Taxi Electric introduceert zonetarieven in Amsterdam

Met hun elektrische Nissan Leafs waren ze al anders dan doorgaans dieselende taxi’s maar nu voert Taxi Electric uit Amsterdam ook nog een nieuw prijssysteem in. Binnen de ringweg A10 heeft het de hoofdstad opgedeeld in vijf zones; Centrum, West, Oost, Zuid en Noord. Per zone bedraagt het tarief zeven euro.  

“Inmiddels kiest iets meer dan de helft van de passagiers voor het zonetarief,” meldt oprichter Ruud Zandvliet van Taxi Electric. “Het zonetarief is een maximumtarief. Als je van het Leidseplein naar het Van Gogh wil, zou je anders 14 euro moeten afrekenen. Je doorkruist dan net een zonegrens, terwijl het een ritje van vier euro is. Dan betaalt een klant natuurlijk niet meer dan dat. Intern spreken we graag van flat rates. Die hanteren wij ook voor Schiphol. Vanuit het centrum is dat 40 euro.”

Taxi Electric

Of de zonetarieven ook door andere taxibedrijven zullen worden overgenomen is afwachten. Telefonisch reserveren kost bij Taxi Electric ook 7 euro, een bedrag dat in de portemonnee van de klant kan blijven wanneer hij een wit-groene Nissan Leaf langs de weg aanhoudt.

De concurrentie rijdt in ieder geval ook vaak ’s nachts. Behalve op vrijdag en zaterdag tot 2 uur ’s nachts, rijdt Taxi Electric enkel van 4 uur ’s ochtends tot negen uur ’s avonds. Er is tenslotte een moment dat de Nissans aan de laadpaal moeten.

Zone Taxi

Taxi Electric was voor de Zone Taxi zaterdag 1 juni op de standplaats van Amsterdam CS met een flinke ploeg promotiemeisjes aanwezig toen Burgemeester Van der Laan een feestje gaf voor de Toegelaten Taxi Organisaties, waartoe het met Sustainable Taxi Services B.V. nu ook behoort. Ruud Zandvliet: “Wij zullen vaker vanaf Centraal vertrekken.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Steven Don

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Taxi Electric introduceert zonetarieven in Amsterdam | TaxiPro

Taxi Electric introduceert zonetarieven in Amsterdam

Met hun elektrische Nissan Leafs waren ze al anders dan doorgaans dieselende taxi’s maar nu voert Taxi Electric uit Amsterdam ook nog een nieuw prijssysteem in. Binnen de ringweg A10 heeft het de hoofdstad opgedeeld in vijf zones; Centrum, West, Oost, Zuid en Noord. Per zone bedraagt het tarief zeven euro.  

“Inmiddels kiest iets meer dan de helft van de passagiers voor het zonetarief,” meldt oprichter Ruud Zandvliet van Taxi Electric. “Het zonetarief is een maximumtarief. Als je van het Leidseplein naar het Van Gogh wil, zou je anders 14 euro moeten afrekenen. Je doorkruist dan net een zonegrens, terwijl het een ritje van vier euro is. Dan betaalt een klant natuurlijk niet meer dan dat. Intern spreken we graag van flat rates. Die hanteren wij ook voor Schiphol. Vanuit het centrum is dat 40 euro.”

Taxi Electric

Of de zonetarieven ook door andere taxibedrijven zullen worden overgenomen is afwachten. Telefonisch reserveren kost bij Taxi Electric ook 7 euro, een bedrag dat in de portemonnee van de klant kan blijven wanneer hij een wit-groene Nissan Leaf langs de weg aanhoudt.

De concurrentie rijdt in ieder geval ook vaak ’s nachts. Behalve op vrijdag en zaterdag tot 2 uur ’s nachts, rijdt Taxi Electric enkel van 4 uur ’s ochtends tot negen uur ’s avonds. Er is tenslotte een moment dat de Nissans aan de laadpaal moeten.

Zone Taxi

Taxi Electric was voor de Zone Taxi zaterdag 1 juni op de standplaats van Amsterdam CS met een flinke ploeg promotiemeisjes aanwezig toen Burgemeester Van der Laan een feestje gaf voor de Toegelaten Taxi Organisaties, waartoe het met Sustainable Taxi Services B.V. nu ook behoort. Ruud Zandvliet: “Wij zullen vaker vanaf Centraal vertrekken.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Steven Don

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.