Rolstoelbussen

Woordenboek moet helpen reizigers beter van dienst te zijn

Bron: TaxiPro (VK)

Het onlangs gelanceerde Woordenboek Reizigerskenmerken wil vervoerders, gemeenten en zorginstellingen helpen om gebruikers van doelgroepenvervoer beter van dienst te zijn. In het document staan codes met bijbehorende beschrijvingen en kenmerken. Daarmee kan worden vastgesteld wat een reiziger nodig heeft om zijn of haar reis prettig en comfortabel te kunnen maken.

Het woordenboek is gepubliceerd door CROW en kwam tot stand in overleg met overheden, vervoerders, gebruikers van het vervoer en organisaties met expertise op dit gebied. Het document dat daaruit is ontstaan, is niet alleen bruikbaar voor doelgroepenvervoer, maar ook voor kleinschalig openbaar vervoer. Iedere organisatie die mensen vervoert of vervoersrechten verleent, zou van het woordenboek gebruik kunnen maken, aldus de samenstellers.

Reisbehoeften

“Overheden, vervoerders en andere dienstverleners kunnen op basis van deze taal beter zien wat de reisbehoeften van de reizigers zijn, processen optimaliseren en ‘hulp op maat’ ontwikkelen”, schrijft CROW. Gebruik van het woordenboek moet reizigers (op termijn) in staat stellen om zelfstandig een (keten)reis door geel Nederland te maken, op een prettige en comfortabele manier.

Aanbestedingen

“Het woordenboek maakt na landelijke uitrol daarnaast benchmarking eenvoudiger door het gebruik van eenduidige kenmerken. Voor inschrijvers op aanbestedingen wordt het bovendien eenvoudiger om aan de hand van de door de aanbestedende dienst verstrekte gegevens een goede offerte te maken”, belooft CROW. Het document is op de site van deze organisatie gratis te downloaden.

Het Nationaal Congres Contractvervoer 2019 draait om actuele onderwerpen in en oplossingen voor het Nederlandse doelgroepenvervoer. Schrijf je in als deelnemer en praat op 10 oktober ook mee met de vervoerders, opdrachtgevers, gebruikers en andere belanghebbenden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Woordenboek moet helpen reizigers beter van dienst te zijn | TaxiPro
Rolstoelbussen

Woordenboek moet helpen reizigers beter van dienst te zijn

Bron: TaxiPro (VK)

Het onlangs gelanceerde Woordenboek Reizigerskenmerken wil vervoerders, gemeenten en zorginstellingen helpen om gebruikers van doelgroepenvervoer beter van dienst te zijn. In het document staan codes met bijbehorende beschrijvingen en kenmerken. Daarmee kan worden vastgesteld wat een reiziger nodig heeft om zijn of haar reis prettig en comfortabel te kunnen maken.

Het woordenboek is gepubliceerd door CROW en kwam tot stand in overleg met overheden, vervoerders, gebruikers van het vervoer en organisaties met expertise op dit gebied. Het document dat daaruit is ontstaan, is niet alleen bruikbaar voor doelgroepenvervoer, maar ook voor kleinschalig openbaar vervoer. Iedere organisatie die mensen vervoert of vervoersrechten verleent, zou van het woordenboek gebruik kunnen maken, aldus de samenstellers.

Reisbehoeften

“Overheden, vervoerders en andere dienstverleners kunnen op basis van deze taal beter zien wat de reisbehoeften van de reizigers zijn, processen optimaliseren en ‘hulp op maat’ ontwikkelen”, schrijft CROW. Gebruik van het woordenboek moet reizigers (op termijn) in staat stellen om zelfstandig een (keten)reis door geel Nederland te maken, op een prettige en comfortabele manier.

Aanbestedingen

“Het woordenboek maakt na landelijke uitrol daarnaast benchmarking eenvoudiger door het gebruik van eenduidige kenmerken. Voor inschrijvers op aanbestedingen wordt het bovendien eenvoudiger om aan de hand van de door de aanbestedende dienst verstrekte gegevens een goede offerte te maken”, belooft CROW. Het document is op de site van deze organisatie gratis te downloaden.

Het Nationaal Congres Contractvervoer 2019 draait om actuele onderwerpen in en oplossingen voor het Nederlandse doelgroepenvervoer. Schrijf je in als deelnemer en praat op 10 oktober ook mee met de vervoerders, opdrachtgevers, gebruikers en andere belanghebbenden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.