Quipment, BCT, Boordcomputer Taxi, Goverde

Gedupeerde Quipment-klanten verenigen zich in stichting

Diverse taxibedrijven die klant waren bij Quipment hebben zich gegroepeerd in een stichting die hun belangen behartigt: Belangen Collectief Taxi Ondernemers (BCTO). “Onze doelstelling is het gezamenlijk optrekken naar een goede uitrol van de Quipment Boordcomputer Taxi”, vertelt voorzitter Jan Goverde. “Het is belangrijk dat alle data gewaarborgd is. Bovendien laten we onze juristen goed kijken naar de nieuwe contracten die Quipment aanbiedt.”

De nieuwe stichting is in gesprek met Quipment over de doorstart die het bedrijf gemaakt heeft. Het faillissement van de BCT-leverancier heeft diverse taxibedrijven gedupeerd, variërend van enkele duizenden tot vele tienduizenden euro’s schade.

Aansprakelijk

Goverde: “We kijken nu vooral vooruit. Quipment juridisch aansprakelijk stellen voor de geleden schade heeft waarschijnlijk weinig zin. Daar gaan we onze energie niet in steken. Het bedrijf ging niet voor niets failliet. Nu is het belangrijk dat de service van Quipment op niveau blijft en dat onze Boordcomputers en datacommunicatie functioneren.”

Een van de eerste gespreksonderwerpen van de stichting was een brief van Quipment naar de klanten met daarin de nieuwe contracten. “Daarbij hadden wij enkele vraagtekens, vooral omdat de tariefstelling niet altijd even duidelijk was. En we willen voorkomen dat Quipment straks alles kan bepalen en wij niets”, vertelt Goverde.

Taxibedrijven

“Daarom hebben we ons nu met zo’n 35 taxibedrijven gegroepeerd. Dan heeft Quipment één aanspreekpunt en staan wij als klanten sterker. We hebben inmiddels een eerste gesprek gehad met directeur Olof Dieckhaus. Hij zei alle klanten een nieuwe versie van het contract te sturen waarin enkele onduidelijkheden weggehaald zijn. Dat laten wij eerst nog juridisch toetsen voordat we ermee akkoord gaan. Tot die tijd blijft de service in de lucht, heeft Dieckhaus ons gegarandeerd.”

Taxibedrijven die zich willen aansluiten bij de stichting betalen 250 euro entreegeld. “Dat hebben we nodig om juristen te betalen die de contracten voor ons nakijken”, vertelt Goverde. “Want we willen wel duidelijk weten wat de juridische consequenties zijn van het afsluiten van nieuwe overeenkomsten.”

BCT’s

Taxibedrijf Goverde in Zevenbergen heeft nu zo’n 50 functionerende BCT’s van Quipment. Vijf auto’s staan stil omdat de BCT storing geeft. “Quipment heeft beloofd verder te gaan met de ontwikkeling van de software. Die problemen zullen niet binnen een paar weken opgelost zijn, maar er wordt in ieder geval aan gewerkt”, weet Goverde.

Goverde heeft zelf een RDW-gecertificeerde werkplaats met BCT-keuringskaarten. “Vanuit daar kan ik straks zelf de Boordcomputers die in storing staan eerst zelf uit die gehate status halen. Dat gaat me heel veel tijd en geld schelen”, vertelt hij. “Want nu moet daarvoor nog iedere keer een Quipment-monteur komen. En daar moet ik voor betalen.”

Storing

Zo gaat het bijvoorbeeld regelmatig mis wanneer een BCT onderspanning heeft bemerkt. “Dan reageert de BCT alsof er een frauduleuze handeling heeft plaats gevonden. Maar dat kan gewoon zijn omdat een voertuig een tijdje stil heeft gestaan en het apparaat de accu leeg heeft getrokken. Vervolgens kunnen we er niet mee rijden, omdat de BCT in storing gaat. Dan moet hij eerst naar de werkplaats.”

Een voertuig zonder BCT inzetten is voor Goverde niet echt een uitkomst. “De ritgegevens en werktijden van chauffeurs zijn nog wel handmatig te registreren, net als vroeger. Maar het grootste probleem is dat vrijwel al mijn opdrachtgevers in het contractvervoer eisen dat de ritgegevens digitaal worden vastgelegd. Daarvoor is de datacommunicatie van de BCT nodig. En die werkt dan ook niet. Bovendien kan ik echt niet meer zonder track-and-trace.”

Dataterminals

Overstappen naar een andere leverancier is wat Goverde betreft ook geen oplossing. “Dan ben ik al mijn geïnvesteerde geld helemaal kwijt. Bovendien moet ik dan niet alleen BCT’s, maar ook dataterminals kopen. Dat kost me dan nog meer geld. De beste oplossing voor iedereen is dat het service-niveau dat Quipment vroeger altijd leverde gewoon gecontinueerd wordt tegen de juiste voorwaarden.”

De aandeelhouder van het nieuwe Quipment is Martijn Kersing, tevens eigenaar van Noot Personenvervoer. Goverde: “Dat is ook een taxibedrijf. Dus wij eisen een juridische verklaring dat hij onze ritdata waar Quipment over beschikt nooit kan inzien. Want daarmee heeft hij een behoorlijk concurrentievoordeel.”

Kinderziekten

Het faillissement van Quipment heeft de vervoerder veel problemen bezorgd. “Maar ik heb wel begrepen dat ook de apparaten van andere leveranciers met de nodige kinderziekten kampen. Achteraf gezien hadden wij als taxibranche nooit akkoord moeten gaan met deze BCT”, vindt Goverde.

“Ook ik was in eerste instantie wel positief over de komst van de BCT en sta open voor goede controle. Maar een tachograaf, waar de transportsector al jaren naar tevredenheid mee werkt, was ook voldoende geweest. Dan konden we voor de bedrijfskritische zaken gewoon de bestaande dataterminals gebruiken.”

Bart Pals

Quipment-klanten die zich bij de stichting BCTO willen aansluiten kunnen contact opnemen met penningmeester Casper Pouwels van Alptax via casperpouwels@alptax.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

57 reacties op “Gedupeerde Quipment-klanten verenigen zich in stichting”

Duco Douwstra|15.07.14|12:34

Beste Jan,dit is wat de overheid juist wil verdeel en heers,allemaal kleine partijen die onafhankelijk van elkaar niks klaar kunnen maken.Terwijl als alle taxi’s pl/min. 35 000 stuks 1 X € 50,00 op 1 rekening zouden storten dan hebben we een oorlogskas van € 1 750 000,– .Dan kunnen we pas echt samen bepalen dat we niet steeds met achterlijke verplichtingen worden opgezadeld.Ruim 7 jaar bezig zijn met opnieuw het wiel uitvinden met een pincode,daar zijn de leveranciers aan failliet gegaan!

Duco Douwstra|15.07.14|12:48

Dus een oproep aan alle belangenorganisaties,TTO’s grote bedrijven, enz. laten we daarom eens bij elkaar komen en de handen ineen slaan.We worden al veel te lang geterroriseerd en slecht behandeld.Zoals wachttijd in en uit de meter,die schade moeten we ook nog vergoed krijgen,de onzin van de printerverplichting er is al zoveel onzin bedacht vaak alleen maar om de inspectie aan het werk te houden.Circus van de rij-en rusttijden afschaffen enz.

Rex Urban|15.07.14|13:53

De taxibranche moet eens volwassen worden. Bij dergelijke BCT aankopen dien je gebruik te maken van een Escrow overeenkomst. Bovendien moet je niets nieuws aanschaffen wat niet uitgetest is en zich in de praktijk bewezen heeft. Het resultaat zie je nu. Iets kopen waarvan je zelf niet goed weet wat het precies kan en kost is niet erg handig.
Wat Mansveld bovendien in 2015 wil is op onze kosten evalueren (UITTESTEN). Niet aan meewerken wanneer je niet nog meer geld over de balk wil gooien.

Rodney Barten|15.07.14|23:15

@ Duco: Hoeveel rechtzaken wilt u gaan voeren voor € 1 750 000,-? Ik heb vooralsnog geen enkele rechtzaak van uw hand bewerktstellig zien worden? Wat zijn de plannen van STN? Waar kan ik dit lezen? Heeft u Mansveld al voor een kort geding gedaagd? Welke procedures volgen wanneer een aangesloten lid van STN beboet wordt? Staat STN hier financieel garant voor en zoja: Waar kan ik die garantie lezen? Laat uw leden weten waar u mee bezig bent dmv een wekelijkse update, dit wekt vertouwen in uw STN.

Duco Douwstra|16.07.14|00:38

Lees de offerte van Quipment d.d. juni 2006 en lees vooral pagina 3 punt 6 “gebruik de digitale rittenstaat aanzienlijke tijdbesparing” misschien dat nu veel mensen die de BCT wel handig vinden begrijpen wat ik steeds bedoel.Bekijk de offerte en vraag je dan af waar ze 8 jaar mee bezig zijn geweest, een pincode? Wat een revolutionaire ontwikkeling,of laten we ons ongelofelijk schandalig in de zeik nemen? Schade claimen bij IenM?!! https://docs.google.com/file/d/0B3YU89__J9d9SHpvTmZiS1UyQXM/edit

Duco Douwstra|16.07.14|00:49

Beste Rodney als ik alles op zou noemen wat is bereikt heb dan lijkt dat op opscheppen.Maar omdat je er om vraagt.Ik heb de werkmap van € 45,– naar gemiddeld € 5,– teruggebracht 2 miljoen besparing per jaar.De boetes voor lichte verschrijvingen in de werkmap van € 1730,– naar € 50,– de bedrijfsnaam op de dakborden, dat mocht in 1980 nog niet veel rechtszaken voor individuele chauffeurs gewonnen, mij altijd enorm ingezet.En jij wat heb jij voor de taxibranche gedaan?

Duco Douwstra|16.07.14|08:52

Om de mensen die wel voordelen zien in de BCT te laten zien wat ik steeds bedoel en hoe ze door ILT in de maling worden genomen. Lees de Quipment aanbieding juni 2006 en vooral blad 3 punt 6 “digitale rittenstaat aanzienlijke geld en tijdbesparing” https://docs.google.com/file/d/0B3YU89__J9d9SHpvTmZiS1UyQXM/edit Wat hebben de leveranciers de afgelopen 8 jaar allemaal moeten doen om aan de absurde eisen van de ILT te moeten voldoen.Dus HOEZO ADMINISTRATIEVE BESPARING MET DE BCT? Wie is er gek?

Huub van der Veer|16.07.14|09:14

He rex

Misschien ken je me nog we hebben vroeger veel zaken gedaan nog met Ruud van jullie, heb ff een vraag wat is jou advies welke bct ik had quipment besteld maarja dat verhaal is over

gr. Huub van der Veer

Rex Urban|16.07.14|11:25

@ Huub.
Ik heb je een bericht op Facebook gestuurd.

Peter van Opduin|16.07.14|19:16

@Duco: Doet het ter zake wat dhr. Barten voor de taxibranche gedaan heeft? Hij vraagt zich (terecht) af wat uw stichting met de door u geopperde 1.75 miljoen per jaar gaat doen en waarom hij/anderen daar aan moet meewerken? Tot noch toe vind ik 1.75 miljoen, voor een beetje de Jan Zak uithangen op TaxiPro.nl tegen iedereen die een beetje kritisch is of vragen heeft voor de stichting, een beetje veel.

Peter van Opduin|16.07.14|19:31

@Duco: Wel jammer dat u bijna in ieder nieuwsbericht ongegeneerd uw eigen stichting promoot, dit terwijl uw stichting nergens in de katern “Partners” te vinden is. Parasiteren heet dat in de volksmond. Welke aanvulling bent u of is uw stichting de afgelopen tijd geweest op de berichtgevingen op dit medium?

Rodney Barten|16.07.14|21:02

@ Duco: U geeft in uw relaas geen antwoord op mijn vragen zoals hierboven door mij is gesteld, dat is erg jammer. Dat u in het verleden een hoop heeft gedaan is erg fijn en verdiend een pluim, echter ben ik nog steeds benieuwd (als lid van uw stichting)wat de concrete plannen zijn? Ik lees uw reactie met belangstelling tegemoet.

Paul Dijkhuizen|17.07.14|14:58

Makkelijk hoor, Duco aanvallen. Zonder STN zou er hier niemand ook maar iets daadwerkelijk tegen de BCT doen, schreeuwen, ja dat wél… We betalen allemaal wél aan de vakbonden, het sociaal fonds, de belastingdienst etc. Maar wat doen die met ons geld? Ouwehoeren en plannen bedenken om ons nog meer geld uit de zak te kloppen. Rodney, een garantie tegen boetes? Dat zouden we allemaal wel willen. Peter, welke katern bedoel je precies? Als je iemand beschuldigt van parasiteren, dan graag meer info

Peter van Opduin|17.07.14|18:44

@Paul: “Aanvallen”? het zijn normale legitieme vragen waarop vaak geen antwoord gegeven wordt anders dan een wedervraag of een verwijt naar de vraagsteller of criticus. Meer info over het katern “Partners” vind je hier “http://www.taxipro.nl/partners/”, met CTRL + F had je het overigens ook zelf kunnen vinden. Met een potentieel van 1.75 miljoen per jaar moet er wel een paar tientjes vanaf kunnen om deze website in stand te houden lijkt mij, dan kan ieder lid van STN schreeuwen wat hij/zij wil.

Rodney Barten|17.07.14|19:15

@ Paul: Ik stel Duco een paar kritische vragen waar ik als betalend lid van STN (denk)recht op heb om te weten. Duco roept overal dat je geen BCT moet aanschaffen, maar wie betaald de boete dan? Ik weet niet of u lid bent van STN? Bent u niet benieuwd wat er staat te gebeuren dan? Ik heb respect voor Duco en een paar vragen stellen is geen aanval op hem!

Paul Dijkhuizen|17.07.14|21:17

Okee, ik zie een ICT bedrijf, een mobiel data bedrijf, een autobedrijf, een brandstofbedrijf, een bedrijf dat auto’s aanpast, een bestel app bedrijf, het sociaal fonds en de vakbonden… Vooral die laatste twee hadden al lang eens iets kunnen laten horen over, of stelling nemen tegen dit BCT drama… helaas. De enigen die al wél een hele tijd informatie geven zijn enkele mensen die regelmatig hun mening hier verkondigen, één daarvan heeft zelfs een stichting opgericht om ons te verenigen…

Paul Dijkhuizen|17.07.14|21:24

tot op heden zijn zij bezig om hun doelstellingen te realiseren, als je wilt weten hoever zij zijn kijk dan eens up de website.

Rodney Barten|17.07.14|22:38

@Paul: Bent u de zelf benoemde beantwoorderaar van Duco geworden? Ik ken de site van STN ook wel, daar staat vooralsnog geen enkel antwoord in op mijn vragen. Wat onderzoekjes, een advocatenkantoor, een brief voor de inspectie (welke niet is ondertekend door een jurist), wat actie punten. Geen enkel concreet iets. Ik geloof absoluut dat Duco een voorvechter is in de taxibranche maar zeik niet iemand af die kritische vragen heeft.

Taxibelangen Nederland|17.07.14|23:48

Sjonge jonge,IK REKEN VOOR DAT ALS ER 35 000 TAXI’s € 50,– zouden betalen en ik krijg gelijk een aantal reacties alsof ik al 1,75 miljoen heb ontvangen :-}} Ten eerste doe ik alles tot nu toe zonder dat ik ook maar 1 euro vergoeding heb ontvangen.Ik heb gesprekken met de Politiek we hebben een paar keer in de krant gestaan we voeren gesprekken met advocaten.Maar tot nu toe hebben we nog niet voldoende ontvangen om een advocaat te kunnen betalen.En ik zeik niemand af maar wil ook niet ter

Taxibelangen Nederland|18.07.14|00:05

verantwoording worden geroepen alsof ik bij iemand in dienst ben.Ik doe al meer dat 10 jaar mijn stinkende best voor de taxibranche,maar kan geen ijzer met handen breken.Ik heb al veel bereikt maar we zijn er nog lang niet,maar STN is in een vrij korte tijd in de Politiek en de media een bekende organisatie geworden.En Rodney er zijn heel veel mensen die vragen stellen en ik ga bij jou niet gelijk opzetten en pootjes geven.Dus sorry ik doe mijn best en daar moet je maar op vertrouwen, of niet.

Peter van Opduin|18.07.14|00:12

@Paul: De vakbonden zijn er voor het personeel van de werkgevers. Ik denk dat de vakbonden geen tijd hebben zich met de BCT-perikelen bezig te houden, er zijn genoeg wantoestanden bij de werkgevers. De enige die regelmatig roept tegen de BCT te en vooral ook oproept zijn (oorlogs)kas te spekken is Duco, af en toe voorzien van met een historische verwijzing, document, copy, populistische uitspraak, etc. Als ik zie hoe de STN zich profileert dan moet ik gelijk denken aan PVV en Alp d’HuZes.

Peter van Opduin|18.07.14|00:32

@Taxibelangen: U bent zelf begonnen over die 1.75 miljoen. Uw leden moeten dus 50,- per jaar betalen zodat u zich in Den Haag tussen de bobo’s over dingen kunt preken, dingen die niet kunt en wilt beschrijven als uw leden daarom vragen. En voor die 50,- zien zij u ook nog in de media. Ik ga deze in het weekend uitproberen bij mijn klanten, ik vraag ze voor ze instappen 50,- en hun goed vertrouwen. Misschien breng ik ze weg, misschien blijf ik wel staan en bedank ze voor de 50,- vakantiegeld.

Rodney Barten|18.07.14|08:43

@ Duco: U richt zelf een Stichting op, waarbij ik als lid het recht heb om vragen te stellen. Zo werkt dat. Ik betaal u om mijn belangen te behartigen! Nogmaals, ik heb een hoop resepect voor u, maar vind het erg spijtig dat mijn vragen, en die van anderen onbeantwoord blijven!

Paul Dijkhuizen|18.07.14|20:30

Juist Peter, de vakbonden zijn er voor de werknemer… enig idee hoeveel werknemers er over blijven als ze onbetaalbaar zijn geworden, als taxibedrijven de loonkosten niet meer kunnen ophoesten, als bedrijven failliet gaan? Overigens is er ook een vakbond voor werkgevers, maar ook van die kant, oorverdovende stilte…

Ton van Dalfsen|19.07.14|00:09

@Paul. Je bedoelt vakbond voor werkgevers KNV? Hmmm die is er alleen voor de hele grote bedrijven. de kleine bedrijven schijnen niet zo interessant voor hun te zijn met hun huidig beleid als er gestemd moet worden.

Ton van Dalfsen|19.07.14|22:04

Laten we nu eens met z’n allen concentreren op de evaluatie van de taxiwet dit najaar. Want dit vergeten we denk ik wat niet geheel onbelangrijk is ? We maken ons druk om de BCT die er is en tot de evaluatie volgend jaar blijft. Zorg eerst dat er een nieuwe taxiwet komt met onze inbreng. Zodat we weer een gezonde taxiwereld proberen te krijgen. Er wordt hier hoog van de daken geschreeuwd dat de BCT niet deugt ( waar best wel waarheid in zit ) Maar de BCT is er nog steeds ondanks alles.

Peter van Opduin|20.07.14|09:50

@Ton: Paul heeft gelijk er zijn vakbonden met een afdeling voor zelfstandigen. @Paul: Vraag is hoeveel leden die telt en of die leden ook gevraagd hebben actie te ondernemen.
.
De 50,- test was niet zo succesvol, geen enkeling gaf mij 50,- zonder vooraf te weten of de tegenprestatie aansloot bij hun behoefte. Ik heb zelfs enkele collega’s gevraagd mij 50,- te geven, ook deze wilde weten wanneer of wat ze ervoor terug kregen. Het argument “pootjes geven” en “vertrouwen”, haalde ook niet veel uit.

Hudson Taxi|20.07.14|19:47

Het gaat hierboven over Quipment gedupeerden dacht ik. De doelstellingen die de Ilt met de bct aangeeft zijn: o.a. besparing op adm. Kosten , fraude voorkomen, eerlijke concurrentie, enz. Geen enkele doelstelling wordt waargemaakt.Daarnaast deugt de bct niet , zit vol met gebreken. Ilt verplicht deze ondeugdelijke bct. Iemand die zo’n gebrekkig ding wil kopen is daar vrij in. Verplicht rotzooi kopen daar wil Taxibel.iets aan doen. Kommentaar daar op is o.k. Geef dan wel aan hoe het beter kan.

Peter van Opduin|20.07.14|21:19

@Hudson: Vraag: “Wat zijn de plannen van STN? Waar kan ik dit lezen?”, antw: “En Rodney er zijn heel veel mensen die vragen stellen en ik ga bij jou niet gelijk opzetten en pootjes geven.”. Waar moeten we commentaar op geven? Welk beoogd plan? Welke beoogde uitvoering? De voorzitter staat duidelijk niet open voor enig commentaar, blijkt uit zijn reacties. Tot noch toe is 50,- best veel voor de publicatie van een juridisch waardeloze verklaring, diverse andere documenten en reacties op TaxiPro.nl

Hudson Taxi|21.07.14|09:44

@ Peter. Bel Douwstra even en vraag het hem. Wij bouwen niet in.Wachtten is op een bekeuring. Die gaan we aanvechten. STN gaat ons,of ieder aangesloten lid daarbij ondersteunen D.M.V. juridische hulp en onkostenvergoeding. Bij ILT en KNV is bekend dat wij niet besteld hebben en met onze huidige DEUGDELIJKE en veel goedkopere apparatuur veel meer en vooral betrouwbare data kunnen leveren.
ILT is kennelijk huiverig een proces verbaal te maken daar ze niet zeker van de uitslag zijn. Het kost tijd.

Duco Douwstra|21.07.14|10:36

Beste Hudson Taxi,onder de fake naam schrijvende Peter van Opduin gaat mij echt niet opbellen.En we moeten ook niet op domme reactie blijven reageren,hij is ook duidelijk tegen werkgevers.Kennelijk zit STN hem behoorlijk dwars,hij kan ook niet lezen,omdat de plannen van STN op de site staan.Ik ga ook niet steeds opschrijven wat STN allemaal al gedaan heeft,dat kan ook niet.En Ton de BCT is er,maar de Fyra is er ook.Maar oké ik doe mijn uiterste best en als iedereen dat doet komt het best goed.

Rex Urban|21.07.14|13:44

@ Ton. De evaluatie van de bct betekend voor ons nog meer nutteloze kosten.
We weten nu al dat de bct niet deugt,daar is geen evaluatie voor nodig.
Maar wie gaat het aanpassen en stilstand (ook nu) betalen denk je, als dit al mogelijk is ?
Geven de fabrikanten of Mansveld garantie en op wat?
Wie geeft hier duidelijkheid over? De fabrikanten of Mansveld? Nee dus.
Zijn de fabrikanten er nog volgend jaar en denk je dat ze voor aanpassen geld in kas hebben? Heb jij garantie gekregen?

Ton van Dalfsen|21.07.14|16:29

@ Rex. Tuurlijk ik begrijp jullie allemaal en denk dat niemand garantie kan afgeven. Weet ook wel dat evaluatie overbodig is want deugen doet het niet helemaal. Maar we moeten ook niet de evaluatie van de taxiwet niet vergeten anders lopen we hier te klagen na de evaluatie terwijl we er wat aan hadden kunnen doen. Het is niet alleen de BCT , maar over de gehele linie van BCT naar een betere taxiwet waardoor wij allemaal hopelijk na alles tevreden kunnen zijn.

Ton van Dalfsen|21.07.14|16:31

Niet iedereen zal tevreden gesteld kunnen worden , maar met z’n allen kunnen we veel bereiken

Peter van Opduin|21.07.14|22:34

@Duco: Wuif alles maar weg als fake, dom, of wat dan ook. Het zijn legitieme vragen die door jouw niet beantwoord worden. Met je oproep om geen BCT aan te schaffen doe je ongeveer hetzelfde als Pieter Lakeman deed met zijn oproep tot een bankrun. Weet je hoeveel levens dat geruïneerd heeft? Weet je wie de dupe wordt van jouw oproep? De kleine zelfstandige (jouw melkkoe) en zijn loondienstchauffeur(s). Je geeft hen nul garanties als ze de dupe worden van jouw oproep.

Rodney Barten|21.07.14|22:45

@ Duco: Nu zet u weer iemand weg als dom en dat deze persoon niet kan lezen. Ik kan blijkbaar ook niet lezen want de antwoorden waar ik naar op zoek ben kan ik niet vinden op uw site!! Geef gewoon is wat eerlijke antwoorden. Hoeveel betalende leden heeft uw stichting? Hebben die leden nog inspraak? Waarom is het voor u zo moeilijk om kritsche leden te paraderen? Is het uw ego die gekrenkt word? Waarom heb ik nog steeds geen antwoord op eerder gestelde vragen??

Peter van Opduin|21.07.14|22:59

Jouw oproep(en) zijn pas dom en onverantwoord, zeker met de garanties die je geeft. Je eist duidelijkheid van alles en iedereen, maar weigert zelf enige duidelijkheid te geven. Ik gun jou en je stichting het beste maar niet ten koste en over de rug van de branche. Dus zal ik kritisch blijven en vragen stellen en net als jouw mijn mening verkondigen.

Paul Dijkhuizen|22.07.14|01:06

@Peter, ik weet niet welke vakbond met een afdeling voor zelfstandigen je precies bedoelt dus ik kan je onmogelijk vertellen hoeveel leden die heeft en of die leden ergens om hebben gevraagd. Misschien zou je dat zelf eens kunnen uitzoeken? gewoon een vakbond opbellen en daar die vragen stellen…

Peter van Opduin|22.07.14|23:55

@Paul: Zowel de FNV als CNV hebben een zelfstandigen afdeling, je kunt ze vinden op fnvzzp.nl en cnvzelfstandigen.nl (bron: Google.nl), dan heb je ook nog ZZP Nederland (zzp-nederland.nl). Het is voor mij helemaal niet interessant hen vragen te stellen over de BCT of welk ander onderwerp. Het zijn niet zij die van alles claimen, oproepen doen, critici schofferen en zeker niet over de brug komen met wat en hoe ze nu eigenlijk gaan doen, nu en in de toekomst.

Taxibelangen Nederland|23.07.14|01:20

Nieuw contract Qtwee voorheen Quipment.Vandaag tekenen,anders trekken zij de stekkers er uit.Datacommunicatie is dan niet meer mogelijk,ze zetten hun klanten het mes op de keel en bij niet meewerken snijden ze de keel door.Qtwee moet wel omdat het water ook bij hen tot aan de lippen staat.Er moet voor alle bedrijven een onafhankelijke servervoorziening komen,om chantage zoals deze uit te sluiten.ILT grijp in! https://docs.google.com/document/d/1GcYmXD_HW9IcSI5JsIp473W1foF1xFIq5CylIVMnLzk/edit

Ton van Dalfsen|23.07.14|11:10

Daar heb je volgens mij RAM Mobile data voor ? Dat is een onafhankelijke die al datacommunicatie voor Cabman verzorgt.

Taxi Volendam|23.07.14|13:28

@ Ton, Er zijn bedrijven die draaien met het Quipment programma op een server ergens. Wanneer je nu niet tekent ( zie de link op taxibelangen) kunnen ze ook de server blokkeren. Dan ligt je bedrijf plat. Pure chantage van Quipment, zeker gezien de voorgeschiedenis. Een data abbonnement kun je bij elk telecom bedrijf nemen. Dat is het goedkoopste en ben je niet afhankelijk.
Doordat bedrijven heel slecht op de hoogte zijn gebeurt dit allemaal.Door nu te tekenen komen ze nog verder in problemen.

Ton van Dalfsen|23.07.14|13:52

Wat ben ik oh zo blij dat ik uiteindelijk geen quipment apparatuur heb genomen. Had er al vanaf begin dit jaar al geen goed gevoel over doordat ze alle ZZP-ers aan het lijntje hielden. En zeker dat Noot nooit vanaf begin af aan eerlijk is geweest. En nu dit. ( zitten wel 2 woorden van rijm in haha )

Rex Urban|23.07.14|13:58

Het is zo eenvoudig. Schaf een: 7″Touch Scherm, mobile computer, gprs modem aan. Monteer deze storingsvrij in je taxi.
Een Taxi programma /route planner er op (te koop in binnen en buitenland) en klaar is kees. Kosten: € 1000 per voertuig. € 5.- per maand simkaart. Klaar is kees. Goedkoop en je bent van niemand afhankelijk!
Voor hen die toch een waardeloze bct er bij willen: neem de goedkoopste uitvoering daar dat geld toch verloren is, nu en na de evaluatie.

Ton van Dalfsen|23.07.14|14:38

Wat ook mogelijk was: TACHOGRAAF !!! Uiteindelijk is de BCT voor het ILT om je uren te controleren. Voor de belastingdienst is het geen systeem omdat de gegevens er niet lang in blijven staan. Het wordt weer na bepaalde tijd overschreven. En dan nog iets: De BCT is eenvoudig te manipuleren. Daar hoef je niet voor geleerd te hebben. Dus wat heeft het ILT bij een controle? Iets waar waarschijnlijk geen betrouwbare gegevens in zitten. Net zo onbetrouwbaar als het boekje.

Peter van Opduin|24.07.14|06:59

@Duco: Wie gaat die “onafhankelijke” servervoorziening betalen? (moedertje staat of de ondernemer) En wie voert het beheer daarover? (moedertje staat, private onderneming, vereniging of iemand anders) Gebruiken alle merken dezelfde protocollen voor hun communicatie? Hoe belemmert of stimuleert een dergelijke servervoorziening innovatie? Is de taxibranche uniek in het feit dat ieder merk zijn eigen serverpark heeft? Hoe gaan andere branches met dergelijke problematieken om?

Peter van Opduin|24.07.14|07:25

Is het niet gevaarlijk om een monopolie te creëren voor deze voorziener? Zal er met de servervoorziening een contract gesloten moeten worden? Wordt de afnemer afgesloten van deze servervoorziening als er geen contract of betaling is? Welke consequenties heeft deze servervoorziening voor de taximeterleveranciers? (De BCT is namelijk uniek in Europa/Wereld) Ervan uitgaande dat deze inkomstenstroom verdwijnt voor de taximeterleveranciers, wie gaat de BCT onderhouden?

Peter van Opduin|24.07.14|07:39

Een antwoord hoeft niet, op alle andere vragen komt namelijk ook geen antwoord. Ik hoop dat er wel over nagedacht is, de politiek gaat u waarschijnlijk dezelfde soort vragen stellen of meer. Natuurlijk hoef ik u als doorgewinterde lobbyist, communicatief sterke persoonlijkheid, intellectueel, branchevertegenwoordiger, belangenbehartiger en dit niet voor te leggen.

Peter van Opduin|24.07.14|07:47

Een intellectueel als u zal over deze vraagstukken zeker nagedacht hebben en een reeds voor de politiek makkelijk te “verkopen” en uit te voeren plan hebben liggen. Maar wat weet zo’n dom persoon als ik nu van politiek, ik kan niet eens zo goed lezen heb ik me laten vertellen.

Taxi Volendam|24.07.14|10:00

@ Peter. Al jou vragen zijn 7 jaar geleden gesteld aan ILT. Daar zijn geen deugdelijke antwoorden of oplossingen voor gekomen. Wie denk jij betaalt nu het hele bct drama? De ondernemer en de belastingbetaler! De taxibranche is en wordt nog steeds bedrogen door ILT en Fabrikanten. KNV doet niets. Verdiep je eens in hun rol en geef oplossingen waar we iets mee kunnen.