taxibus

Nieuwe vervoerder Taxbus regio Eindhoven na aanbesteding

EINDHOVEN – Het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven (SRE) en 15 regiogemeenten willen het contract voor uitvoering van Taxbus te gunnen aan regiotaxi De Vallei uit Veenendaal. Dit betekent een nieuwe vervoerder per 1 januari 2011. Dat meldt de gemeente Eersel dinsdag.

Voor de reizigers zal Taxbus niet veel veranderen, zo zegt de gemeente Eersel. Het systeem zoals dat er nu is zal blijven bestaan en praktische zaken zoals telefoonnummers en bereik blijven hetzelfde.

Het nieuwe contract vloeit voort uit een Europese aanbesteding die de opdrachtgevers gezamenlijk hebben uitgevoerd. Het nieuwe contract gaat in op 1 januari 2011 en heeft een looptijd van vier jaar met de mogelijkheid tot verlenging van tweemaal één jaar.

Voor het contract is geconcurreerd tussen drie vervoerbedrijven: Regiotaxi De Vallei, Connexxion en de huidige vervoerder (Cibatax). De aanbiedingen zijn beoordeeld op diverse kwaliteitscriteria en op prijs. SRE en de deelnemende gemeenten willen zo snel mogelijk overgaan tot definitieve gunning van het nieuwe contract.

Regiotaxi De Vallei zal na de definitieve gunning een nieuwe vestiging openen in Eindhoven. Het bedrijf zal conform de CAO Taxi een deel van het personeel van de huidige vervoerder Cibatax overnemen.

Regiotaxi De Vallei is gevestigd in Veenendaal en is opgericht in 2002 voor de uitvoering van de regiotaxi in het gebied Ede, Rhenen, Veenendaal, Wageningen en Barneveld. In de loop van de jaren zijn hier nog extra contracten bij gekomen voor gebieden in Gelderland, de Stadsregio Arnhem-Nijmegen en de provincie Utrecht.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: ,

Auteur: Bart Pals

15 reacties op “Nieuwe vervoerder Taxbus regio Eindhoven na aanbesteding”

r van herten|18.12.10|23:20

dankzij jullie bewegingen naar het uwv kom ik in de ww bij deze dank en ik hoop dat de mensen die uit de reclasering worden opgenomen hun werk serieus en met veel plezier sullen doen dank jullie op een tijdelijke vakantie steletje dombo, s men moet nog meer van deze debiele aanschaffen doei

ampdewit|02.01.11|19:07

Dit bedrijf is onbereikbaar.Ik heb 2 dagen gebeld om een rit te kunnen boeken zonder resultaat.Zo ga je niet met oudere en gehandicapte mensen om.

Patje|03.01.11|11:31

Alles gaat toch naar de KLOTE dit kan r ook bij

L.Voorrips-Kleinveld|03.01.11|15:04

Ik heb al uren gebeld, maar er wordt niet opgenomen. Het klachtenbureau zegt doodleuk: ja mevroiuw, probeer het nog maar eens. Ik ben gehandicapt, gebonden aan mijn rolstoel, en kan nergens heen zonder aangepast vervoer. Met de vorige vervoerder liep het perfect.

L. Voorrips-Kleinveld

P. Jansen|03.01.11|16:58

Ik heb een keer gemaild naar het klachtenbureau, die werd netjes beantwoord (misschien is dat een tip voor iedereen!!) (http://www.taxbus.nl/eindhoven-eo/taxbus/suggesties-en-klachten). Of anders een kaartje invullen die in de taxi ligt! Gelukkig ben ik verhuist, dus hoef ik niet lang te wachten aan de telefoon!!!

Claassens|03.01.11|20:21

Na enkele mails en het opzoeken van het tel nr van Vallei,had ik een rit kunnen boeken .
Deze zou mij en mijn vrouw ophalen met rolstoel(om 0100 op 1 jan 2011).

Om +/- 0155 was er nog steeds geen taxi of telefoontje geweest van de Firma Vallei.

We stonden op het punt om dan maar te voet met rolstoel en al naar huis te lopen.

Petje af voor de buurvrouw die ons wegbracht ,maar een zeer ijskoude douche voor Vallei.

Zo ga je niet met gehandicapte medemensen om.

bergmans|05.01.11|13:11

wij hebben gebeld en 2 uur later werden we terug gebeld of we nog een taxi moesten.
de rit besteling is veel te moelijk en kan veel sneller. 2 uur wachten is veel te lang voor mensen van boven de 75…..

ampdewit|05.01.11|13:55

Ik heb weer 2 dagen gebrobeerd om te bellen zonder resultaat.
Ik ben vanaf 1 januari bezig om naar mijn familie te gaan om nieuwjaar te wensen.Nu is het niet meer nodig.
Ik besef des te meer hoe erg het is om afhankelijk te zijn van zo’n slecht vervoer.
Gelukkig heb ik een ander taxibedrijf dat mijn zorgvervoet regelt en die doen het keurig netjes en nemen normaal de telefoon op.

Mevr.v.d.broek|08.01.11|18:58

Ja het is wat,zondag avond stonden er mensen tot middernacht te wachten,moesten om kwart voor elf weg zijn .donder kwamen mensen van P.rijfhuis te laat om half acht aanw.moesten zijn . een Mevr.uit Best niet opgeh. ik kan zo wel doorgaan .maar het heeft geen zin. telef. onberijkbaar.Via Cibatax heb ik een nr.gekregen zo kon ik resev.was daar maar gebl. verzin eer ge begint.ik doe dit voor medemensen en mezelf.dit kost meer aan vergaderen.enzv.dan de rest.Vriedelijke groet Mevr.v.d.Broek

L.Voorrips-Kleinveld|09.01.11|14:25

IOp, 6 en 8 januari, heb ik resp. anderhalf uur en 1 uur drie kwartier op de taxbus moeten wachten. Mijn gastheren moesten thuisblijven tot ik opgehaald werd, hoewel ze heel andere plannen hadden. Dit is toch geen service! Ik durf geen afspraken meer te maken.. En de arme chauffeurs die er niets aan kunnen doen moeten de klachten van de klanten aanhoren.

De gemeente heeft teveel naar het geld gekeken, en te weinig naar deskundigheid.

L. Voorrips-Kleinveld

Mevr.v.d.broek|09.01.11|15:48

zo ik heb gereseveerd voor vanavond ,ben benieuwd hoe dat gaat ,moet tussen 18:00 uur en 18:30 worden hehaald ,en tussen 22:15 en 22:45 worden terug gehaald,u hoort het van mij.
Misschien lukt het nu wel.groetjes.

Mevr.v.d.broek|12.01.11|08:44

Goeie morgen ,eerlijkheids halve kan ik u melden dat afgelopen zondag de rit naar behoren is verlopen,ik had u beloofd te laten weten en dat doe ik ook.dus mischien toch vooruitgang???
vriendeljke groet Mevr.v.d.Broek.

Frans Holthuysen|08.02.11|08:37

Gisteren 7 feb taxi bsteld vanaf 17.00 uur ophalen werd pas om 20:15 opgehaald.
Ze hadden de smoes we kunnen het niet vinden en hebben mij “loos” gemeld.
SCHANDE!!!!!!!!!

tip|18.02.11|20:03

voor mensen in omgeving eindhoven een kleine tip de witte raaf die rijden wel op tijd en nemen telefoon ook op zijn al veel mensen overgegaan

Frans Holthuysen|22.02.11|20:17

Vooral buitenlandse chauffeurs kunnen mijn ophaalplaats moeilijk vinden, omdat ze het adres in de display niet goed lezen. En als ze het eindelijk gevonden hebben en ik stap in krijg ik een hoop gemopper.
Dat pik niet.
Dit soort mensen horen niet op de taxi thuis.

Nieuwe vervoerder Taxbus regio Eindhoven na aanbesteding | TaxiPro
taxibus

Nieuwe vervoerder Taxbus regio Eindhoven na aanbesteding

EINDHOVEN – Het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven (SRE) en 15 regiogemeenten willen het contract voor uitvoering van Taxbus te gunnen aan regiotaxi De Vallei uit Veenendaal. Dit betekent een nieuwe vervoerder per 1 januari 2011. Dat meldt de gemeente Eersel dinsdag.

Voor de reizigers zal Taxbus niet veel veranderen, zo zegt de gemeente Eersel. Het systeem zoals dat er nu is zal blijven bestaan en praktische zaken zoals telefoonnummers en bereik blijven hetzelfde.

Het nieuwe contract vloeit voort uit een Europese aanbesteding die de opdrachtgevers gezamenlijk hebben uitgevoerd. Het nieuwe contract gaat in op 1 januari 2011 en heeft een looptijd van vier jaar met de mogelijkheid tot verlenging van tweemaal één jaar.

Voor het contract is geconcurreerd tussen drie vervoerbedrijven: Regiotaxi De Vallei, Connexxion en de huidige vervoerder (Cibatax). De aanbiedingen zijn beoordeeld op diverse kwaliteitscriteria en op prijs. SRE en de deelnemende gemeenten willen zo snel mogelijk overgaan tot definitieve gunning van het nieuwe contract.

Regiotaxi De Vallei zal na de definitieve gunning een nieuwe vestiging openen in Eindhoven. Het bedrijf zal conform de CAO Taxi een deel van het personeel van de huidige vervoerder Cibatax overnemen.

Regiotaxi De Vallei is gevestigd in Veenendaal en is opgericht in 2002 voor de uitvoering van de regiotaxi in het gebied Ede, Rhenen, Veenendaal, Wageningen en Barneveld. In de loop van de jaren zijn hier nog extra contracten bij gekomen voor gebieden in Gelderland, de Stadsregio Arnhem-Nijmegen en de provincie Utrecht.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: ,

Auteur: Bart Pals

15 reacties op “Nieuwe vervoerder Taxbus regio Eindhoven na aanbesteding”

r van herten|18.12.10|23:20

dankzij jullie bewegingen naar het uwv kom ik in de ww bij deze dank en ik hoop dat de mensen die uit de reclasering worden opgenomen hun werk serieus en met veel plezier sullen doen dank jullie op een tijdelijke vakantie steletje dombo, s men moet nog meer van deze debiele aanschaffen doei

ampdewit|02.01.11|19:07

Dit bedrijf is onbereikbaar.Ik heb 2 dagen gebeld om een rit te kunnen boeken zonder resultaat.Zo ga je niet met oudere en gehandicapte mensen om.

Patje|03.01.11|11:31

Alles gaat toch naar de KLOTE dit kan r ook bij

L.Voorrips-Kleinveld|03.01.11|15:04

Ik heb al uren gebeld, maar er wordt niet opgenomen. Het klachtenbureau zegt doodleuk: ja mevroiuw, probeer het nog maar eens. Ik ben gehandicapt, gebonden aan mijn rolstoel, en kan nergens heen zonder aangepast vervoer. Met de vorige vervoerder liep het perfect.

L. Voorrips-Kleinveld

P. Jansen|03.01.11|16:58

Ik heb een keer gemaild naar het klachtenbureau, die werd netjes beantwoord (misschien is dat een tip voor iedereen!!) (http://www.taxbus.nl/eindhoven-eo/taxbus/suggesties-en-klachten). Of anders een kaartje invullen die in de taxi ligt! Gelukkig ben ik verhuist, dus hoef ik niet lang te wachten aan de telefoon!!!

Claassens|03.01.11|20:21

Na enkele mails en het opzoeken van het tel nr van Vallei,had ik een rit kunnen boeken .
Deze zou mij en mijn vrouw ophalen met rolstoel(om 0100 op 1 jan 2011).

Om +/- 0155 was er nog steeds geen taxi of telefoontje geweest van de Firma Vallei.

We stonden op het punt om dan maar te voet met rolstoel en al naar huis te lopen.

Petje af voor de buurvrouw die ons wegbracht ,maar een zeer ijskoude douche voor Vallei.

Zo ga je niet met gehandicapte medemensen om.

bergmans|05.01.11|13:11

wij hebben gebeld en 2 uur later werden we terug gebeld of we nog een taxi moesten.
de rit besteling is veel te moelijk en kan veel sneller. 2 uur wachten is veel te lang voor mensen van boven de 75…..

ampdewit|05.01.11|13:55

Ik heb weer 2 dagen gebrobeerd om te bellen zonder resultaat.
Ik ben vanaf 1 januari bezig om naar mijn familie te gaan om nieuwjaar te wensen.Nu is het niet meer nodig.
Ik besef des te meer hoe erg het is om afhankelijk te zijn van zo’n slecht vervoer.
Gelukkig heb ik een ander taxibedrijf dat mijn zorgvervoet regelt en die doen het keurig netjes en nemen normaal de telefoon op.

Mevr.v.d.broek|08.01.11|18:58

Ja het is wat,zondag avond stonden er mensen tot middernacht te wachten,moesten om kwart voor elf weg zijn .donder kwamen mensen van P.rijfhuis te laat om half acht aanw.moesten zijn . een Mevr.uit Best niet opgeh. ik kan zo wel doorgaan .maar het heeft geen zin. telef. onberijkbaar.Via Cibatax heb ik een nr.gekregen zo kon ik resev.was daar maar gebl. verzin eer ge begint.ik doe dit voor medemensen en mezelf.dit kost meer aan vergaderen.enzv.dan de rest.Vriedelijke groet Mevr.v.d.Broek

L.Voorrips-Kleinveld|09.01.11|14:25

IOp, 6 en 8 januari, heb ik resp. anderhalf uur en 1 uur drie kwartier op de taxbus moeten wachten. Mijn gastheren moesten thuisblijven tot ik opgehaald werd, hoewel ze heel andere plannen hadden. Dit is toch geen service! Ik durf geen afspraken meer te maken.. En de arme chauffeurs die er niets aan kunnen doen moeten de klachten van de klanten aanhoren.

De gemeente heeft teveel naar het geld gekeken, en te weinig naar deskundigheid.

L. Voorrips-Kleinveld

Mevr.v.d.broek|09.01.11|15:48

zo ik heb gereseveerd voor vanavond ,ben benieuwd hoe dat gaat ,moet tussen 18:00 uur en 18:30 worden hehaald ,en tussen 22:15 en 22:45 worden terug gehaald,u hoort het van mij.
Misschien lukt het nu wel.groetjes.

Mevr.v.d.broek|12.01.11|08:44

Goeie morgen ,eerlijkheids halve kan ik u melden dat afgelopen zondag de rit naar behoren is verlopen,ik had u beloofd te laten weten en dat doe ik ook.dus mischien toch vooruitgang???
vriendeljke groet Mevr.v.d.Broek.

Frans Holthuysen|08.02.11|08:37

Gisteren 7 feb taxi bsteld vanaf 17.00 uur ophalen werd pas om 20:15 opgehaald.
Ze hadden de smoes we kunnen het niet vinden en hebben mij “loos” gemeld.
SCHANDE!!!!!!!!!

tip|18.02.11|20:03

voor mensen in omgeving eindhoven een kleine tip de witte raaf die rijden wel op tijd en nemen telefoon ook op zijn al veel mensen overgegaan

Frans Holthuysen|22.02.11|20:17

Vooral buitenlandse chauffeurs kunnen mijn ophaalplaats moeilijk vinden, omdat ze het adres in de display niet goed lezen. En als ze het eindelijk gevonden hebben en ik stap in krijg ik een hoop gemopper.
Dat pik niet.
Dit soort mensen horen niet op de taxi thuis.