inspectie, ILT, auto

Inspectie belooft illegaal UberPop hard aan te pakken

Bron: ILT

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) belooft particuliere chauffeurs die vervoer tegen betaling aanbieden via UberPop hard aan te pakken. Chauffeurs die niet over een taxivergunning beschikken, kunnen een flinke boete verwachten. Die loopt op tot 4200 euro. Bij herhaling wordt hun auto in beslag genomen. ILT ziet geen verschil tussen reguliere snorders of illegaal taxivervoer via UberPop.

“Het gaat hier bij uberPop om personenvervoer tegen betaling”, meldt ILT-woordvoerster Elif Bagci. “Chauffeurs moeten zich daarom houden aan dezelfde regels als reguliere straattaxi’s zoals bepaald in WP 2000.”

Illegaal taxivervoer

ILT ziet dat gebruik van Uberpop kan leiden tot illegaal taxivervoer. Zeker als het wordt uitgevoerd door chauffeurs zonder taxivergunning of in een voertuig met gele kentekenplaten. “Dat is in strijd met WP2000. Chauffeurs die zich aanbieden via deze dienst zijn snorders”, bevestigt Bagci.

De inspectie gaat bij de UberPop-chauffeurs streng handhaven, belooft ze. “Net zoals we dat nu met snorders ook doen. Snorders die bij de ILT tegen de lamp lopen kunnen een Last onder dwangsom en/of een proces verbaal verwachten. Op het moment dat Uber UberPop gebruikt of laat gebruiken overtreden zij de wet en maken wij een proces verbaal tegen hen op.”

Taxiwet

Uber beroept zich op de aanstaande evaluatie van de Taxiwet. Maar het is maar de vraag of een dergelijke snorderdienst straks wordt toegestaan. Maar tot die tijd moet ook Uber zich aan de wet houden, bevestigt ILT.

“Innovatieve ontwikkelingen, zoals de taxidiensten van Uber, worden meegenomen in de evaluatie van de Taxiwet. Die evaluatie vindt dit vanaf dit najaar plaats. Of die leidt tot veranderingen in de wet- en regelgeving moet blijken uit de evaluatie zelf”, aldus Bagci.

Snorders

Door waarnemingen, meldingen, klachten, deskresearch, internetmonitoring en andere opsporingsmethodieken worden de activiteiten van snorders in kaart gebracht. Dit kan leiden tot waarschuwingen, fysieke controles met als gevolg aanhoudingen en opleggen van hoge boetes.

Bagci: “De ILT maakt tegen de snorder een proces verbaal op (maximale boete €4200, red.) en in alle gevallen een Last onder Dwangsom. Dat betekent dat bij herhaling een boete volgt van €10.000 per keer, met een maximum van €40.000. Bovenop de reguliere boete van maximaal 4200 euro. Op last van de Officier van Justitie kan ook de auto in beslag worden genomen.”

Belastingdienst

Snorderactiviteiten worden ook doorgegeven aan de Belastingdienst en eventueel UWV. Als uitkeringsfraude wordt geconstateerd, wordt deze door de gemeente (sociale recherche) bij het UWV gemeld, aldus de ILT.

Bart Pals

Lees ook: Taxi-app Uber lanceert snorderdienst UberPop in Amsterdam

Banner, NTD4, Nationale Taxidag, Congres Contractvervoer, 2014

U las zojuist Ă©Ă©n van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , , , , , ,

Auteur: Bart Pals

58 reacties op “Inspectie belooft illegaal UberPop hard aan te pakken”

Pascal Lambert|30.07.14|17:19

Eerst zien, dan geloven

Jan|30.07.14|18:22

ILT kost veel te veel geld. Afschaffen. Al die “ouderwetse” taxibedrijven verdienen met ILT ook niks. Je mag ze onderhouden door al die belastingen en kosten die je moet betalen. Je verdient meer zonder ILT uber ga door,zet de mes in die achterlijke overheid reglementen die niet werken en alleen inkomsten zijn voor overheidsdienaren. Uber maakt dan de weg ook vrij voor anderen.Ontstaan er meer startups. Heel taximarkt klaag over de overheid en nu heeft Uber lef ,betalen boetes. Gaan ze janken

Een taxi|30.07.14|19:48

Met geld markt kopen/afdwingen is gevaarlijk en uiteindelijk alleen goed voor de grootaandeelhouders.

Ton van Dalfsen|30.07.14|20:06

@Jan, Helemaal mee eens. Je had vroeger de ouderwetse taxibedrijven in plaatsen , gehuchten en noem maar op. Ook mede door de komst van instanties als ILT om zeep geholpen. Men kon en kunnen niets meer verdienen. Ben blij met het lef van Uber om de boel op te schudden. UBER zou eigenlijk lid van het KNV moeten worden. Dat zal lachen worden bij de vergaderingen hoe de grote leden de oren door UBER zal worden gewassen. DVG is toch ook lid en heeft geen vergunningen of wagens.

Jan|30.07.14|20:30

Precies, beter voor de grootaandeelhouders, zelfstandigen en burgers en vooral niet voor de overheid. Zo moet het.
Heb je ook geen fnv onzin meer nodig! heerlijk vrij!

Chand Malik|30.07.14|20:55

ILT moet via uberpop wagens bestellen en gelijk in beslag nemen! Makkelijkste manier om uberpop te pakken

Jan de Waal|30.07.14|22:06

Ilt gaat vanaf 1 september de legale taxi controleren of je wel een bct hebt ingebouwd en of je de verplichte 45 uur rust hebt genoten,want deze legale jongens zijn de melkkoe niet uber die rijdt straks gewoon rond net als de tuk tuk

Waarom kam ILT UBER niet gewoon aanpakken? volgens mij word er een illegale dienst aangeboden dus per direct die hele app op non-actief!
ILT kan het toch niet maken om dit toe te staan?

Bert Doorn|31.07.14|10:17

Hoe zit het eigenlijk met blablacar ( http://www.blablacar.nl). Dat is dan toch ook oneerlijke concurrentie?

Koos Kossen|31.07.14|10:21

De inspectie en hard aanpakken, zou uniek zijn. kijk naar de invoering wetpersonenvervoer 2000. was een mooie wet, alleen de inspectie wilde niet handhaven. moesten ze aan het werk, waren ze niet gewend. en nu handhaven? doen ze alleen bij strikt legaal werkende bedrijven. stel je voor dat iemand boe zegt.

Koos Kossen|31.07.14|10:22

ik plaats wat en zie niks??

Bart Pals|31.07.14|10:31

@Bert Doorn: Blablacar is anders. Daarbij bieden chauffeurs een meerijrit aan als ze ergens naar toe rijden. De maximale ritprijs is daarbij vastgesteld op een gedeelte van de benzinekosten. Bij UberPop vraagt de passagier gewoon een rit aan. Het gaat dus om vervoer op afroep. En de ritprijs is hoger dan de brandstofkosten.

Taxi Binnenmaas|31.07.14|10:34

Moet volgens mij heel simpel zijn. Ze kunnen de gegevens zo opvragen bij Uber en de betreffende personen en opdrachtgever (Uber) bekeuren. En nu niet eerst waarschuwen maar hard straffen, doen ze ons ook!

Taxibelangen Nederland|31.07.14|10:43

Als je vervoer van personen tegen betaling verricht ben je vergunningplichtig en we weten allemaal wat daar nog verder bij komt kijken.Tot nu toe deed UBER hetzelfde (alleen beter ze hebben Google achter zich) wat zoveel app diensten al deden daar was niks verkeert mee.Maar de diensten die zij nu aanbieden en faciliteren zijn illegaal,daarmee overspelen zij hun hand,WEL WEER KNAP GIGA VEEL media aandacht natuurlijk.De ILT zou de auto’s waar het delict mee wordt gepleegd direct in beslag moeten

Taxi Binnenmaas|31.07.14|11:08

Dit wordt het scenario: Uber en betaalde vrijwilligers met een glimlach aanspreken met een wetswijziging als cadeau en de officiĂ«le taxi’s controleren en hard aanpakken. IL&T krijgt het druk, heel druk, dat worden extra vacatures.

Taxibelangen Nederland|31.07.14|11:10

nemen.Een taxi die geen geldig vergunningsbewijs in zijn auto heeft wordt in de regel ook met veel machtsvertoon afgevoerd.Particulieren die commercieel personenvervoer tegen betaling verrichten dienen hun auto als taxi te verzekeren,anders rijden ze onverzekerd ook de passagier kan nergens aanspraak op maken.Maar fijn dat UBER in de krant zegt dat zij achter de overtreders blijven staan,dan weet ILT waar ze hun boetes kunnen innen.Alle UBER Taxichauffeurs zouden UBER nu moeten boycotten ook

Taxibelangen Nederland|31.07.14|11:17

hun werkgelegenheid wordt door UBER ondermijnt.Tot nu toe heb ik nooit kritiek gehad op UBER maar laten we het concept in eigen hand nemen er zijn al veel taxi apps dus koppen bij elkaar en samenwerken met een onafhankelijk bestuur met maar 1 belang KWALITATIEF HOOGSTAAND TAXIVERVOER.Wat UBER nu doet is proberen om alle bestaande taxi’s kapot te maken,dus bescherm jezelf en daarmee iedereen en boycot UBER,zonder taxi’s heeft UBER geen bestaan en zonder UBER heeft de Taxi nog een toekomst.

Ruud Lagerwaard|31.07.14|11:18

Wat Uber doet is een briljant staaltje van (gratis) marketing strategie. Waar andere bedrijven tienduizenden euro’s uitgeven om hun naamsbekendheid te vergroten lachen ze zich bij Uber de knopen van hun broek. Gewoon de “”UberPop knuppel” in het hok en de media geven Uber een groots podium. Maar de realiteit is wel dat de postkoets vroeger ook strijd heeft geleverd tegen de komst van de trein. Een ontwikkeling die je achteraf gezien ook niet tegen had willen houden…..vervolg

Ruud Lagerwaard|31.07.14|11:19

en dat is het ook in het geval Uber. Echter Uber weet maar al te goed dat de Uber Pop haaks staat op de wetgeving, een oneerlijke concurrentie teweeg brengt omdat iedere particulier maar even taxichauffeur gaat spelen. Maar ook zal zeker de wet niet worden aangepast om derdewereldlanden situaties te gaan creĂ«ren in een sector waar de meeste het al zwaar genoeg hebben. Uber stelt dat iedere deelnemer aan Uber Pop dient te beschikken over een verklaring omtrent gedrag……..vervolg

Ruud Lagerwaard|31.07.14|11:19

Echter, het zou toch van de zotte zijn dat de ILT enorme bedragen aan belastinggelden (mis)gebruikt om de branche via haar vele nuttige en ook vaak onzinnige controles, binnenste te buiten te keren,en de buurman na een hele dag op de steigers te hebben gewerkt, onderweg naar zijn bijklusbaantje een ander tegen betaling mag vervoeren met zijn privĂ© auto. Wat de komst van Uber Pop alleen teweeg zou brengen is de duizenden snorders legaliseren en er vervolgens nog een groep van 100.000 ….

Ruud Lagerwaard|31.07.14|11:20

Aan toe te voegen. Zelfde product maar een ander POP etiket. Dat er tegelijkertijd enkele duizenden werkelozen bijkomen zal Uber een rotzorg zijn. En pronken dat het in de USA ook werkt is appels met peren vergelijken. Een totaal andere infrastructuur, mentaliteit en manier van reizen. Maar een vrije markt? Wordt iedereen die serieus met zijn vak bezig is alleen maar betere van en dus ook de consument. Kwaliteit en service moeten absoluut beter en die ontwikkeling gaat het best af.. vervolg

Ruud Lagerwaard|31.07.14|11:20

met een gezonde en eerlijke concureentie. Maar dat er mogelijk enkele duizenden werkelozen bijkomen zal Uber kennelijk een rotzorg zijn, money talks. En pronken dat het in de USA ook werkt is appels met peren vergelijken. Een totaal andere infrastructuur, mentaliteit en manier van reizen. Maar een vrije markt? Wordt iedereen die serieus met zijn vak bezig is alleen maar betere van en dus ook de consument. Kwaliteit en service moeten absoluut beter en die ontwikkeling gaat het best af..

Ruud Lagerwaard|31.07.14|11:21

bij een gezonde onderlinge concurrentie. En dat is dan ook tegelijkertijd het positieve aan Uber . Iedereen wordt nu ineens wakker en niets is meer vanzelf Dus kom maar op met de concurrentie maar graag wel op een eerlijke en socialere manier.

Ruud Lagerwaard|31.07.14|11:24

Echter, het zou toch van de zotte zijn dat de ILT enorme bedragen aan belastinggelden (mis)gebruikt om de branche via haar vele nuttige en ook vaak onzinnige controles, binnenste te buiten te keren,en de buurman na een hele dag op de steigers te hebben gewerkt, onderweg naar zijn bijklusbaantje een ander tegen betaling mag vervoeren met zijn privé auto. Wat de komst van Uber Pop alleen teweeg zou brengen is de duizenden snorders legaliseren en er vervolgens nog een groep van 100.000

Marion van Dijk|31.07.14|11:44

weer een hoop blabla van degene die ons beloofde te ondersteunen en voor onze belangen op te komen geloof dat het alleen maar mediageilheid is, joepie weer een stukje in de krant verder zie ik weinig daden wat moeten we met het verhaal Duko? Lezen en tot ons nemen? Hoop werkelijk voor de branche dat er nu echt eens iemand opstaat en ook echt iets gaat DOEN. Wederom bedankt Duko voor je wijze woorden, wat doen we ermee? Kan deze pagina niet afscheuren en meenemen naar het toilet jammer.

Taxibelangen Nederland|31.07.14|12:39

Ja Marion als je mijn naam al niet eens kan schrijven,dat kan jij natuurlijk ook niet wat wat ik allemaal doe en wat ik allemaal al gedaan heb.Ik weet niet wat ik over jou nietszeggend stukje moet zeggen, dom en een beetje banaal misschien.Maar stuur mij eens een mail om uit te leggen wat jou dwars zit,misschien kan ik zelfs jou helpen.

Paul Dijkhuizen|31.07.14|12:47

@ Bart Pals, ik zie het verschil niet zo met blablacar, volgens mij is het voor de wet toch echt zo dat diegene die personenvervoer tegen betaling aanbiedt, gezien wordt als zijnde een taxi (zie WP2000, definitie van taxivervoer). Nergens wordt in die wet gesproken over de hoogte van de betaling, of de lengte van de rit. Nu faciliteert blablacar in principe slechts, echter ook diegenen die daar daadwerkelijk vervoer aanbieden zijn toch echt in overtreding.

Bart Pals|31.07.14|12:50

@Paul: Dat klopt. Maar ik denk dat een rechter in een uiteindelijke rechtszaak vooral naar de bedoeling van de wetgever gaat kijken. Blablacar is een prikbord voor mensen die sowieso ergens naar toe gaan. De passagier betaalt dan een kleine bijdrage in de kosten om mee te rijden. Dat is carpoolen. UberPop is vervoer op afroep waarbij de chauffeur winst maakt. En een rit maakt op verzoek van de klant. Dat zijn twee belangrijke onderscheiden. Maar het is maar net hoe een rechter de wet uitlegt.

Rex Urban|31.07.14|13:57

Vervoer tegen betaling valt onder de taxiwet. Het maakt niet uit hoe hoog de vergoeding is en of er geld bij de rit moet of je er geld aan over houdt.
De Taxiwet werkt innovatie tegen, vooral voor onze eigen Taxibranche.
Nu Uber en Smit Kroes zich er mee bemoeien wordt Den Haag wakker lijkt het wel. Wanneer wij zelf iets willen , staat ILT klaar om het af te breken. Door onnodige regelgeving is de taxi te duur en werk je Uber, Bla Bla, enz. in de hand.

Fikret Gocen|31.07.14|14:20

Die gasten bij Uber zijn geen domme mensen, zijn weten ook dat deze vorm in strijd is met de WP-2000.
Zoals Ruud Lagerwaard ook aan geeft wat Uber doet is een briljant staaltje van (gratis) marketing strategie.
Aandacht geven is een bijdragen voor deze geniale marketing strategie voor de bekendheid van Uber zijn andere producten.

t_x04|31.07.14|19:29

In Amsterdam rijden 100(elektrisch) fietstaxi’s rond die niet onder de taxiwet vallen. Deze worden door Oostblokkers belastingvrij bestuurd. Zij vragen (eisen) woekerprijzen waar een taxi van kan dromen. Opbrengsten per dag tussen de 200 en 400 per dag belastingvrij. Daar komen de opbrengsten van drugshandel nog bij. Amsterdam noemt dit ludiek vervoer :(

Johan V Kesteren|31.07.14|19:40

pak eerst eens de praktijken van taxi bedrijven aan die over gaan op vof! eerst in moeten schrijven en dan volgens een rooster moeten werken maar dat word wel allemaal toe gekeurt zoals bij taxi sanders VOF!!!
deze persoon is gewoon bezig met belasting ontduiking en dat keuren ze wel goed!
ze zoijn gewoon in loondienst regeling ingezet en rijden op de vergunning van taxi sanders of taxi weurt wat helemaal niet kan!
je moet toch een eigen vergunning hebben?

Jan|31.07.14|20:16

Voor de meeste bedrijven zoals winkels en dienstverlening heb je ook geen vergunning voor nodig. Grootste onzin dat het bestaat, geldklopperij vd overheid en een valse bescherming voor de bestaande (grote) bedrijven . Ze kunnen niet eens de bestaande snorders en alle tuig bij de station aanpakken.
Als het gesubsidieerd wordt met onze centen is het dan wel eerlijk…? Vrijemarkt, de beste krijgen de klanten zonder tussenkomt van overheidsbemoeienis. Ondernemer bepaald.

Jan|31.07.14|20:16

Vraag je ook aan de schilder , heeft u een schilderpas of een vergunning

t_x04|31.07.14|20:26

Tja.

Ton van Dalfsen|31.07.14|20:31

@Jan, Dat zeg ik al de hele tijd hier. De minister had het in 2011 vrij moeten geven wat ze ook wilde , maar door bepaalde lieden in de branche op andere gedachten gezet. Je kan zo een winkel beginnen en dan bijv uitbouwen tot tig aantal personeelsleden. Dat mag allemaal. Deze branche ook vrijgeven ! De slechte komen vanzelf bovendrijven. Ook meteen reguleren. plaatsgebonden vergunningen uitgeven , heb je ook geen TTO’s meer nodig die al veel geld verslinden. Op je vergunning komt dan niet zoals

Ton van Dalfsen|31.07.14|20:32

nu NEDERLAND te staan , maar je eigen gemeente waar je actief wil zijn.

Ton van Dalfsen|31.07.14|20:39

Maar dan ook de grote VOF’s verbieden die er nu zijn. Bepaalde lieden draaien op de vergunning van de Vakbekwame vergunninghouder. VOF Ja! maar met een beperkt aantal vennoten ( bijv 3 )Moet je dan eens kijken wat voor slechte er boven komen drijven die na bij. 3x een fout begaan vergunning kwijt raken. Op die manier kun je de branche meer zuiveren.

Een taxi|31.07.14|21:11

@Jan Je weet niet wat je zegt. Voor heel veel beroepen heb je een vergunning nodig. In de taxi is dat niet anders want als je dat niet hebt is het oncontroleerbaar en zal er gefraudeerd worden bij het leven, daarom wordt snorren zwaar bestraft.

Jan|31.07.14|22:11

@eentaxi noem eens op? Welke? Op enkele uitzonderingen na. Gefraudeerd worden? Hèt gebeurt al zonder vergunning of met vergunning. Voor de meeste branches heb je geen vergunning nodig, je bent verplicht een administratie te hebben, zoals elke Nederlander verplicht is om inkomsten op te geven,dat heeft niets met vergunning te maken.

Duco Douwstra|01.08.14|10:23

VOF’s Ik begrijp de discussies en kritiek nooit over de VOF’s.Wat is er nou mis mee dat bedrijven met Zzp ers gaan werken,omdat loondienst om welke reden niet haalbaar is.In elke bedrijfstak werken ze met externe zelfs de overheid,maar in taxibranche moet een externe vakbekwaam zijn.Is hij dat niet dan is een VOF de oplossing.De vakbekwame ondernemer is dan verplicht de administratie te voeren enz. Dat er ook slechte VOF’s zijn,dat is niet te voorkomen,maar daar hebben de goede VOF’s natuurlijk

Duco Douwstra|01.08.14|10:43

niets mee te maken.Voor veel bedrijven die nu met verlies draaien is een VOF vaak een oplossing,voor de chauffeurs is het vaak ook beter dan werkeloos te worden.Bijna in alle bedrijfstakken en vooral bij de overheid,werken ze met externen.Maar in de taxibranche moet je vakbekwaam zijn en daarvoor is een VOF een oplossing.In deze tijd is vaak onmogelijk of onverantwoord om nog mensen in loondienst te hebben.Voorlichting over VOF’s op 18-09-14 kom voor een discussie naar de Taxidag in Maarssen

Ton van Dalfsen|01.08.14|12:01

@Duco, Ik doel hierbij op die VOF’s met ZZP-ers die zelfs niet de nederlandse taal machtig zijn.

Duco Douwstra|01.08.14|21:51

Beste Ton, dan zijn we het dus met elkaar eens.Als een ILT inspecteur een chauffeur controleert waar hij niet normaal mee kan praten dan moet zijn pas onmiddelijk ingenomen worden omdat hij op valse wijze een vergunning heeft verkregen. Maar ook als een chauffeur er als een voddenboer bijloopt of een blindengeleidehond weigert.Dus het heeft niets met een VOF te maken.Slechte chauffeurs moeten van de weg af, klaar.

Ton van Dalfsen|02.08.14|09:43

@Duco, Ik weet niet of je het weet , maar er bestaan een aantal VOF’s waarin een tigtal ZZP-ers zitten die de taal ook niet goed machtig zijn. Ik ken er vele van die niet goed de nederlandse taal machtig zijn en ik goed moet luisteren om hun te begrijpen. Zelfs ken ik er een paar die zelfs nooit administratie inleveren. Vraag ik : moet je dan geen omzetbelasting betalen ? Antwoord: wat is dat , ik hoef nooit belasting te betalen. Dat bedoel ik nou met die constructies.

Pierre van Aert|02.08.14|15:07

De ILT gaat UberPop streng aanpakken ? Hahaha, laat mij niet lachen.
Als er op een zaterdagavond gecontroleerd wordt door de ILT, dan zijn eerst de TXkeurmerk taxi’s aan de beurt of er geen kruisjes vergeten zijn in het werkboekje.
Als ik de inspecteur er dan op wijs, dat 100 meter verder op 10 snorders staan te wachten, dan moet ik nog goed uitkijken, dat ik voor een ander flauwekulletje niet nog een bekeuring er bij krijg.

Taxibelangen Nederland|03.08.14|12:36

Beste Pierre,Inspecteurs zijn net taxichauffeurs,ze willen hun werk veilig stellen.Als ze daadwerkelijk problemen gaan oplossen, dan hebben ze minder werk.Nu kunnen ze ook weer tegen de politiek zeggen,zie je wel dat wij heel erg nodig zijn. Kijk eens naar de chaos met de BCT en de Uber capriolen,jullie kunnen ons echt niet ontslaan zeggen ze. De BCT chaos hebben ze zelf gecreëerd,Uber en de snorders zijn de kers op de taart. Dus het enige wat er wordt gehandhaafd, is de eigen werkgelegenheid.

Marion van Dijk|04.08.14|13:25

beste Duco met een c als dat het enige is waar je op kan reageren het spellen van je naam zegt meer over jou dan mij. Ik heb je al een aantal wel relevante vragen gesteld waar nog steeds geen antwoord op is gekomen. Dus dat is een stuk nietszeggender dan een naam verkeerd spellen.
Proefproces? wanneer? volgend jaar augustus? boter na de maaltijd.
Je advies geen boordcomputer te installeren? Want dat zou je voor die tijd onderuit halen? Vraag was wat nu te doen? geen antwoord. etc. etc.

Marion van Dijk|04.08.14|13:27

Wat je gedaan hebt een fietspomp neerzetten waar je aan verdiend? Werkboekjes die je verkoopt goedkoper maar zelf aan verdiend? Heel goed gedaan. Maar voor de branche een hoop blabla en nog niets gezien. Fijn DuCo

Marion van Dijk|04.08.14|13:32

Maar ik ben heel bekend in Utrecht en in de Utrechtse Taxibranche heb zelfs keihard meegewerkt aan het Keurmerk maar heb jou daar nooit gezien. En dat belangeloos zonder er zelf wijzer van te worden. Dus beledig me maar prima. Maar ik beloof niets wat ik niet na kan komen. Daar word ik een beetje ziek van je beloofd te veel en doet niets behalve hier jezelf profileren. In Utrecht weten we allemaal wie DuCo is. Veel woorden weinig daden en mediageil.

Inspectie belooft illegaal UberPop hard aan te pakken | TaxiPro
inspectie, ILT, auto

Inspectie belooft illegaal UberPop hard aan te pakken

Bron: ILT

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) belooft particuliere chauffeurs die vervoer tegen betaling aanbieden via UberPop hard aan te pakken. Chauffeurs die niet over een taxivergunning beschikken, kunnen een flinke boete verwachten. Die loopt op tot 4200 euro. Bij herhaling wordt hun auto in beslag genomen. ILT ziet geen verschil tussen reguliere snorders of illegaal taxivervoer via UberPop.

“Het gaat hier bij uberPop om personenvervoer tegen betaling”, meldt ILT-woordvoerster Elif Bagci. “Chauffeurs moeten zich daarom houden aan dezelfde regels als reguliere straattaxi’s zoals bepaald in WP 2000.”

Illegaal taxivervoer

ILT ziet dat gebruik van Uberpop kan leiden tot illegaal taxivervoer. Zeker als het wordt uitgevoerd door chauffeurs zonder taxivergunning of in een voertuig met gele kentekenplaten. “Dat is in strijd met WP2000. Chauffeurs die zich aanbieden via deze dienst zijn snorders”, bevestigt Bagci.

De inspectie gaat bij de UberPop-chauffeurs streng handhaven, belooft ze. “Net zoals we dat nu met snorders ook doen. Snorders die bij de ILT tegen de lamp lopen kunnen een Last onder dwangsom en/of een proces verbaal verwachten. Op het moment dat Uber UberPop gebruikt of laat gebruiken overtreden zij de wet en maken wij een proces verbaal tegen hen op.”

Taxiwet

Uber beroept zich op de aanstaande evaluatie van de Taxiwet. Maar het is maar de vraag of een dergelijke snorderdienst straks wordt toegestaan. Maar tot die tijd moet ook Uber zich aan de wet houden, bevestigt ILT.

“Innovatieve ontwikkelingen, zoals de taxidiensten van Uber, worden meegenomen in de evaluatie van de Taxiwet. Die evaluatie vindt dit vanaf dit najaar plaats. Of die leidt tot veranderingen in de wet- en regelgeving moet blijken uit de evaluatie zelf”, aldus Bagci.

Snorders

Door waarnemingen, meldingen, klachten, deskresearch, internetmonitoring en andere opsporingsmethodieken worden de activiteiten van snorders in kaart gebracht. Dit kan leiden tot waarschuwingen, fysieke controles met als gevolg aanhoudingen en opleggen van hoge boetes.

Bagci: “De ILT maakt tegen de snorder een proces verbaal op (maximale boete €4200, red.) en in alle gevallen een Last onder Dwangsom. Dat betekent dat bij herhaling een boete volgt van €10.000 per keer, met een maximum van €40.000. Bovenop de reguliere boete van maximaal 4200 euro. Op last van de Officier van Justitie kan ook de auto in beslag worden genomen.”

Belastingdienst

Snorderactiviteiten worden ook doorgegeven aan de Belastingdienst en eventueel UWV. Als uitkeringsfraude wordt geconstateerd, wordt deze door de gemeente (sociale recherche) bij het UWV gemeld, aldus de ILT.

Bart Pals

Lees ook: Taxi-app Uber lanceert snorderdienst UberPop in Amsterdam

Banner, NTD4, Nationale Taxidag, Congres Contractvervoer, 2014

U las zojuist Ă©Ă©n van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , , , , , ,

Auteur: Bart Pals

58 reacties op “Inspectie belooft illegaal UberPop hard aan te pakken”

Pascal Lambert|30.07.14|17:19

Eerst zien, dan geloven

Jan|30.07.14|18:22

ILT kost veel te veel geld. Afschaffen. Al die “ouderwetse” taxibedrijven verdienen met ILT ook niks. Je mag ze onderhouden door al die belastingen en kosten die je moet betalen. Je verdient meer zonder ILT uber ga door,zet de mes in die achterlijke overheid reglementen die niet werken en alleen inkomsten zijn voor overheidsdienaren. Uber maakt dan de weg ook vrij voor anderen.Ontstaan er meer startups. Heel taximarkt klaag over de overheid en nu heeft Uber lef ,betalen boetes. Gaan ze janken

Een taxi|30.07.14|19:48

Met geld markt kopen/afdwingen is gevaarlijk en uiteindelijk alleen goed voor de grootaandeelhouders.

Ton van Dalfsen|30.07.14|20:06

@Jan, Helemaal mee eens. Je had vroeger de ouderwetse taxibedrijven in plaatsen , gehuchten en noem maar op. Ook mede door de komst van instanties als ILT om zeep geholpen. Men kon en kunnen niets meer verdienen. Ben blij met het lef van Uber om de boel op te schudden. UBER zou eigenlijk lid van het KNV moeten worden. Dat zal lachen worden bij de vergaderingen hoe de grote leden de oren door UBER zal worden gewassen. DVG is toch ook lid en heeft geen vergunningen of wagens.

Jan|30.07.14|20:30

Precies, beter voor de grootaandeelhouders, zelfstandigen en burgers en vooral niet voor de overheid. Zo moet het.
Heb je ook geen fnv onzin meer nodig! heerlijk vrij!

Chand Malik|30.07.14|20:55

ILT moet via uberpop wagens bestellen en gelijk in beslag nemen! Makkelijkste manier om uberpop te pakken

Jan de Waal|30.07.14|22:06

Ilt gaat vanaf 1 september de legale taxi controleren of je wel een bct hebt ingebouwd en of je de verplichte 45 uur rust hebt genoten,want deze legale jongens zijn de melkkoe niet uber die rijdt straks gewoon rond net als de tuk tuk

Waarom kam ILT UBER niet gewoon aanpakken? volgens mij word er een illegale dienst aangeboden dus per direct die hele app op non-actief!
ILT kan het toch niet maken om dit toe te staan?

Bert Doorn|31.07.14|10:17

Hoe zit het eigenlijk met blablacar ( http://www.blablacar.nl). Dat is dan toch ook oneerlijke concurrentie?

Koos Kossen|31.07.14|10:21

De inspectie en hard aanpakken, zou uniek zijn. kijk naar de invoering wetpersonenvervoer 2000. was een mooie wet, alleen de inspectie wilde niet handhaven. moesten ze aan het werk, waren ze niet gewend. en nu handhaven? doen ze alleen bij strikt legaal werkende bedrijven. stel je voor dat iemand boe zegt.

Koos Kossen|31.07.14|10:22

ik plaats wat en zie niks??

Bart Pals|31.07.14|10:31

@Bert Doorn: Blablacar is anders. Daarbij bieden chauffeurs een meerijrit aan als ze ergens naar toe rijden. De maximale ritprijs is daarbij vastgesteld op een gedeelte van de benzinekosten. Bij UberPop vraagt de passagier gewoon een rit aan. Het gaat dus om vervoer op afroep. En de ritprijs is hoger dan de brandstofkosten.

Taxi Binnenmaas|31.07.14|10:34

Moet volgens mij heel simpel zijn. Ze kunnen de gegevens zo opvragen bij Uber en de betreffende personen en opdrachtgever (Uber) bekeuren. En nu niet eerst waarschuwen maar hard straffen, doen ze ons ook!

Taxibelangen Nederland|31.07.14|10:43

Als je vervoer van personen tegen betaling verricht ben je vergunningplichtig en we weten allemaal wat daar nog verder bij komt kijken.Tot nu toe deed UBER hetzelfde (alleen beter ze hebben Google achter zich) wat zoveel app diensten al deden daar was niks verkeert mee.Maar de diensten die zij nu aanbieden en faciliteren zijn illegaal,daarmee overspelen zij hun hand,WEL WEER KNAP GIGA VEEL media aandacht natuurlijk.De ILT zou de auto’s waar het delict mee wordt gepleegd direct in beslag moeten

Taxi Binnenmaas|31.07.14|11:08

Dit wordt het scenario: Uber en betaalde vrijwilligers met een glimlach aanspreken met een wetswijziging als cadeau en de officiĂ«le taxi’s controleren en hard aanpakken. IL&T krijgt het druk, heel druk, dat worden extra vacatures.

Taxibelangen Nederland|31.07.14|11:10

nemen.Een taxi die geen geldig vergunningsbewijs in zijn auto heeft wordt in de regel ook met veel machtsvertoon afgevoerd.Particulieren die commercieel personenvervoer tegen betaling verrichten dienen hun auto als taxi te verzekeren,anders rijden ze onverzekerd ook de passagier kan nergens aanspraak op maken.Maar fijn dat UBER in de krant zegt dat zij achter de overtreders blijven staan,dan weet ILT waar ze hun boetes kunnen innen.Alle UBER Taxichauffeurs zouden UBER nu moeten boycotten ook

Taxibelangen Nederland|31.07.14|11:17

hun werkgelegenheid wordt door UBER ondermijnt.Tot nu toe heb ik nooit kritiek gehad op UBER maar laten we het concept in eigen hand nemen er zijn al veel taxi apps dus koppen bij elkaar en samenwerken met een onafhankelijk bestuur met maar 1 belang KWALITATIEF HOOGSTAAND TAXIVERVOER.Wat UBER nu doet is proberen om alle bestaande taxi’s kapot te maken,dus bescherm jezelf en daarmee iedereen en boycot UBER,zonder taxi’s heeft UBER geen bestaan en zonder UBER heeft de Taxi nog een toekomst.

Ruud Lagerwaard|31.07.14|11:18

Wat Uber doet is een briljant staaltje van (gratis) marketing strategie. Waar andere bedrijven tienduizenden euro’s uitgeven om hun naamsbekendheid te vergroten lachen ze zich bij Uber de knopen van hun broek. Gewoon de “”UberPop knuppel” in het hok en de media geven Uber een groots podium. Maar de realiteit is wel dat de postkoets vroeger ook strijd heeft geleverd tegen de komst van de trein. Een ontwikkeling die je achteraf gezien ook niet tegen had willen houden…..vervolg

Ruud Lagerwaard|31.07.14|11:19

en dat is het ook in het geval Uber. Echter Uber weet maar al te goed dat de Uber Pop haaks staat op de wetgeving, een oneerlijke concurrentie teweeg brengt omdat iedere particulier maar even taxichauffeur gaat spelen. Maar ook zal zeker de wet niet worden aangepast om derdewereldlanden situaties te gaan creĂ«ren in een sector waar de meeste het al zwaar genoeg hebben. Uber stelt dat iedere deelnemer aan Uber Pop dient te beschikken over een verklaring omtrent gedrag……..vervolg

Ruud Lagerwaard|31.07.14|11:19

Echter, het zou toch van de zotte zijn dat de ILT enorme bedragen aan belastinggelden (mis)gebruikt om de branche via haar vele nuttige en ook vaak onzinnige controles, binnenste te buiten te keren,en de buurman na een hele dag op de steigers te hebben gewerkt, onderweg naar zijn bijklusbaantje een ander tegen betaling mag vervoeren met zijn privĂ© auto. Wat de komst van Uber Pop alleen teweeg zou brengen is de duizenden snorders legaliseren en er vervolgens nog een groep van 100.000 ….

Ruud Lagerwaard|31.07.14|11:20

Aan toe te voegen. Zelfde product maar een ander POP etiket. Dat er tegelijkertijd enkele duizenden werkelozen bijkomen zal Uber een rotzorg zijn. En pronken dat het in de USA ook werkt is appels met peren vergelijken. Een totaal andere infrastructuur, mentaliteit en manier van reizen. Maar een vrije markt? Wordt iedereen die serieus met zijn vak bezig is alleen maar betere van en dus ook de consument. Kwaliteit en service moeten absoluut beter en die ontwikkeling gaat het best af.. vervolg

Ruud Lagerwaard|31.07.14|11:20

met een gezonde en eerlijke concureentie. Maar dat er mogelijk enkele duizenden werkelozen bijkomen zal Uber kennelijk een rotzorg zijn, money talks. En pronken dat het in de USA ook werkt is appels met peren vergelijken. Een totaal andere infrastructuur, mentaliteit en manier van reizen. Maar een vrije markt? Wordt iedereen die serieus met zijn vak bezig is alleen maar betere van en dus ook de consument. Kwaliteit en service moeten absoluut beter en die ontwikkeling gaat het best af..

Ruud Lagerwaard|31.07.14|11:21

bij een gezonde onderlinge concurrentie. En dat is dan ook tegelijkertijd het positieve aan Uber . Iedereen wordt nu ineens wakker en niets is meer vanzelf Dus kom maar op met de concurrentie maar graag wel op een eerlijke en socialere manier.

Ruud Lagerwaard|31.07.14|11:24

Echter, het zou toch van de zotte zijn dat de ILT enorme bedragen aan belastinggelden (mis)gebruikt om de branche via haar vele nuttige en ook vaak onzinnige controles, binnenste te buiten te keren,en de buurman na een hele dag op de steigers te hebben gewerkt, onderweg naar zijn bijklusbaantje een ander tegen betaling mag vervoeren met zijn privé auto. Wat de komst van Uber Pop alleen teweeg zou brengen is de duizenden snorders legaliseren en er vervolgens nog een groep van 100.000

Marion van Dijk|31.07.14|11:44

weer een hoop blabla van degene die ons beloofde te ondersteunen en voor onze belangen op te komen geloof dat het alleen maar mediageilheid is, joepie weer een stukje in de krant verder zie ik weinig daden wat moeten we met het verhaal Duko? Lezen en tot ons nemen? Hoop werkelijk voor de branche dat er nu echt eens iemand opstaat en ook echt iets gaat DOEN. Wederom bedankt Duko voor je wijze woorden, wat doen we ermee? Kan deze pagina niet afscheuren en meenemen naar het toilet jammer.

Taxibelangen Nederland|31.07.14|12:39

Ja Marion als je mijn naam al niet eens kan schrijven,dat kan jij natuurlijk ook niet wat wat ik allemaal doe en wat ik allemaal al gedaan heb.Ik weet niet wat ik over jou nietszeggend stukje moet zeggen, dom en een beetje banaal misschien.Maar stuur mij eens een mail om uit te leggen wat jou dwars zit,misschien kan ik zelfs jou helpen.

Paul Dijkhuizen|31.07.14|12:47

@ Bart Pals, ik zie het verschil niet zo met blablacar, volgens mij is het voor de wet toch echt zo dat diegene die personenvervoer tegen betaling aanbiedt, gezien wordt als zijnde een taxi (zie WP2000, definitie van taxivervoer). Nergens wordt in die wet gesproken over de hoogte van de betaling, of de lengte van de rit. Nu faciliteert blablacar in principe slechts, echter ook diegenen die daar daadwerkelijk vervoer aanbieden zijn toch echt in overtreding.

Bart Pals|31.07.14|12:50

@Paul: Dat klopt. Maar ik denk dat een rechter in een uiteindelijke rechtszaak vooral naar de bedoeling van de wetgever gaat kijken. Blablacar is een prikbord voor mensen die sowieso ergens naar toe gaan. De passagier betaalt dan een kleine bijdrage in de kosten om mee te rijden. Dat is carpoolen. UberPop is vervoer op afroep waarbij de chauffeur winst maakt. En een rit maakt op verzoek van de klant. Dat zijn twee belangrijke onderscheiden. Maar het is maar net hoe een rechter de wet uitlegt.

Rex Urban|31.07.14|13:57

Vervoer tegen betaling valt onder de taxiwet. Het maakt niet uit hoe hoog de vergoeding is en of er geld bij de rit moet of je er geld aan over houdt.
De Taxiwet werkt innovatie tegen, vooral voor onze eigen Taxibranche.
Nu Uber en Smit Kroes zich er mee bemoeien wordt Den Haag wakker lijkt het wel. Wanneer wij zelf iets willen , staat ILT klaar om het af te breken. Door onnodige regelgeving is de taxi te duur en werk je Uber, Bla Bla, enz. in de hand.

Fikret Gocen|31.07.14|14:20

Die gasten bij Uber zijn geen domme mensen, zijn weten ook dat deze vorm in strijd is met de WP-2000.
Zoals Ruud Lagerwaard ook aan geeft wat Uber doet is een briljant staaltje van (gratis) marketing strategie.
Aandacht geven is een bijdragen voor deze geniale marketing strategie voor de bekendheid van Uber zijn andere producten.

t_x04|31.07.14|19:29

In Amsterdam rijden 100(elektrisch) fietstaxi’s rond die niet onder de taxiwet vallen. Deze worden door Oostblokkers belastingvrij bestuurd. Zij vragen (eisen) woekerprijzen waar een taxi van kan dromen. Opbrengsten per dag tussen de 200 en 400 per dag belastingvrij. Daar komen de opbrengsten van drugshandel nog bij. Amsterdam noemt dit ludiek vervoer :(

Johan V Kesteren|31.07.14|19:40

pak eerst eens de praktijken van taxi bedrijven aan die over gaan op vof! eerst in moeten schrijven en dan volgens een rooster moeten werken maar dat word wel allemaal toe gekeurt zoals bij taxi sanders VOF!!!
deze persoon is gewoon bezig met belasting ontduiking en dat keuren ze wel goed!
ze zoijn gewoon in loondienst regeling ingezet en rijden op de vergunning van taxi sanders of taxi weurt wat helemaal niet kan!
je moet toch een eigen vergunning hebben?

Jan|31.07.14|20:16

Voor de meeste bedrijven zoals winkels en dienstverlening heb je ook geen vergunning voor nodig. Grootste onzin dat het bestaat, geldklopperij vd overheid en een valse bescherming voor de bestaande (grote) bedrijven . Ze kunnen niet eens de bestaande snorders en alle tuig bij de station aanpakken.
Als het gesubsidieerd wordt met onze centen is het dan wel eerlijk…? Vrijemarkt, de beste krijgen de klanten zonder tussenkomt van overheidsbemoeienis. Ondernemer bepaald.

Jan|31.07.14|20:16

Vraag je ook aan de schilder , heeft u een schilderpas of een vergunning

t_x04|31.07.14|20:26

Tja.

Ton van Dalfsen|31.07.14|20:31

@Jan, Dat zeg ik al de hele tijd hier. De minister had het in 2011 vrij moeten geven wat ze ook wilde , maar door bepaalde lieden in de branche op andere gedachten gezet. Je kan zo een winkel beginnen en dan bijv uitbouwen tot tig aantal personeelsleden. Dat mag allemaal. Deze branche ook vrijgeven ! De slechte komen vanzelf bovendrijven. Ook meteen reguleren. plaatsgebonden vergunningen uitgeven , heb je ook geen TTO’s meer nodig die al veel geld verslinden. Op je vergunning komt dan niet zoals

Ton van Dalfsen|31.07.14|20:32

nu NEDERLAND te staan , maar je eigen gemeente waar je actief wil zijn.

Ton van Dalfsen|31.07.14|20:39

Maar dan ook de grote VOF’s verbieden die er nu zijn. Bepaalde lieden draaien op de vergunning van de Vakbekwame vergunninghouder. VOF Ja! maar met een beperkt aantal vennoten ( bijv 3 )Moet je dan eens kijken wat voor slechte er boven komen drijven die na bij. 3x een fout begaan vergunning kwijt raken. Op die manier kun je de branche meer zuiveren.

Een taxi|31.07.14|21:11

@Jan Je weet niet wat je zegt. Voor heel veel beroepen heb je een vergunning nodig. In de taxi is dat niet anders want als je dat niet hebt is het oncontroleerbaar en zal er gefraudeerd worden bij het leven, daarom wordt snorren zwaar bestraft.

Jan|31.07.14|22:11

@eentaxi noem eens op? Welke? Op enkele uitzonderingen na. Gefraudeerd worden? Hèt gebeurt al zonder vergunning of met vergunning. Voor de meeste branches heb je geen vergunning nodig, je bent verplicht een administratie te hebben, zoals elke Nederlander verplicht is om inkomsten op te geven,dat heeft niets met vergunning te maken.

Duco Douwstra|01.08.14|10:23

VOF’s Ik begrijp de discussies en kritiek nooit over de VOF’s.Wat is er nou mis mee dat bedrijven met Zzp ers gaan werken,omdat loondienst om welke reden niet haalbaar is.In elke bedrijfstak werken ze met externe zelfs de overheid,maar in taxibranche moet een externe vakbekwaam zijn.Is hij dat niet dan is een VOF de oplossing.De vakbekwame ondernemer is dan verplicht de administratie te voeren enz. Dat er ook slechte VOF’s zijn,dat is niet te voorkomen,maar daar hebben de goede VOF’s natuurlijk

Duco Douwstra|01.08.14|10:43

niets mee te maken.Voor veel bedrijven die nu met verlies draaien is een VOF vaak een oplossing,voor de chauffeurs is het vaak ook beter dan werkeloos te worden.Bijna in alle bedrijfstakken en vooral bij de overheid,werken ze met externen.Maar in de taxibranche moet je vakbekwaam zijn en daarvoor is een VOF een oplossing.In deze tijd is vaak onmogelijk of onverantwoord om nog mensen in loondienst te hebben.Voorlichting over VOF’s op 18-09-14 kom voor een discussie naar de Taxidag in Maarssen

Ton van Dalfsen|01.08.14|12:01

@Duco, Ik doel hierbij op die VOF’s met ZZP-ers die zelfs niet de nederlandse taal machtig zijn.

Duco Douwstra|01.08.14|21:51

Beste Ton, dan zijn we het dus met elkaar eens.Als een ILT inspecteur een chauffeur controleert waar hij niet normaal mee kan praten dan moet zijn pas onmiddelijk ingenomen worden omdat hij op valse wijze een vergunning heeft verkregen. Maar ook als een chauffeur er als een voddenboer bijloopt of een blindengeleidehond weigert.Dus het heeft niets met een VOF te maken.Slechte chauffeurs moeten van de weg af, klaar.

Ton van Dalfsen|02.08.14|09:43

@Duco, Ik weet niet of je het weet , maar er bestaan een aantal VOF’s waarin een tigtal ZZP-ers zitten die de taal ook niet goed machtig zijn. Ik ken er vele van die niet goed de nederlandse taal machtig zijn en ik goed moet luisteren om hun te begrijpen. Zelfs ken ik er een paar die zelfs nooit administratie inleveren. Vraag ik : moet je dan geen omzetbelasting betalen ? Antwoord: wat is dat , ik hoef nooit belasting te betalen. Dat bedoel ik nou met die constructies.

Pierre van Aert|02.08.14|15:07

De ILT gaat UberPop streng aanpakken ? Hahaha, laat mij niet lachen.
Als er op een zaterdagavond gecontroleerd wordt door de ILT, dan zijn eerst de TXkeurmerk taxi’s aan de beurt of er geen kruisjes vergeten zijn in het werkboekje.
Als ik de inspecteur er dan op wijs, dat 100 meter verder op 10 snorders staan te wachten, dan moet ik nog goed uitkijken, dat ik voor een ander flauwekulletje niet nog een bekeuring er bij krijg.

Taxibelangen Nederland|03.08.14|12:36

Beste Pierre,Inspecteurs zijn net taxichauffeurs,ze willen hun werk veilig stellen.Als ze daadwerkelijk problemen gaan oplossen, dan hebben ze minder werk.Nu kunnen ze ook weer tegen de politiek zeggen,zie je wel dat wij heel erg nodig zijn. Kijk eens naar de chaos met de BCT en de Uber capriolen,jullie kunnen ons echt niet ontslaan zeggen ze. De BCT chaos hebben ze zelf gecreëerd,Uber en de snorders zijn de kers op de taart. Dus het enige wat er wordt gehandhaafd, is de eigen werkgelegenheid.

Marion van Dijk|04.08.14|13:25

beste Duco met een c als dat het enige is waar je op kan reageren het spellen van je naam zegt meer over jou dan mij. Ik heb je al een aantal wel relevante vragen gesteld waar nog steeds geen antwoord op is gekomen. Dus dat is een stuk nietszeggender dan een naam verkeerd spellen.
Proefproces? wanneer? volgend jaar augustus? boter na de maaltijd.
Je advies geen boordcomputer te installeren? Want dat zou je voor die tijd onderuit halen? Vraag was wat nu te doen? geen antwoord. etc. etc.

Marion van Dijk|04.08.14|13:27

Wat je gedaan hebt een fietspomp neerzetten waar je aan verdiend? Werkboekjes die je verkoopt goedkoper maar zelf aan verdiend? Heel goed gedaan. Maar voor de branche een hoop blabla en nog niets gezien. Fijn DuCo

Marion van Dijk|04.08.14|13:32

Maar ik ben heel bekend in Utrecht en in de Utrechtse Taxibranche heb zelfs keihard meegewerkt aan het Keurmerk maar heb jou daar nooit gezien. En dat belangeloos zonder er zelf wijzer van te worden. Dus beledig me maar prima. Maar ik beloof niets wat ik niet na kan komen. Daar word ik een beetje ziek van je beloofd te veel en doet niets behalve hier jezelf profileren. In Utrecht weten we allemaal wie DuCo is. Veel woorden weinig daden en mediageil.