ZOOV

Leerlingenvervoer Achterhoek deels naar kleine taxibedrijven

Bron: site ZOOV

Vervoerssysteem ZOOV heeft het leerlingenvervoer in de gemeenten Aalten, Berkelland, Bronckhorst, Doetinchem, Oost Gelre, Oude IJsselstreek en Winterswijk gegund aan negen taxibedrijven. Onder deze vervoerders zijn ook diverse kleinere en lokale taxibedrijven. Zij vervoeren in elk geval de komende drie jaar de leerlingen in het genoemde gebied. De vervoerscontracten kunnen daarna nog maximaal drie keer met een jaar worden verlengd.

Vanaf 1 augustus 2017 verzorgt ZOOV het vervoer van leerlingen van en naar hun scholen voor deze zeven Achterhoekse gemeenten. De voorlopige gunning was al een tijdje bekend maar nu is deze definitief geworden. De volgende negen taxibedrijven verzorgen vanaf het nieuwe schooljaar het leerlingenvervoer in een groot deel van de Achterhoek: Correct Monnereau, Ter Doest, Taxi Attent, Willemsen de Koning , Taxicentrale Witteveen, Taxi Mekers / Taxicentrale Buiting, TCR, Ditax en Taxi Bas Ulft.

Lokale bedrijven

“Ook een aantal kleine, lokale taxibedrijven durfde het aan om mee te doen met de aanbesteding. Daar zijn wij ontzettend blij mee. Zo’n aanbestedingsprocedure schrikt kleine spelers vaak af, door het vele werk dat erbij komt kijken. Toch kan ook dit leerlingenvervoer heel goed door lokale bedrijven worden uitgevoerd”, zegt Geert-Jan Verzijden, coördinator van ZOOV Beheer.

Sinds 1 januari 2017 verzorgt ZOOV het vraagafhankelijk vervoer (Regiotaxivervoer) van en naar de Achterhoek. Vanaf het nieuwe schooljaar komen daar het leerlingenvervoer en het Wsw-vervoer bij. Het streven is dat het leerlingenvervoer ten opzichte van de huidige situatie zo weinig mogelijk verandert. Van de veranderingen die er eventueel wel zijn, zoals andere voertuigen en chauffeurs, worden ouders en leerlingen tijdig op de hoogte gebracht, zo belooft ZOOV. “Als een nieuwe chauffeur het vervoer overneemt, komt deze voor de start van het schooljaar eerst nog met de ouders en leerlingen kennismaken.”

Wmo-reizigers

Eind vorig jaar werd de start van ZOOV gemarkeerd met de lancering van de reisplanner, waarmee toen al de ritten konden inplannen die zij vanaf 1 januari wilden maken. Correct Monnereau en Willemsen de Koning vervoeren sinds 1 januari de wmo-reizigers in de zeven Achterhoekse gemeenten. Zij behoren dus ook tot de negen vervoerders die het leerlingenvervoer voor hun rekening gaan nemen. Munckhof verzorgt binnen het geheel van ZOOV de regie op het vervoer.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

1 reactie op “Leerlingenvervoer Achterhoek deels naar kleine taxibedrijven”

Gerlof van der Velde|27.05.17|16:08

Zoveel verschillende vervoerders en een aparte regie centrale. Onnodig ingewikkeld, duur en bureaucratisch, verschillende bedrijfsculturen en communicatie systemen, verschillende boordcomputer systemen, directies en managers, logo’s, etc etc.
Wie heeft dit bedacht? Dit is toch een gotspe. Dit is niet uitgedacht door iemand op de werkvloer. Niet te geloven dit systeem.

Leerlingenvervoer Achterhoek deels naar kleine taxibedrijven | TaxiPro
ZOOV

Leerlingenvervoer Achterhoek deels naar kleine taxibedrijven

Bron: site ZOOV

Vervoerssysteem ZOOV heeft het leerlingenvervoer in de gemeenten Aalten, Berkelland, Bronckhorst, Doetinchem, Oost Gelre, Oude IJsselstreek en Winterswijk gegund aan negen taxibedrijven. Onder deze vervoerders zijn ook diverse kleinere en lokale taxibedrijven. Zij vervoeren in elk geval de komende drie jaar de leerlingen in het genoemde gebied. De vervoerscontracten kunnen daarna nog maximaal drie keer met een jaar worden verlengd.

Vanaf 1 augustus 2017 verzorgt ZOOV het vervoer van leerlingen van en naar hun scholen voor deze zeven Achterhoekse gemeenten. De voorlopige gunning was al een tijdje bekend maar nu is deze definitief geworden. De volgende negen taxibedrijven verzorgen vanaf het nieuwe schooljaar het leerlingenvervoer in een groot deel van de Achterhoek: Correct Monnereau, Ter Doest, Taxi Attent, Willemsen de Koning , Taxicentrale Witteveen, Taxi Mekers / Taxicentrale Buiting, TCR, Ditax en Taxi Bas Ulft.

Lokale bedrijven

“Ook een aantal kleine, lokale taxibedrijven durfde het aan om mee te doen met de aanbesteding. Daar zijn wij ontzettend blij mee. Zo’n aanbestedingsprocedure schrikt kleine spelers vaak af, door het vele werk dat erbij komt kijken. Toch kan ook dit leerlingenvervoer heel goed door lokale bedrijven worden uitgevoerd”, zegt Geert-Jan Verzijden, coördinator van ZOOV Beheer.

Sinds 1 januari 2017 verzorgt ZOOV het vraagafhankelijk vervoer (Regiotaxivervoer) van en naar de Achterhoek. Vanaf het nieuwe schooljaar komen daar het leerlingenvervoer en het Wsw-vervoer bij. Het streven is dat het leerlingenvervoer ten opzichte van de huidige situatie zo weinig mogelijk verandert. Van de veranderingen die er eventueel wel zijn, zoals andere voertuigen en chauffeurs, worden ouders en leerlingen tijdig op de hoogte gebracht, zo belooft ZOOV. “Als een nieuwe chauffeur het vervoer overneemt, komt deze voor de start van het schooljaar eerst nog met de ouders en leerlingen kennismaken.”

Wmo-reizigers

Eind vorig jaar werd de start van ZOOV gemarkeerd met de lancering van de reisplanner, waarmee toen al de ritten konden inplannen die zij vanaf 1 januari wilden maken. Correct Monnereau en Willemsen de Koning vervoeren sinds 1 januari de wmo-reizigers in de zeven Achterhoekse gemeenten. Zij behoren dus ook tot de negen vervoerders die het leerlingenvervoer voor hun rekening gaan nemen. Munckhof verzorgt binnen het geheel van ZOOV de regie op het vervoer.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

1 reactie op “Leerlingenvervoer Achterhoek deels naar kleine taxibedrijven”

Gerlof van der Velde|27.05.17|16:08

Zoveel verschillende vervoerders en een aparte regie centrale. Onnodig ingewikkeld, duur en bureaucratisch, verschillende bedrijfsculturen en communicatie systemen, verschillende boordcomputer systemen, directies en managers, logo’s, etc etc.
Wie heeft dit bedacht? Dit is toch een gotspe. Dit is niet uitgedacht door iemand op de werkvloer. Niet te geloven dit systeem.