Standplaats taxibord

Kiwa bezorgd omdat nieuwe BCT-kaarten blijven liggen

Bron: TaxiPro (VK)

Kiwa voorziet grote problemen omdat veel nieuwe BCT-kaarten nog altijd niet door taxiondernemers of taxichauffeurs in ontvangst zijn genomen. Van de kaarten die in november zijn aangeboden, is voor 20 procent nog altijd geen bezorgafspraak gemaakt. Bij de huidige gang van zaken voorziet Kiwa grote problemen in maart, wanneer de omwisselactie afgerond moet zijn.

Deze actie is nodig omdat de veiligheidscertificaten van de huidige ondernemerskaarten, chauffeurskaarten en keuringskaarten voor de boordcomputer taxi eind maart verlopen. Alle kaarten die na 1 januari 2020 nog geldig zijn, worden gratis vervangen. Kiwa startte begin november met de productie en het aanbieden van de G3-kaarten. Toen werd al aangegeven dat er tijdsdruk op de operatie staat, niet in het minst om dat alle kaarthouders hun nieuwe kaarten persoonlijk in ontvangst moeten nemen. Daar moeten ze, na bericht dat de kaart er is, zelf een bezorgafspraak voor maken met distributeur AMP.

Geldigheid vervalt

En juist daar blijkt het nu mis te gaan, ziet Kiwa. “Voor 20 procent van de kaarten die in november al zijn aangeboden, is nog geen afspraak gemaakt voor het uitreiken. Voor de kaarten die daarna zijn gemaakt, ligt dit percentage nog hoger.” Bijkomend probleem is dat de kaarten binnen een bepaalde tijd in ontvangst genomen moeten worden, anders vervalt de geldigheid. Voor de kaarten die het eerst zijn gemaakt, vervalt die geldigheid begin februari al. En als dat gebeurt, moet de kaarthouder zelf een nieuw exemplaar aanvragen en betalen.

De boodschap van Kiwa is dan ook duidelijk: wie al bericht heeft gehad dat zijn of haar nieuwe kaart er is, moet zo snel mogelijk een afspraak maken om deze af te halen. “Er is voldoende capaciteit om alle kaarten te bezorgen gedurende een half jaar, maar als men allemaal wacht tot maart om de kaart te ontvangen, dan zal er een probleem ontstaan. Het kan dan gebeuren dat mensen niet meer op tijd een bezorgafspraak kan worden gemaakt.”

Productie loopt nog

Er zijn overigens ook locaties ingericht waar kaarthouders hun nieuwe kaarten kunnen afhalen. Bovendien heeft nog niet iedereen een bericht gehad omdat Kiwa de kaarten nog tot en met februari zal produceren. Juist omdat het produceren en aanbieden van de circa 60.000 kaarten over enkele maanden is uitgespreid, dreigt er aan het eind van het traject een bottleneck als kaarten niet op tijd worden opgehaald of in ontvangst genomen.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

37 reacties op “Kiwa bezorgd omdat nieuwe BCT-kaarten blijven liggen”

Esther Nouws|09.01.20|10:56

Welke lokaties zijn ingericht voor kaarthouders om hun nieuwe kaart op te halen? Is er een lijst beschikbaar en kun je je hiervoor aanmelden? Gaat dit op postcodegebied?
Kunnen er met grotere taxibedrijven misschien afspraken gemaakt worden voor de levering van de kaarten van hun chauffeurs op de bedrijfslokatie of regionaal?
Dit kan allemaal zoveel eenvoudiger ingericht worden dan de omslachtige manier waarop de uitlevering nu verloopt.

Duco Douwstra|09.01.20|11:26

Wat voor veiligheidscertificaten, ontploffen de taxi’s als er geen nieuwe kaart in de BCT zit? En hoezo veiligheid er is hoe dan ook niet of nauwelijks controle, op de dat van de BCT en al helemaal niet op de data van de chauffeurspas zelf. Kan er eens een WOB aanvraag gedaan worden bij de ILT/I&M m.b.t. de boetes voor overtredingen van de rij- en rusttijden. Uit de offline BCT kan per definitie geen betrouwbare data komen, omdat de betrouwbaarheid van de handmatige bediening al belachelijk is.

Marcel Raafs|09.01.20|11:30

Gho, als je een afspraak maakt voor het bezorgen van de kaart. Wordt deze pas over een maand ingepland. Net in de carnavalsperiode. Welke chauffeur kan en nu het zuiden van het land tijdens de carnaval een dag thuis blijven afwachten tot de nieuwe pas word afgeleverd.

Holland Taxi Peter Walgreen|09.01.20|11:30

De KIWA criminelen leggen nu alvast de schuld bij de taxichauffeurs, want zelf treft ze geen enkele blaam natuurlijk.

Holland Taxi Peter Walgreen|09.01.20|11:46

Duco,
Het schijnt dat je BCT op zwart gaat in maart en dan kan je hem op de vuilnishoop gooien want er schijnt dan niets meer mee gedaan te kunnen worden.

Aad Hofman|09.01.20|12:01

En als de KIWA geen enkel bericht aan je stuurt dat je nieuwe kaart aanwezig is, wat dan?
Wie is hier nu in gebreke?
Sorry, maar wij laten het allemaal gebeuren en echt niemand die daadwerkelijk actie onderneemt.
Gewoon massaal de nieuwe kaarten negeren en dan kijken wat er voor sancties op staan.
Waarvoor moeten wij iets vernieuwen en de tijd ervoor nemen als de controle instanties hun zaken niet op orde hebben.

Jose Evertz V Gulik|09.01.20|14:44

Ik heb zelfs nog geen bericht ontvangen voor een nieuwe kaart , en wat schetst mijn verbazing als je KIWA belt ,dan is er niemand die je te woord staat met vragen , je moet het maar op de site uitzoeken !!!!! Ik heb niet om een nieuwe kaart gevraagd !!!!! Ik ben bang dat ze het allemaal niet aankunnen 😒😒

Peter Vriens|09.01.20|18:27

Je kan het beste ritstaten en het werkboekje gebruiken als je niet voor verrassingen wil komen te staan doordat je BCT op zwart staat.
Dan kan je tenminste verder werken.
Ik vraag me wel af of ook de geintegreerde BCT taximeter niet meer werkt zonder nieuwe kaart.
Die zou gewoon zijn werk moeten kunnen doen net als b.v. een losse spiegeltaximeter kan blijven werken, aangesloten aan de BCT zonder dat de bct aan staat.
Ik vrees dat de BCT fabrikanten zullen zeggen dat dat niet gaat.

Holland Taxi Peter Walgreen|09.01.20|19:27

Er is mij bij de aanschaf van mijn Cabman’s niet verteld dat deze na een bepaalde tijd niet meer werken, nu blijk dat je een update die je uiteraard weer zelf moet betalen moet laten uitvoeren.
Volgens mij heet dit diefstal.

Gerrit Zeevat|09.01.20|20:25

Ik heb ook gebeld. Je wordt te woord gestaan door een dame met een LBO-min niveau. Die vertelde me dat ik vanzelf bericht thuis zou krijgen. Toen ik vroeg wanneer kon ze daar geen antwoord op geven. Toen ik vroeg waar ik een eventuele schadeclaim nee kon leggen werd ij doorverbonden met ene ——. Die wist ik te melden dat ik vanzelf bericht zou krijgen. Schadeclaims moesten niet naar KIWA maar naar het ministerie want die was de schuld van alles. Hij zei ook dat ze achter liepen.

Holland Taxi Peter Walgreen|09.01.20|21:23

Dus ook hier schuift het KIWA de schuld alvast door.

Duco Douwstra|10.01.20|09:17

Kijk eens naar de oorspronkelijk gestelde doelen waaraan de BCT zou moeten voldoen, en constateer dat de BCT die ze al vanaf 2006 aan het ontwikkelen zijn, NOG STEEDS NIET AAN ÉÉN VAN DE DOELSTELLINGEN VOLDOET, dat heet in gewoon Nederlands “EEN TOTALE MISLUKKING”!! Uitsluitend omdat de ILT en IenM zelf het wiel uit wilden vinden. In 2006 hadden bedrijven van enige omvang al veel betere systemen dan de ellendige BCT. Ik hoor het graag als iemand het tegendeel van mijn stelling kan aan tonen.

Bertax Landsmeer|10.01.20|11:27

@peter walgreen,
Dat geloof je toch zelf niet he dat op zwart gaan van de BCT?
Weer zo een broodje straataap verhaal.

De BCT is een zelfstandig apparaat die alleen gps coördinaten en tijd opslaat voor arbeids en rusttijden meer niet!
Dat vele eigenwijze chauffeurs ook hun financiele gegevens daaruit halen is niet verstandig! Het apparaat zit vol fouten en je kan er weinig mee.
Hij is ook niet bedoelt voor de Belastingdienst. Als je bct kaart defect is kun je op bsn nummer beperkt doorijden,

Bertax Landsmeer|10.01.20|11:35

Dat wil zeggen de wettelijke tijd die je krijgt om je kaart te vervangen! Dus kiwa kan daar ook gebruik van maken als zij niet op tijd een kaart leveren!
Je moet een werkende bct hebben voor contrrole en kaart of bsn is een werkende bct!
Mocht het ding daadwerkelijk op zwart gaan dan hebben wij bij TCA een heel groot probleem want onze FMS dispatch terminal is gekoppelt aan een wekende BCT!
Dan kan de centrale geen werk meer uitgeven aan ons en zijn de rapen gaar voor Kiwa!

Laten we duimen

Duco Douwstra|10.01.20|12:57

Dat is dan niet erg slim van de TCA, bij de UTC gebruiken ze nog steeds de GO-Box van Taxitronic uit 2006, de BCT wordt niet of nauwelijks gebruikt, rittenstaten kunnen de leden uitdraaien via de UTC data van de GO-Box. Ongelofelijk dat bedrijven hun ziel en zaligheid hebben opgehangen aan een onooglijk minuscuul apparaatje, terwijl we ook in 2005 al grote schermen van Quipment hadden. Met 2 systemen data verzenden is een extra kostenpost. De Kiwa is een zeer slecht functionerende monopolist

Taxi Volendam|10.01.20|13:09

De bedoeling van de invoering van de BCT was op handhavers te kunnen bezuinigen.
Rapport 0 en 1 meting BCT geeft het tegendeel aan.
Door gebrek aan handhaving wordt alleen op rijtijden gecontroleerd waarvan het nut niet aantoonbaar is en de overige data, b.v. ritprijzen omrijden kan achteraf al helemaal niet op juistheid beoordeeld worden laat staan eerlijke concurrentie. De betrouwbaarheid van de opgeslagen data hangt af van de juiste invoer in de BCT.
Kamerleden..stop deze verspilling aub.

Taxi Volendam|10.01.20|14:01

@ Bertax
Waarom vraag je het niet aan de fabrikant of inbouw station: Op zwart of niet, werkt de bct nog wel? Vraag wat we kunnen verwachtten, Waarom duimen?
Vermeld het antwoord op deze site, Kiwa doet het niet!
Bij controle is de werkelijkheid van belang, bij een niet werkende bct, ritstaten en werkboekje gebruiken t.b.v. controle ook voor de belastingdienst.
De BCT slaat ook de ritbedragen en afgelegde weg op, niet dus niet alleen rij en rusttijden.
ILT kijkt alleen naar rij/rust tijden.

Ton Van Dalfsen|10.01.20|15:53

Ik weet nog wel dat mijn inbouwer zei bij mijn opmerking dat ik al op geruime tijd door defecte kaart de BCT met 28 dagen op zwart gaat bij BSN gebruik. Echt niet waar. Heb meer dan een half jaar iedere dag op BSN gereden en er gebeurde niks. kon gewoon met een werkende BCT blijven rijden en gegevens uit halen. Dus allemaal wat KIWA, ILT of een inbouwer zegt dat hij op zwart gaat? GELUL. Allemaal bang makerij en allemaal draait het om de bekende euroooooootjes

Ton Van Dalfsen|10.01.20|15:57

Heb meegemaakt bij mijn zoon met een onterechte geschorste kaart door ILT. Na einde schorsing kregen we een nieuwe kaart van KIWA betaald door ILT. ( tja als je onterecht de kaart schorst ) De kaart zou je dan opgestuurd krijgen per speciale koerier of afhalen in Houten. Opgegeven dat hij op een bepaalde dag per koerier zou komen. Wilde de koerier de oude kaart hebben! NEE zeggen wij want die heeft het ILT nog. Dus koerier onverrichte zaken terug met de nieuwe kaart. Wij mailtje sturen naar

Ton Van Dalfsen|10.01.20|16:00

KIWA en uitgelegd dat we de oude kaart niet hebben. Kregen mailtje terug met sorry, we komen hem opnieuw brengen en oude kaart hoeft niet ingeleverd te worden. Foutje van onze kant. Dus opnieuw afspraak maken. Al met al heeft die anderhalve maand in beslag genomen voor het eenvoudige: nieuwe kaart! WAT MIJ BETREFT MAG IEDEREEN VAN MIJ DE KAART WEIGEREN. kijken wat er dan gebeurt. Niet wij hebben een probleem, maar ILT en KIWA

Ton Van Dalfsen|10.01.20|16:09

Of dat iedereen gewoon tegen de koerier of bij het afhaal adres zegt, Sorry had de kaart al opgestuurd. Dacht dat dat moest. Lachen.

Holland Taxi Peter Walgreen|10.01.20|16:58

In de brief die ik van het KIWA kreeg staat duidelijk dat ik mijn oude kaart niet moet inleveren.

Ton Van Dalfsen|10.01.20|18:20

Ik heb nog geen brief gehad. Wat als je bijvoorbeeld begin febr met vakantie gaat? En je hebt nog geen brief gehad.

Jan van Vulpen|10.01.20|22:39

Een mijner medewerkers heeft reeds nieuwe chauffeurskaart mogen ontvangen maar kan daarmee niet inloggen bij de bct omdat de bct, volgens de kiwa, (nog) niet de meest recente update zou hebben??
klinkt als gedwongen koppel verkoop en dat is volgens mij niet toegestaan in dit land. toch?

Holland Taxi Peter Walgreen|11.01.20|12:06

Jan,
Als je KIWA heet of bent mag je alles in dit land, dan gelden er kennelijk geen regels en wetten.

Taxi Volendam|11.01.20|13:51

Het “klinkt” dat de BCT op zwart gaat wanneer Jan zijn verhaal klopt.

Ton Van Dalfsen|14.01.20|12:01

Ik geloof er niets van dat hij op zwart gaat. Was ook al dat ik ruim een half jaar elke werkdag van de week op BSN nummer heb gereden en enige bestuurder was. Men zei dat hij na 28 dagen op zwart gaat. Was dus niet waar.

Richard van Schaik|14.01.20|14:32

Fijn zo’n nieuwe te late G3 kaart. Jammer dat Cabman update een bug heeft waardoor iedereen op eigen kosten opnieuw mag updaten, terwijl Cabman de schuld afschuift, terwijl ze zelf niet hebben gewacht op een testkaart, alvorens software bij iedereen te installeren. Cabman probeert af te kopen met het crediteren van de eerdere versie. Als er nog meer gedupeerden zijn die samen een procedure willen voeren ? De rekening voor de gederfde uren en de trip van en naar het inbouwstation is op de post.

Taxi Volendam|14.01.20|15:05

Google even naar:

“Implementatiewetsvoorstel richtlijnen verkoop goederen en levering digitale inhoud”

Dit gaat over updaten en wie dit moet betalen.

Ton Van Dalfsen|14.01.20|15:45

Heb nog steeds geen bericht gehad dat mijn nieuwe kaart klaar ligt. En dan een afspraak maken hmmmm. En je mag hem alleen zelf ophalen of in ontvangst nemen.

Ton Van Dalfsen|14.01.20|15:52

En zoals verwacht: Iedereen loopt weer als een mak Schaapje er achteraan. En gaan de BCT laten updaten. En waarom? Bang voor die proces verbaal! En in de wet over BCT staat nergens dat je een update moet laten uitvoeren. en ook mede daarom was ik vrijgesproken voor het niet hebben van een update. Want het is niet bewezen dat de BCT niet goed werkte Voor of na een update

Sapa Sanka|16.01.20|02:17

Ton, ik denk dat je gelijk hebt dat iedereen weer als een mak Schaapje er achteraan gaat. Men klaagt wel veel maar neemt zelf geen actie. We moeten als (taxi)chauffeur eens een vuist maken om te tonen dat we het niet eens zijn met het huidige beleid wat KIWA voert. In korte tijd 60.000 chauffeurskaarten produceren en deze dienen in de overgangsperiode jan t/m mrt 2020 gebruikt kunnen worden. Het is nu half januari 2020 ik hou mijn hart vast, want KIWA heeft achterstand te verwerken.

Holland Taxi Peter Walgreen|16.01.20|12:49

Mijn vrouw, ik zelf en mijn 2 dochters hebben ook nog niks van het KIWA gehoord, loopt weer lekker daar bij die oplichters.

Theo Henrotte|19.01.20|12:17

Nog geen nieuwe BCT kaartpas ontvangen. Dus KIWA gebeld wanneer ik hem kon verwachten. Het antwoord luidde: “Dat weten we niet meneer, de productie wordt uitgevoerd door een derde partij”. Mijn vraag daarop was : “Kunt u die voor mij bellen en vragen hoe het zit met mijn nieuwe kaart want ik wil zekerheid enstraks niet stil komen te staan zonder inkomen zitten”. Antwoord van KIWA: “Dat mogen wij niet meneer. U moet afwachten als U half februari nog niets heeft gehoord mag u nog eens bellen”.

Ton Van Dalfsen|24.01.20|13:35

@Theo, Wees niet bang. Je BCT en huidige kaart zal het echt wel na maart blijven doen. De nieuwe kaarten en update is alleen maar bedoelt dat het ILT dan wel hoopt te kunnen uitlezen.

Eric van Dulst|01.02.20|23:49

Je krijgt een bericht??? Nooit een bericht gehad. Ik begreep dat het via het taxibedrijf gaat. Of toch niet? Wat is AMP? Algemeen Monetaire partij?
Onduidelijk allemaal.

Peter Vriens|06.02.20|10:27

Rechtbank: Gisteren op Tv.
Computersysteem tegen fraude schendt privacy burgers.
U moet er niet van opkijken : De BCT met gebruik van de Kiwa kaart wordt hier ook voor gebruikt door ILT.
Waarom anders iemand volgen en zijn verplaatsingen vastleggen tijdens zijn werk terwijl hij of zij geen verdachte is?
Is het verplicht hieraan mee te werken?
Zijn wij in handen gevallen van de Securitate of iets dergelijks.
Sta even bij stil bij wat voor een land wij leven wanneer we dit gedogen.

Kiwa bezorgd omdat nieuwe BCT-kaarten blijven liggen | TaxiPro
Standplaats taxibord

Kiwa bezorgd omdat nieuwe BCT-kaarten blijven liggen

Bron: TaxiPro (VK)

Kiwa voorziet grote problemen omdat veel nieuwe BCT-kaarten nog altijd niet door taxiondernemers of taxichauffeurs in ontvangst zijn genomen. Van de kaarten die in november zijn aangeboden, is voor 20 procent nog altijd geen bezorgafspraak gemaakt. Bij de huidige gang van zaken voorziet Kiwa grote problemen in maart, wanneer de omwisselactie afgerond moet zijn.

Deze actie is nodig omdat de veiligheidscertificaten van de huidige ondernemerskaarten, chauffeurskaarten en keuringskaarten voor de boordcomputer taxi eind maart verlopen. Alle kaarten die na 1 januari 2020 nog geldig zijn, worden gratis vervangen. Kiwa startte begin november met de productie en het aanbieden van de G3-kaarten. Toen werd al aangegeven dat er tijdsdruk op de operatie staat, niet in het minst om dat alle kaarthouders hun nieuwe kaarten persoonlijk in ontvangst moeten nemen. Daar moeten ze, na bericht dat de kaart er is, zelf een bezorgafspraak voor maken met distributeur AMP.

Geldigheid vervalt

En juist daar blijkt het nu mis te gaan, ziet Kiwa. “Voor 20 procent van de kaarten die in november al zijn aangeboden, is nog geen afspraak gemaakt voor het uitreiken. Voor de kaarten die daarna zijn gemaakt, ligt dit percentage nog hoger.” Bijkomend probleem is dat de kaarten binnen een bepaalde tijd in ontvangst genomen moeten worden, anders vervalt de geldigheid. Voor de kaarten die het eerst zijn gemaakt, vervalt die geldigheid begin februari al. En als dat gebeurt, moet de kaarthouder zelf een nieuw exemplaar aanvragen en betalen.

De boodschap van Kiwa is dan ook duidelijk: wie al bericht heeft gehad dat zijn of haar nieuwe kaart er is, moet zo snel mogelijk een afspraak maken om deze af te halen. “Er is voldoende capaciteit om alle kaarten te bezorgen gedurende een half jaar, maar als men allemaal wacht tot maart om de kaart te ontvangen, dan zal er een probleem ontstaan. Het kan dan gebeuren dat mensen niet meer op tijd een bezorgafspraak kan worden gemaakt.”

Productie loopt nog

Er zijn overigens ook locaties ingericht waar kaarthouders hun nieuwe kaarten kunnen afhalen. Bovendien heeft nog niet iedereen een bericht gehad omdat Kiwa de kaarten nog tot en met februari zal produceren. Juist omdat het produceren en aanbieden van de circa 60.000 kaarten over enkele maanden is uitgespreid, dreigt er aan het eind van het traject een bottleneck als kaarten niet op tijd worden opgehaald of in ontvangst genomen.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

37 reacties op “Kiwa bezorgd omdat nieuwe BCT-kaarten blijven liggen”

Esther Nouws|09.01.20|10:56

Welke lokaties zijn ingericht voor kaarthouders om hun nieuwe kaart op te halen? Is er een lijst beschikbaar en kun je je hiervoor aanmelden? Gaat dit op postcodegebied?
Kunnen er met grotere taxibedrijven misschien afspraken gemaakt worden voor de levering van de kaarten van hun chauffeurs op de bedrijfslokatie of regionaal?
Dit kan allemaal zoveel eenvoudiger ingericht worden dan de omslachtige manier waarop de uitlevering nu verloopt.

Duco Douwstra|09.01.20|11:26

Wat voor veiligheidscertificaten, ontploffen de taxi’s als er geen nieuwe kaart in de BCT zit? En hoezo veiligheid er is hoe dan ook niet of nauwelijks controle, op de dat van de BCT en al helemaal niet op de data van de chauffeurspas zelf. Kan er eens een WOB aanvraag gedaan worden bij de ILT/I&M m.b.t. de boetes voor overtredingen van de rij- en rusttijden. Uit de offline BCT kan per definitie geen betrouwbare data komen, omdat de betrouwbaarheid van de handmatige bediening al belachelijk is.

Marcel Raafs|09.01.20|11:30

Gho, als je een afspraak maakt voor het bezorgen van de kaart. Wordt deze pas over een maand ingepland. Net in de carnavalsperiode. Welke chauffeur kan en nu het zuiden van het land tijdens de carnaval een dag thuis blijven afwachten tot de nieuwe pas word afgeleverd.

Holland Taxi Peter Walgreen|09.01.20|11:30

De KIWA criminelen leggen nu alvast de schuld bij de taxichauffeurs, want zelf treft ze geen enkele blaam natuurlijk.

Holland Taxi Peter Walgreen|09.01.20|11:46

Duco,
Het schijnt dat je BCT op zwart gaat in maart en dan kan je hem op de vuilnishoop gooien want er schijnt dan niets meer mee gedaan te kunnen worden.

Aad Hofman|09.01.20|12:01

En als de KIWA geen enkel bericht aan je stuurt dat je nieuwe kaart aanwezig is, wat dan?
Wie is hier nu in gebreke?
Sorry, maar wij laten het allemaal gebeuren en echt niemand die daadwerkelijk actie onderneemt.
Gewoon massaal de nieuwe kaarten negeren en dan kijken wat er voor sancties op staan.
Waarvoor moeten wij iets vernieuwen en de tijd ervoor nemen als de controle instanties hun zaken niet op orde hebben.

Jose Evertz V Gulik|09.01.20|14:44

Ik heb zelfs nog geen bericht ontvangen voor een nieuwe kaart , en wat schetst mijn verbazing als je KIWA belt ,dan is er niemand die je te woord staat met vragen , je moet het maar op de site uitzoeken !!!!! Ik heb niet om een nieuwe kaart gevraagd !!!!! Ik ben bang dat ze het allemaal niet aankunnen 😒😒

Peter Vriens|09.01.20|18:27

Je kan het beste ritstaten en het werkboekje gebruiken als je niet voor verrassingen wil komen te staan doordat je BCT op zwart staat.
Dan kan je tenminste verder werken.
Ik vraag me wel af of ook de geintegreerde BCT taximeter niet meer werkt zonder nieuwe kaart.
Die zou gewoon zijn werk moeten kunnen doen net als b.v. een losse spiegeltaximeter kan blijven werken, aangesloten aan de BCT zonder dat de bct aan staat.
Ik vrees dat de BCT fabrikanten zullen zeggen dat dat niet gaat.

Holland Taxi Peter Walgreen|09.01.20|19:27

Er is mij bij de aanschaf van mijn Cabman’s niet verteld dat deze na een bepaalde tijd niet meer werken, nu blijk dat je een update die je uiteraard weer zelf moet betalen moet laten uitvoeren.
Volgens mij heet dit diefstal.

Gerrit Zeevat|09.01.20|20:25

Ik heb ook gebeld. Je wordt te woord gestaan door een dame met een LBO-min niveau. Die vertelde me dat ik vanzelf bericht thuis zou krijgen. Toen ik vroeg wanneer kon ze daar geen antwoord op geven. Toen ik vroeg waar ik een eventuele schadeclaim nee kon leggen werd ij doorverbonden met ene ——. Die wist ik te melden dat ik vanzelf bericht zou krijgen. Schadeclaims moesten niet naar KIWA maar naar het ministerie want die was de schuld van alles. Hij zei ook dat ze achter liepen.

Holland Taxi Peter Walgreen|09.01.20|21:23

Dus ook hier schuift het KIWA de schuld alvast door.

Duco Douwstra|10.01.20|09:17

Kijk eens naar de oorspronkelijk gestelde doelen waaraan de BCT zou moeten voldoen, en constateer dat de BCT die ze al vanaf 2006 aan het ontwikkelen zijn, NOG STEEDS NIET AAN ÉÉN VAN DE DOELSTELLINGEN VOLDOET, dat heet in gewoon Nederlands “EEN TOTALE MISLUKKING”!! Uitsluitend omdat de ILT en IenM zelf het wiel uit wilden vinden. In 2006 hadden bedrijven van enige omvang al veel betere systemen dan de ellendige BCT. Ik hoor het graag als iemand het tegendeel van mijn stelling kan aan tonen.

Bertax Landsmeer|10.01.20|11:27

@peter walgreen,
Dat geloof je toch zelf niet he dat op zwart gaan van de BCT?
Weer zo een broodje straataap verhaal.

De BCT is een zelfstandig apparaat die alleen gps coördinaten en tijd opslaat voor arbeids en rusttijden meer niet!
Dat vele eigenwijze chauffeurs ook hun financiele gegevens daaruit halen is niet verstandig! Het apparaat zit vol fouten en je kan er weinig mee.
Hij is ook niet bedoelt voor de Belastingdienst. Als je bct kaart defect is kun je op bsn nummer beperkt doorijden,

Bertax Landsmeer|10.01.20|11:35

Dat wil zeggen de wettelijke tijd die je krijgt om je kaart te vervangen! Dus kiwa kan daar ook gebruik van maken als zij niet op tijd een kaart leveren!
Je moet een werkende bct hebben voor contrrole en kaart of bsn is een werkende bct!
Mocht het ding daadwerkelijk op zwart gaan dan hebben wij bij TCA een heel groot probleem want onze FMS dispatch terminal is gekoppelt aan een wekende BCT!
Dan kan de centrale geen werk meer uitgeven aan ons en zijn de rapen gaar voor Kiwa!

Laten we duimen

Duco Douwstra|10.01.20|12:57

Dat is dan niet erg slim van de TCA, bij de UTC gebruiken ze nog steeds de GO-Box van Taxitronic uit 2006, de BCT wordt niet of nauwelijks gebruikt, rittenstaten kunnen de leden uitdraaien via de UTC data van de GO-Box. Ongelofelijk dat bedrijven hun ziel en zaligheid hebben opgehangen aan een onooglijk minuscuul apparaatje, terwijl we ook in 2005 al grote schermen van Quipment hadden. Met 2 systemen data verzenden is een extra kostenpost. De Kiwa is een zeer slecht functionerende monopolist

Taxi Volendam|10.01.20|13:09

De bedoeling van de invoering van de BCT was op handhavers te kunnen bezuinigen.
Rapport 0 en 1 meting BCT geeft het tegendeel aan.
Door gebrek aan handhaving wordt alleen op rijtijden gecontroleerd waarvan het nut niet aantoonbaar is en de overige data, b.v. ritprijzen omrijden kan achteraf al helemaal niet op juistheid beoordeeld worden laat staan eerlijke concurrentie. De betrouwbaarheid van de opgeslagen data hangt af van de juiste invoer in de BCT.
Kamerleden..stop deze verspilling aub.

Taxi Volendam|10.01.20|14:01

@ Bertax
Waarom vraag je het niet aan de fabrikant of inbouw station: Op zwart of niet, werkt de bct nog wel? Vraag wat we kunnen verwachtten, Waarom duimen?
Vermeld het antwoord op deze site, Kiwa doet het niet!
Bij controle is de werkelijkheid van belang, bij een niet werkende bct, ritstaten en werkboekje gebruiken t.b.v. controle ook voor de belastingdienst.
De BCT slaat ook de ritbedragen en afgelegde weg op, niet dus niet alleen rij en rusttijden.
ILT kijkt alleen naar rij/rust tijden.

Ton Van Dalfsen|10.01.20|15:53

Ik weet nog wel dat mijn inbouwer zei bij mijn opmerking dat ik al op geruime tijd door defecte kaart de BCT met 28 dagen op zwart gaat bij BSN gebruik. Echt niet waar. Heb meer dan een half jaar iedere dag op BSN gereden en er gebeurde niks. kon gewoon met een werkende BCT blijven rijden en gegevens uit halen. Dus allemaal wat KIWA, ILT of een inbouwer zegt dat hij op zwart gaat? GELUL. Allemaal bang makerij en allemaal draait het om de bekende euroooooootjes

Ton Van Dalfsen|10.01.20|15:57

Heb meegemaakt bij mijn zoon met een onterechte geschorste kaart door ILT. Na einde schorsing kregen we een nieuwe kaart van KIWA betaald door ILT. ( tja als je onterecht de kaart schorst ) De kaart zou je dan opgestuurd krijgen per speciale koerier of afhalen in Houten. Opgegeven dat hij op een bepaalde dag per koerier zou komen. Wilde de koerier de oude kaart hebben! NEE zeggen wij want die heeft het ILT nog. Dus koerier onverrichte zaken terug met de nieuwe kaart. Wij mailtje sturen naar

Ton Van Dalfsen|10.01.20|16:00

KIWA en uitgelegd dat we de oude kaart niet hebben. Kregen mailtje terug met sorry, we komen hem opnieuw brengen en oude kaart hoeft niet ingeleverd te worden. Foutje van onze kant. Dus opnieuw afspraak maken. Al met al heeft die anderhalve maand in beslag genomen voor het eenvoudige: nieuwe kaart! WAT MIJ BETREFT MAG IEDEREEN VAN MIJ DE KAART WEIGEREN. kijken wat er dan gebeurt. Niet wij hebben een probleem, maar ILT en KIWA

Ton Van Dalfsen|10.01.20|16:09

Of dat iedereen gewoon tegen de koerier of bij het afhaal adres zegt, Sorry had de kaart al opgestuurd. Dacht dat dat moest. Lachen.

Holland Taxi Peter Walgreen|10.01.20|16:58

In de brief die ik van het KIWA kreeg staat duidelijk dat ik mijn oude kaart niet moet inleveren.

Ton Van Dalfsen|10.01.20|18:20

Ik heb nog geen brief gehad. Wat als je bijvoorbeeld begin febr met vakantie gaat? En je hebt nog geen brief gehad.

Jan van Vulpen|10.01.20|22:39

Een mijner medewerkers heeft reeds nieuwe chauffeurskaart mogen ontvangen maar kan daarmee niet inloggen bij de bct omdat de bct, volgens de kiwa, (nog) niet de meest recente update zou hebben??
klinkt als gedwongen koppel verkoop en dat is volgens mij niet toegestaan in dit land. toch?

Holland Taxi Peter Walgreen|11.01.20|12:06

Jan,
Als je KIWA heet of bent mag je alles in dit land, dan gelden er kennelijk geen regels en wetten.

Taxi Volendam|11.01.20|13:51

Het “klinkt” dat de BCT op zwart gaat wanneer Jan zijn verhaal klopt.

Ton Van Dalfsen|14.01.20|12:01

Ik geloof er niets van dat hij op zwart gaat. Was ook al dat ik ruim een half jaar elke werkdag van de week op BSN nummer heb gereden en enige bestuurder was. Men zei dat hij na 28 dagen op zwart gaat. Was dus niet waar.

Richard van Schaik|14.01.20|14:32

Fijn zo’n nieuwe te late G3 kaart. Jammer dat Cabman update een bug heeft waardoor iedereen op eigen kosten opnieuw mag updaten, terwijl Cabman de schuld afschuift, terwijl ze zelf niet hebben gewacht op een testkaart, alvorens software bij iedereen te installeren. Cabman probeert af te kopen met het crediteren van de eerdere versie. Als er nog meer gedupeerden zijn die samen een procedure willen voeren ? De rekening voor de gederfde uren en de trip van en naar het inbouwstation is op de post.

Taxi Volendam|14.01.20|15:05

Google even naar:

“Implementatiewetsvoorstel richtlijnen verkoop goederen en levering digitale inhoud”

Dit gaat over updaten en wie dit moet betalen.

Ton Van Dalfsen|14.01.20|15:45

Heb nog steeds geen bericht gehad dat mijn nieuwe kaart klaar ligt. En dan een afspraak maken hmmmm. En je mag hem alleen zelf ophalen of in ontvangst nemen.

Ton Van Dalfsen|14.01.20|15:52

En zoals verwacht: Iedereen loopt weer als een mak Schaapje er achteraan. En gaan de BCT laten updaten. En waarom? Bang voor die proces verbaal! En in de wet over BCT staat nergens dat je een update moet laten uitvoeren. en ook mede daarom was ik vrijgesproken voor het niet hebben van een update. Want het is niet bewezen dat de BCT niet goed werkte Voor of na een update

Sapa Sanka|16.01.20|02:17

Ton, ik denk dat je gelijk hebt dat iedereen weer als een mak Schaapje er achteraan gaat. Men klaagt wel veel maar neemt zelf geen actie. We moeten als (taxi)chauffeur eens een vuist maken om te tonen dat we het niet eens zijn met het huidige beleid wat KIWA voert. In korte tijd 60.000 chauffeurskaarten produceren en deze dienen in de overgangsperiode jan t/m mrt 2020 gebruikt kunnen worden. Het is nu half januari 2020 ik hou mijn hart vast, want KIWA heeft achterstand te verwerken.

Holland Taxi Peter Walgreen|16.01.20|12:49

Mijn vrouw, ik zelf en mijn 2 dochters hebben ook nog niks van het KIWA gehoord, loopt weer lekker daar bij die oplichters.

Theo Henrotte|19.01.20|12:17

Nog geen nieuwe BCT kaartpas ontvangen. Dus KIWA gebeld wanneer ik hem kon verwachten. Het antwoord luidde: “Dat weten we niet meneer, de productie wordt uitgevoerd door een derde partij”. Mijn vraag daarop was : “Kunt u die voor mij bellen en vragen hoe het zit met mijn nieuwe kaart want ik wil zekerheid enstraks niet stil komen te staan zonder inkomen zitten”. Antwoord van KIWA: “Dat mogen wij niet meneer. U moet afwachten als U half februari nog niets heeft gehoord mag u nog eens bellen”.

Ton Van Dalfsen|24.01.20|13:35

@Theo, Wees niet bang. Je BCT en huidige kaart zal het echt wel na maart blijven doen. De nieuwe kaarten en update is alleen maar bedoelt dat het ILT dan wel hoopt te kunnen uitlezen.

Eric van Dulst|01.02.20|23:49

Je krijgt een bericht??? Nooit een bericht gehad. Ik begreep dat het via het taxibedrijf gaat. Of toch niet? Wat is AMP? Algemeen Monetaire partij?
Onduidelijk allemaal.

Peter Vriens|06.02.20|10:27

Rechtbank: Gisteren op Tv.
Computersysteem tegen fraude schendt privacy burgers.
U moet er niet van opkijken : De BCT met gebruik van de Kiwa kaart wordt hier ook voor gebruikt door ILT.
Waarom anders iemand volgen en zijn verplaatsingen vastleggen tijdens zijn werk terwijl hij of zij geen verdachte is?
Is het verplicht hieraan mee te werken?
Zijn wij in handen gevallen van de Securitate of iets dergelijks.
Sta even bij stil bij wat voor een land wij leven wanneer we dit gedogen.