Mario's Cab

Mario’s Cab: ‘Kleine aanpassing heeft kosten taxiverzekering doen halveren’

Foto: Traksi

De start van een nieuw jaar is vaak het moment waarop een bedrijf een inventarisatie van de kosten maakt. Mario van Emrik, eigenaar van Mario’s Cab, zag een aantal jaar geleden hoe voornamelijk de taxiverzekering een grote kostenpost voor zijn onderneming was. Hij vond dat het tijd werd voor verandering en zag de prijs van zijn verzekering in een korte tijd halveren. 

Over hetgeen dat de doorslag voor de verandering heeft gegeven, is hij duidelijk. “De doorslag is altijd de prijs. Ik zit nu al zes jaar in de taxiwereld en toen ik begon werden verzekeringen nog aangeboden voor een vriendelijk prijsje. De kosten zijn in de loop der jaren steeds hoger geworden.” Hij ging op zoek naar een andere verzekeraar, maar dat was in eerste instantie geen succes. “Wat me werd aangeboden, was onder de streep nog duurder dan wat ik al had.”

Van Emrik is door blijven zoeken naar een alternatief voor zijn taxiverzekering en uiteindelijk pakte dit positief uit. “Nu heb ik een verzekering gevonden waarbij ik meer dan de helft voordeel behaal”, laat hij weten. “Ik zag een reclame van Traksi voorbijkomen en ben me gaan informeren over hoe dit werkt. Hieruit bleek dat de prijs aantrekkelijk genoeg was om ermee te beginnen en eigenlijk is het alleen maar goedkoper geworden. Je hebt dit namelijk zelf in de hand, omdat je rijstijl bepalend is voor de hoogte van je polis. Dat komt mij ontzettend goed uit.”

Rijgedragtechnologie en camera’s

Om het rijgedrag van chauffeurs te meten, maakt Traksi gebruik van een zogenoemde ‘black box’ die in de verzekerde taxi’s wordt ingebouwd. Hoewel een betere rijstijl de kosten van de premie lager maakt, hoefde Van Emrik zijn rijgedrag nauwelijks aan te passen. “Ik rij voor 80 procent op de cruise control en hou me eigenlijk altijd aan de maximumsnelheid. Sportief rijden deed ik alleen in bochten nog wel eens. In de app van Traksi zag ik echter dat ik daardoor minpunten kreeg. Dat is het enige wat ik toen heb aangepast’, zegt hij. “Verder rijd ik donkergroen, zoals dat bij Traksi heet. Dit is zo’n beetje de hoogste score en daar ben ik heel blij mee.”

Naast rijgedragtechnologie maakt Traksi ook gebruik van camera’s. Dit was voor Mario’s Cab overigens niks nieuws. “Ik heb altijd al met een dashcam rondgereden. In het verleden heb ik helaas een keer een klein conflict gehad in de taxi en de dashcam heeft op dat moment echt zijn waarde bewezen. Ik kan dus alleen maar benadrukken dat je altijd met een dashcam zou moeten rijden. Je kunt met die camera het tegendeel bewijzen, mocht dat nodig zijn. De camera’s van Traksi werken op dezelfde manier en staan naar achteren en naar voren gericht.”

Inzittenden veilig vervoeren

Van Emrik krijgt nog wel eens opmerkingen over zijn rijstijl van passagiers. “Mensen vragen wel eens aan mij of er niet sneller kan worden gereden. Ze zijn gewend dat taxichauffeurs toch vaak een hogere snelheid aanhouden.” Toch laat hij dit geen effect hebben op zijn rijgedrag en de korting die hij hiermee verdient. “Voor mij gaat het erom dat iedereen veilig van A naar B wordt gebracht.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

6 reacties op “Mario’s Cab: ‘Kleine aanpassing heeft kosten taxiverzekering doen halveren’”

Duco Douwstra|24.03.22|10:39

Wat een mooi en duidelijk artikel, als de ILT ook op deze efficiënte manier zou werken en zich niet achter de AVG blijft verschuilen, dan zou dat de alleen maar voordelen opleveren en ook misdadige toestanden grotendeels voorkomen. Taxichauffeurs moeten aan volstrekt zinloze en extreem dure exameneisen voldoen maar daarna kunnen ze doen en laten wat ze willen. We dreigen met de “Alternatieve BCT” het volgende traject gerommeld, waarbij de ILT niet de orde maar de eigen werkgelegenheid handhaaft

Ton van Dalfsen|26.03.22|18:44

Dit is gewoon reclame voor Traksi. Ik heb nog nauwkeuriger gezocht en ben gewoon nog goedkoper uit dan Traksi of de Vereende met hun systeem.
Dus Mario, geen reclame meer maken voor een ander maar alleen voor jezelf.

Duco Douwstra|28.03.22|01:00

En bij wie jij terecht ben gekomen hou jij zeker geheim Ton, of mogen anderen dat ook weten? En mijn reactie ging meer om de goed werkende systemen waar de ILT al vanaf 2000 met een grote boog omheen loopt. Dat kost teveel werkgelegenheid onder de inspecteurs en de project begeleiders zijn dan ook binnen 3 maanden klaar en dat moet natuurlijk, net als met de huidige BCT wel jaren en jarenlang duren en miljoenen kosten, terwijl het voor minder dan € 100 000,00 ook snel gerealiseerd kan worden.

Jorg|29.03.22|19:57

“mijn reactie ging meer om de goed werkende systemen waar de ILT al vanaf 2000 met een grote boog omheen loopt”

En het onderwerp ging over (reclame voor) verzekeren, niet over de BCT die plaat kennen we nu wel.

Ton van Dalfsen|31.03.22|10:48

Traksi en het systeem van de vereende is inbreuk op privacy. Ze willen weten hoe hard jij op de rem trapt of hoe diep je het gaspedaal gaat. Straks willen ze nog zien of jij je nek omdraait of de oogstand. Een taxichauffeur die bijv. 20 jaar schadevrij rijdt is slechter dan iemand met zo’n systeem. Zou die data van het traksi systeem weleens willen zien van een chauffeur. Oh nee kan niet. Privacy. Zoek een goede redelijke goedkope verzekering die er best zijn zonder dat je achtervolgt wordt

Ton van Dalfsen|31.03.22|10:53

En nee Duco dat vertel ik niet. Privacy !!!!! Net als de BCT. niemand gaat wat aan waar en wanneer ik ergens ben geweest. Privacy.
Dan heb ik het nog niet over online gegevens naar ILT versturen. Duco wil graag dat iedereen die toevallig een uurtje teveel werkt meteen de proces verbaal op de door de gleuf krijgt. Zeker als je zakelijke klanten bedient waarbij soms een vergadering kan uitlopen of een vlucht uurtje vertraging heeft etc etc

Mario’s Cab: ‘Kleine aanpassing heeft kosten taxiverzekering doen halveren’ | TaxiPro
Mario's Cab

Mario’s Cab: ‘Kleine aanpassing heeft kosten taxiverzekering doen halveren’

Foto: Traksi

De start van een nieuw jaar is vaak het moment waarop een bedrijf een inventarisatie van de kosten maakt. Mario van Emrik, eigenaar van Mario’s Cab, zag een aantal jaar geleden hoe voornamelijk de taxiverzekering een grote kostenpost voor zijn onderneming was. Hij vond dat het tijd werd voor verandering en zag de prijs van zijn verzekering in een korte tijd halveren. 

Over hetgeen dat de doorslag voor de verandering heeft gegeven, is hij duidelijk. “De doorslag is altijd de prijs. Ik zit nu al zes jaar in de taxiwereld en toen ik begon werden verzekeringen nog aangeboden voor een vriendelijk prijsje. De kosten zijn in de loop der jaren steeds hoger geworden.” Hij ging op zoek naar een andere verzekeraar, maar dat was in eerste instantie geen succes. “Wat me werd aangeboden, was onder de streep nog duurder dan wat ik al had.”

Van Emrik is door blijven zoeken naar een alternatief voor zijn taxiverzekering en uiteindelijk pakte dit positief uit. “Nu heb ik een verzekering gevonden waarbij ik meer dan de helft voordeel behaal”, laat hij weten. “Ik zag een reclame van Traksi voorbijkomen en ben me gaan informeren over hoe dit werkt. Hieruit bleek dat de prijs aantrekkelijk genoeg was om ermee te beginnen en eigenlijk is het alleen maar goedkoper geworden. Je hebt dit namelijk zelf in de hand, omdat je rijstijl bepalend is voor de hoogte van je polis. Dat komt mij ontzettend goed uit.”

Rijgedragtechnologie en camera’s

Om het rijgedrag van chauffeurs te meten, maakt Traksi gebruik van een zogenoemde ‘black box’ die in de verzekerde taxi’s wordt ingebouwd. Hoewel een betere rijstijl de kosten van de premie lager maakt, hoefde Van Emrik zijn rijgedrag nauwelijks aan te passen. “Ik rij voor 80 procent op de cruise control en hou me eigenlijk altijd aan de maximumsnelheid. Sportief rijden deed ik alleen in bochten nog wel eens. In de app van Traksi zag ik echter dat ik daardoor minpunten kreeg. Dat is het enige wat ik toen heb aangepast’, zegt hij. “Verder rijd ik donkergroen, zoals dat bij Traksi heet. Dit is zo’n beetje de hoogste score en daar ben ik heel blij mee.”

Naast rijgedragtechnologie maakt Traksi ook gebruik van camera’s. Dit was voor Mario’s Cab overigens niks nieuws. “Ik heb altijd al met een dashcam rondgereden. In het verleden heb ik helaas een keer een klein conflict gehad in de taxi en de dashcam heeft op dat moment echt zijn waarde bewezen. Ik kan dus alleen maar benadrukken dat je altijd met een dashcam zou moeten rijden. Je kunt met die camera het tegendeel bewijzen, mocht dat nodig zijn. De camera’s van Traksi werken op dezelfde manier en staan naar achteren en naar voren gericht.”

Inzittenden veilig vervoeren

Van Emrik krijgt nog wel eens opmerkingen over zijn rijstijl van passagiers. “Mensen vragen wel eens aan mij of er niet sneller kan worden gereden. Ze zijn gewend dat taxichauffeurs toch vaak een hogere snelheid aanhouden.” Toch laat hij dit geen effect hebben op zijn rijgedrag en de korting die hij hiermee verdient. “Voor mij gaat het erom dat iedereen veilig van A naar B wordt gebracht.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

6 reacties op “Mario’s Cab: ‘Kleine aanpassing heeft kosten taxiverzekering doen halveren’”

Duco Douwstra|24.03.22|10:39

Wat een mooi en duidelijk artikel, als de ILT ook op deze efficiënte manier zou werken en zich niet achter de AVG blijft verschuilen, dan zou dat de alleen maar voordelen opleveren en ook misdadige toestanden grotendeels voorkomen. Taxichauffeurs moeten aan volstrekt zinloze en extreem dure exameneisen voldoen maar daarna kunnen ze doen en laten wat ze willen. We dreigen met de “Alternatieve BCT” het volgende traject gerommeld, waarbij de ILT niet de orde maar de eigen werkgelegenheid handhaaft

Ton van Dalfsen|26.03.22|18:44

Dit is gewoon reclame voor Traksi. Ik heb nog nauwkeuriger gezocht en ben gewoon nog goedkoper uit dan Traksi of de Vereende met hun systeem.
Dus Mario, geen reclame meer maken voor een ander maar alleen voor jezelf.

Duco Douwstra|28.03.22|01:00

En bij wie jij terecht ben gekomen hou jij zeker geheim Ton, of mogen anderen dat ook weten? En mijn reactie ging meer om de goed werkende systemen waar de ILT al vanaf 2000 met een grote boog omheen loopt. Dat kost teveel werkgelegenheid onder de inspecteurs en de project begeleiders zijn dan ook binnen 3 maanden klaar en dat moet natuurlijk, net als met de huidige BCT wel jaren en jarenlang duren en miljoenen kosten, terwijl het voor minder dan € 100 000,00 ook snel gerealiseerd kan worden.

Jorg|29.03.22|19:57

“mijn reactie ging meer om de goed werkende systemen waar de ILT al vanaf 2000 met een grote boog omheen loopt”

En het onderwerp ging over (reclame voor) verzekeren, niet over de BCT die plaat kennen we nu wel.

Ton van Dalfsen|31.03.22|10:48

Traksi en het systeem van de vereende is inbreuk op privacy. Ze willen weten hoe hard jij op de rem trapt of hoe diep je het gaspedaal gaat. Straks willen ze nog zien of jij je nek omdraait of de oogstand. Een taxichauffeur die bijv. 20 jaar schadevrij rijdt is slechter dan iemand met zo’n systeem. Zou die data van het traksi systeem weleens willen zien van een chauffeur. Oh nee kan niet. Privacy. Zoek een goede redelijke goedkope verzekering die er best zijn zonder dat je achtervolgt wordt

Ton van Dalfsen|31.03.22|10:53

En nee Duco dat vertel ik niet. Privacy !!!!! Net als de BCT. niemand gaat wat aan waar en wanneer ik ergens ben geweest. Privacy.
Dan heb ik het nog niet over online gegevens naar ILT versturen. Duco wil graag dat iedereen die toevallig een uurtje teveel werkt meteen de proces verbaal op de door de gleuf krijgt. Zeker als je zakelijke klanten bedient waarbij soms een vergadering kan uitlopen of een vlucht uurtje vertraging heeft etc etc