Shutterstock - Lyft
Kwartaalcijfers

Taxi-app Lyft leeft iets op in eerste kwartaal: 1 miljard dollar omzet

Lyft. Foto ter illustratie. Foto: Shutterstock/Tero Vesalainen

Lyft heeft goede zaken gedaan tijdens het eerste kwartaal van dit jaar. De taxi-app behaalde in de eerste drie maanden van 2023 een omzet van 1 miljard dollar. Dat is 26 miljoen dollar meer dan de oorspronkelijke verwachting die Lyft eind vorig jaar uitsprak. Toen zette de taxi-app nog in op een omzet van 975 miljoen dollar.

“Onze prestaties in het eerste kwartaal waren beter dan we hadden verwacht, aangezien de groei van het aantal ritten op jaarbasis voor het eerst in bijna twee jaar versnelde”, zo interpreteert Elaine Paul, financieel directeur van Lyft, de resultaten van het eerste kwartaal. “In het tweede kwartaal zullen we ons blijven concentreren op het leveren van serviceniveaus die rijders en chauffeurs verwachten.”

Volgens David Risher, ceo van Lyft, hebben deze kwartaalcijfers te maken met de verbeteringen, die de taxi-app momenteel doorvoert aan hun rideshare-service. “Rijders maken meer ritten en chauffeurs hebben de mogelijkheid om meer te verdienen. Onze focus op rijders en chauffeurs zal onze kracht zijn bij het opbouwen van een grootschalig, gezond en winstgevend bedrijf”, aldus de Lyft-directeur.

Klantobsessie

De resultaten die de Amerikaanse taxi-app tijdens het eerste kwartaal heeft geboekt, hebben volgens Logan Green, voorzitter van de raad van bestuur van Lyft, te maken met David Risher. De kersverse directeur trad vorige maand aan als ceo van Lyft. “David heeft een vliegende start gemaakt”, zegt Green daarover. “Zijn klantobsessie is van vitaal belang om Lyft te positioneren om kansen op de lange termijn te grijpen. We kijken ernaar uit om David te ondersteunen en om te zien wat het team bereikt in de komende jaren.”

Ondanks een hogere omzet dan vooraf voorspeld, zien niet alle cijfers er rooskleurig uit. Zo noteert Lyft dit kwartaal een nettoverlies van 187,6 miljoen dollar. Dit verlies is wel kleiner dan het verlies dat de taxi-app tijdens het eerste kwartaal van 2022 noteerde. Destijds bedroeg het nettoverlies 196,9 miljoen dollar. “We hebben resoluut stappen ondernomen om onze bedrijfskosten te verlagen en zullen de besparingen gebruiken om te betalen voor voortdurende verbeteringen van het serviceniveau op korte termijn”, aldus financieel directeur Elaine Paul. In het tweede kwartaal verwacht Lyft een omzet tussen de 1 en 1,2 miljard dollar te noteren.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Taxi-app Lyft leeft iets op in eerste kwartaal: 1 miljard dollar omzet | TaxiPro
Shutterstock - Lyft
Kwartaalcijfers

Taxi-app Lyft leeft iets op in eerste kwartaal: 1 miljard dollar omzet

Lyft. Foto ter illustratie. Foto: Shutterstock/Tero Vesalainen

Lyft heeft goede zaken gedaan tijdens het eerste kwartaal van dit jaar. De taxi-app behaalde in de eerste drie maanden van 2023 een omzet van 1 miljard dollar. Dat is 26 miljoen dollar meer dan de oorspronkelijke verwachting die Lyft eind vorig jaar uitsprak. Toen zette de taxi-app nog in op een omzet van 975 miljoen dollar.

“Onze prestaties in het eerste kwartaal waren beter dan we hadden verwacht, aangezien de groei van het aantal ritten op jaarbasis voor het eerst in bijna twee jaar versnelde”, zo interpreteert Elaine Paul, financieel directeur van Lyft, de resultaten van het eerste kwartaal. “In het tweede kwartaal zullen we ons blijven concentreren op het leveren van serviceniveaus die rijders en chauffeurs verwachten.”

Volgens David Risher, ceo van Lyft, hebben deze kwartaalcijfers te maken met de verbeteringen, die de taxi-app momenteel doorvoert aan hun rideshare-service. “Rijders maken meer ritten en chauffeurs hebben de mogelijkheid om meer te verdienen. Onze focus op rijders en chauffeurs zal onze kracht zijn bij het opbouwen van een grootschalig, gezond en winstgevend bedrijf”, aldus de Lyft-directeur.

Klantobsessie

De resultaten die de Amerikaanse taxi-app tijdens het eerste kwartaal heeft geboekt, hebben volgens Logan Green, voorzitter van de raad van bestuur van Lyft, te maken met David Risher. De kersverse directeur trad vorige maand aan als ceo van Lyft. “David heeft een vliegende start gemaakt”, zegt Green daarover. “Zijn klantobsessie is van vitaal belang om Lyft te positioneren om kansen op de lange termijn te grijpen. We kijken ernaar uit om David te ondersteunen en om te zien wat het team bereikt in de komende jaren.”

Ondanks een hogere omzet dan vooraf voorspeld, zien niet alle cijfers er rooskleurig uit. Zo noteert Lyft dit kwartaal een nettoverlies van 187,6 miljoen dollar. Dit verlies is wel kleiner dan het verlies dat de taxi-app tijdens het eerste kwartaal van 2022 noteerde. Destijds bedroeg het nettoverlies 196,9 miljoen dollar. “We hebben resoluut stappen ondernomen om onze bedrijfskosten te verlagen en zullen de besparingen gebruiken om te betalen voor voortdurende verbeteringen van het serviceniveau op korte termijn”, aldus financieel directeur Elaine Paul. In het tweede kwartaal verwacht Lyft een omzet tussen de 1 en 1,2 miljard dollar te noteren.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.