Elektrisch voertuig RMC Amsterdam

Nieuwe elektrische taxi’s AOV Amsterdam: korter laden en meer actieradius

Elektrisch voertuig van RMC Personenvervoer. Foto: TaxiPro

RMC, het vervoersbedrijf dat het Aanvullend Openbaar Vervoer (AOV) verzorgt in Amsterdam, heeft geïnvesteerd in 27 elektrische voertuigen. Algemeen directeur Gerry Oosterbaan vertelt in een kort interview over deze ontwikkeling.

In Amsterdam maken zo’n 40.000 mensen gebruik van het AOV. Het nieuwe voertuig dat gebruikt zal worden voor deze wmo-voorziening is een Volkswagen ID-3.

Kortere laadtijd en meer comfort

Tijdens een interview voor TaxiPro tv legt Oosterbaan uit dat deze investering is gedaan omdat de leasetermijn van de vorige voertuigen verliep. Samen met taxichauffeur Nelleke maakt hij echter duidelijk dat de nieuwe voertuigen ook voordelen met zich meebrengen ten opzichte van de voertuigen die voorheen gebruikt werden voor het AOV. Zo is onder andere de actieradius ruimer, de laadtijd korter en brengt de auto meer comfort met zich mee voor zowel chauffeurs als passagiers. 

Bekijk het gehele interview hieronder. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

1 reactie op “Nieuwe elektrische taxi’s AOV Amsterdam: korter laden en meer actieradius”

frans ritzerfeld|07.03.21|05:27

Respect voor RMC, hoelang word nog iedereen voor achterlijk gehouden, 50 kg waterstofpoeder, dus geen hoge druk tanks meer en een actieradius van 12000 km. U leest het goed, wat wordt er nu weer in elektrische laadpalen geïnvesteerd, allemaal kapitaalvernietiging, en achterhaalde investeringen.
Binnen 20 jaren is de wereld helemaal schoon, een 40 tons truck heen en weer naar Barcelona, verbruik 1200 l. diesel op deze poeder 350 kg, zelfs een e-bike kan er op lopen, alles

Nieuwe elektrische taxi’s AOV Amsterdam: korter laden en meer actieradius | TaxiPro
Elektrisch voertuig RMC Amsterdam

Nieuwe elektrische taxi’s AOV Amsterdam: korter laden en meer actieradius

Elektrisch voertuig van RMC Personenvervoer. Foto: TaxiPro

RMC, het vervoersbedrijf dat het Aanvullend Openbaar Vervoer (AOV) verzorgt in Amsterdam, heeft geïnvesteerd in 27 elektrische voertuigen. Algemeen directeur Gerry Oosterbaan vertelt in een kort interview over deze ontwikkeling.

In Amsterdam maken zo’n 40.000 mensen gebruik van het AOV. Het nieuwe voertuig dat gebruikt zal worden voor deze wmo-voorziening is een Volkswagen ID-3.

Kortere laadtijd en meer comfort

Tijdens een interview voor TaxiPro tv legt Oosterbaan uit dat deze investering is gedaan omdat de leasetermijn van de vorige voertuigen verliep. Samen met taxichauffeur Nelleke maakt hij echter duidelijk dat de nieuwe voertuigen ook voordelen met zich meebrengen ten opzichte van de voertuigen die voorheen gebruikt werden voor het AOV. Zo is onder andere de actieradius ruimer, de laadtijd korter en brengt de auto meer comfort met zich mee voor zowel chauffeurs als passagiers. 

Bekijk het gehele interview hieronder. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

1 reactie op “Nieuwe elektrische taxi’s AOV Amsterdam: korter laden en meer actieradius”

frans ritzerfeld|07.03.21|05:27

Respect voor RMC, hoelang word nog iedereen voor achterlijk gehouden, 50 kg waterstofpoeder, dus geen hoge druk tanks meer en een actieradius van 12000 km. U leest het goed, wat wordt er nu weer in elektrische laadpalen geïnvesteerd, allemaal kapitaalvernietiging, en achterhaalde investeringen.
Binnen 20 jaren is de wereld helemaal schoon, een 40 tons truck heen en weer naar Barcelona, verbruik 1200 l. diesel op deze poeder 350 kg, zelfs een e-bike kan er op lopen, alles