Wethouder Kavita Parbhudayal van Den Haag

Taxibus Den Haag verder als AV 070

Het wmo-vervoer in Den Haag gaat per 1 juni verder onder de nieuwe naam AV 070. Op de genoemde datum neemt Noot het vervoer over van Connexxion.

Die laatste heeft het wmo-vervoer in Den Haag de afgelopen vier jaar voor zijn rekening genomen. Connexxion nam in 2015 het werk over van HTM. Op de aanbesteding voor de komende jaren schreven vier partijen in, waar Noot als winnaar uit tevoorschijn kwam. De opdracht kent een vaste looptijd van twee jaar en drie maanden. Daarna kan er nog twee keer met een jaar worden verlengd, tot en met uiterlijk 31 augustus 2023.

Aanvullend vervoer

De gemeente Den Haag meldt dat Noot ook het personeel van Connexxion overneemt voor deze opdracht. Bij een nieuwe vervoerder hoort ook een nieuwe naam. Per 1 juni verdwijnt de naam Taxibus. Inwoners van de gemeente konden suggesties doen voor de nieuwe naam, met AV 070 als resultaat. AV staat voor aanvullend vervoer, 070 voor het netnummer van Den Haag. Jaarlijks maken er zo’n 15.000 mensen gebruik van dit wmo-vervoer, dat voor een flink deel met elektrische personenauto’s zal worden verzorgd.

Voorziening

Wethouder Kavita Parbhudayal: “De Taxibus is een bekend begrip in Den Haag. Toch past deze voorziening een nieuwe naam. Want het is geen echte taxi, maar een voorziening waarbij mensen samen worden vervoerd en dus op verschillende plaatsen worden opgehaald. In Den Haag moet iedereen de zorg krijgen die hij of zij nodig heeft. Samen zorgen we ervoor dat iedereen in Den Haag mee kan doen.”

Onderwerpen: , ,

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro. Hij schrijft ook voor diverse andere titels van ProMedia op het gebied van mobiliteit.

8 reacties op “Taxibus Den Haag verder als AV 070”

Peter Vriens|14.05.19|13:27

Geen echte Taxi maar voorziening ?
Betekend dit dat deze voorziening niet vergunning plichtig is, maar dat er wel vervoer tegen betaling (Taxivervoer) door vrijwilligers geleverd gaat worden?
Op verschillende plaatsen mensen ophalen is niet meer of minder dan vervoer, betaald per zitplaats.
Ben dan ook benieuwd waarom deze nieuwe naam bedacht is en of het vervoer gedoogd gaat worden door I&M wanneer er geen Taxi’s ingezet gaan worden voor dit vervoer.

Julia Arkesteijn|04.06.19|16:53

Het is geen vooruitgang. Ze komen te laat, je wordt niet gebeld.Als je een rit wil boeken zijn er ruim 20 wachtende voor je. Het is een 0900 nummer, dus reken maar uit als je na ruim een uur aan de telefoon eindelijk je rit kan boeken of wijzigen.

Geffen Henri|05.06.19|20:30

Met HTM en connexxion in het verleden afspraak gemaakt dat onze visueel beperkte leden van Running Blind Regio Den Haag op tijd bij de kantine van Haag Atletiek worden gebracht.
En ook daar weer worden opgehaald.
Het gaat om de zaterdagochtend.
Nu hoop ik dat de nieuwe vervoerder zich ook aan deze afspraak houd.
Maar helaas bleek dat afgelopen zaterdag de leden niet werden opgehaald na hun sport ochtend.
Hopelijk is dit een eenmalig incident geweest.

bus profiel|12.06.19|07:17

Bij connexxion waren er in het begin dezelfde problemen.
Die hebben het belsysteem geintroduceert, waarvoor we best dankbaar mogen zijn.
Het was in het begin ook gewoon een systeem boodschap, met precies dezelfde problemen als nu.

Noot heeft miljoenen gestoken in het comfort van de klanten, is hard aan het werk om de problemen aan te pakken.
Het is goed om problemen weer te geven, maar niet om er nadruk op te leggen.

Even afwachten, en dan zien. in plaats van meteen te gaan doomdenken.

bus profiel|12.06.19|07:21

Overigens is het 0900 gewoon lokaal tarief.

Gale Azaro|15.06.19|10:19

Wie heeft beerput van Taxibus naar AV070 gemaakt? Het is onmogelijk om na 20 minute met de telefoniste van AV070 een AV070 bestellen. En als ik betel, komt AV070 niet mij halen. Via de site van AV070 het is een puinhoop ze zenden de wachtwoord niet. Deze Kavita Parbhudayal en college konden niet slechte dan die maken.

Maura Pascal|17.06.19|13:30

Ik heb de app gedownload maar voor het boeken van een rit kan ik geen adres invullen. Er staat dat er geen adressen beschikbaar zijn. Maar als ik geen adres kan invullen dan kan ik geen adres beschikbaar hebben. Als u dit in de app kan toevoegen zou prima zijn.

Anneke Stapel|01.07.19|09:40

had af gelopen zaterdagavond een taxi rit heen ging goed en op de terug weg bijna 2 uur vertraging de kennis waar ik op bezoek was heeft me maar thuis gebracht wat een afgang paar keer gebeld word er gewoon gezegd op de tijd dat de taxi moest komen u bent verlopig niet aan de beurt

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.