Rolstoelbus. Foto: iStock / Jan Schneckenhaus

Protocol leerlingenvervoer: geen onderlinge afstand of mondkapjes nodig

Rolstoelbus. Foto: iStock / Jan Schneckenhaus (onbeperkt gebruik)

Volgens een nieuw protocol van KNV en vakbonden FNV en CNV kan het leerlingenvervoer in het speciaal basisonderwijs vanaf 11 mei plaatsvinden zoals dat vóór de coronacrisis ook gebeurde. De kinderen hoeven onderling geen afstand te houden. Het is ook niet nodig om te werken met afscheidingsschermen of persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals mondkapjes. Ouders moeten wel op afstand blijven en betrokken partijen krijgen het advies om te komen tot een werkwijze waar iedereen zich prettig bij voelt.

Het protocol sluit aan op de algemene coronamaatregelen van het RIVM en het protocol voor en de werkwijze in het speciaal basisonderwijs. Deze aspecten zijn vertaald naar maatregelen die duidelijkheid bieden voor vervoerders en chauffeurs in het leerlingenvervoer en kinderopvangvervoer. Zij kunnen zich volgens KNV, FNV en CNV nu voor gaan bereiden op de heropening van de basisscholen op 11 mei. Reguliere basisscholen gaan dan met halve groepen leerlingen werken. Scholen in het speciaal onderwijs, waar een groot deel van het leerlingenvervoer op gericht is, gaan zelfs weer volledig open.

Sinds dat bekend werd, was er veel onduidelijkheid over de vorm waarin het leerlingenvervoer kon plaatsvinden. FNV, CNV en KNV “zijn blij dat het protocol er ligt en dat er nu duidelijke richtlijnen zijn, zodat vervoerders en chauffeurs zich rustig kunnen voorbereiden op de heropening van de scholen.” De kinderen hoeven onderling geen afstand te houden volgens het RIVM. “Ook hoeven er geen extra maatregelen genomen te worden om het contact tussen de chauffeur en de leerlingen te voorkomen. Persoonlijke beschermingsmiddelen of het plaatsen van een fysieke afscheiding zijn dus niet nodig”, schrijven brancheorganisatie en vakbonden in een gezamenlijke toelichting.

Ouders zorgen dat kinderen klaar staan

Dit wil niet zeggen dat er helemaal geen beperkingen zijn. “We vinden het van belang dat er bepaalde uitgangspunten in acht worden genomen, zodat het vervoer veilig en verantwoord kan worden gedaan. Dat betekent dat ouders er zoveel mogelijk voor zorgen dat kinderen klaar staan. Ook blijven ouders op anderhalve meter afstand van het voertuig. De chauffeur zorgt voor veilig gordelgebruik en zorgt dat een rolstoel vastgezet wordt.” De drie partijen hebben er bij het RIVM ook op aangedrongen dat chauffeurs in het zorgvervoer een plek krijgen in het corona-testbeleid, omdat daar bij vervoerders en chauffeurs nog veel vragen over leven.

KNV-voorzitter Bertho Eckhardt is blij met het protocol: “Voor de ondernemers is het van belang dat er lokaal en regionaal goed overleg plaatsvindt tussen scholen, kinderopvangorganisaties, vervoerders en gemeenten. Het protocol bevat richtlijnen die door de betrokkenen kunnen worden gebruikt bij hun onderlinge afstemming. Benut daarom de tijd tussen nu en 11 mei om te overleggen. Kijk daarbij ook naar wat het betekent voor de kosten van het vervoer wanneer starten nog niet kan.”

Mensen uit risicogroepen

FNV-bestuurder Minke Jansma vult aan: “Het is belangrijk dat we als werknemers en werkgevers samen optrekken. Chauffeurs zijn blij dat ze weer aan het werk kunnen, maar uiteraard leven er ook zorgen over heropstarten van het vervoer, zeker bij chauffeurs die tot de risicogroepen behoren. Zij hebben vragen als: kan ik wel aan het werk? Loop ik geen onnodig risico? Mijn advies is dus om hierover te overleggen met het personeel. We willen allemaal graag weer aan het werk, maar mensen uit risicogroepen hoeven in dit vervoer niet aan het werk.”

Namens CNV Vakmensen benadrukt bestuurder Agostino di Giacomo Russo dat het protocol niet in steen gebeiteld is. “We realiseren ons ook dat er nog veel vragen zullen komen. Mogelijk komen er voor 11 mei nog nieuwe inzichten. Daar zullen we zo goed mogelijk op inspelen. Het protocol is een levend document dat voortdurend geüpdate kan worden. Ook zal het protocol nog worden voorgelegd voor goedkeuring aan de Arbeidsinspectie.”

Lees ook:  Leerlingenvervoer kan weer op gang komen

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

29 reacties op “Protocol leerlingenvervoer: geen onderlinge afstand of mondkapjes nodig”

Jan Buitenhuis|25.04.20|11:05

Perfect, ik ben blij dat ik weer aan het werk kan met dezelfde kids, en dezelfde route, je hebt toch een band opgebouwd 👍

Joost W. L.L.|25.04.20|11:32

Wel een beetje raar dat onderwijzers 1,5 meter afstand moeten houden tot hun leerlingen en chauffeurs in een kleine afgesloten ruimte zitten met dezelfde kinderen zonder beschermende maatregelen.

Paul Baas|25.04.20|11:49

Vreemd dat er geen enkele restrictie is zoals in winkels e. d. Zo worden de chauffeurs proefkonijnen en zullen er zeker (onnodige) besmettingen komen.

Henry van der Aa|25.04.20|12:27

100% garantie krijg je nooit net als voorheen …..
Heeft niets met je doet het wel of niet te maken maar gewoon met we gaan zien hoe het afloopt
Desalniettemin zal er wel een herstart aanwezig moeten zijn
Oud spreekwoord luidt : de eersten zullen de laatsten zijn
Veel succes met het werk toegewenst

Hans Janssen|25.04.20|13:26

De reactie van “proefkonijn” is helemaal juist ! Kinderen zijn verantwoordelijk voor ca. 0.7 – 1.5 % van de besmettingen. Tel hetzelf maar uit. Jij zult als chauffeur maar degene zijn die besmet wordt ? En wat dacht je van de airco in de bus of de luchtcirculatie ? 9 personen in de bus ! Ik vind het een gevaarlijke situatie ! Onverantwoord ? Economie boven gezondheid ? Zelfs geen beschermingsmiddelen nodig. Raar ! Zeer raar ! Ik wens U allen een goede gezondheid toe. Nu en straks !

David Slegtenhorst|25.04.20|14:14

kleinkinderen (leeftijd van 0 tot ??? ) mogen niet even bij opa en oma op bezoek in grote ruimte maar kleine kinderen naar en van school brengen in een kleine ruimte wel ???? hoezo risico

Petra van Dam|25.04.20|14:22

Ik snap het voor de lln in de basisschool leeftijd, daar is van gezegd dat zij geen risico zijn, maar hoe zit het met de oudere leerlingen vanuit het vso?
Leerlingen boven de 18 jaar vallen wel in de risicogroep.
Nu nog niet relevant, dat weet ik, maar 1 juni nadert snel.

Werner van Lingen|25.04.20|15:37

Is allemaal leuk en aardig voor de kinderen. Maar hoe zit het met de 1,5 meter afstand voor de chauffeur?

Piet Engelen|25.04.20|16:17

werd tijd dat we weer kunnen mijn kinderen appen mij iedere dag wanneer.

Karin Roest|25.04.20|17:30

Werner van Lingen Lees protocol school waarin in staat dat er tussen de kinderen en de leraren een afstand gehouden moet worden van 1.50.

In het protocol van de taxi hoef dat niet snapt u? Nee ? Dan kunnen we mekaar de hand schudden want ook ik snapt dat niet.

Wat zeg ik nou de hand schudden? oeps mag ook niet.

Regina Smit|26.04.20|01:04

Mensen in de risicogroep hoeven in dit vervoer niet aan het werk. Leuk en aardig, maar wat je als je partner wel in de risicogroep zit?

PHACRANEN|26.04.20|07:22

Is de coronainstructie instructie van TX keur nu niet meer van toepassing?

Laten we het zekere voor het onzekere nemen. FOLIE afscheiding, Mondkapje, handschoenen.

Speel niet met levens.. Rijden de protocol makers en beslissers zelf ook schoolvervoer?. Be my guest..

Veel Grootouders rijden dit vervoer. Ze mogen hun kleinkinderen niet zien. Maar wel met 8 kindertjes ONBESCHERMD in een kleine ruimte.. Airco.. ????

Eric van Dulst|26.04.20|09:06

Don’t Worry, kinderen besmetten de chauffeur niet. Ik heb nog nooit zo’n onzin gehoord.De leeftijdsgroep tussen plus minus 18 en 50 is wel gevaarlijk voor de chauffeurs op leeftijd. Maar dat is altijd al zo geweest.

Karin Roest|26.04.20|09:39

Kijk nieuwsuur het is echt interessant en het gaat veel over de kinderen.Zoals het sluiten en het openen van de scholen. De president van Frankrijk zegt in deze uitzending dat kinderen wel het virus kunnen verspreiden..Het RIVM blijkt heel veel macht te hebben waar niemand tegen in kan gaan . https://nos.nl/uitzending/49482-nieuwsuur.html

PHACRANEN|26.04.20|10:52

De chauffeur kan de kinderen niet besmetten??. Het is niet uitgesloten dat je zonder symptomen kunt besmetten.

patricia rijsdijk|27.04.20|01:00

Ik vindt het belagelijk om mijn kinder bij chauffeurs in de auto de doen hoe weet ik zeker dat de chauffeur het niet over brengt aan mijn kinderen die ook tot de risico factot behoren en thuis komen die mama een knuffel geven na het handen wassen want er zijn ouders zoals ik die al met een erge longaandoening leven mijn kids gaan echt niet naar school vindt het schandalig dat er met de ouders die tot de risco factor behoren geen rekening wordt gehouden!!!!!!

Clash Royale|27.04.20|02:37

Wat een zeurende bende hier!
Voor werknemers:
Bel je baas op zeg gewoon ik doe het niet.
Voor ouders:
Bel de school op mijn kinderen komen niet.
Geef dat ook door aan het taxibedrijf.
En daarbij is de kans minder dan 1% dat het word over gedragen.
Als we überhaupt al niet voor de gek worden gehouden met alle misleidende cijfers.
Daarbij zijn er nog steeds te veel mensen op straat dus als het zo besmettelijk ik komt ronde 2 binnen nu en 3 weken.
Succes iedereen en veel sterkte.

عبد الرحيم العمراوي|27.04.20|11:09

Clash royale …en nu in het nederlands

Karin Roest|27.04.20|12:18

Clash Royale

Wat een zeurende bende hier?

Hebben ze dat zelf niet veroorzaakt ? Er is totaal geen touw meer aan vast te knopen voor de taxi chauffeurs

Leraren moeten afstand houden van de leerlingen.

Sommige leerlingen krijgen zelfs les achter plexiglas zie RTLnieuws van zondag om half 8 en chauffeurs hoeven geen afstand te houden?

Leg jij mij dit is haarfijn uit

Clash Royale|27.04.20|13:57

Het lijkt me toch heel simpel.
Als je niet wilt dan doe je het niet.
Alleen kennen ze hier Nederland het woord NEE niet.
Altijd maar in de houding springen en volgen als makke lammetjes.

Diana Celie|27.04.20|19:08

IK heb het al paar keer aangegeven op de zaak , helaas wordt gewoon niks mee gedaan .
IK heb risico in mijn huis , krijg ik een hotel aangeboden op hun kosten , net als de verzorging .
Ik span zelf wel een plastic zeil tussen mij en de kids . sorry maar mijn gezondheid en die van mijn familie is mij zeer kostbaar .

Nicolle|28.04.20|00:40

Ik vind het een schandalig protocol. En tegelijk ben ik het eens met Clash Royale dat we ons wel gewoon als makke lammetjes naar de slachtbank laten leiden. We zouden inderdaad met zijn allen NEE moeten zeggen. Maar ik ben bang dat veel chauffeurs nog liever de risico’s voor lief nemen omdat ze zo graag weer aan het werk willen. Wat doe je er aan?

Jan Smits|29.04.20|13:26

Ik snap dat dit moeilijke materie is. Maar het ziet er wel naar uit dat de beleidsmakers in dezen vooral vanuit de vergadertafel redeneren en geen volledig praktisch inzicht hebben. Er zitten ZEER tegenstrijdige zaken in het beleid. Als je een oudere chauffeur bent heb je al wekenlang geen contact met je kleinkinderen. En nu zou je WEL met 8 kids – veelal uit 8 verschillende gezinnen – met elkaar in een voertuig gepropt zitten ? Er MOET gestart worden, maar dan goede inzet PBM’s, en bijv max 6 k

Pierre van Aert|29.04.20|15:45

Het komt de taxibedrijven natuurlijk wel heel goed uit dat er geen beperkingen voor het leerlingvervoer tot 12 jaar meer zijn, dat kan geen toeval zijn. De 1½ meter regel kan natuurlijk helemaal niet, dan zou het vervoer onbetaalbaar worden, bovendien krijg je dan alle leerlingen nooit op tijd op school. Het zou wel logisch dat de werkgevers onbeperkt mondkapjes, handschoenen en zeep ter beschikking stellen, oh nee wacht dat kost geld.

Jorg|29.04.20|22:19

@ Pierre “dat kan geen toeval zijn” leg is uit ?

Es van Deursen|01.05.20|13:30

Ik begrijp gewoon niet dat er voor ons totaal geen bescherming nodig is… Wie betaalt de bekeuring? Meer dan 3 (niet fam) personen in de auto??
Hebben wij daar ontheffing voor? Hoezo keurt RDW schermen niet goed?

Wil dolgraag weer aan het werk, maar niet te kosten van mijn eigen(gezin) gezondheid

Inge Gerritsen|03.05.20|11:45

Ik heb afgelopen week het RIVM gebeld.
De dame aan de telefoon zei: 1,5mtr afstand telt voor de leerkracht, maar ook voor de chauffeur!!!
Maar wij mogen onszelf idd opstellen als “proefkonijn” zonder zelfs beschermingsmiddelen.
Het zal wel om de portemonnee draaien, dan is gezondheid van chauffeur en kinderen niet meer belangrijk.

Rafael van der Heijden|07.05.20|10:51

Ik Denk moeten de kinderen in de Leerlingenvervoer verplicht een mondkapje dragen

Marcel Gerritse|10.05.20|13:22

Ben grootouder en mij wordt aangeraden om kleinkinderen niet te bezoeken. Tevens leven we in een anderhalve meter maatschappij, zo wordt ons voorgehouden. Leerkrachten houden anderhalve meter afstand. Maar……ik mag wel met 8 kinderen rondrijden, waarvan er 5 binnen anderhalve meter van mij zitten. Is dit nu wat bedoeld wordt met Meten met 2 Maten?

Protocol leerlingenvervoer: geen onderlinge afstand of mondkapjes nodig | TaxiPro
Rolstoelbus. Foto: iStock / Jan Schneckenhaus

Protocol leerlingenvervoer: geen onderlinge afstand of mondkapjes nodig

Rolstoelbus. Foto: iStock / Jan Schneckenhaus (onbeperkt gebruik)

Volgens een nieuw protocol van KNV en vakbonden FNV en CNV kan het leerlingenvervoer in het speciaal basisonderwijs vanaf 11 mei plaatsvinden zoals dat vóór de coronacrisis ook gebeurde. De kinderen hoeven onderling geen afstand te houden. Het is ook niet nodig om te werken met afscheidingsschermen of persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals mondkapjes. Ouders moeten wel op afstand blijven en betrokken partijen krijgen het advies om te komen tot een werkwijze waar iedereen zich prettig bij voelt.

Het protocol sluit aan op de algemene coronamaatregelen van het RIVM en het protocol voor en de werkwijze in het speciaal basisonderwijs. Deze aspecten zijn vertaald naar maatregelen die duidelijkheid bieden voor vervoerders en chauffeurs in het leerlingenvervoer en kinderopvangvervoer. Zij kunnen zich volgens KNV, FNV en CNV nu voor gaan bereiden op de heropening van de basisscholen op 11 mei. Reguliere basisscholen gaan dan met halve groepen leerlingen werken. Scholen in het speciaal onderwijs, waar een groot deel van het leerlingenvervoer op gericht is, gaan zelfs weer volledig open.

Sinds dat bekend werd, was er veel onduidelijkheid over de vorm waarin het leerlingenvervoer kon plaatsvinden. FNV, CNV en KNV “zijn blij dat het protocol er ligt en dat er nu duidelijke richtlijnen zijn, zodat vervoerders en chauffeurs zich rustig kunnen voorbereiden op de heropening van de scholen.” De kinderen hoeven onderling geen afstand te houden volgens het RIVM. “Ook hoeven er geen extra maatregelen genomen te worden om het contact tussen de chauffeur en de leerlingen te voorkomen. Persoonlijke beschermingsmiddelen of het plaatsen van een fysieke afscheiding zijn dus niet nodig”, schrijven brancheorganisatie en vakbonden in een gezamenlijke toelichting.

Ouders zorgen dat kinderen klaar staan

Dit wil niet zeggen dat er helemaal geen beperkingen zijn. “We vinden het van belang dat er bepaalde uitgangspunten in acht worden genomen, zodat het vervoer veilig en verantwoord kan worden gedaan. Dat betekent dat ouders er zoveel mogelijk voor zorgen dat kinderen klaar staan. Ook blijven ouders op anderhalve meter afstand van het voertuig. De chauffeur zorgt voor veilig gordelgebruik en zorgt dat een rolstoel vastgezet wordt.” De drie partijen hebben er bij het RIVM ook op aangedrongen dat chauffeurs in het zorgvervoer een plek krijgen in het corona-testbeleid, omdat daar bij vervoerders en chauffeurs nog veel vragen over leven.

KNV-voorzitter Bertho Eckhardt is blij met het protocol: “Voor de ondernemers is het van belang dat er lokaal en regionaal goed overleg plaatsvindt tussen scholen, kinderopvangorganisaties, vervoerders en gemeenten. Het protocol bevat richtlijnen die door de betrokkenen kunnen worden gebruikt bij hun onderlinge afstemming. Benut daarom de tijd tussen nu en 11 mei om te overleggen. Kijk daarbij ook naar wat het betekent voor de kosten van het vervoer wanneer starten nog niet kan.”

Mensen uit risicogroepen

FNV-bestuurder Minke Jansma vult aan: “Het is belangrijk dat we als werknemers en werkgevers samen optrekken. Chauffeurs zijn blij dat ze weer aan het werk kunnen, maar uiteraard leven er ook zorgen over heropstarten van het vervoer, zeker bij chauffeurs die tot de risicogroepen behoren. Zij hebben vragen als: kan ik wel aan het werk? Loop ik geen onnodig risico? Mijn advies is dus om hierover te overleggen met het personeel. We willen allemaal graag weer aan het werk, maar mensen uit risicogroepen hoeven in dit vervoer niet aan het werk.”

Namens CNV Vakmensen benadrukt bestuurder Agostino di Giacomo Russo dat het protocol niet in steen gebeiteld is. “We realiseren ons ook dat er nog veel vragen zullen komen. Mogelijk komen er voor 11 mei nog nieuwe inzichten. Daar zullen we zo goed mogelijk op inspelen. Het protocol is een levend document dat voortdurend geüpdate kan worden. Ook zal het protocol nog worden voorgelegd voor goedkeuring aan de Arbeidsinspectie.”

Lees ook:  Leerlingenvervoer kan weer op gang komen

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

29 reacties op “Protocol leerlingenvervoer: geen onderlinge afstand of mondkapjes nodig”

Jan Buitenhuis|25.04.20|11:05

Perfect, ik ben blij dat ik weer aan het werk kan met dezelfde kids, en dezelfde route, je hebt toch een band opgebouwd 👍

Joost W. L.L.|25.04.20|11:32

Wel een beetje raar dat onderwijzers 1,5 meter afstand moeten houden tot hun leerlingen en chauffeurs in een kleine afgesloten ruimte zitten met dezelfde kinderen zonder beschermende maatregelen.

Paul Baas|25.04.20|11:49

Vreemd dat er geen enkele restrictie is zoals in winkels e. d. Zo worden de chauffeurs proefkonijnen en zullen er zeker (onnodige) besmettingen komen.

Henry van der Aa|25.04.20|12:27

100% garantie krijg je nooit net als voorheen …..
Heeft niets met je doet het wel of niet te maken maar gewoon met we gaan zien hoe het afloopt
Desalniettemin zal er wel een herstart aanwezig moeten zijn
Oud spreekwoord luidt : de eersten zullen de laatsten zijn
Veel succes met het werk toegewenst

Hans Janssen|25.04.20|13:26

De reactie van “proefkonijn” is helemaal juist ! Kinderen zijn verantwoordelijk voor ca. 0.7 – 1.5 % van de besmettingen. Tel hetzelf maar uit. Jij zult als chauffeur maar degene zijn die besmet wordt ? En wat dacht je van de airco in de bus of de luchtcirculatie ? 9 personen in de bus ! Ik vind het een gevaarlijke situatie ! Onverantwoord ? Economie boven gezondheid ? Zelfs geen beschermingsmiddelen nodig. Raar ! Zeer raar ! Ik wens U allen een goede gezondheid toe. Nu en straks !

David Slegtenhorst|25.04.20|14:14

kleinkinderen (leeftijd van 0 tot ??? ) mogen niet even bij opa en oma op bezoek in grote ruimte maar kleine kinderen naar en van school brengen in een kleine ruimte wel ???? hoezo risico

Petra van Dam|25.04.20|14:22

Ik snap het voor de lln in de basisschool leeftijd, daar is van gezegd dat zij geen risico zijn, maar hoe zit het met de oudere leerlingen vanuit het vso?
Leerlingen boven de 18 jaar vallen wel in de risicogroep.
Nu nog niet relevant, dat weet ik, maar 1 juni nadert snel.

Werner van Lingen|25.04.20|15:37

Is allemaal leuk en aardig voor de kinderen. Maar hoe zit het met de 1,5 meter afstand voor de chauffeur?

Piet Engelen|25.04.20|16:17

werd tijd dat we weer kunnen mijn kinderen appen mij iedere dag wanneer.

Karin Roest|25.04.20|17:30

Werner van Lingen Lees protocol school waarin in staat dat er tussen de kinderen en de leraren een afstand gehouden moet worden van 1.50.

In het protocol van de taxi hoef dat niet snapt u? Nee ? Dan kunnen we mekaar de hand schudden want ook ik snapt dat niet.

Wat zeg ik nou de hand schudden? oeps mag ook niet.

Regina Smit|26.04.20|01:04

Mensen in de risicogroep hoeven in dit vervoer niet aan het werk. Leuk en aardig, maar wat je als je partner wel in de risicogroep zit?

PHACRANEN|26.04.20|07:22

Is de coronainstructie instructie van TX keur nu niet meer van toepassing?

Laten we het zekere voor het onzekere nemen. FOLIE afscheiding, Mondkapje, handschoenen.

Speel niet met levens.. Rijden de protocol makers en beslissers zelf ook schoolvervoer?. Be my guest..

Veel Grootouders rijden dit vervoer. Ze mogen hun kleinkinderen niet zien. Maar wel met 8 kindertjes ONBESCHERMD in een kleine ruimte.. Airco.. ????

Eric van Dulst|26.04.20|09:06

Don’t Worry, kinderen besmetten de chauffeur niet. Ik heb nog nooit zo’n onzin gehoord.De leeftijdsgroep tussen plus minus 18 en 50 is wel gevaarlijk voor de chauffeurs op leeftijd. Maar dat is altijd al zo geweest.

Karin Roest|26.04.20|09:39

Kijk nieuwsuur het is echt interessant en het gaat veel over de kinderen.Zoals het sluiten en het openen van de scholen. De president van Frankrijk zegt in deze uitzending dat kinderen wel het virus kunnen verspreiden..Het RIVM blijkt heel veel macht te hebben waar niemand tegen in kan gaan . https://nos.nl/uitzending/49482-nieuwsuur.html

PHACRANEN|26.04.20|10:52

De chauffeur kan de kinderen niet besmetten??. Het is niet uitgesloten dat je zonder symptomen kunt besmetten.

patricia rijsdijk|27.04.20|01:00

Ik vindt het belagelijk om mijn kinder bij chauffeurs in de auto de doen hoe weet ik zeker dat de chauffeur het niet over brengt aan mijn kinderen die ook tot de risico factot behoren en thuis komen die mama een knuffel geven na het handen wassen want er zijn ouders zoals ik die al met een erge longaandoening leven mijn kids gaan echt niet naar school vindt het schandalig dat er met de ouders die tot de risco factor behoren geen rekening wordt gehouden!!!!!!

Clash Royale|27.04.20|02:37

Wat een zeurende bende hier!
Voor werknemers:
Bel je baas op zeg gewoon ik doe het niet.
Voor ouders:
Bel de school op mijn kinderen komen niet.
Geef dat ook door aan het taxibedrijf.
En daarbij is de kans minder dan 1% dat het word over gedragen.
Als we überhaupt al niet voor de gek worden gehouden met alle misleidende cijfers.
Daarbij zijn er nog steeds te veel mensen op straat dus als het zo besmettelijk ik komt ronde 2 binnen nu en 3 weken.
Succes iedereen en veel sterkte.

عبد الرحيم العمراوي|27.04.20|11:09

Clash royale …en nu in het nederlands

Karin Roest|27.04.20|12:18

Clash Royale

Wat een zeurende bende hier?

Hebben ze dat zelf niet veroorzaakt ? Er is totaal geen touw meer aan vast te knopen voor de taxi chauffeurs

Leraren moeten afstand houden van de leerlingen.

Sommige leerlingen krijgen zelfs les achter plexiglas zie RTLnieuws van zondag om half 8 en chauffeurs hoeven geen afstand te houden?

Leg jij mij dit is haarfijn uit

Clash Royale|27.04.20|13:57

Het lijkt me toch heel simpel.
Als je niet wilt dan doe je het niet.
Alleen kennen ze hier Nederland het woord NEE niet.
Altijd maar in de houding springen en volgen als makke lammetjes.

Diana Celie|27.04.20|19:08

IK heb het al paar keer aangegeven op de zaak , helaas wordt gewoon niks mee gedaan .
IK heb risico in mijn huis , krijg ik een hotel aangeboden op hun kosten , net als de verzorging .
Ik span zelf wel een plastic zeil tussen mij en de kids . sorry maar mijn gezondheid en die van mijn familie is mij zeer kostbaar .

Nicolle|28.04.20|00:40

Ik vind het een schandalig protocol. En tegelijk ben ik het eens met Clash Royale dat we ons wel gewoon als makke lammetjes naar de slachtbank laten leiden. We zouden inderdaad met zijn allen NEE moeten zeggen. Maar ik ben bang dat veel chauffeurs nog liever de risico’s voor lief nemen omdat ze zo graag weer aan het werk willen. Wat doe je er aan?

Jan Smits|29.04.20|13:26

Ik snap dat dit moeilijke materie is. Maar het ziet er wel naar uit dat de beleidsmakers in dezen vooral vanuit de vergadertafel redeneren en geen volledig praktisch inzicht hebben. Er zitten ZEER tegenstrijdige zaken in het beleid. Als je een oudere chauffeur bent heb je al wekenlang geen contact met je kleinkinderen. En nu zou je WEL met 8 kids – veelal uit 8 verschillende gezinnen – met elkaar in een voertuig gepropt zitten ? Er MOET gestart worden, maar dan goede inzet PBM’s, en bijv max 6 k

Pierre van Aert|29.04.20|15:45

Het komt de taxibedrijven natuurlijk wel heel goed uit dat er geen beperkingen voor het leerlingvervoer tot 12 jaar meer zijn, dat kan geen toeval zijn. De 1½ meter regel kan natuurlijk helemaal niet, dan zou het vervoer onbetaalbaar worden, bovendien krijg je dan alle leerlingen nooit op tijd op school. Het zou wel logisch dat de werkgevers onbeperkt mondkapjes, handschoenen en zeep ter beschikking stellen, oh nee wacht dat kost geld.

Jorg|29.04.20|22:19

@ Pierre “dat kan geen toeval zijn” leg is uit ?

Es van Deursen|01.05.20|13:30

Ik begrijp gewoon niet dat er voor ons totaal geen bescherming nodig is… Wie betaalt de bekeuring? Meer dan 3 (niet fam) personen in de auto??
Hebben wij daar ontheffing voor? Hoezo keurt RDW schermen niet goed?

Wil dolgraag weer aan het werk, maar niet te kosten van mijn eigen(gezin) gezondheid

Inge Gerritsen|03.05.20|11:45

Ik heb afgelopen week het RIVM gebeld.
De dame aan de telefoon zei: 1,5mtr afstand telt voor de leerkracht, maar ook voor de chauffeur!!!
Maar wij mogen onszelf idd opstellen als “proefkonijn” zonder zelfs beschermingsmiddelen.
Het zal wel om de portemonnee draaien, dan is gezondheid van chauffeur en kinderen niet meer belangrijk.

Rafael van der Heijden|07.05.20|10:51

Ik Denk moeten de kinderen in de Leerlingenvervoer verplicht een mondkapje dragen

Marcel Gerritse|10.05.20|13:22

Ben grootouder en mij wordt aangeraden om kleinkinderen niet te bezoeken. Tevens leven we in een anderhalve meter maatschappij, zo wordt ons voorgehouden. Leerkrachten houden anderhalve meter afstand. Maar……ik mag wel met 8 kinderen rondrijden, waarvan er 5 binnen anderhalve meter van mij zitten. Is dit nu wat bedoeld wordt met Meten met 2 Maten?