Trevvel

Problemen dagbestedingsvervoer Trevvel door late en incomplete cliëntenlijsten 

Bron: Trevvel.nl

Zorgorganisatie Gemiva-SVG heeft het vervoer in de regio Rotterdam tijdelijk in eigen hand genomen vanwege problemen met het vervoer door Trevvel. Volgens Trevvel zijn de problemen met het dagbestedingsvervoer echter vooral te wijten aan door de zorginstellingen veel te laat aangeleverde lijsten met gegevens van cliënten. De lijsten zouden in veel gevallen ook incompleet zijn en de nodige fouten bevatten. Trevvel ontkent niet dat er in de opstartfase problemen met het vervoer in de breedte waren, maar inmiddels zijn er verbetermaatregelen getroffen die resultaat laten zien.

Het bericht dat Gemiva-SVG zelf maar het vervoer gaat doen de komende weken, werd gebracht door de website Klik. De zorginstelling zegt erg geschrokken te zijn van de vele problemen met het vervoer sinds Trevvel op 1 januari het doelgroepenvervoer in Rotterdam is gaan verzorgen. Het gaat dan onder meer om chauffeurs die te laat zijn of niet komen opdagen, chauffeurs die de route niet kennen, kinderzitjes die niet aanwezig zijn en slechte communicatie met de organisatie.

Bij herhaling om verzocht

Martijn van Leeuwen geeft namens Trevvel aan dat de organisatie te kampen had met een gebrek aan actuele klantinformatie. Met het oog op privacy mocht allerlei voor het vervoer benodigde informatie over klanten niet door de oude vervoerder worden overgedragen. Trevvel geeft aan die gegevens op een andere manier in zijn systemen te moeten krijgen en daar nog steeds aan te werken, wat inmiddels de nodige verbetering teweeg zou hebben gebracht. Volgens Van Leeuwen hebben ook de zorginstellingen het laten afweten in het aanleveren van benodigde gegevens over cliënten dagbesteding.

“Sinds augustus hebben wij met grote regelmaat benadrukt dat het voor ons essentieel was om tijdig een complete inventarisatie te hebben van de cliënten die waar en wanneer vervoerd moesten worden. Richting de instellingen is dit ook bij herhaling nadrukkelijk verzocht. Wij hebben gecommuniceerd dat dit uiterlijk 1 november bij ons duidelijk zou moeten zijn. Later hebben wij deze datum aangepast naar 30 november 2017. Uiteindelijk hebben wij pas rond 20 december lijsten ontvangen van het instellingenvervoer. De lijsten bleken vaak incompleet en er zaten fouten in. Tot 31 december hebben we erover gecommuniceerd met de instellingen. De gemeente Rotterdam, de instellingen voor dagbesteding en Trevvel werken momenteel hard aan het kloppend krijgen van de cliëntlijsten.”

Met betrekking tot de kinderzitjes merkt Trevvel nog op dat het aanwezig zijn daarvan niet de wettelijke verantwoordelijkheid van de vervoerder is. Daar kunnen wel andere afspraken over worden gemaakt, maar dat is in dit geval niet gebeurd.

Verbetermaatregelen

Martijn van Leeuwen geeft in zijn algemeenheid aan dat Trevvel niet wegloopt voor de gerezen problemen. “We beseffen ons terdege dat we met een kwetsbare doelgroep van doen hebben, die lange tijd met een en dezelfde vervoerder te maken had en nu ineens een andere ziet voorrijden. Dat is wennen. We erkennen dat onze start beter had gekund en betreuren dat we begin januari niet iedereen hebben bediend zoals zij van ons mochten verwachten. Maar tegelijkertijd realiseren we ons dat een start van dit soort grote vervoersprojecten nooit vlekkeloos verloopt.”

Er zijn inmiddels verbetermaatregelen getroffen die volgens Trevvel positieve effecten laten zien. “Er zijn technische aanpassingen gedaan, de stiptheid stijgt, er zijn minder klachten en ons klantcontactcenter is inmiddels normaal bereikbaar. Deze stijgende lijn zet zich door. De gemiddelde stiptheid zit inmiddels op een acceptabel niveau. Deze basis geeft ons en onze opdrachtgever vertrouwen.”

Lees ook: Wethouder maakt excuses voor slechte start Vervoer op Maat

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

1 reactie op “Problemen dagbestedingsvervoer Trevvel door late en incomplete cliëntenlijsten ”

Jan Geluk|30.01.18|14:32

Trevvel heeft zeker de aanbesteding pas december binnengehaald, vandaar er geen voorbereidingen gedaan zijn.

Problemen dagbestedingsvervoer Trevvel door late en incomplete cliëntenlijsten | TaxiPro
Trevvel

Problemen dagbestedingsvervoer Trevvel door late en incomplete cliëntenlijsten 

Bron: Trevvel.nl

Zorgorganisatie Gemiva-SVG heeft het vervoer in de regio Rotterdam tijdelijk in eigen hand genomen vanwege problemen met het vervoer door Trevvel. Volgens Trevvel zijn de problemen met het dagbestedingsvervoer echter vooral te wijten aan door de zorginstellingen veel te laat aangeleverde lijsten met gegevens van cliënten. De lijsten zouden in veel gevallen ook incompleet zijn en de nodige fouten bevatten. Trevvel ontkent niet dat er in de opstartfase problemen met het vervoer in de breedte waren, maar inmiddels zijn er verbetermaatregelen getroffen die resultaat laten zien.

Het bericht dat Gemiva-SVG zelf maar het vervoer gaat doen de komende weken, werd gebracht door de website Klik. De zorginstelling zegt erg geschrokken te zijn van de vele problemen met het vervoer sinds Trevvel op 1 januari het doelgroepenvervoer in Rotterdam is gaan verzorgen. Het gaat dan onder meer om chauffeurs die te laat zijn of niet komen opdagen, chauffeurs die de route niet kennen, kinderzitjes die niet aanwezig zijn en slechte communicatie met de organisatie.

Bij herhaling om verzocht

Martijn van Leeuwen geeft namens Trevvel aan dat de organisatie te kampen had met een gebrek aan actuele klantinformatie. Met het oog op privacy mocht allerlei voor het vervoer benodigde informatie over klanten niet door de oude vervoerder worden overgedragen. Trevvel geeft aan die gegevens op een andere manier in zijn systemen te moeten krijgen en daar nog steeds aan te werken, wat inmiddels de nodige verbetering teweeg zou hebben gebracht. Volgens Van Leeuwen hebben ook de zorginstellingen het laten afweten in het aanleveren van benodigde gegevens over cliënten dagbesteding.

“Sinds augustus hebben wij met grote regelmaat benadrukt dat het voor ons essentieel was om tijdig een complete inventarisatie te hebben van de cliënten die waar en wanneer vervoerd moesten worden. Richting de instellingen is dit ook bij herhaling nadrukkelijk verzocht. Wij hebben gecommuniceerd dat dit uiterlijk 1 november bij ons duidelijk zou moeten zijn. Later hebben wij deze datum aangepast naar 30 november 2017. Uiteindelijk hebben wij pas rond 20 december lijsten ontvangen van het instellingenvervoer. De lijsten bleken vaak incompleet en er zaten fouten in. Tot 31 december hebben we erover gecommuniceerd met de instellingen. De gemeente Rotterdam, de instellingen voor dagbesteding en Trevvel werken momenteel hard aan het kloppend krijgen van de cliëntlijsten.”

Met betrekking tot de kinderzitjes merkt Trevvel nog op dat het aanwezig zijn daarvan niet de wettelijke verantwoordelijkheid van de vervoerder is. Daar kunnen wel andere afspraken over worden gemaakt, maar dat is in dit geval niet gebeurd.

Verbetermaatregelen

Martijn van Leeuwen geeft in zijn algemeenheid aan dat Trevvel niet wegloopt voor de gerezen problemen. “We beseffen ons terdege dat we met een kwetsbare doelgroep van doen hebben, die lange tijd met een en dezelfde vervoerder te maken had en nu ineens een andere ziet voorrijden. Dat is wennen. We erkennen dat onze start beter had gekund en betreuren dat we begin januari niet iedereen hebben bediend zoals zij van ons mochten verwachten. Maar tegelijkertijd realiseren we ons dat een start van dit soort grote vervoersprojecten nooit vlekkeloos verloopt.”

Er zijn inmiddels verbetermaatregelen getroffen die volgens Trevvel positieve effecten laten zien. “Er zijn technische aanpassingen gedaan, de stiptheid stijgt, er zijn minder klachten en ons klantcontactcenter is inmiddels normaal bereikbaar. Deze stijgende lijn zet zich door. De gemiddelde stiptheid zit inmiddels op een acceptabel niveau. Deze basis geeft ons en onze opdrachtgever vertrouwen.”

Lees ook: Wethouder maakt excuses voor slechte start Vervoer op Maat

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

1 reactie op “Problemen dagbestedingsvervoer Trevvel door late en incomplete cliëntenlijsten ”

Jan Geluk|30.01.18|14:32

Trevvel heeft zeker de aanbesteding pas december binnengehaald, vandaar er geen voorbereidingen gedaan zijn.