Taxicentrale Zwolle, taxi

Betere prestaties voor Regiotaxi Noordwest-Overijssel

Het gaat aanzienlijk beter met de Regiotaxi Noordwest-Overijssel, het collectief vervoer voor OV-reizigers en Wmo-cliënten. Dat concluderen de provincie Overijssel en de deelnemende gemeenten naar aanleiding van de evaluatie over 2010. Die laat zien dat klanten hun tevredenheid over de Regiotaxi in de eerste en tweede helft van 2010 waarderen met respectievelijk een 7,6 en een 8.

Contracthouder De Vier Gewesten (DGV) en uitvoerder Taxicentrale Zwolle (TCZ) hebben in het afgelopen jaar hun prestaties flink weten te verbeteren. Dit heeft geleid tot een toenemende tevredenheid van zowel klanten als de opdrachtgevers, met als gevolg een structurele groei van het vervoer.

Ritboekingen

Dat er veel verbeterd is ten opzichte van 2009 blijkt verder uit de toename van het aantal ritboekingen en reizigers én uit de daling van het aantal klachten: van 2,75 per 1.000 ritten in 2009 naar 0,5 in 2010, waarmee ver onder de norm van 1 gebleven wordt.

De verbetering is onder meer te danken aan de gerichte aandacht van het ontwikkelteam en de inbreng van de Wmo-adviesraden. Vanaf het begin van de contractperiode volgt een zogenoemd ontwikkelteam de activiteiten van de regiotaxi. Dit team bestaat uit ambtenaren van de provincie, de deelnemende gemeenten, DVG en TCZ.

Vervoerder

Regelmatig voeren zij overleggen over de stand van zaken en de knelpunten. Waar nodig worden verbeterpunten direct doorgevoerd. Daarnaast is de proactieve houding van de vervoerder richting belangengroepen van groot belang geweest voor de verbeterslag. Dit geldt ook voor het overleg van de provincie en gemeenten met de Wmo-adviesraden.

Uit de evaluatie komt ook een aantal verbeterpunten naar voren. Zo blijven de vervoerders voor wat betreft de stiptheid iets achter bij de afgesproken norm: 92% van de ritten waren op tijd (tegen de norm van 95%).

Wachttijd

Ook voor wat betreft de wachttijd bij de telefooncentrale werd de norm niet gehaald: 58% van de klanten werd binnen 60 seconden te woord gestaan (tegen de norm van 100%) en 22% binnen 20 seconden (tegen de norm van 90%).

Ondanks dat het aantal klachten is gedaald, wordt in de evaluatie ook geconcludeerd dat de afhandeling ervan sneller kan. In 2011 wordt aan bovengenoemde verbeterpunten gewerkt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “Betere prestaties voor Regiotaxi Noordwest-Overijssel”

willem|08.10.11|01:28

Aleen jammer dat er een vekeerd voertuig wordt afgebeeld ,dit zou eigenlijk een blauwe regiotaxibus moeten zijn .
met de opschrift DIT VOERTUIG RIJDT OP GROEN GAS

Betere prestaties voor Regiotaxi Noordwest-Overijssel | TaxiPro
Taxicentrale Zwolle, taxi

Betere prestaties voor Regiotaxi Noordwest-Overijssel

Het gaat aanzienlijk beter met de Regiotaxi Noordwest-Overijssel, het collectief vervoer voor OV-reizigers en Wmo-cliënten. Dat concluderen de provincie Overijssel en de deelnemende gemeenten naar aanleiding van de evaluatie over 2010. Die laat zien dat klanten hun tevredenheid over de Regiotaxi in de eerste en tweede helft van 2010 waarderen met respectievelijk een 7,6 en een 8.

Contracthouder De Vier Gewesten (DGV) en uitvoerder Taxicentrale Zwolle (TCZ) hebben in het afgelopen jaar hun prestaties flink weten te verbeteren. Dit heeft geleid tot een toenemende tevredenheid van zowel klanten als de opdrachtgevers, met als gevolg een structurele groei van het vervoer.

Ritboekingen

Dat er veel verbeterd is ten opzichte van 2009 blijkt verder uit de toename van het aantal ritboekingen en reizigers én uit de daling van het aantal klachten: van 2,75 per 1.000 ritten in 2009 naar 0,5 in 2010, waarmee ver onder de norm van 1 gebleven wordt.

De verbetering is onder meer te danken aan de gerichte aandacht van het ontwikkelteam en de inbreng van de Wmo-adviesraden. Vanaf het begin van de contractperiode volgt een zogenoemd ontwikkelteam de activiteiten van de regiotaxi. Dit team bestaat uit ambtenaren van de provincie, de deelnemende gemeenten, DVG en TCZ.

Vervoerder

Regelmatig voeren zij overleggen over de stand van zaken en de knelpunten. Waar nodig worden verbeterpunten direct doorgevoerd. Daarnaast is de proactieve houding van de vervoerder richting belangengroepen van groot belang geweest voor de verbeterslag. Dit geldt ook voor het overleg van de provincie en gemeenten met de Wmo-adviesraden.

Uit de evaluatie komt ook een aantal verbeterpunten naar voren. Zo blijven de vervoerders voor wat betreft de stiptheid iets achter bij de afgesproken norm: 92% van de ritten waren op tijd (tegen de norm van 95%).

Wachttijd

Ook voor wat betreft de wachttijd bij de telefooncentrale werd de norm niet gehaald: 58% van de klanten werd binnen 60 seconden te woord gestaan (tegen de norm van 100%) en 22% binnen 20 seconden (tegen de norm van 90%).

Ondanks dat het aantal klachten is gedaald, wordt in de evaluatie ook geconcludeerd dat de afhandeling ervan sneller kan. In 2011 wordt aan bovengenoemde verbeterpunten gewerkt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “Betere prestaties voor Regiotaxi Noordwest-Overijssel”

willem|08.10.11|01:28

Aleen jammer dat er een vekeerd voertuig wordt afgebeeld ,dit zou eigenlijk een blauwe regiotaxibus moeten zijn .
met de opschrift DIT VOERTUIG RIJDT OP GROEN GAS