Taxi

Klomp gaat in zee met Achterhoekse chauffeurs

DOETINCHEM – Klomp Groepsvervoer uit Ede gaat in zee met Achterhoekse chauffeurs om zo het leerlingenvervoer in de gemeenten Doetinchem en Oude IJsselstreek te verzorgen.

Klomp neemt het leerlingenvervoer over van Sta-Ned, de inmiddels opgeheven stichting van Achterhoekse taxibedrijven die het leerlingenvervoer tot dusverre in de portefeuille had.

Volgens Kees Nieuwenhuijzen, kwaliteitsmanager van Klomp, worden 25 à 30 chauffeurs in dienst genomen afkomstig uit Sta-Ned. “Daarnaast werven we ongeveer tachtig chauffeurs in de Achterhoek”, zegt Nieuwenhuijzen in De Gelderlander. Bij onder meer Setax raken ongeveer twintig chauffeurs hun baan kwijt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

6 reacties op “Klomp gaat in zee met Achterhoekse chauffeurs”

wilma keurentjes|08.06.10|10:24

Het gaat uiteindelijk om het welzijn van deze kwetsbare groep, en dus heel belangrijk de ouders hierin bij te betrekken, te luisteren.
Want dat zijn toch de ervaringsdeskundigen bij uitstek.
En dat mis ik in het hele verhaal tussen het leerlingenvervoer en gemeente.
Ik zou zeggen zoals altijd krijgen zij weer de nodige aandacht en de kinderen worden hiervan (weer) de dupe
Daarmee een negative invloed op school en de thuissituatie.
Alle energie/liefde/aandacht die je erin gestoken hebt als ouder/school, kan in 1 taxirit teniet worden gedaan wanneer het kind onjuist behandeld word, niet begrepen word.
Daar heb ik de nodige ervaring mee gehad in het verleden.
We hebben altijd de mond vol in Nederland over goede zorg, maar de praktijk is anders.
Dan word het ineens een geld kwestie/probleem en werkt ieder voor zichzelf om het beste eruit te halen voor zichzelf
Waar gaat het om….de kinderen toch??
Daar zijn we toch met z`n allen verantwoordelijk voor?

Op aangepast leerlingenvervoer kan en mag niet bezuinigt worden.
Het is geen luxe maar een noodzaak!!

a.bolder|08.06.10|16:30

we hebben het over 20 cent per kind per dag , kan elk taxibedrijf als je “ongeschoolde”ongekwalificeerde chauffeurs met een B rijbewijs aanneemt.

karin|10.06.10|12:16

De kinderen zitten uren per dag in de taxi. Al jaren hebben ze dezelfde vertrouwde chauffeur. En volgend schooljaar……???????? Ik hou mijn hart vast. Hoe komt mijn kind straks thuis. De vertrouwde, veilige busreis vervalt. Hoe zullen de kinderen er op reageren.
En dat allemaal, omdat de gemeentes denken geld te besparen. Het gaat om het belang van het kind.

maria|15.06.10|16:28

ik hou mijn hart ook vast mijn zoon zit ook op het speciale onderwijs en gaat ook iedere dag met de bus naar school hij heeft een hele fijne bus chauffeur die echt de kinderen begrijpt en de kinderen zitten ook echt met plezier bij hem in de bus maar omdat ze moeten BEZUINIGEN !!!! stopt die chauffeur ermee want ze kunnen hem maar 15 uur aanbieden in de week om te rijden nou sorry hoor maar dan moet ik van een kennisje van mij horen dat haar zoon van 36 wordt aan genomen bij KLOMP hij hoefd alleen nog een paar testjes doen voor een contract van 30 uur of meer waar zijn we hier mee bezig goede chauffeurs dumpen en iedereen die chauffeur wil worden gewoon aan nemen en nhebben die mensen dan allemaal verstand van kinderen met een beperking dat vraag ik me dan af!!

berrie|06.07.10|10:40

Ik begrijp de reactie,s van de ouders wel,maar om nu meteen
de “”nieuwe”” chauffeurs geen kans te geven zich te bewijzen,
klopt ook niet helemaal.
Ben er namelijk zelf een van,
Heb in zoverre ervaring met kinderen,ben zelf vader van 2 kinderen
Heb een achtergrond in het transport,en de marine.
Heb begrip voor jullie reactie,maar geef ons een kans.

met vriendelijke groet
Berrie

Jan|24.06.11|13:57

het verhaal komt erop neer, voor kleine (re) taxi ondernemers is het niet meer te doen. investeren in jonge auto’s, vervolgens voor 18 maanden werk op een 24 maands contract hierop afschrijven. mensen aannemen en scholen per chauffeur stevige kosten. en ook nog voor een uitgeknepen prijs als onderaannemer rijden bij een grote club die in de praktijk fout op fout maakt maar in stand wordt gehouden door de kleine bedrijven, daardoor verliezen goede mensen hun baan en kleine bedrijven hun toekomst.

Klomp gaat in zee met Achterhoekse chauffeurs | TaxiPro
Taxi

Klomp gaat in zee met Achterhoekse chauffeurs

DOETINCHEM – Klomp Groepsvervoer uit Ede gaat in zee met Achterhoekse chauffeurs om zo het leerlingenvervoer in de gemeenten Doetinchem en Oude IJsselstreek te verzorgen.

Klomp neemt het leerlingenvervoer over van Sta-Ned, de inmiddels opgeheven stichting van Achterhoekse taxibedrijven die het leerlingenvervoer tot dusverre in de portefeuille had.

Volgens Kees Nieuwenhuijzen, kwaliteitsmanager van Klomp, worden 25 à 30 chauffeurs in dienst genomen afkomstig uit Sta-Ned. “Daarnaast werven we ongeveer tachtig chauffeurs in de Achterhoek”, zegt Nieuwenhuijzen in De Gelderlander. Bij onder meer Setax raken ongeveer twintig chauffeurs hun baan kwijt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

6 reacties op “Klomp gaat in zee met Achterhoekse chauffeurs”

wilma keurentjes|08.06.10|10:24

Het gaat uiteindelijk om het welzijn van deze kwetsbare groep, en dus heel belangrijk de ouders hierin bij te betrekken, te luisteren.
Want dat zijn toch de ervaringsdeskundigen bij uitstek.
En dat mis ik in het hele verhaal tussen het leerlingenvervoer en gemeente.
Ik zou zeggen zoals altijd krijgen zij weer de nodige aandacht en de kinderen worden hiervan (weer) de dupe
Daarmee een negative invloed op school en de thuissituatie.
Alle energie/liefde/aandacht die je erin gestoken hebt als ouder/school, kan in 1 taxirit teniet worden gedaan wanneer het kind onjuist behandeld word, niet begrepen word.
Daar heb ik de nodige ervaring mee gehad in het verleden.
We hebben altijd de mond vol in Nederland over goede zorg, maar de praktijk is anders.
Dan word het ineens een geld kwestie/probleem en werkt ieder voor zichzelf om het beste eruit te halen voor zichzelf
Waar gaat het om….de kinderen toch??
Daar zijn we toch met z`n allen verantwoordelijk voor?

Op aangepast leerlingenvervoer kan en mag niet bezuinigt worden.
Het is geen luxe maar een noodzaak!!

a.bolder|08.06.10|16:30

we hebben het over 20 cent per kind per dag , kan elk taxibedrijf als je “ongeschoolde”ongekwalificeerde chauffeurs met een B rijbewijs aanneemt.

karin|10.06.10|12:16

De kinderen zitten uren per dag in de taxi. Al jaren hebben ze dezelfde vertrouwde chauffeur. En volgend schooljaar……???????? Ik hou mijn hart vast. Hoe komt mijn kind straks thuis. De vertrouwde, veilige busreis vervalt. Hoe zullen de kinderen er op reageren.
En dat allemaal, omdat de gemeentes denken geld te besparen. Het gaat om het belang van het kind.

maria|15.06.10|16:28

ik hou mijn hart ook vast mijn zoon zit ook op het speciale onderwijs en gaat ook iedere dag met de bus naar school hij heeft een hele fijne bus chauffeur die echt de kinderen begrijpt en de kinderen zitten ook echt met plezier bij hem in de bus maar omdat ze moeten BEZUINIGEN !!!! stopt die chauffeur ermee want ze kunnen hem maar 15 uur aanbieden in de week om te rijden nou sorry hoor maar dan moet ik van een kennisje van mij horen dat haar zoon van 36 wordt aan genomen bij KLOMP hij hoefd alleen nog een paar testjes doen voor een contract van 30 uur of meer waar zijn we hier mee bezig goede chauffeurs dumpen en iedereen die chauffeur wil worden gewoon aan nemen en nhebben die mensen dan allemaal verstand van kinderen met een beperking dat vraag ik me dan af!!

berrie|06.07.10|10:40

Ik begrijp de reactie,s van de ouders wel,maar om nu meteen
de “”nieuwe”” chauffeurs geen kans te geven zich te bewijzen,
klopt ook niet helemaal.
Ben er namelijk zelf een van,
Heb in zoverre ervaring met kinderen,ben zelf vader van 2 kinderen
Heb een achtergrond in het transport,en de marine.
Heb begrip voor jullie reactie,maar geef ons een kans.

met vriendelijke groet
Berrie

Jan|24.06.11|13:57

het verhaal komt erop neer, voor kleine (re) taxi ondernemers is het niet meer te doen. investeren in jonge auto’s, vervolgens voor 18 maanden werk op een 24 maands contract hierop afschrijven. mensen aannemen en scholen per chauffeur stevige kosten. en ook nog voor een uitgeknepen prijs als onderaannemer rijden bij een grote club die in de praktijk fout op fout maakt maar in stand wordt gehouden door de kleine bedrijven, daardoor verliezen goede mensen hun baan en kleine bedrijven hun toekomst.