Gooi en Vecht-gemeenten gaan doelgroepenvervoer zelf organiseren

Leerlingen. Foto: iStock / monkeybusinessimages
Foto ter illustratie. Foto: iStock/monkeybusinessimages

De acht gemeenten in de Regio Gooi en Vechtstreek gaan een gezamenlijke organisatie opzetten voor de uitvoering van hun doelgroepenvervoer. Door te kiezen voor inbesteden in plaats van aanbesteden willen ze meer grip krijgen op de kwaliteit en efficiëntie van het vervoer. Een haalbaarheidsonderzoek wijst uit dat de gewenste verbeteringen met deze andere aanpak te realiseren zijn.

Het gaat om de gemeenten Blaricum, Eemnes, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Weesp en Wijdemeren. Van het doelgroepenvervoer in hun regio wordt door zo’n 9.000 mensen gebruikgemaakt. Tot op heden wordt dat vervoer aanbesteed. Maar gemeenten en gebruikers ervaren bij deze werkwijze te weinig grip op de kwaliteit en efficiëntie van het vervoer. 

Daarom ontstond het idee om te bekijken of het ook anders kon door het vervoer in eigen beheer te gaan organiseren, in tegenstelling tot alles via een aanbesteding bij vervoerders neer te leggen. De afgelopen tijd deed ITAX op verzoek van de regio onderzoek naar de mogelijkheden. En de uitkomsten zijn voldoende veelbelovend, want de gemeenten hebben besloten inderdaad voor inbesteden in plaats van aanbesteden te kiezen.

Gediend bij gezamenlijke dienst

Burgemeester en wethouders van Hilversum schrijven er het volgende over aan hun gemeenteraad: “De onderzoekers concluderen dat gebruikers, medewerkers en gemeenten gediend zijn bij de uitvoering van het doelgroepenvervoer in één eigen gezamenlijke dienst. Het zelf uitvoeren van het doelgroepenvervoer komt tegemoet aan de wens naar meer kwaliteit en continuïteit voor inwoners en medewerkers. Ook biedt het mogelijkheden tot meer efficiency en winst bij de verduurzaming van het vervoer. Tot slot laat het onderzoek zien dat inbesteden en bundeling mogelijk zijn binnen het huidige financiële kader.”

Voorstel voor overdragen vervoer

Kortom: inbesteden en bundelen is wenselijk, haalbaar en betaalbaar. Terwijl opnieuw aanbesteden alleen maar zal leiden tot hogere tarieven voor het vervoer, vrezen de gemeenten. Zij denken ook dat het bundelen van vervoersvormen voor meer chauffeurs en andere medewerkers van vervoerders tot een “volwaardige dienstbetrekking” kan leiden. En door de uitvoering bij een gemeentelijke organisatie te leggen, moet ook een meer directe band tussen vervoerders en gebruikers ontstaan.

Dit en meer is uiteraard niet in een paar weken geregeld. Uiterlijk in december van dit jaar moet het regiobestuur een voorstel klaar hebben voor het overdragen van het wmo-vervoer en het leerlingenvervoer van de gemeenten naar de nieuwe organisatie. Dat moet op respectievelijk 1 januari en 1 augustus 2021 gaan gebeuren. De andere stromen in het doelgroepenvervoer moeten later aan het systeem worden toegevoegd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

23 reacties op “Gooi en Vecht-gemeenten gaan doelgroepenvervoer zelf organiseren”

Pierre van Aert|03.06.19|16:10

Wedden dat het vervoer dan minimaal 2 keer zo duur uitvalt ? Wagens krijgen wel hun normale onderhoud, chauffeurs vallen onder de veel betere ambtenaren CAO. Zaterdag 170 %,Zondag 200 % en onregelmatigheidstoeslag en ga zo maar door.

Rudie Elmio|03.06.19|21:27

“Zij denken ook dat het bundelen van vervoersvormen voor meer chauffeurs en andere medewerkers van vervoerders tot een “volwaardige dienstbetrekking” kan leiden”
Twee uur in de ochtend en twee uur in de middag. en al die taxi chauffeurs de straat op.

Peter Vriens|04.06.19|11:06

Aanbesteden heeft tot gevolg dat lokale ondernemers niet aan al het vervoer in hun regio kunnen deelnemen met vele faillissementen tot gevolg.
Grote vervoerders hebben de oplossing ook niet, waarom anders inbesteden?
Gezond taxibedrijf met goede service kan wel met een lokale vervoerder die aan al het vervoer kan deelnemen waarmee de bezettingsraad weer op peil van voor de aanbestedingsgekte mogelijk is.
Met inbesteden gaat de gemeente op de stoel van de vervoerder zitten, Fout!

Ton Van Dalfsen|04.06.19|11:54

Ik blijf er altijd bij: Geef iedereen een PGBvervoer. met de keuze met welk taxibedrijf je vervoert wil worden. Ook de plaatselijke taxibedrijven kunnen combineren om het zo goedkoop mogelijk voor de klant te maken. De kennis zit namelijk bij de plaatselijke bedrijven

Zorg Vervoer|04.06.19|20:12

Oke, dus wel laten de directeur en onderdirecter

Zorg Vervoer|04.06.19|20:18

Oke, dus wel laten de directeur en onderdirecteur van een failliete taxibedrijf die net een jaar als adviesbudo actief zijn een een onderzoek doen naar de haalbaarheid van een inbesteding.

Die komen na een diepgaand onderzoek zonder fatsoenlijke onderbouwing tot de conclusie dat het echt wel goedkoper kan als G&V het zelf doet. Ze zijn zo stellig dat de wethouder van Hilversum dit stuk kritiekloos en zonder second opinion aanneemt en een miljoenenkostende operatie gaat initiëren.

Zorg Vervoer|04.06.19|20:19

De inrichting van een complete regiecentrale, de aanschaf van een boel busjes en het aannemen van veel personeel. Dan gaan zij wel kunnen wat de markt niet kan? Goedkoop een kwalitatief hoogwaardig vervoer, waarbij ook nog allerlei doelgroepen door elkaar met elkaar gemengd gaan worden, en er een aansluiting is op openbaar vervoer en wie weet het legen van de groenbak?

Zorg Vervoer|04.06.19|20:19

Klinkt als een kans voor de adviseurs van dit rapport om zich voor jaren duur te verhuren en het ‘proces’ te begeleiden. Weer een pak gemeenschapsgeld gestort in een experiment. De regiecentrale promotor uit Rosmalen zal zich wel eens achter de oren krabben, waarom hebben wij dit faalzekere proces niet bedacht, naast of als oplossing voor de ook gefaalde regiecentrale?

Ton Van Dalfsen|05.06.19|10:31

En als klap op de vuurpijl, De directeur van het failliete bedrijf die dit onderzoek heeft gedaan. heeft zelf het vervoer verricht voor die gemeenten waar ze zelf op stuk zijn gegaan. ( heb daar zelf nog gewerkt en kan je alle smeuige details vertellen ) samen met Bestax die ook daarover is gestruikeld.

Ton Van Dalfsen|05.06.19|13:14

@ Zorg vervoer, De directeur van het failliete bedrijf deed zelf het vervoer voor deze gemeentes tot ze failliet gingen. Ze hadden een soort van grootheidswaanzin. Nu gaan ze de gemeentes vertellen hoe het moet terwijl je zelf geen verstand van zaken hebt. anders was je niet failliet gegaan. En als je verteld dat je meer dan 20 ervaring hebt moet hij ouder zijn dan dat hij werkelijk is.

Taxi Volendam|05.06.19|18:05

@ Zorg Vervoer.
Jou mening van 20:19u hierboven aangegeven deel ik en komt overeen met “feestje…” geplaatst door mij op 4-6 13:12u.bij Nationaal Congres Contractvervoer.
Dat je het in je commentaar daarop schreeuwen noemt begrijp ik, maar waarom geef je dan niet het goede voorbeeld door zelf je verhaal van 20:19u te vertellen op het congres ?
Wat is de link Sander-Zorg vervoer?
Tot ziens op het congres van 10 oktober, Laten we er een opbouwende discussie van maken.

Eric van Dulst|06.06.19|17:42

Goed initiatief van de gemeentes lijkt mij. Je moet het eerst proberen, om te weten te komen of het beter is dan nu.Kan duur uitvallen,maar als ik naar veel taxibedrijven kijk,met hun veelal incompetente planners en organisatie,dan valt het misschien mee. Bovendien hebben de ouders graag een goed contact met de vervoerder en een vaste chauffeur waar ze van op aan kunnen.

SpekStikkelorum|06.06.19|19:09

Wat ik met name interessant vind aan een groot aan tal van de bovenstaande reacties is dat er allerlei aannames worden gedaan. Het lijkt mij een stuk zinvoller om vragen te stellen aan de mensen die dit proces begeleiden. We staan open voor opbouwende kritiek. Daarom spreken we ook met belangenpartijen en gaan we discussie niet uit de weg. Indien gewenst ook zeker beschikbaar om tijdens het congres met iedereen van gedachte te wisselen.

Mark Berentssen|07.06.19|09:01

Wat ik met name interessant vindt meneer Speksnikkelorum, bent u niet die inkoper die altijd eerst de prijs bepaald en dan maximale kwaliteit eist en vervolgens geen geldige inschrijvingen ontvangt?

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten heeft in de regio Gooi en Vechtstreek geleid tot het faillisement van 3 vervoerders. Een onderhandse gunning van het contract regiotaxi en een gunning van het leerlingenvervoer aan een niet geldige inschrijver (na een aantal rechtzaken) knap werk!

Harrie Rijsdijk|07.06.19|16:17

Ben zeer verbaasd dat de burgemeester en wethouders van Hilversum juist dit bedrijf van dhr B.Serne in handen heeft genomen ?
Deze Serne heeft door slechte bedrijfsvoering samen met de heer Du prie die zich uitgeeft als bedrijfsadviseur(laat me niet lachen)
Het vroeger zo prachtige bedrijf verhoefservicecompany ten gronde gericht
Firma list en bedrog werden ze niet voor niks genoemd in de wandelgangen! Ik ben het stellig eens met Dhr van Dalfsen.
Was getekend
Een oud werknemer.

Ton Van Dalfsen|07.06.19|17:29

@ Mark, Was toen een aantal jaren geleden planner bij Vervoef. ( 1 van de 3 vervoerders ) Bestax had de regie. rond 11:00 kreeg je de overloop in je wintax scherm. moest je vanuit Uithoorn een busje/taxi bijv naar loosdrecht sturen voor een ritje. Je was de chauffeur een uur kwijt en dat voor een ritje van 3 knaken. Het zelfde in spitsstijd 17:00 een taxi naar schoonhoven sturen voor een rit naar het gooi. je was de chauffeur 2 1/2 uur kwijt. Wat zal dat ritje opgebracht hebben? En dan vonden ze

Ton Van Dalfsen|07.06.19|17:33

ze het gek dat faillissement eraan kwam. Kan je wel nog meer vertellen. Maar weet één ding, Het was allemaal verliesgevend. Gelukkig heb ik het toen al zinkend schip verlaten na een hartinfarct en burn-out rijker te zijn geweest. En leef nu heel gelukkig met mijn klein taxibedrijfje met goed betalende klanten.

COR|08.06.19|15:03

Dit gebeurt uiteraard ook in andere bedrijfstakken…..willen het zelf allemaal gaan doen is goedkoper en kunnen er ook nog extra aan verdienen….(op papier), in de praktijk werkt het uiteraard heel anders…want er is nog altijd het aloude spreekwoord, “SCHOENMAKER HOU JE BIJ JE LEEST”.
Na een jaar met dik verlies en schreeuwende klanten van ellende komen ze er geheid op terug.
en tja dan moeten ze echt de geldkraan open gaan zetten, anders vallen er koppen.

Taxi Volendam|09.06.19|13:36

Na jaren aanbesteden weten we het allemaal wel, de praktijk is weerbarstig en ook inbesteden is geen oplossing.
Er zijn inmiddels veel haalbaarheidsonderzoeken geweest die niet gewerkt hebben.
Ook dit plan zit vol met valkuilen.
Waar we vanaf moeten zijn de mooie rapporten van consultancy die niet werken waar alleen zij maar wijzer van worden.
De Taxi ondernemers mogen het uitproberen, gaan uiteindelijk failliet.
De opdrachtgevers en adviseurs betaald door belastinggeld lopen geen enkel risico.

Ton Van Dalfsen|11.06.19|13:56

Met het in eigen hand nemen van het vervoer zijn ze velen malen duurder uit. De hele organisatie erachter kost al veel geld. Hoeveel mensen moet je al achter de schermen hebben om het vervoer door chauffeurs uit te laten voeren. Blijf van mening dat een ieder die in aanmerking komt voor vervoer een eigen budget krijgt. Je geeft de verantwoordelijkheid aan die mensen om goed met hun budget om te gaan. Ben je in oktober door je budget heen heb je het niet goed gedaan. En maak prijsafspraken

Ton Van Dalfsen|11.06.19|13:59

met alle lokale vervoerders. Tenminste niet de nu gehanteerde tarieven maar, een beetje winstgevende tarieven. Ook de lokale vervoerders kunnen en willen combineren zolang het maar goede tarieven zijn.

Ton Van Dalfsen|13.06.19|13:15

cissonius.nl/blog/voer-individueel-reisbudget-in-bij-regiotaxi/

Gooi en Vecht-gemeenten gaan doelgroepenvervoer zelf organiseren | TaxiPro

Gooi en Vecht-gemeenten gaan doelgroepenvervoer zelf organiseren

Leerlingen. Foto: iStock / monkeybusinessimages
Foto ter illustratie. Foto: iStock/monkeybusinessimages

De acht gemeenten in de Regio Gooi en Vechtstreek gaan een gezamenlijke organisatie opzetten voor de uitvoering van hun doelgroepenvervoer. Door te kiezen voor inbesteden in plaats van aanbesteden willen ze meer grip krijgen op de kwaliteit en efficiëntie van het vervoer. Een haalbaarheidsonderzoek wijst uit dat de gewenste verbeteringen met deze andere aanpak te realiseren zijn.

Het gaat om de gemeenten Blaricum, Eemnes, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Weesp en Wijdemeren. Van het doelgroepenvervoer in hun regio wordt door zo’n 9.000 mensen gebruikgemaakt. Tot op heden wordt dat vervoer aanbesteed. Maar gemeenten en gebruikers ervaren bij deze werkwijze te weinig grip op de kwaliteit en efficiëntie van het vervoer. 

Daarom ontstond het idee om te bekijken of het ook anders kon door het vervoer in eigen beheer te gaan organiseren, in tegenstelling tot alles via een aanbesteding bij vervoerders neer te leggen. De afgelopen tijd deed ITAX op verzoek van de regio onderzoek naar de mogelijkheden. En de uitkomsten zijn voldoende veelbelovend, want de gemeenten hebben besloten inderdaad voor inbesteden in plaats van aanbesteden te kiezen.

Gediend bij gezamenlijke dienst

Burgemeester en wethouders van Hilversum schrijven er het volgende over aan hun gemeenteraad: “De onderzoekers concluderen dat gebruikers, medewerkers en gemeenten gediend zijn bij de uitvoering van het doelgroepenvervoer in één eigen gezamenlijke dienst. Het zelf uitvoeren van het doelgroepenvervoer komt tegemoet aan de wens naar meer kwaliteit en continuïteit voor inwoners en medewerkers. Ook biedt het mogelijkheden tot meer efficiency en winst bij de verduurzaming van het vervoer. Tot slot laat het onderzoek zien dat inbesteden en bundeling mogelijk zijn binnen het huidige financiële kader.”

Voorstel voor overdragen vervoer

Kortom: inbesteden en bundelen is wenselijk, haalbaar en betaalbaar. Terwijl opnieuw aanbesteden alleen maar zal leiden tot hogere tarieven voor het vervoer, vrezen de gemeenten. Zij denken ook dat het bundelen van vervoersvormen voor meer chauffeurs en andere medewerkers van vervoerders tot een “volwaardige dienstbetrekking” kan leiden. En door de uitvoering bij een gemeentelijke organisatie te leggen, moet ook een meer directe band tussen vervoerders en gebruikers ontstaan.

Dit en meer is uiteraard niet in een paar weken geregeld. Uiterlijk in december van dit jaar moet het regiobestuur een voorstel klaar hebben voor het overdragen van het wmo-vervoer en het leerlingenvervoer van de gemeenten naar de nieuwe organisatie. Dat moet op respectievelijk 1 januari en 1 augustus 2021 gaan gebeuren. De andere stromen in het doelgroepenvervoer moeten later aan het systeem worden toegevoegd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

23 reacties op “Gooi en Vecht-gemeenten gaan doelgroepenvervoer zelf organiseren”

Pierre van Aert|03.06.19|16:10

Wedden dat het vervoer dan minimaal 2 keer zo duur uitvalt ? Wagens krijgen wel hun normale onderhoud, chauffeurs vallen onder de veel betere ambtenaren CAO. Zaterdag 170 %,Zondag 200 % en onregelmatigheidstoeslag en ga zo maar door.

Rudie Elmio|03.06.19|21:27

“Zij denken ook dat het bundelen van vervoersvormen voor meer chauffeurs en andere medewerkers van vervoerders tot een “volwaardige dienstbetrekking” kan leiden”
Twee uur in de ochtend en twee uur in de middag. en al die taxi chauffeurs de straat op.

Peter Vriens|04.06.19|11:06

Aanbesteden heeft tot gevolg dat lokale ondernemers niet aan al het vervoer in hun regio kunnen deelnemen met vele faillissementen tot gevolg.
Grote vervoerders hebben de oplossing ook niet, waarom anders inbesteden?
Gezond taxibedrijf met goede service kan wel met een lokale vervoerder die aan al het vervoer kan deelnemen waarmee de bezettingsraad weer op peil van voor de aanbestedingsgekte mogelijk is.
Met inbesteden gaat de gemeente op de stoel van de vervoerder zitten, Fout!

Ton Van Dalfsen|04.06.19|11:54

Ik blijf er altijd bij: Geef iedereen een PGBvervoer. met de keuze met welk taxibedrijf je vervoert wil worden. Ook de plaatselijke taxibedrijven kunnen combineren om het zo goedkoop mogelijk voor de klant te maken. De kennis zit namelijk bij de plaatselijke bedrijven

Zorg Vervoer|04.06.19|20:12

Oke, dus wel laten de directeur en onderdirecter

Zorg Vervoer|04.06.19|20:18

Oke, dus wel laten de directeur en onderdirecteur van een failliete taxibedrijf die net een jaar als adviesbudo actief zijn een een onderzoek doen naar de haalbaarheid van een inbesteding.

Die komen na een diepgaand onderzoek zonder fatsoenlijke onderbouwing tot de conclusie dat het echt wel goedkoper kan als G&V het zelf doet. Ze zijn zo stellig dat de wethouder van Hilversum dit stuk kritiekloos en zonder second opinion aanneemt en een miljoenenkostende operatie gaat initiëren.

Zorg Vervoer|04.06.19|20:19

De inrichting van een complete regiecentrale, de aanschaf van een boel busjes en het aannemen van veel personeel. Dan gaan zij wel kunnen wat de markt niet kan? Goedkoop een kwalitatief hoogwaardig vervoer, waarbij ook nog allerlei doelgroepen door elkaar met elkaar gemengd gaan worden, en er een aansluiting is op openbaar vervoer en wie weet het legen van de groenbak?

Zorg Vervoer|04.06.19|20:19

Klinkt als een kans voor de adviseurs van dit rapport om zich voor jaren duur te verhuren en het ‘proces’ te begeleiden. Weer een pak gemeenschapsgeld gestort in een experiment. De regiecentrale promotor uit Rosmalen zal zich wel eens achter de oren krabben, waarom hebben wij dit faalzekere proces niet bedacht, naast of als oplossing voor de ook gefaalde regiecentrale?

Ton Van Dalfsen|05.06.19|10:31

En als klap op de vuurpijl, De directeur van het failliete bedrijf die dit onderzoek heeft gedaan. heeft zelf het vervoer verricht voor die gemeenten waar ze zelf op stuk zijn gegaan. ( heb daar zelf nog gewerkt en kan je alle smeuige details vertellen ) samen met Bestax die ook daarover is gestruikeld.

Ton Van Dalfsen|05.06.19|13:14

@ Zorg vervoer, De directeur van het failliete bedrijf deed zelf het vervoer voor deze gemeentes tot ze failliet gingen. Ze hadden een soort van grootheidswaanzin. Nu gaan ze de gemeentes vertellen hoe het moet terwijl je zelf geen verstand van zaken hebt. anders was je niet failliet gegaan. En als je verteld dat je meer dan 20 ervaring hebt moet hij ouder zijn dan dat hij werkelijk is.

Taxi Volendam|05.06.19|18:05

@ Zorg Vervoer.
Jou mening van 20:19u hierboven aangegeven deel ik en komt overeen met “feestje…” geplaatst door mij op 4-6 13:12u.bij Nationaal Congres Contractvervoer.
Dat je het in je commentaar daarop schreeuwen noemt begrijp ik, maar waarom geef je dan niet het goede voorbeeld door zelf je verhaal van 20:19u te vertellen op het congres ?
Wat is de link Sander-Zorg vervoer?
Tot ziens op het congres van 10 oktober, Laten we er een opbouwende discussie van maken.

Eric van Dulst|06.06.19|17:42

Goed initiatief van de gemeentes lijkt mij. Je moet het eerst proberen, om te weten te komen of het beter is dan nu.Kan duur uitvallen,maar als ik naar veel taxibedrijven kijk,met hun veelal incompetente planners en organisatie,dan valt het misschien mee. Bovendien hebben de ouders graag een goed contact met de vervoerder en een vaste chauffeur waar ze van op aan kunnen.

SpekStikkelorum|06.06.19|19:09

Wat ik met name interessant vind aan een groot aan tal van de bovenstaande reacties is dat er allerlei aannames worden gedaan. Het lijkt mij een stuk zinvoller om vragen te stellen aan de mensen die dit proces begeleiden. We staan open voor opbouwende kritiek. Daarom spreken we ook met belangenpartijen en gaan we discussie niet uit de weg. Indien gewenst ook zeker beschikbaar om tijdens het congres met iedereen van gedachte te wisselen.

Mark Berentssen|07.06.19|09:01

Wat ik met name interessant vindt meneer Speksnikkelorum, bent u niet die inkoper die altijd eerst de prijs bepaald en dan maximale kwaliteit eist en vervolgens geen geldige inschrijvingen ontvangt?

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten heeft in de regio Gooi en Vechtstreek geleid tot het faillisement van 3 vervoerders. Een onderhandse gunning van het contract regiotaxi en een gunning van het leerlingenvervoer aan een niet geldige inschrijver (na een aantal rechtzaken) knap werk!

Harrie Rijsdijk|07.06.19|16:17

Ben zeer verbaasd dat de burgemeester en wethouders van Hilversum juist dit bedrijf van dhr B.Serne in handen heeft genomen ?
Deze Serne heeft door slechte bedrijfsvoering samen met de heer Du prie die zich uitgeeft als bedrijfsadviseur(laat me niet lachen)
Het vroeger zo prachtige bedrijf verhoefservicecompany ten gronde gericht
Firma list en bedrog werden ze niet voor niks genoemd in de wandelgangen! Ik ben het stellig eens met Dhr van Dalfsen.
Was getekend
Een oud werknemer.

Ton Van Dalfsen|07.06.19|17:29

@ Mark, Was toen een aantal jaren geleden planner bij Vervoef. ( 1 van de 3 vervoerders ) Bestax had de regie. rond 11:00 kreeg je de overloop in je wintax scherm. moest je vanuit Uithoorn een busje/taxi bijv naar loosdrecht sturen voor een ritje. Je was de chauffeur een uur kwijt en dat voor een ritje van 3 knaken. Het zelfde in spitsstijd 17:00 een taxi naar schoonhoven sturen voor een rit naar het gooi. je was de chauffeur 2 1/2 uur kwijt. Wat zal dat ritje opgebracht hebben? En dan vonden ze

Ton Van Dalfsen|07.06.19|17:33

ze het gek dat faillissement eraan kwam. Kan je wel nog meer vertellen. Maar weet één ding, Het was allemaal verliesgevend. Gelukkig heb ik het toen al zinkend schip verlaten na een hartinfarct en burn-out rijker te zijn geweest. En leef nu heel gelukkig met mijn klein taxibedrijfje met goed betalende klanten.

COR|08.06.19|15:03

Dit gebeurt uiteraard ook in andere bedrijfstakken…..willen het zelf allemaal gaan doen is goedkoper en kunnen er ook nog extra aan verdienen….(op papier), in de praktijk werkt het uiteraard heel anders…want er is nog altijd het aloude spreekwoord, “SCHOENMAKER HOU JE BIJ JE LEEST”.
Na een jaar met dik verlies en schreeuwende klanten van ellende komen ze er geheid op terug.
en tja dan moeten ze echt de geldkraan open gaan zetten, anders vallen er koppen.

Taxi Volendam|09.06.19|13:36

Na jaren aanbesteden weten we het allemaal wel, de praktijk is weerbarstig en ook inbesteden is geen oplossing.
Er zijn inmiddels veel haalbaarheidsonderzoeken geweest die niet gewerkt hebben.
Ook dit plan zit vol met valkuilen.
Waar we vanaf moeten zijn de mooie rapporten van consultancy die niet werken waar alleen zij maar wijzer van worden.
De Taxi ondernemers mogen het uitproberen, gaan uiteindelijk failliet.
De opdrachtgevers en adviseurs betaald door belastinggeld lopen geen enkel risico.

Ton Van Dalfsen|11.06.19|13:56

Met het in eigen hand nemen van het vervoer zijn ze velen malen duurder uit. De hele organisatie erachter kost al veel geld. Hoeveel mensen moet je al achter de schermen hebben om het vervoer door chauffeurs uit te laten voeren. Blijf van mening dat een ieder die in aanmerking komt voor vervoer een eigen budget krijgt. Je geeft de verantwoordelijkheid aan die mensen om goed met hun budget om te gaan. Ben je in oktober door je budget heen heb je het niet goed gedaan. En maak prijsafspraken

Ton Van Dalfsen|11.06.19|13:59

met alle lokale vervoerders. Tenminste niet de nu gehanteerde tarieven maar, een beetje winstgevende tarieven. Ook de lokale vervoerders kunnen en willen combineren zolang het maar goede tarieven zijn.

Ton Van Dalfsen|13.06.19|13:15

cissonius.nl/blog/voer-individueel-reisbudget-in-bij-regiotaxi/