Rolstoelbus

Klanten geven Regiotaxi Veenweide opnieuw 8,1

De gebruikers van de Regiotaxi Veenweide beoordelen dat vervoer gemiddeld met een 8,1. Dat blijkt uit een recent gehouden klanttevredenheidsonderzoek. Een jaar geleden gaven de gebruikers hun regiotaxi eveneens een rapportcijfer 8,1.

Het vervoer voor deze regiotaxi wordt verzorgd door Willemsen de Koning in de gemeenten Lopik, Montfoort, Oudewater, Woerden, Ronde Venen en de voormalige gemeenten Loenen en Breukelen, die nu onderdeel uitmaken van de gemeente Stichtse Vecht. Vorig jaar kreeg het vervoer van de gebruikers gemiddeld een 8,1 en die prestatie is nu geëvenaard. Vooral de klantvriendelijkheid van de chauffeurs en andere medewerkers wordt erg gewaardeerd.

Terugbelservice

De klanten van Regiotaxi Veenweide zijn verder goed te spreken over de telefonische bereikbaarheid, informatievoorziening door de telefonisten, de terugbelservice en de behulpzaamheid van de chauffeur. Iets lagere waarderingen zijn er voor de bereikbaarheid van en wachttijden bij het klachtenmeldpunt (7,1) en de klantvriendelijkheid bij het indienen van een klacht (7,3). Het klachtenmeldpunt maakt overigens geen deel uit van het contract met Willemsen de Koning. Dit werk is door de gemeenten bij een onafhankelijke partij ondergebracht.

‘Passend aanbod’

Wethouder Anco Goldhoorn van gemeente Ronde Venen is prima te spreken over de uitkomst van het klanttevredenheidsonderzoek. “Natuurlijk zijn er altijd punten voor verbetering vatbaar, maar uit deze cijfers blijkt duidelijk dat onze inwoners tevreden zijn over de service en kwaliteit. Ik vind dat belangrijk. Het laat zien dat we een goed passend aanbod hebben voor mensen die niet in staat zijn van het openbaar vervoer gebruik te maken.”

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro. Hij schrijft ook voor diverse andere titels van ProMedia op het gebied van mobiliteit.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.