taxichauffeur, taxi

Reizigers CVV Regiotaxi Limburg tevreden over taxichauffeurs

De dienstverlening Regiotaxi (CVV) in Limburg scoort een 7,5. Dat is een lichte stijging ten opzichte van 2010 (7,4). Het betreft uitsluitend personen die de Regiotaxi gebruiken als een aanvulling op het openbaar vervoer. Mensen met een WMO-indicatie deden niet mee aan het onderzoek.

Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de Provincie Limburg. Wmo-vervoer is een verantwoordelijkheid van gemeenten. Collectief Vraagafhankelijk Vervoer (CVV) wordt gefinancierd door de provincie.

Regiotaxi

De gemiddelde Regiotaxireiziger is circa 70 jaar oud. De belangrijkste reden waarom met de Regiotaxi wordt gereisd, is het gemak van deur tot deur, maar ook de hulp bij het in- en uitstappen wordt in veel gevallen genoemd als argument om op deze wijze te reizen.

Uit het onderzoek blijkt dat de Regiotaxi vooral wordt gebruikt om op bezoek te gaan bij familie of vrienden en om naar het ziekenhuis, de huisarts of de fysiotherapeut te gaan. Verder blijkt dat de reizigers tevreden zijn over de chauffeurs. Ze zijn competent en heel klantvriendelijk.

Voertuigen

Ook over de voertuigen is men tevreden. Deze zijn duidelijk herkenbaar, zijn netjes, hebben comfortabele stoelen en het in- en uitstappen gaat gemakkelijk.

Verder zijn de reizigers tevreden over de telefooncentrale. Het reserveren van een rit gaat over het algemeen heel eenvoudig, de telefonistes geven goede informatie en ze zijn over het algemeen goed verstaanbaar, behulpzaam en netjes aan de telefoon.

Klachtafhandeling

De klachtenafhandeling is nog voor verbetering vatbaar. Niet elke klager krijgt een reactie op zijn klacht. Ook kan de manier waarop dit gebeurt en de terugkoppeling naar de klant beter. Er bestaat nog niet het gevoel dat een klacht kan leidt tot verbetering.

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat de reiziger vindt dat het op tijd ophalen nog moet verbeteren. Ongeveer 25% van de reizigers geeft aan dat het voorkomt dat de regiotaxi te laat is. Ook de tijd die wordt gebruikt voor het omrijden zou moeten verminderen, aldus een kwart van de reizigers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Reizigers CVV Regiotaxi Limburg tevreden over taxichauffeurs | TaxiPro
taxichauffeur, taxi

Reizigers CVV Regiotaxi Limburg tevreden over taxichauffeurs

De dienstverlening Regiotaxi (CVV) in Limburg scoort een 7,5. Dat is een lichte stijging ten opzichte van 2010 (7,4). Het betreft uitsluitend personen die de Regiotaxi gebruiken als een aanvulling op het openbaar vervoer. Mensen met een WMO-indicatie deden niet mee aan het onderzoek.

Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de Provincie Limburg. Wmo-vervoer is een verantwoordelijkheid van gemeenten. Collectief Vraagafhankelijk Vervoer (CVV) wordt gefinancierd door de provincie.

Regiotaxi

De gemiddelde Regiotaxireiziger is circa 70 jaar oud. De belangrijkste reden waarom met de Regiotaxi wordt gereisd, is het gemak van deur tot deur, maar ook de hulp bij het in- en uitstappen wordt in veel gevallen genoemd als argument om op deze wijze te reizen.

Uit het onderzoek blijkt dat de Regiotaxi vooral wordt gebruikt om op bezoek te gaan bij familie of vrienden en om naar het ziekenhuis, de huisarts of de fysiotherapeut te gaan. Verder blijkt dat de reizigers tevreden zijn over de chauffeurs. Ze zijn competent en heel klantvriendelijk.

Voertuigen

Ook over de voertuigen is men tevreden. Deze zijn duidelijk herkenbaar, zijn netjes, hebben comfortabele stoelen en het in- en uitstappen gaat gemakkelijk.

Verder zijn de reizigers tevreden over de telefooncentrale. Het reserveren van een rit gaat over het algemeen heel eenvoudig, de telefonistes geven goede informatie en ze zijn over het algemeen goed verstaanbaar, behulpzaam en netjes aan de telefoon.

Klachtafhandeling

De klachtenafhandeling is nog voor verbetering vatbaar. Niet elke klager krijgt een reactie op zijn klacht. Ook kan de manier waarop dit gebeurt en de terugkoppeling naar de klant beter. Er bestaat nog niet het gevoel dat een klacht kan leidt tot verbetering.

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat de reiziger vindt dat het op tijd ophalen nog moet verbeteren. Ongeveer 25% van de reizigers geeft aan dat het voorkomt dat de regiotaxi te laat is. Ook de tijd die wordt gebruikt voor het omrijden zou moeten verminderen, aldus een kwart van de reizigers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.