Schultz van Haegen

Invoering Boordcomputer Taxi gaat gewoon door

De invoering van de Boordcomputer Taxi gaat gewoon door. Het opnieuw bekijken van de nut en noodzaak van de BCT is niet nodig. Dat antwoordt minister Melanie Schultz van Haegen op de PVV-kamervragen. De PVV had vraagtekens bij het apparaat omdat het inmiddels achterhaald zou zijn.

“Technische ontwikkelingen kunnen in de BCT worden verwerkt, zodat de BCT steeds bijdetijds kan zijn”, schrijft de minister aan de Tweede Kamer. “De BCT is daarom geen mosterd na de maaltijd, maar een wezenlijk onderdeel van de modernisering en professionalisering van de taxibranche.”

Boordcomputer Taxi

De PVV beweerde dat een boordcomputer zo’n 4500 euro per wagen zou gaan kosten. Maar daar is geen sprake van, zo meldt Schultz van Haegen.

“Een boordcomputer die voldoet aan de specificaties kost volgens mijn informatie zo’n 1000 tot 1200 euro. Voor elke BCT is een subsidie van 600 euro beschikbaar. Als een ondernemer kiest voor uitbreiding met extra functionaliteiten, werkt dat prijsverhogend.”

Fraude

Ook leidt de BCT volgens de minister tot een vermindering van administratieve lasten, wat geld bespaart bij de taxi-ondernemer. Ook wordt effectiever en efficiënter toezicht mogelijk en de concurrentievoorwaarden gelijk. Ze bestrijdt dat het apparaat fraudegevoelig zou zijn.

De boordcomputer moet aan zware internationale beveiligingseisen en keuringen voldoen, zo schrijft de minister. “De specificaties van de BCT zijn zodanig opgesteld dat de fraudegevoeligheid beperkt is en aanzienlijk minder is dan in het huidige, handmatige systeem. Uitgangspunt bij de eisen aan de BCT is dat het verzamelen van gegevens automatisch plaatsvindt met sensoren.”

Taxichauffeur

Sommige informatie, zoals het starten en stoppen van een rit, is niet met sensoren vast te stellen. De chauffeur zal moeten aangeven dat een rit start of stopt.  “Op basis van dat seintje worden vervolgens automatisch de registratiegegevens verzameld, zoals de GPS-coördinaten, tijd en kilometerstand. Op deze gegevens kan de chauffeur geen invloed uitoefenen”, weet de minister.

“Daarnaast voorkomt de BCT onbedoelde fouten zoals verschrijvingen in de werkmap en rittenstaat. De boordcomputer is daarom veel minder afhankelijk van de betrouwbaarheid van de chauffeur dan het huidige systeem.”

Rij- en rusttijden

De minister is vooralsnog niet van plan de rij- en rusttijden voor taxichauffeurs af te schaffen. “Bij het opstellen van de nieuwe taxivisie in 2009 is samen met de taxibranche de regeling tegen het licht gehouden. Geen van de partijen was voorstander van afschaffing van de rij- en rusttijdenregeling.”

Handhaving van de rij- en rusttijdenregeling zou een grotere flexibiliteit voor de taxibranche met zich meebrengen dan terugvallen op de algemene Arbeidstijdenwet.

Controle

Schultz van Haegen: “Doel van de BCT is vooral vereenvoudiging van de registratie van ritten en werktijden. Effectievere controle op met name rij- en rusttijden omwille van de verhoging van de verkeersveiligheid is niet het hoofddoel. De taxibranche houdt zich voldoende aan de regels.”

De boordcomputer wordt per 1 oktober 2011 ingevoerd. Taxivoertuigen moeten voor oktober 2013 het apparaat ingebouwd hebben. Lees hier de brief van de minister.

Bart Pals

Lees ook: PVV zet vraagtekens bij invoering boordcomputer taxi

Lees ook: Mening PVV Boordcomputer Taxi gebaseerd op aannames

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

100 reacties op “Invoering Boordcomputer Taxi gaat gewoon door”

Bart|25.08.11|12:37

@ Lucu1969: Je zegt dat je offertes hebt laten maken voor de systemen. Praat je dan over de huidige systemen of de nieuwe BCT. Want naar mijn weten staan die los van elkaar. En wil je een BCT met taximeter hoef je dus niet dubbel te betalen. Je kan het volgens de bedrijven prima integreren. Zowel bij Quipment als bij Taxitronic als bij de andere leveranciers. 2500 a 3000 plus 1400 is dus niet correct.

SLVH|25.08.11|12:42

LUCU, € 2500 tot € 3000 betaal je voor een datasysteem in je auto. voor je eigen efficientie, je bent niet verplicht dat te doen, de BCT kan een simpel apparaatje worden die je ook in je busje kan gaan plaatsen, waar nu niets in zit en ook niets in gaat komen, behalve een BCT!

Lucu1969|25.08.11|12:47

@Bart Quipment vervangt het scherm € 1.400,- excl BTW…Taxitronic plaats deze los in de zonneklep… Vreemd genoeg identieke prijs!!!

Buiten de standaard systemen zoals ik al zei van 2.500-3.000,- excl. BTW. komt de BCT er toch echt bovenop!!!

Wij hebben 3 auto’s met Quipment terminals erin…het vervangen hiervan kost 1.400,- incl. de BCT

DUS WEL CORRECT!!!

SLVH|25.08.11|12:48

Beste taxi, als eerste reactie gaf ik al aan dat de bedrijven geen van allen weten wat ze hebben en wat ze allemaal daadwerkelijk nodig gaan hebben. Nogmaals jullie worden allemaal een beetje dom gehouden. Je denkt dat je al wat hebt, maar jullie hebben op dit moment nog helemaal niets wat waar dan ook goedgekeurd voor is. Het ene bedrijf zegt dat die € 1600 gaat kosten de ander geeft aan het voor € 1000 te kunnen. weer een ander laat je nu tekenen voor de beste deal?? wacht het allemaal af…

Lucu1969|25.08.11|12:54

Bij een eenvoudige taxameter…met losse BCT moet je blijven schrijven! en dus controleren…en dus ook meer werk!!!

Bij de datasystemen vervalt de schrijfplicht…deze zou dus identiek aan de BCT moeten zijn.

Bart|25.08.11|12:56

@Lucu1969: Je zegt Quipment vervangt het scherm voor 1400. Daarvoor zei je nog dat het er boven op komt. Dus wat is het nou precies. Betaal je voor een BCT (waarbij een taximeter inzet) 1400 euro of 2500 + 1400. Als je zegt: we hebben 3 auto’s met Quipment apparatuur, het vervangen kost 1400.
Daar gaat natuurlijk ook nog 600 euro subsidie vanaf
En de BCT heeft een digitale invoer via een scherm of wat voor manier dan ook.

Cor van Tuil|25.08.11|13:01

Door overheidsbeleid, taxiwet 2000, is de taxi in problemen, dan is het wel heel simpel om te stellen dat de bedrijven er zelf verantwoordelijk voor zijn zoals ik ergens lees.
Zolang er lapmiddelen gebruikt worden kan het ook niet slagen , dat bewijst de laatste 11 jaar wel ,bovendien maakt een nog niet uitgetest systeem geen enkele kans, tijd en geldverspilling.

SLVH|25.08.11|13:08

Er zijn ook voertuigen die helemaal niets hebben en dat ook niet nodig hebben, dus ook geen taximeter. Daar zal dan toch alleen maar een meest simpele BCT van toepassing zijn?? geen poespas van taximeters en terminals etc..

Lucu1969|25.08.11|13:18

Naar mijn weten hebben deze bussen vrijstelling van de BCT.

Bart|25.08.11|13:24

@ Lucu1969 Bussen krijgen extra tijd. Na de 2 jaar invoer periode. Echter zullen ze dan geen subsidie ontvangen na die 2 jaar.

SLVH|25.08.11|13:27

Er is nu al 50% verwarring tussen 2 mensen, hoe zal het met de rest van de taxiondernemers zijn..

Bart|25.08.11|13:28

@ Lucu1969: Dan doel ik op contract vervoer. Even een kleine toevoeging

SLVH|25.08.11|13:38

Volgens mij bestaat 85% van Nederland uit contract vervoer…

Bart|25.08.11|13:43

@ SLVH: Dat klopt, ik zal een opmerking toevoegen. Personenvervoer waar geen taximeter wordt gebruikt. Leerlingenvervoer bijvoorbeeld. Daar wordt toch een vast bedrag gerekend. Heeft de auto dan ook geen actieve taximeter dan is het niet nodig om binnen 2 jaar een BCT te gebruiken.

SLVH|25.08.11|13:50

daarnaast kunnen de bedrijven die het afgelopen jaar nieuwe contracten hebben gekregen alles 5 jaar uitstellen. Dan komen ze niet in aanmerking voor de subsidie. Maar is het niet zo: wie dan leeft, wie dan zorgt.. Ik bedoel hiermee ook een beetje te zeggen. taxiland bestaat uit ongeveer 30000 voertuigen zeker de helft hoeft nog niet of komt even niet aanmerking voor de BCT wegens uitstellen door wat voor een reden ook. Krijgen we met 5 a 6 partijen niet heel veel honden die vechten om een been.

Bart|25.08.11|13:52

Ja, dat zou zeker kunnen. Maar voor veel bedrijven is die 600 euro subsidie ook niet verkeerd. Zeker als een bedrijf 50 voertuigen + heeft. Ik was niet op de hoogte van deze regeling.
Maar is het nu niet ook al zo dat die 5 a 6 bedrijven vechten om een been?

SLVH|25.08.11|13:59

de bedrijven hebben hun goede tijden gehad, een aantal doe echt hun best, ze hopen op de ontwikkeling van de BCT. zal ze nog een zetje de goede richting in gaan geven. of het apparaat nou € 1600 kost maal 50 is € 80000 zonder subsidie, of ze moeten € 50000 betalen. weer 85% heeft het geld niet, en krijgt het niet geleend in deze tijden, weer probleem aan het haakje..

Ruud|25.08.11|14:03

Zijn er al bedrijven die een tijdje proef hebben gereden met de BCT?

Zo ja, waarom is er dan nog geen duidelijkheid over de prijs van een BCT?
Zo nee, waarom zouden wij ons allen als proefkonijn laten gebruiken?

Bart|25.08.11|14:10

@ SLVH: Dat is absoluut een probleem. Het is inderdaad maar net de vraag of bedrijven het kunnen betalen. Maar of ze nou 50000 direct betalen of 2 jaar wachten en 30000 moeten sparen. Ik vraag me af of ze dan ineens wel geld op kunnen hoesten. En ik ben zeker benieuwd welk bedrijf na de invoering van de BCT het grootste aandeel bezit. Vraag me ook af in hoeverre de tx 38 meters van de wereld mogen blijven bestaan.

SLVH|25.08.11|14:17

Ruud, NIEMAND!!!

Cor van Tuil|25.08.11|14:18

Het ziet er naar mijn mening naar uit dat Bart antwoord geeft voor Quipment een adverteerder op deze site dus niet neutraal, en wat digitale opslag betreft ,dat zijn : 1 tjes en nullettes, en om die uit de boordcomputer te krijgen heb je programmatuur nodig wat kan werken op je P.C. en die programma’s krijg je niet cadeau ?
Bedrijven met 50 voertuigen zijn allang geautomatiseerd Bart. Weggegooid geld, ook de subsidie.

SLVH|25.08.11|14:27

Waarom zou een TX38 niet mogen blijven bestaan, en denk eerder alle andere types waaronder de TX28 en TX30 die nog rijden geven problemen met de invoering van de nieuwe tarieven. Daarnaast TD32 data werkt nog steeds top, ieder geval beter dan een Gobox, en het scheelt ook veel geld. Ik denk dat uiteinderlijk Quipment de grootste partij is, en zij hebben op dit moment al alle grote klanten van TT. Buiten CXX en nog een paar andere

Bart|25.08.11|14:31

@ Cor van Tuil: het klopt dat mijn mening anders is dat die van jullie. Maar niet minder neutraal. Niemand geeft een neutrale mening, het is tenslotte een mening. Ik geef geen antwoord voor Quipment. Ik geef antwoord vanuit mijn eigen mening. Het klopt dat bedrijven die 50 of meer auto’s hebben nu weer voor hoge kosten worden gezet. Ik ben het ook met je eens dat het in dat opzich een onzin investering is! Maar het blijft het feit dat het moet, dus dan zou je beter kunnen gaan voor die subsidie

taximillingen|25.08.11|14:39

wachten, wachten en nog eens wachten en dan niet meer uitgeven dan 600,= per wagen
dat is de toekomst.

Bart|25.08.11|14:44

@ Cor van Tuil: Overigens denk ik niet dat de bedrijven die de apparaten verkopen het iets interesseert of je het nu koopt of na 2 jaar. Verkopen doen ze toch wel omdat iedereen er aan moet.
Dat klopt, huidige taximeters zullen ongetwijfeld blijven bestaan, maar wie weet zijn die over een tijdje weer achterhaald.

SLVH|25.08.11|14:49

Tot straks, we moeten weer ritjes doen. nog even zonder BCT!!!

Duco Douwstra|25.08.11|17:25

Jammer dat ook deze Minister wil wedijveren met haar voorgangsters, met het maken van blunders. Uit bovenstaande reactie’s blijkt dat 99% totaal niet weet wat de BCT precies inhoud. Dat is ook niemand kwalijk te nemen omdat we geen enkele informatie krijgen, over prijs en uitvoering plus mogelijkheden. Als ik de Minister mag geloven ( maar die braakt ook alleen maar voorgekouwde verhalen uit) dan mogen chauffeurs zelf invoeren wat ze willen en als ze de tinto den niet goed bijhouden is het Bingo

A.Urban|25.08.11|20:21

@ Bart 10:15
Bart, In een basis BCT worden 2 gegevens autm. opgeslagen, 1.accu/contact spanning 2.afgelegde route. Al het overige moet handmatig en per zitplaats niet te vergeten! Heeft geen input van een taximeter. Kosten € 1000-1500 ?
@11:57 Die € 4 a 5000 komt van bedrijven die hun oude terminal kunnen inruilen voor een nieuwe met een digitale handtekening er in, Kosten, oude € 4000 inruil en € 1000 bijbetalen is € 5000. Ex ijk, activeringskosten enz, enz,

JohnJanos|25.08.11|21:25

Hmm… bij de aanschaf van de BCT moet je voor het uitbreiden met extra functionaliteiten bij betalen. Voor het functionaleseren van mw. Schultz heb ik zo mijn vraagtekens. Volgens mij bedoelt zij “extra functies” en kun je met grote zekerheid zeggen dat je meer geld kwijt bent voor de aanschaf van de BCT, dan dat er wordt gesuggereerd. “Naaien of genaaid worden”. That’s the question…

Duco Douwstra|26.08.11|01:05

Is er iemand die niet heel veel problemen heeft gehad met de Quipment of de Gobox? Met de BCT zal het niet anders gaan. De Minister heef 3 voorlichters dat zijn Quipment, als extreem belanghebbende,de IVW projectmanager BCT, die er vanaf 2003 een goede baan aan heeft gehad, dus hij kan nu niet negatief doen en de 3e ? Maar er is bijna voor iedere taxi een aparte BCT ontwikkeld. Maar Minister durft u zich persoonlijk garand te stellen bij een eventuele mislukking, alle taxichauffeurs draaien er

Pannenkoekken..hmm|26.08.11|01:37

Bij de BIOS groep word gewerkt met de ”CabMan” (in noord holland.)
Heel speels, maar wel snel en simpel. Wel tof!!
Uitdraaien van alle info in een paar tellen, maar wel schrijven nog.. helaas.

TD 32 was ook perfect (cxx)

CabKnowHow|26.08.11|07:22

Quipment vervangt het scherm voor 1.400,00 euro dus je koopt eerst een terminal á xxxxx en betaal je nog extra voor de BCT al dan niet met die 600,00 euro die je terug krijgt.

Zoals eerder aangegeven doorLuca1969 komt Taxitronic dus met een BCT die in de zonneklep zit voor ook voor 1.400,00 euro.

Maar wat krijgen we daarvoor is dat een terminal, ik denk van niet taxitronic heeft nu de Gobox actief ik denk dat ze gaan koppelen dus je krijgt een los apparaat dan moet je nog handmatig bedienen.

SLVH|26.08.11|13:13

Duco,ik heb een mooie functie voor je. Laat maar even via dit medium weten of ik je moet bellen

SLVH|26.08.11|13:33

De minister mag met mij wel een 1 op 1 gesprek hebben. Praat graag met haar, en zou wel willen weten of ze alles op een rijtje hebben omtrent alle veranderingen in Taxiland. Misschien wordt het tijd voor een partij die echt iets gaat betekenen voor Taxi. Geen KNV en Geen Vier Gewesten. Laatste doet door alle inschrijvingen ook net zo hard mee aan de ondergang van Taxi.

A.Urban|27.08.11|09:34

@Bart Pals. 28 mei j.l. heb ik een brief verzonden naar Actal,= adviescollege toetsing administratieve lasten, deze ,Actal heeft de brief doorgestuurd naar Infra en Milieu, ” I.V.W.”
In deze brief staan vragen over onjuiste voorlichting door I.V.W. Tot op de dag van vandaag is er geen reactie op deze brief, ondanks m.n verzoek aan Actal om antwoord.
Dat is de werkwijze van I.M. I.V.W., een site over de B.C.T met onwaarheden en vragen er over
niet beantwoorden , de branche , Minister,dom houden.

A.Urban|27.08.11|09:51

Vervolg 09:34
Wil deze brief ergens plaatsen zodat iedereen deze lezen kan om zelf je oordeel er over te geven. Als iemand dat wil laat het weten.
Zoiets is mij ook overkomen met 22 kritische vragen aan K.N.V over de BCT. Zij hebben deze (18 vragen) laten beantwoorden door I.V.W. en hun antwoorden hierop riepen nog meer vragen op . Bij vragen in de vergaderzaal hierover zei de voorzitter , je hebt antwoord gehad Basta!
Dan moet je ook niet verbaasd zijn als de branche zich bedondert voelt.

Cor van Tuil|29.08.11|19:40

@ A.Urban. Is dat deze brief uit onderstaande link, aan Min.Eurlings ? die in de pdf bijlage zit?

http://www.actal.nl/advice/Wijzigingsbesluit+invoering+boordcomputer+taxi/6342/5312/nl/

A.Urban|29.08.11|23:09

@ Cor,
Het is een brief van ons bedrijf aan Actal 28 mei verstuurd, waarin ik een aantal onjuiste punten aanhaal die gebruikt zijn door I.V.W. om de BCT financieel zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor ons om hem er door te drukken. Een (loon) chauffeur zou rond de € 40 per uur verdienen, onzin dus, en het gebruik van de BCT zou tijd sparen doordat het met de hand invullen van een basis model sneller zou gaan dan een ritstaat en werkboekje, wat je bovendien ook kan doen op de standplaats.

SLVH|01.09.11|07:35

Duidelijkheid is het enige wat telt in de wereld. Hebben ze dat niet, hebben ze geen juiste informatie over de taxiwereld. Denken ze nu echt dat Taxi zo winstgevend is. Maak het duidelijk op de voorpagina van de Telegraaf, laat het nieuws maar rond gaan. Er wordt misbruik van jullie gemaakt..

Erik|01.09.11|08:08

De BCT legt de gereden weg en tijd vast, daardoor kan rijks verkeer inspectie mijn snelheden achteraf precies nagaan en een bekeuring sturen omdat de bct geijkt is.Wie gaat er soms niet ergens 4 km te hard? BCT kan door gaan, maar ik stop mijn chauffeurs baan.In welk land van de wereld wordt een automobilist op dergelijke wijze bespioneerd door overheid? Geen enkel ! Als taxichauffeur zijn we altijd verdacht kennelijk. Ik ga het CNV/FNV om opheldering vragen zembla ook.Massaal baan opzeggen!

Erik|01.09.11|08:32

Er is geen land ter wereld waar het C.A.O. naleven door de Politie d.m.v. een BCT wordt toegepast en waarom dat in Nederland wel moet is mij niet duidelijk omdat ik nergens een aanvaardbare uitleg kan vinden. Mijn arbeidstijden vecht ik zelf wel met m’n baas uit, heb ik geen politie voor nodig.Met veiligheid ook niks van doen.
Ik en mijn passagiers gaan elke seconde gecontroleerd worden door de Overheid = een politiestaat in aanbouw. Wie betaald deze onzin ? Min.Rutte , grijp in A.U.B.

A.Urban|01.09.11|09:49

Het is onbegrijpelijk dat de Taxibranche opgezadeld wordt met: 36000 taxivoertuigen volgens I.V.W, x minimaal €2000 (ben even voorzichtig aan het rekenen) per voertuig , komt het back office gebeuren nog bij en de kosten die de overheid zelf moet maken zit je al gauw op
€ 100 miljoen euro, subsidie die je krijgt is sigaar uit eigen doos, en dat in een tijd dat de marges ver onder peil zijn en de de overheid zelf de veroorzaker is van slechte imago van de steden.
Daaraan meewerken ????

Taxi Kalf|08.09.11|10:27

Ik irriteer mij meer aan de zin” De boordcomputer is daarom veel minder afhankelijk van de betrouwbaarheid van de chauffeur dan het huidige systeem “, waar er al van uit gegaan wordt dat ik als chauffeur en ondernemer al bij voorbaad onbetrouwbaar zou zijn. Als een “grote” ondernemer zijn chauffeurs niet meer vertrouwd is dat in mijn ogen een interne zaak en niet de zorg van de overheid. Er spelen hier dus ander zaken een rol, en hoogst waarschijnlijk liggen die op het ecomomische vlak.

Sandra|08.09.11|23:09

Mee eens Taxi Kalf.
In welke bedrijfstak wordt het personeel zo nagezeten door de OVERHEID dmv een black box?
Kosten / baten plaatje ? Onbewezen nut.?
Ministerie van I.M. wil iedere seconde van de dag huiszoeking doen in de taxiwereld dmv de bct.
Daar is kennelijk geen huiszoeking bevel voor nodig.
Het is hoog tijd voor een Jurist arbeidsrecht om dit eens te onderzoeken.
Het begint hier sterk op het voormalige Oost Duitsland te lijken.
Alternatieven genoeg. Weg met die VoPo’s. Schandalig|!

A.Urban|09.09.11|11:04

De digitale handtek. die in de BCT verlangd wordt door I.V.W en niemand anders, is kompleet waardeloos, doordat met de basis eisen waaraan een BCT moet voldoen,het kinderlijk eenvoudig is verkeerde gegevens in de BCT in te voeren, bewust of onbewust.
I.M. geeft dit nu reeds zelf toe!
Juist de digitale handt. is de reden dat je bestaande apparatuur waardeloos wordt en alle Taxi bedrijven op enorme kosten gejaagd worden.
De Fabrikanten zwijgen in alle talen, ”Dom houden, die taxi bedrijven”

SLVH|11.09.11|08:30

Ik denk dat de overheid er op dit moment beter aan doet om even de gemaakte kosten te betalen aan de ( komen ze nu het beste mee weg) En echt serieus een werkgroep op poten gaat zetten die echt onafhankelijk in de markt staat. Dit draait uit op een mega probleem in taxi. Maar zal ik jullie vertellen. De overheid wil de taximarkt graag naar de bliksem helpen. Jullie praten allemaal graag over oplossingen die jullie niet kunnen maken. Noch KNV en DVG hebben hier een rol ingespeeld. Nieuwe club??

Roy|12.09.11|11:01

De handmatige ritstaat moet vervangen worden omdat deze fraude gevoelig is.
De basis BCT is ook fraude gevoelig maar nog niet te koop.
De basis BCT vergt meer tijd met het invullen van alle rit gegevens , bovendien worden we verkeerd ingelicht door I.V.W. en KNV. De uiteindelijke kosten ?, niemand weet dit.
Je bent toch gek geworden als je hieraan meewerkt.
Met een paar honderd bedrijven een kundige advocaat op deze zaak zetten kan ieder taxiondernemer duizenden € besparen. Ik doe zeker mee.

Roy|13.09.11|09:58

1,De basis BCT is niet fraude bestendig . 2 De chauffeurskaarten e.d. zijn reeds door Iraniers gekraakt voordat het systeem reeds op de markt is , lees daarvoor de informatie over Dignotar,
leverancier voor de chauffeurskaarten.
Het is misschien een goed idee dat de overheid een project zoals de BCT in hun eigen wagenpark, bereden door eigen personeel uitprobeert en niet de Taxibranche als proefkonijn hiervoor gebruikt .

Han|19.09.11|12:16

Overheid stelt start Boordcomputer Taxi uit! Het smartcardproject Boordcomputer Taxi loopt ongeveer zes maanden vertraging op.Oorspronkelijk zou het project in gaan op 1 oktober 2011, maar omdat de boordcomputerkaarten gebruik zouden maken van Diginotar-certificaten, moeten die allemaal worden vervangen. Dat schrijven minister Donner van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en minister Opstelten van Veiligheid en Justitie vandaag in een brief over de Diginotar-aanpak aan de Tweede Kamer

Sandra|24.09.11|09:16

Er zijn door K.N.V met I.V.W. afspraken gemaakt, dat de hoogte van bekeuringen in verhouding komen staan met de overtreding, was voor K.N.V. een voorwaarde voor medewerking aan de BCT. ( En nog veel meer afspraken .)
Nog voor de invoering van de BCT ziet U, dat I.V.W. zich niet aan deze afspraak houdt en €1100
uitschrijft voor een niet volledig naar hun zin ingevulde ritstaat!
K.N.V. , maak waar wat je leden beloofd hebt, medewerking aan de BCT stoppen !