rolstoeltaxi, taxi, taxichauffeur, rolstoelvervoer

Passagiers zeer tevreden over taxichauffeurs Taxbus

EINDHOVEN – De gebruikers van Taxbus, die ouderen en gehandicapten vervoert in Zuidoost-Brabant, vinden dat de taxichauffeurs erg hun best doen voor de klant. Dat concludeert de Eindhovense SP op basis van een eigen enquête. De voorziening wordt uitgevoerd door Regiotaxi De Vallei.

Het algemene rapportcijfer over de Taxbus is 6,3. Over de chauffeurs zijn de klanten over het algemeen goed te spreken. Maar liefst 88% geeft aan dat de chauffeur hen helpt  zoals het hoort. Al geeft 10% aan een onveilig gevoel gehad te hebben in de taxi.

Klachtenbureau

“Dat is wat ons betreft nog teveel, maar we realiseren ons ook dat dit aantal in 2010 17% was”, licht de SP toe in het rapport. De gemeente vraagt tegenwoordig rapporten op van klachten bij het onafhankelijk klachtenbureau. Het aantal is de laatste maanden afgenomen.

De SP concludeert dat Taxbus op de goede weg is. In januari waren er grote problemen aan de telefoon, die problemen zien ze in  het onderzoek nauwelijks meer terug.

Taxi

Toch zijn er volgens de passagiers nog wel problemen met taxi’s die te laat komen of onnodig om rijden. “Het feit dat er niet officieel geklaagd wordt, wordt niet veroorzaakt doordat er geen klachten meer zijn, maar omdat deze doelgroep gewoon niet klaagt”, meldt de SP.

Als mensen ontevreden zijn, maar toch niet klagen komt dat volgens de SP omdat ze blij zijn dat ze er gebruik van mogen maken. Bij teveel klachten zijn ze bang dat de vervoersvoorziening wordt afgeschaft. Ook heeft een groot geen vertrouwen in klagen. Of wil niet klagen over één mislukte rit,

Taxbus

Op de vraag aan de gebruikers of men de laatste tijd problemen heeft ervaren met Taxbus, zegt 70% van alle ondervraagden dat er problemen zijn geweest het afgelopen jaar. Meer dan de helft geeft aan dat deze problemen redelijk recent zijn, tot maximaal 3 maanden geleden, dus ook na de aanloopproblemen in januari.

29% van de ondervraagden geeft aan dat er meer problemen zijn dan in 2010, 11% zegt dat er minder problemen zijn dan in 2010. De SP vindt dat overigens niet verwonderlijk. “Het bedrag bij de aanbesteding was veel te laag ingeschat en De Vallei ging daar nog eens flink onder zitten.”

De SP voerde de enquête uit in de maanden april en mei. Enquêteurs zijn op diverse plekken in de stad op zoek gegaan naar Taxbus- gebruikers, er zijn 70 bruikbare enquêtes ingevuld.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Passagiers zeer tevreden over taxichauffeurs Taxbus | TaxiPro
rolstoeltaxi, taxi, taxichauffeur, rolstoelvervoer

Passagiers zeer tevreden over taxichauffeurs Taxbus

EINDHOVEN – De gebruikers van Taxbus, die ouderen en gehandicapten vervoert in Zuidoost-Brabant, vinden dat de taxichauffeurs erg hun best doen voor de klant. Dat concludeert de Eindhovense SP op basis van een eigen enquête. De voorziening wordt uitgevoerd door Regiotaxi De Vallei.

Het algemene rapportcijfer over de Taxbus is 6,3. Over de chauffeurs zijn de klanten over het algemeen goed te spreken. Maar liefst 88% geeft aan dat de chauffeur hen helpt  zoals het hoort. Al geeft 10% aan een onveilig gevoel gehad te hebben in de taxi.

Klachtenbureau

“Dat is wat ons betreft nog teveel, maar we realiseren ons ook dat dit aantal in 2010 17% was”, licht de SP toe in het rapport. De gemeente vraagt tegenwoordig rapporten op van klachten bij het onafhankelijk klachtenbureau. Het aantal is de laatste maanden afgenomen.

De SP concludeert dat Taxbus op de goede weg is. In januari waren er grote problemen aan de telefoon, die problemen zien ze in  het onderzoek nauwelijks meer terug.

Taxi

Toch zijn er volgens de passagiers nog wel problemen met taxi’s die te laat komen of onnodig om rijden. “Het feit dat er niet officieel geklaagd wordt, wordt niet veroorzaakt doordat er geen klachten meer zijn, maar omdat deze doelgroep gewoon niet klaagt”, meldt de SP.

Als mensen ontevreden zijn, maar toch niet klagen komt dat volgens de SP omdat ze blij zijn dat ze er gebruik van mogen maken. Bij teveel klachten zijn ze bang dat de vervoersvoorziening wordt afgeschaft. Ook heeft een groot geen vertrouwen in klagen. Of wil niet klagen over één mislukte rit,

Taxbus

Op de vraag aan de gebruikers of men de laatste tijd problemen heeft ervaren met Taxbus, zegt 70% van alle ondervraagden dat er problemen zijn geweest het afgelopen jaar. Meer dan de helft geeft aan dat deze problemen redelijk recent zijn, tot maximaal 3 maanden geleden, dus ook na de aanloopproblemen in januari.

29% van de ondervraagden geeft aan dat er meer problemen zijn dan in 2010, 11% zegt dat er minder problemen zijn dan in 2010. De SP vindt dat overigens niet verwonderlijk. “Het bedrag bij de aanbesteding was veel te laag ingeschat en De Vallei ging daar nog eens flink onder zitten.”

De SP voerde de enquête uit in de maanden april en mei. Enquêteurs zijn op diverse plekken in de stad op zoek gegaan naar Taxbus- gebruikers, er zijn 70 bruikbare enquêtes ingevuld.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.