Kiwa

Kiwa: niet meer defecte BCT-kaarten dan normaal

Foto: Kiwa, aangeleverd door Margo Bosma

Volgens Kiwa zijn er dit jaar niet meer storingen aan BCT-kaarten gemeld dan in voorgaande jaren. En daar waar er wel storingen zijn, is de kans klein dat dit aan de kaarten zelf ligt. Dat blijkt uit de eerste analyses die Kiwa heeft laten uitvoeren op een aantal kaarten waar problemen mee zouden zijn.

In het eerste kwartaal van dit jaar leverde Kiwa zo’n 60.000 nieuwe BCT-kaarten uit. Dat was nodig omdat de veiligheidscertificaten van de bestaande ondernemerskaarten, chauffeurskaarten en keuringskaarten eind maart verliepen. De afgelopen tijd kwamen er bij TaxiPro meerdere meldingen binnen van boordcomputer taxi-kaarten die vrij kort na het uitleveren daarvan storingen zouden vertonen of defect zouden zijn.

Extra aandacht gevraagd

Volgens Kiwa is er echter geen sprake van een groter aantal defecte BCT-kaarten dan in voorgaande jaren. Wel was er een aantal meldingen waar door marktpartijen extra aandacht voor was gevraagd, waardoor de kwestie wat meer in de schijnwerpers kwam te staan. “Uiteraard nemen we alle meldingen serieus en proberen we van een aantal kaarten helemaal tot in het kleinste detail te begrijpen wat de reden van de storing is”, legt een woordvoerder van Kiwa uit.

Defecte kaarten werken toch

Uit een eerste onderzoek door een gespecialiseerd bedrijf kwamen echter geen opmerkelijke bevindingen voort. Bovendien bleek een deel van de defect gemelde kaarten het in de testopstelling gewoon te doen. “Momenteel onderzoekt een BCT-leverancier nog een aantal kaarten en die feedback wachten we af”, legt de woordvoerder uit. “Maar de kans dat het aan de kaarten zelf ligt lijkt erg klein.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

7 reacties op “Kiwa: niet meer defecte BCT-kaarten dan normaal”

Tjerk Vinckx|18.12.20|12:57

Voor een transparante analyse vermeld je het aantal storingen over het afgelopen jaar en de aantallen van voorgaande jaren, daarnaast vermeld je de naam van het zogenaamde gespecialiseerde bedrijf welk dit zogenaamde onafhankelijk onderzoek heeft uitgevoerd. WCeend keurt WCeend.
Sinds 2014 op de markt en nog geen 100% werkend systeem, pffffff

Peter Vriens|18.12.20|14:19

Het Taxivervoer is 80% afgenomen de afgelopen 9 maanden.
Vanzelfsprekend worden dan minder storingen gemeld.
Dergelijke berichten kun je toch niet serieus nemen ?

Taxi Volendam|18.12.20|15:04

Volgens Kiwa is de kans op storing in de kaarten klein.
Dan zal het aan de kaartlezer moeten liggen.
De fabrikanten geven elkaar meestal de schuld.
Maakt niet uit, omdat de ondernemer toch de klos is. Er is geen keuze / marktwerking bij aankoop van de BCT.
Daardoor wordt je gedwongen te betalen, anders ILT op je dak.
De hele BCT affaire hangt van leugens aan elkaar.
Dit kan allemaal in onze rechtsstaat.

Ton van Dalfsen|18.12.20|18:23

@ Taxi Volendam, Was het niet zo Dat er wettelijk gesteld was dat er 5 leveranciers moesten zijn?
En ILT op je dak? Criminele organisatie laat ik niet toe!!!!!!!!!!!

Taxi Volendam|18.12.20|21:22

Jan Zaaijer, destijds voorzitter KNV, heeft zijn leden voorgehouden:
Er moeten BCT’s leverbaar zijn van minimaal 4 fabrikanten die een BCT op de markt brengen.
Zo niet, dan is het project dood!
Ook het advies van stichting Privacy First was: locaties van chauffeurs door ILT niet op te slaan.
Er waren ook grote KNV leden, die belangen in de BCT fabricage hadden
Die konden niet gemist worden omdat anders de verplichte minimaal 50 % leden niet gehaald werd.
Geschoemel waar we de dupe van zijn.

Tim Vermeer|24.12.20|14:32

Ik had defecte chauffeurskaart. Opgestuurd naar KIWA waar ze constateerden dat de kaart geen problemen gaf. Moest nieuwe kaart aanschaffen, maar kon de oude niet terugkrijgen om hem nogmaals te proberen. Geen recht op de coulanceregeling, dus volle bedrag voor een nieuwe kaart mogen afrekenen.
Ik heb daarover vragen gesteld bij de Nationale Ombudsman. Er waren meerdere klachten over de KIWA bij hun binnengekomen, ze zijn deze aan het verzamelen en er wordt een zaak van gemaakt.

Ton van Dalfsen|25.12.20|10:42

Ook bij de hand gehad. Mijn kaart deed ook niets meer. moest hem van het kiwa opsturen. Maar wel nieuwe kaart aanvragen. KIWA onderzoekt dan waar het defect aan ligt. Als het aan de kaart ligt krijg je het geld terug van de nieuwe kaart. NOOIT MEER WAT VAN GEHOORD!!! Net als ILT een criminele organisatie. 4 handen op één buik

Kiwa: niet meer defecte BCT-kaarten dan normaal | TaxiPro
Kiwa

Kiwa: niet meer defecte BCT-kaarten dan normaal

Foto: Kiwa, aangeleverd door Margo Bosma

Volgens Kiwa zijn er dit jaar niet meer storingen aan BCT-kaarten gemeld dan in voorgaande jaren. En daar waar er wel storingen zijn, is de kans klein dat dit aan de kaarten zelf ligt. Dat blijkt uit de eerste analyses die Kiwa heeft laten uitvoeren op een aantal kaarten waar problemen mee zouden zijn.

In het eerste kwartaal van dit jaar leverde Kiwa zo’n 60.000 nieuwe BCT-kaarten uit. Dat was nodig omdat de veiligheidscertificaten van de bestaande ondernemerskaarten, chauffeurskaarten en keuringskaarten eind maart verliepen. De afgelopen tijd kwamen er bij TaxiPro meerdere meldingen binnen van boordcomputer taxi-kaarten die vrij kort na het uitleveren daarvan storingen zouden vertonen of defect zouden zijn.

Extra aandacht gevraagd

Volgens Kiwa is er echter geen sprake van een groter aantal defecte BCT-kaarten dan in voorgaande jaren. Wel was er een aantal meldingen waar door marktpartijen extra aandacht voor was gevraagd, waardoor de kwestie wat meer in de schijnwerpers kwam te staan. “Uiteraard nemen we alle meldingen serieus en proberen we van een aantal kaarten helemaal tot in het kleinste detail te begrijpen wat de reden van de storing is”, legt een woordvoerder van Kiwa uit.

Defecte kaarten werken toch

Uit een eerste onderzoek door een gespecialiseerd bedrijf kwamen echter geen opmerkelijke bevindingen voort. Bovendien bleek een deel van de defect gemelde kaarten het in de testopstelling gewoon te doen. “Momenteel onderzoekt een BCT-leverancier nog een aantal kaarten en die feedback wachten we af”, legt de woordvoerder uit. “Maar de kans dat het aan de kaarten zelf ligt lijkt erg klein.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

7 reacties op “Kiwa: niet meer defecte BCT-kaarten dan normaal”

Tjerk Vinckx|18.12.20|12:57

Voor een transparante analyse vermeld je het aantal storingen over het afgelopen jaar en de aantallen van voorgaande jaren, daarnaast vermeld je de naam van het zogenaamde gespecialiseerde bedrijf welk dit zogenaamde onafhankelijk onderzoek heeft uitgevoerd. WCeend keurt WCeend.
Sinds 2014 op de markt en nog geen 100% werkend systeem, pffffff

Peter Vriens|18.12.20|14:19

Het Taxivervoer is 80% afgenomen de afgelopen 9 maanden.
Vanzelfsprekend worden dan minder storingen gemeld.
Dergelijke berichten kun je toch niet serieus nemen ?

Taxi Volendam|18.12.20|15:04

Volgens Kiwa is de kans op storing in de kaarten klein.
Dan zal het aan de kaartlezer moeten liggen.
De fabrikanten geven elkaar meestal de schuld.
Maakt niet uit, omdat de ondernemer toch de klos is. Er is geen keuze / marktwerking bij aankoop van de BCT.
Daardoor wordt je gedwongen te betalen, anders ILT op je dak.
De hele BCT affaire hangt van leugens aan elkaar.
Dit kan allemaal in onze rechtsstaat.

Ton van Dalfsen|18.12.20|18:23

@ Taxi Volendam, Was het niet zo Dat er wettelijk gesteld was dat er 5 leveranciers moesten zijn?
En ILT op je dak? Criminele organisatie laat ik niet toe!!!!!!!!!!!

Taxi Volendam|18.12.20|21:22

Jan Zaaijer, destijds voorzitter KNV, heeft zijn leden voorgehouden:
Er moeten BCT’s leverbaar zijn van minimaal 4 fabrikanten die een BCT op de markt brengen.
Zo niet, dan is het project dood!
Ook het advies van stichting Privacy First was: locaties van chauffeurs door ILT niet op te slaan.
Er waren ook grote KNV leden, die belangen in de BCT fabricage hadden
Die konden niet gemist worden omdat anders de verplichte minimaal 50 % leden niet gehaald werd.
Geschoemel waar we de dupe van zijn.

Tim Vermeer|24.12.20|14:32

Ik had defecte chauffeurskaart. Opgestuurd naar KIWA waar ze constateerden dat de kaart geen problemen gaf. Moest nieuwe kaart aanschaffen, maar kon de oude niet terugkrijgen om hem nogmaals te proberen. Geen recht op de coulanceregeling, dus volle bedrag voor een nieuwe kaart mogen afrekenen.
Ik heb daarover vragen gesteld bij de Nationale Ombudsman. Er waren meerdere klachten over de KIWA bij hun binnengekomen, ze zijn deze aan het verzamelen en er wordt een zaak van gemaakt.

Ton van Dalfsen|25.12.20|10:42

Ook bij de hand gehad. Mijn kaart deed ook niets meer. moest hem van het kiwa opsturen. Maar wel nieuwe kaart aanvragen. KIWA onderzoekt dan waar het defect aan ligt. Als het aan de kaart ligt krijg je het geld terug van de nieuwe kaart. NOOIT MEER WAT VAN GEHOORD!!! Net als ILT een criminele organisatie. 4 handen op één buik