komen voor al hun leden , en dat schort er bij het KNV nogal aan en nog steeds. En daar heeft hij ook nog een lintje voor gekregen. Als lid mag je nooit het recht van spreken ontzegt worden !!!! Daarom ben en wordt ik nooit lid totdat zij de structuur veranderen

Taxi Volendam|16.06.14|17:29

Alle informatie die opgeslagen wordt achter de digitale handtekening is niet te corrigeren en komt bij ILT en de belastingdienst terecht. De meterbedragen ook. Rekening of b.v.contractwerk levert meestal veel minder op dan deze meterbedragen. We moeten noodgedwongen een dubbele boekhouding voeren,of te veel btw afdragen. Hoe gaat Taxi kenner hier mee om? Ben ik nou naif omdat de bct niet deugt en ik die daarom niet wil kopen ? Of hebben zij die gekocht hebben een fout gemaakt Taxi kenner?

Johan Jacobs|16.06.14|18:19

Niet echt grappig als je BCT hebt besteld en aanbetaald, die in failliete boedel vallen. Kun je weer nieuwe aanbetalen en bestellen met alle risico van dien. Of bouwen ze nog in, wat je toevallig al op het schap hebt liggen?? Al met al geen fijne gang van zaken.

Taxibelangen Nederland|17.06.14|10:58

Taxikenner?? geniepig met een nickname domme dingen schrijven is laf.Duco roept al vanaf 2006 dat alle bedrijven met een online registratiesysteem ontheffing moeten krijgen voor het bijhouden van de werkmap.Terwijl slimme ondernemers al jaren zonder de ritenstaat rijden,omdat ze deze in de auto uit kunnen printen voldoen ze al aan deze eis.En ik ben er trots op dat ik de oplichters van de SDU uitgeschakeld heb.Taxi en het opnemen voor anderen is mijn passie,maar daar snap jij niks van.En wat

Taxibelangen Nederland|17.06.14|11:10

En wat de doorstart van Quipment betreft!Het zou natuurlijk mooi zijn als Olaf zou zeggen dat iedereen zijn geld terugkrijgt, die 10 duizenden euro’s hebben meebetaald aan de luxe auto’s,luxe reizen,grote reclame campagnes en de lobby bij IenM en Politiek om mee te werken aan een truc,dat in iedere taxi een nieuw apparaat ingebouwd moest worden.En toen dat wel erg lang duurde,iedereen nog even snel een waardeloze printer in de maag te splitsen.En Noot kan niet veel anders dat de scherven bij-

Taxibelangen Nederland|17.06.14|11:18

elkaar vegen.Alleen al als je zoveel geld gaat investeren in een bedrijf met alleen maar problemen,dan moet je toch wel heel erg houden van de eigenaar doe zover onder water staat.Erg zakelijk lijkt het mij niet,zelfs buitenstaanders zagen dit aankomen,vaker TaxiPro lezen zou ook verstandig zijn,tussen veel onzin staan er ook veel leerzame dingen.Overheid gewoon de angel (digitale handtekening)uit de BCT halen,iedereen online registratie.Dat lost heel veel problemen op + 70% besparing ILT/IenM

Frank te Grotenhuis|18.06.14|09:33

Men gaat toch nu niet meer in zee met Quipment,zo bedondert worden en dan nog met deze onbetrouwbare firma doorgaan?
Kom op zeg.

Edwin Kuik|25.06.14|00:44

De caddy was echt niet luxe hoor… vervelende zithouding enzo..Stoel kon niet ver genoeg naar achter en de radio ontvangst was vanaf hoogeveen ook niets meer…En de bedrijfsinrichting was ook nul.. Zat ook geen cruise controle in,waardoor er nog weleens een bekeuring aan vast zat.Reisjes heb ik ook nog niet gehad…Best wel vervelend voor de medewerkers die dag en nacht in de weer waren. Vaak werden we na 22.00 nog even gebeld omdat de planning veranderd was.Tjah en dan wordt dit gewoon zuur

Edwin Kuik|25.06.14|13:12

??