Connexxion Taxi Services Regiotaxi Haaglanden VW Caddy

Reizigers geven RegioTaxi Haaglanden een 7,6

Reizigers geven de RegioTaxi Haaglanden het rapportcijfer 7,6. Dat blijkt uit het jaarlijkse Klanttevredenheidsonderzoek dat eind vorig jaar gehouden is in opdracht van het Stadsgewest Haaglanden. Aan dit onderzoek hebben 472 pashouders meegewerkt. Het vervoer wordt uitgevoerd door Connexxion.

Voor de stiptheid van de ritten werd gemiddeld een 7,1 gegeven. Voor hun houding, hun behulpzaamheid en hun rijgedrag kregen de Haagse chauffeurs van Connexxion een 8,0.

Call Center

De deskundigheid van de medewerkers van het Nationaal Call Center (NCC) in IJsselmuiden, waar alle ritten worden geboekt, werd beloond met een 7,8. Geduld en vriendelijkheid van de collega’s op het NCC scoorde maar liefst een 8,2.

Al met al een geweldig resultaat, zegt manager Ron van de Peppel. “Ik ben hartstikke trots op mijn chauffeurs en de mensen van het call center.”

Internet boeken

Verder komen uit het onderzoek de volgende resultaten naar voren. Ondanks dat ongeveer 13% van de respondenten aangeeft het (heel) belangrijk te vinden dat zij hun ritten via internet kunnen boeken, wordt hier door weinig reizigers gebruik van gemaakt.

Het merendeel van de reizigers van de RegioTaxi ontvangt op enigerlei wijze hulp van de chauffeur, zoals hulp bij het in- en uitstappen, hulp bij het bereiken van het voertuig of hulp bij het dragen van bagage. Ruim een op de vijf respondenten is gebruiker van een rolstoel of scootmobiel.

Terugmeldservice

Verder blijkt dat ongeveer 18% van de reizigers niet bekend met de terugmeldservice. De vervoerder heeft van bijna 38% van de respondenten het nummer van de mobiele telefoon, dit is twee derde van de respondenten die over een mobiele telefoon beschikt. Ongeveer 43 procent van de reizigers beschikt overigens niet over een mobiele telefoon.

Naast de Regiotaxi Haaglanden wordt Connexxion straks ook uitvoerder van het Wmo-vervoer in de gemeente Den Haag.

Lees ook: Connexxion wint aanbesteding Wmo-vervoer Den Haag

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

2 reacties op “Reizigers geven RegioTaxi Haaglanden een 7,6”

Petrus PK Kerstens|24.01.15|10:25

Hulp bij het in- en uitstappen, hulp bij het bereiken van het voertuig of hulp bij het dragen van bagage ?
Zo te zien is het slaaf- en butlerniveau erg hoog in die regio en vervolgens mag de chauffeur blij zijn 10 cent fooi te krijgen.

Richard te Brinke|26.01.15|18:46

Maar het kan nog hoger. Regiotaxi Eemland-Heuvelrug scoort een 8.
En ook hier is het butlerniveau hoog, maar hier verlangen de chauffeurs geen fooien zoals in de randstad wel het geval is. Wij zijn gewoon erg blij als we ook maar wat krijgen, maar uiteindelijk doen we het voor de mensen!

Reizigers geven RegioTaxi Haaglanden een 7,6 | TaxiPro
Connexxion Taxi Services Regiotaxi Haaglanden VW Caddy

Reizigers geven RegioTaxi Haaglanden een 7,6

Reizigers geven de RegioTaxi Haaglanden het rapportcijfer 7,6. Dat blijkt uit het jaarlijkse Klanttevredenheidsonderzoek dat eind vorig jaar gehouden is in opdracht van het Stadsgewest Haaglanden. Aan dit onderzoek hebben 472 pashouders meegewerkt. Het vervoer wordt uitgevoerd door Connexxion.

Voor de stiptheid van de ritten werd gemiddeld een 7,1 gegeven. Voor hun houding, hun behulpzaamheid en hun rijgedrag kregen de Haagse chauffeurs van Connexxion een 8,0.

Call Center

De deskundigheid van de medewerkers van het Nationaal Call Center (NCC) in IJsselmuiden, waar alle ritten worden geboekt, werd beloond met een 7,8. Geduld en vriendelijkheid van de collega’s op het NCC scoorde maar liefst een 8,2.

Al met al een geweldig resultaat, zegt manager Ron van de Peppel. “Ik ben hartstikke trots op mijn chauffeurs en de mensen van het call center.”

Internet boeken

Verder komen uit het onderzoek de volgende resultaten naar voren. Ondanks dat ongeveer 13% van de respondenten aangeeft het (heel) belangrijk te vinden dat zij hun ritten via internet kunnen boeken, wordt hier door weinig reizigers gebruik van gemaakt.

Het merendeel van de reizigers van de RegioTaxi ontvangt op enigerlei wijze hulp van de chauffeur, zoals hulp bij het in- en uitstappen, hulp bij het bereiken van het voertuig of hulp bij het dragen van bagage. Ruim een op de vijf respondenten is gebruiker van een rolstoel of scootmobiel.

Terugmeldservice

Verder blijkt dat ongeveer 18% van de reizigers niet bekend met de terugmeldservice. De vervoerder heeft van bijna 38% van de respondenten het nummer van de mobiele telefoon, dit is twee derde van de respondenten die over een mobiele telefoon beschikt. Ongeveer 43 procent van de reizigers beschikt overigens niet over een mobiele telefoon.

Naast de Regiotaxi Haaglanden wordt Connexxion straks ook uitvoerder van het Wmo-vervoer in de gemeente Den Haag.

Lees ook: Connexxion wint aanbesteding Wmo-vervoer Den Haag

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

2 reacties op “Reizigers geven RegioTaxi Haaglanden een 7,6”

Petrus PK Kerstens|24.01.15|10:25

Hulp bij het in- en uitstappen, hulp bij het bereiken van het voertuig of hulp bij het dragen van bagage ?
Zo te zien is het slaaf- en butlerniveau erg hoog in die regio en vervolgens mag de chauffeur blij zijn 10 cent fooi te krijgen.

Richard te Brinke|26.01.15|18:46

Maar het kan nog hoger. Regiotaxi Eemland-Heuvelrug scoort een 8.
En ook hier is het butlerniveau hoog, maar hier verlangen de chauffeurs geen fooien zoals in de randstad wel het geval is. Wij zijn gewoon erg blij als we ook maar wat krijgen, maar uiteindelijk doen we het voor de mensen!