Problemen met regiotaxiritten boeken in Delft
Na een software-update werkt het reserveringssysteem voor de regiotaxi in Delft en omgeving bepaald niet perfect meer. Telefonische ritaanvragen bereiken de centrale veel te laat of zelfs helemaal niet. Daardoor zijn al 250 klachten binnengekomen bij vervoerder Deltax, dat met de kwestie in zijn maag zit.
De problemen worden aan het licht gebracht door De Telegraaf, dat meldt dat de problemen al een maand spelen. De ellende begon na een update van het reserveringssysteem, zo stelt Peter van der Salm van Deltax. Sindsdien blijven de aanvragen geregeld hangen, ergens tussen de persoon die belt en de centrale of de taxi. Dit heeft de afgelopen geleid tot al zeker 250 klachten teleurgestelde gebruikers van het vervoer in Delft, Pijnacker-Nootdorp, Midden-Delfland en het Westland.
Vertrouwen van klanten
De update was noodzakelijk om het systeem te laten communiceren met een collega-taxibedrijf in Naaldwijk, maar het resultaat is volgens Van der Salm één bak ellende. “We hebben al minder personeel, daar komen nog eens veel zieken bij en dan dit haperende systeem”, betreurt hij de situatie. Met de inhuur van extra mensen probeert Deltax het leed wat te verzachten, maar intussen vreest het bedrijf het vertrouwen van de klanten kwijt te raken en krijgen de medewerkers een enorme lading klachten te verwerken.
Daarnaast vreest Deltax voor een flinke boete van opdrachtgever Metropoolregio Rotterdam – Den Haag. In het huidige tempo kan dat zomaar oplopen tot anderhalve ton, vreest Van der Salm. MRDH is op de hoogte van de problemen. Het samenwerkingsverband betreurt de situatie en hoopt dat er snel een oplossing komt.
Foutje van de computer ? Dat heb ik al meer gehoord.