Foto Cabbit
Taxi Innovatieprijs

‘Wij willen met Cabbit taxibedrijven in contact brengen met de klant’

Foto ter illustratie.Foto: Cabbit

Tijdens Taxi Expo ’22 vindt ook de uitreiking van de Taxi Innovatieprijs plaats. Deze prijs is in het leven geroepen om bedrijven te stimuleren te blijven innoveren. Cabbit is een van de vijf genomineerden die kans maakt op deze felbegeerde prijs. Mede-eigenaar Laura Emmens legt in een uitgebreid interview uit wat Cabbit inhoudt en waarom jij op hun zou moeten stemmen.

Wat ging er door je heen toen je hoorde dat Cabbit was genomineerd voor de Taxi Innovatieprijs?

“Wij waren zeer vereerd. Vorig jaar waren wij voor het eerst aanwezig op de Taxi Expo. Dat was al heel tof, maar dit jaar gaan wij gewoon als een van de genomineerden daar naartoe. En misschien mogen we zelfs wel het podium op. Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn.”

Kan je vertellen wat Cabbit precies inhoudt?

“Wij hebben eigenlijk een innovatief platform gecreëerd om ritten te accepteren en te verdelen. Via de Cabbit app kunnen klanten een taxirit bestellen. Dat kan op verschillende plekken door heel Nederland. Die ritten sturen wij vervolgens weer door naar onze partners, de lokale taxibedrijven in die betreffende regio. Via de Cabbit Driver app kunnen onze partners ook ritten van andere type klanten binnenkrijgen, dan ze normaal hebben.”

“Tijdens de ontwikkeling van het platform zijn wij met allerlei bedrijven in gesprek gegaan. Dat hebben we gedaan zodat de technologie die wij hebben ontwikkeld, zo goed mogelijk aansluit op de werkwijze van verschillende taxibedrijven. Onze service werkt zowel voor kleinere bedrijven met slechts een paar chauffeurs, als voor grote bedrijven.”

Wat onderscheidt Cabbit van andere apps in de taxibranche?

“De meeste taxi-apps werken in slechts een klein deel van Nederland, vooral in de Randstad. Daarnaast werken ze vaak met zelfstandige taxichauffeurs. Wij werken juist graag met bedrijven samen die chauffeurs in dienst hebben. Daarnaast werken wij met een veel lager commissiepercentage. Wij onderscheiden onszelf ook in flexibiliteit. Zo houden wij onder andere rekening met de huidige marktomstandigheden, waarin capaciteit een grote rol speelt. Tot slot leggen wij onze partners geen vervoersplicht op. Dat doen andere partijen wel.”

Waarom doen jullie dat niet?

“Wij willen lokale taxibedrijven in contact brengen met de klant. Wij vergemakkelijken dat. De klant kan digitaal een rit inplannen. Het taxibedrijf kan de rit accepteren, met zo nodig een aangepaste vertrektijd, of de rit weigeren. Wij gaan er echter vanuit dat een taxibedrijf zoveel mogelijk ritten wil rijden en dat zo goed mogelijk wil doen. Ons uitgangspunt is dan ook dat we het samen doen. Daardoor hoeven we geen verplichtingen of boetes met elkaar vast te stellen. Dat gaat tot nu toe heel erg goed.”

Wat wil je met Cabbit bereiken?

“We willen met zoveel mogelijk taxibedrijven in Nederland samenwerken, zodat de klanten die onze app gebruiken door heel het land een taxi kunnen bestellen. Dat gaat goed. Zo hebben we vorige week drie nieuwe partners mogen verwelkomen.”

Waarom zouden mensen op Cabbit moeten stemmen voor de Taxi Innovatieprijs?

“Cabbit is dé innovatieve partner voor de taxibranche. Door in gesprek te gaan met verschillende bedrijven, hebben wij een mooie dienst ontwikkeld die ook voor verschillende soorten bedrijven werkt. Veel diensten richten zich enkel op grote bedrijven of juist op eenpitters. Wij hebben iets wat toegankelijk is voor allerlei type bedrijven. Daarnaast verbeteren wij de communicatie met de klant. Wij willen nieuwe dingen blijven ontwikkelen waar taxibedrijven profijt van hebben. Het winnen van deze prijs zou daar enorm bij helpen.”

U kunt hier uw stem uitbrengen op een van de vijf genomineerden voor de Taxi Innovatieprijs. Wilt u ook aanwezig zijn bij Taxi Expo ’22? Dat kan! U kunt zich hier gratis aanmelden

Lees ook:

Auteur: Olivier Smits

1 reactie op “‘Wij willen met Cabbit taxibedrijven in contact brengen met de klant’”

Stef Bouwhuis|22.09.22|11:54

De uitspraken van Cabbit, dat blijkbaar geen ‘middle-of-the-road’ computer/marketing platform wil zijn, vind ik bijzonder.

De voorkeur voor het werken met bedrijven met loondienst chauffeurs (en niet met brokers die dan zelf weer zzp-ers het werk laten doen) geeft aan dat ze dit extra kwaliteitsfilter noodzakelijk vinden. Top!

Daarnaast wordt er gesproken over meer contact met de klant. Wist u dat stress als gevolg van zonder uitleg later komende chauffeurs fnuikend voor de gezondheid is?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.