RMC AOV

‘Stijgende lijn in uitvoering AOV Amsterdam’

Bron: RMC

De start van het Aanvullend Openbaar Vervoer verliep voor de nieuwe vervoerder RMC niet vlekkeloos, maar inmiddels gaat het elke dag beter, zo stelt het vervoersbedrijf. “We werken er met zijn allen keihard aan om de kinderziekten er zo snel mogelijk uit te halen.”

Begin mei werd bekend dat het AOV in Amsterdam voor de komende jaren is gegund aan Transvision en RMC. Voor die eerste is het werk niet nieuw. Transvision blijft binnen het AOV twee varianten voor zijn rekening nemen: Deur tot deur Plus en Kamer tot kamer-vervoer. RMC verzorgt sinds 1 juli het Beschermd Vervoer en het Deur tot Deur Samenreizend-vervoer. Daarmee nam RMC het stokje over van Connexxion.

“We hebben in drie maanden tijd een complete organisatie opgetuigd”, legt Astrid Aarts van RMC uit. “Dat was een grote klus en we zijn blij dat het gelukt is in die korte tijd mensen op te leiden en de systemen te testen en proef te draaien. Hierdoor kunnen we in de praktijk alleen bijsturen door incidenten in de uitvoering direct op te pakken en dat is wat we doen.” RMC heeft voorafgaand aan de startdatum bovendien bijeenkomsten gehouden voor de mensen die vanaf 1 juli zouden worden vervoerd. Die bijeenkomsten werden heel goed bezocht, geeft Aarts aan. “Dat was voor beide partijen een prettige manier om kennis met elkaar te maken.”

Te weinig rolstoelbussen

AT5 berichtte echter dat het de eerste dagen met de nieuwe vervoerder niet bepaald vlekkeloos ging. Er werd melding gemaakt van ouderen en gehandicapten die veel te lang op hun taxi moesten wachten. In sommige gevallen werden taxi’s naar verkeerde locaties gestuurd. Astrid Aarts erkent namens RMC dat de eerste dagen niet zonder problemen zijn verlopen, maar dat er ook verbetering in zit. “Er is duidelijk een stijgende lijn te zien. Het aantal ritten dat goed verloopt, is groeiende. Maar het is ook waar dat we met een aantal kinderziektes te maken hebben.”

Aarts geeft aan dat de praktijk van het vervoer in een voor RMC nieuw gebied obstakels met zich meebrengt. “Zo bleek op de eerste dag dat we te weinig rolstoelbussen hadden ingezet, dus dat schaalden we snel op. Nu hebben we voldoende voertuigen tot onze beschikking. We werken er met zijn allen keihard aan om dat soort kinderziekten er zo snel mogelijk uit te halen. Dat doen we samen met de chauffeurs, zodat zij het vervoer optimaal uitvoeren. En we zien ook dat we voor steeds minder verrassingen komen te staan, en dat het steeds minder voorkomt dat dingen niet goed gaan.”

Bosje bloemen

Een eerste indruk kun je echter maar één keer maken. Feit is dat de nodige mensen die eerste dagen lang op hun taxi hebben moeten wachten. Waar dat gebeurt, probeert RMC dat zo goed mogelijk op te vangen met persoonlijk contact. “Met de mensen die dit is overkomen, nemen we uiteraard meteen contact op. Meestal telefonisch, maar er zijn ook al collega’s met een bosje bloemen bij mensen langs geweest in gevallen waar het echt mis is gegaan. Daarom zorgen we er voor dat die persoonlijke contacten in elk geval goed zijn”, zegt Aarts.

“Daarbij helpt het overigens dat we voor een flink deel werken met chauffeurs die zijn overgenomen van Connexxion, en dat zijn bekende gezichten voor de cliënten. Ze zijn ook bekend met het gebied en met mensen vervoeren. Wel moeten ze nog wennen aan de voor hun nieuwe manier van werken.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

16 reacties op “‘Stijgende lijn in uitvoering AOV Amsterdam’”

Ton van Dalfsen|13.07.17|17:00

Tja was een gemiste kans voor de TTO organisaties. Die HADDEN het kunnen hebben. Die weten als geen ander de stad. Met de juiste combinaties een goede belegde boterham voor de amsterdamse taxichauffeur.

Pierre van Aert|13.07.17|19:08

Een TTO-chauffeur is helemaal niet geschikt om mensen met een beperking te vervoeren.

Ton van Dalfsen|13.07.17|19:23

@ Pierre, TTO chauffeurs kan je daar geschikt voor maken met cursussen. Net als ALLE andere chauffeurs in den lande die dit werk doen de cursussen hebben gevolgd.

Ton van Dalfsen|13.07.17|19:25

En de chauffeurs in den lande die dit werk doen. hadden ook niet de benodigde cursussen gevolgd voordat ze überhaupt chauffeur zijn geworden. Net als JIJ EN IK

Pierre van Aert|13.07.17|20:38

Een dienstbare instelling kan je niet aanleren, dat zit in je !

Robert Dorreboom|14.07.17|08:39

Suggestief geklets.

Ton van Dalfsen|14.07.17|12:33

Dus alle TTO chauffeurs zijn niet geschikt. Er zijn Amsterdamse taxichauffeurs die al meer dan 25 jaar meedraaien in het vak en die echt wel weten waar Abraham de mosterd vandaan haalt. Denk dat je nog veel van hun kan leren!!!!!!

Bertax Landsmeer|17.07.17|09:43

Wij hebben zelfs, TCA , een chauffeur die al 57 jaar dienstbaar is voor ons en met hem zovelen, gemiddeld tussen 20 en 40 jaar ervaring ook met voormalig AOV vervoer!
Maar Piere heeft absoluut gelijk wat betreft het triefel zonder Opleiding en dienstbaarheid!
CBR schiet wat dat betreft tekort mo veeel strenger met eerst een Psychologische test vooordat je uberhoubt mag beginnen aan je Chauffeurspas!
He kaf van het koren scheiden, begin daar maar mee!

@Ton,
Wij hebben meegedaan met aanbesteding!

Bertax Landsmeer|17.07.17|09:56

Super ervaren Bedrijf, een Taxivloot met alle denkbare Taxi,s óók electrisch meer en meer!
Topopleiding in huis, Top of the bill taxicentrale met jarenlange ervaren mensen aan de knoppen!

En helaas… de Gemeenteraad Amsterdam kiest voor een Rotterdams bedrijf en denkt niet aan het inkomen van de Amsterdamse Taxichauffeur!
Die gemeenteraad die op de fiets naar de Stopera gaat pompt de stad vol met Taxi,s, sluit met 2 hoofddoorgangen een derde van de binnenstad af,,verbied te stoppen

Vervolg,

Bertax Landsmeer|18.07.17|08:37

Of als je met 2 wielen achterop de taxistandplaats op de stoep staat omdat er gewoonweg geen plek meer is door te weinig werk en teveel taxi,s,hoppa gelijk een Handhavertje met gespreide benen die je een bon geeft of een Bevinding schrijft die naar de TTO commisie gaat om je te schorsen van de Standplaats, je mag nergens stoppen dus je brood afpakt voor een week!

Oh ja sorry, het ging natuurlijk over AOV die door een Rotterdammer gereden moet worden die de weg niet weet in Amsterdam?

Sorry.

AOV Amsterdam een aanbesteding gewonnen door een Rotterdams gevestigd bedrijf met genoeg kennis en ervaring om mensen in deze doelgroep te vervoeren. Nu een vestiging in Amsterdam bemand met Amsterdamse planners & Amsterdamse chauffeurs, dat het slecht ging heeft niets te maken met onopgeleid of geen stratenkennis, maar door nieuwe applicaties en regels voor personeel, gelukkig gaat alles beter, en zal de klanten steeds minder hinder hebben van de opstart problemen.

Bertax Landsmeer|20.07.17|07:25

De gemeente Amsterdam heeft gewoon een akoordje gesloten met een Bedrijf uit Rotterdam ( niks mis mee met Rotterdam) omdat er tveel loonchauffeurs van Connexxion anders op straat stonden!
Dit bedrijf verkloot alles en kan niet plannen en heeft een gebrek aan ervaren personeel!
Zij moeten uit de Taxiwereld blijven! Wij hoorde dagelijks klachten van oudere mensen die maar een Taxi namen naar het ziekenhuis omdat zij uren moesten wachten, busje komt zo..dus niet!

Vervolg,

Bertax Landsmeer|20.07.17|07:36

De grootste reden was dat TCA een persooneelsbestand van Connexxion in loondienst moest overnemen en dat gaat niet!
Te duur en de TCA is een Coöperatief verband tussen aandeelhouders dus geen loonchauffeurs behalve centrale personeel.

RTM heeft ondertussen een tiental Ervaren amsterdamse Ondernemers van TCA ingelijft in loondienst met Auto en opleiding allemaal gesubsidieerd!
Dit betekend dus dat AOV vervoer alleen overleeft op zeer ervaren personeel en dat is eigenlijk net zo met

Vervolg,

Bertax Landsmeer|20.07.17|07:50

alle vervoersbedrijven, alleen subsidie houd ze een beetje op de been.
Je kan wel van alles verzinnen op technisch gebied, centraletje met appjes en mooie taxitjes en gesubsidieerde loonchauffeurtjes,maar alles staat en valt met expertise en ervaring. stads en stratenkennis van je Chauffeur! En trouw en branding voor je bedrijf van je chauffeur!
In een computer kan je wel van alles stoppen en plannen maar als je verbinding en logistiek op straat, (Mensenwerk!) uitvalt door verkeersopstoppingen,

Paul Dijkhuizen|20.07.17|12:30

Tja, de RMC is het doelgroepenvervoer in Rotterdam juist kwijtgeraakt… Dat hele aanbestedingenbeleid is de doodsteek voor de taxibranche. Natuurlijk is het voor de klant (overheid) natuurlijk prettig als het allemaal zo goedkoop mogelijk is, aan de gevolgen wordt niet gedacht. Als we het bestuur van een gemeente/provincie/land eens zouden gaan aanbesteden en gunnen aan de goedkoopste aanbieder, wat zou er dan van terecht komen?

‘Stijgende lijn in uitvoering AOV Amsterdam’ | TaxiPro
RMC AOV

‘Stijgende lijn in uitvoering AOV Amsterdam’

Bron: RMC

De start van het Aanvullend Openbaar Vervoer verliep voor de nieuwe vervoerder RMC niet vlekkeloos, maar inmiddels gaat het elke dag beter, zo stelt het vervoersbedrijf. “We werken er met zijn allen keihard aan om de kinderziekten er zo snel mogelijk uit te halen.”

Begin mei werd bekend dat het AOV in Amsterdam voor de komende jaren is gegund aan Transvision en RMC. Voor die eerste is het werk niet nieuw. Transvision blijft binnen het AOV twee varianten voor zijn rekening nemen: Deur tot deur Plus en Kamer tot kamer-vervoer. RMC verzorgt sinds 1 juli het Beschermd Vervoer en het Deur tot Deur Samenreizend-vervoer. Daarmee nam RMC het stokje over van Connexxion.

“We hebben in drie maanden tijd een complete organisatie opgetuigd”, legt Astrid Aarts van RMC uit. “Dat was een grote klus en we zijn blij dat het gelukt is in die korte tijd mensen op te leiden en de systemen te testen en proef te draaien. Hierdoor kunnen we in de praktijk alleen bijsturen door incidenten in de uitvoering direct op te pakken en dat is wat we doen.” RMC heeft voorafgaand aan de startdatum bovendien bijeenkomsten gehouden voor de mensen die vanaf 1 juli zouden worden vervoerd. Die bijeenkomsten werden heel goed bezocht, geeft Aarts aan. “Dat was voor beide partijen een prettige manier om kennis met elkaar te maken.”

Te weinig rolstoelbussen

AT5 berichtte echter dat het de eerste dagen met de nieuwe vervoerder niet bepaald vlekkeloos ging. Er werd melding gemaakt van ouderen en gehandicapten die veel te lang op hun taxi moesten wachten. In sommige gevallen werden taxi’s naar verkeerde locaties gestuurd. Astrid Aarts erkent namens RMC dat de eerste dagen niet zonder problemen zijn verlopen, maar dat er ook verbetering in zit. “Er is duidelijk een stijgende lijn te zien. Het aantal ritten dat goed verloopt, is groeiende. Maar het is ook waar dat we met een aantal kinderziektes te maken hebben.”

Aarts geeft aan dat de praktijk van het vervoer in een voor RMC nieuw gebied obstakels met zich meebrengt. “Zo bleek op de eerste dag dat we te weinig rolstoelbussen hadden ingezet, dus dat schaalden we snel op. Nu hebben we voldoende voertuigen tot onze beschikking. We werken er met zijn allen keihard aan om dat soort kinderziekten er zo snel mogelijk uit te halen. Dat doen we samen met de chauffeurs, zodat zij het vervoer optimaal uitvoeren. En we zien ook dat we voor steeds minder verrassingen komen te staan, en dat het steeds minder voorkomt dat dingen niet goed gaan.”

Bosje bloemen

Een eerste indruk kun je echter maar één keer maken. Feit is dat de nodige mensen die eerste dagen lang op hun taxi hebben moeten wachten. Waar dat gebeurt, probeert RMC dat zo goed mogelijk op te vangen met persoonlijk contact. “Met de mensen die dit is overkomen, nemen we uiteraard meteen contact op. Meestal telefonisch, maar er zijn ook al collega’s met een bosje bloemen bij mensen langs geweest in gevallen waar het echt mis is gegaan. Daarom zorgen we er voor dat die persoonlijke contacten in elk geval goed zijn”, zegt Aarts.

“Daarbij helpt het overigens dat we voor een flink deel werken met chauffeurs die zijn overgenomen van Connexxion, en dat zijn bekende gezichten voor de cliënten. Ze zijn ook bekend met het gebied en met mensen vervoeren. Wel moeten ze nog wennen aan de voor hun nieuwe manier van werken.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

16 reacties op “‘Stijgende lijn in uitvoering AOV Amsterdam’”

Ton van Dalfsen|13.07.17|17:00

Tja was een gemiste kans voor de TTO organisaties. Die HADDEN het kunnen hebben. Die weten als geen ander de stad. Met de juiste combinaties een goede belegde boterham voor de amsterdamse taxichauffeur.

Pierre van Aert|13.07.17|19:08

Een TTO-chauffeur is helemaal niet geschikt om mensen met een beperking te vervoeren.

Ton van Dalfsen|13.07.17|19:23

@ Pierre, TTO chauffeurs kan je daar geschikt voor maken met cursussen. Net als ALLE andere chauffeurs in den lande die dit werk doen de cursussen hebben gevolgd.

Ton van Dalfsen|13.07.17|19:25

En de chauffeurs in den lande die dit werk doen. hadden ook niet de benodigde cursussen gevolgd voordat ze überhaupt chauffeur zijn geworden. Net als JIJ EN IK

Pierre van Aert|13.07.17|20:38

Een dienstbare instelling kan je niet aanleren, dat zit in je !

Robert Dorreboom|14.07.17|08:39

Suggestief geklets.

Ton van Dalfsen|14.07.17|12:33

Dus alle TTO chauffeurs zijn niet geschikt. Er zijn Amsterdamse taxichauffeurs die al meer dan 25 jaar meedraaien in het vak en die echt wel weten waar Abraham de mosterd vandaan haalt. Denk dat je nog veel van hun kan leren!!!!!!

Bertax Landsmeer|17.07.17|09:43

Wij hebben zelfs, TCA , een chauffeur die al 57 jaar dienstbaar is voor ons en met hem zovelen, gemiddeld tussen 20 en 40 jaar ervaring ook met voormalig AOV vervoer!
Maar Piere heeft absoluut gelijk wat betreft het triefel zonder Opleiding en dienstbaarheid!
CBR schiet wat dat betreft tekort mo veeel strenger met eerst een Psychologische test vooordat je uberhoubt mag beginnen aan je Chauffeurspas!
He kaf van het koren scheiden, begin daar maar mee!

@Ton,
Wij hebben meegedaan met aanbesteding!

Bertax Landsmeer|17.07.17|09:56

Super ervaren Bedrijf, een Taxivloot met alle denkbare Taxi,s óók electrisch meer en meer!
Topopleiding in huis, Top of the bill taxicentrale met jarenlange ervaren mensen aan de knoppen!

En helaas… de Gemeenteraad Amsterdam kiest voor een Rotterdams bedrijf en denkt niet aan het inkomen van de Amsterdamse Taxichauffeur!
Die gemeenteraad die op de fiets naar de Stopera gaat pompt de stad vol met Taxi,s, sluit met 2 hoofddoorgangen een derde van de binnenstad af,,verbied te stoppen

Vervolg,

Bertax Landsmeer|18.07.17|08:37

Of als je met 2 wielen achterop de taxistandplaats op de stoep staat omdat er gewoonweg geen plek meer is door te weinig werk en teveel taxi,s,hoppa gelijk een Handhavertje met gespreide benen die je een bon geeft of een Bevinding schrijft die naar de TTO commisie gaat om je te schorsen van de Standplaats, je mag nergens stoppen dus je brood afpakt voor een week!

Oh ja sorry, het ging natuurlijk over AOV die door een Rotterdammer gereden moet worden die de weg niet weet in Amsterdam?

Sorry.

AOV Amsterdam een aanbesteding gewonnen door een Rotterdams gevestigd bedrijf met genoeg kennis en ervaring om mensen in deze doelgroep te vervoeren. Nu een vestiging in Amsterdam bemand met Amsterdamse planners & Amsterdamse chauffeurs, dat het slecht ging heeft niets te maken met onopgeleid of geen stratenkennis, maar door nieuwe applicaties en regels voor personeel, gelukkig gaat alles beter, en zal de klanten steeds minder hinder hebben van de opstart problemen.

Bertax Landsmeer|20.07.17|07:25

De gemeente Amsterdam heeft gewoon een akoordje gesloten met een Bedrijf uit Rotterdam ( niks mis mee met Rotterdam) omdat er tveel loonchauffeurs van Connexxion anders op straat stonden!
Dit bedrijf verkloot alles en kan niet plannen en heeft een gebrek aan ervaren personeel!
Zij moeten uit de Taxiwereld blijven! Wij hoorde dagelijks klachten van oudere mensen die maar een Taxi namen naar het ziekenhuis omdat zij uren moesten wachten, busje komt zo..dus niet!

Vervolg,

Bertax Landsmeer|20.07.17|07:36

De grootste reden was dat TCA een persooneelsbestand van Connexxion in loondienst moest overnemen en dat gaat niet!
Te duur en de TCA is een Coöperatief verband tussen aandeelhouders dus geen loonchauffeurs behalve centrale personeel.

RTM heeft ondertussen een tiental Ervaren amsterdamse Ondernemers van TCA ingelijft in loondienst met Auto en opleiding allemaal gesubsidieerd!
Dit betekend dus dat AOV vervoer alleen overleeft op zeer ervaren personeel en dat is eigenlijk net zo met

Vervolg,

Bertax Landsmeer|20.07.17|07:50

alle vervoersbedrijven, alleen subsidie houd ze een beetje op de been.
Je kan wel van alles verzinnen op technisch gebied, centraletje met appjes en mooie taxitjes en gesubsidieerde loonchauffeurtjes,maar alles staat en valt met expertise en ervaring. stads en stratenkennis van je Chauffeur! En trouw en branding voor je bedrijf van je chauffeur!
In een computer kan je wel van alles stoppen en plannen maar als je verbinding en logistiek op straat, (Mensenwerk!) uitvalt door verkeersopstoppingen,

Paul Dijkhuizen|20.07.17|12:30

Tja, de RMC is het doelgroepenvervoer in Rotterdam juist kwijtgeraakt… Dat hele aanbestedingenbeleid is de doodsteek voor de taxibranche. Natuurlijk is het voor de klant (overheid) natuurlijk prettig als het allemaal zo goedkoop mogelijk is, aan de gevolgen wordt niet gedacht. Als we het bestuur van een gemeente/provincie/land eens zouden gaan aanbesteden en gunnen aan de goedkoopste aanbieder, wat zou er dan van terecht komen?