Taxibusje Van Driel

Leerlingenvervoer Oss na 5 jaar weer naar Van Driel

Foto: aangeleverd door Maurits van Driel

Van Driel uit Oss mag de komende vijf tot zeven jaar een deel van het leerlingen- en jeugdhulpvervoer in de eigen gemeente uitvoeren. Het taxibedrijf droeg hier al eerder 35 jaar verantwoordelijkheid voor.

Van Driel was sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw verantwoordelijk voor het leerlingen- en jeugdhulpvervoer in de gemeente Oss toen het vijf jaar geleden aan een andere partij werd gegund. Operationeel directeur Maurits van Driel is daarom des te blijer dat het deels weer in hun handen komt.  “Het is letterlijk onze achtertuin. De meeste mensen op kantoor en de chauffeurs wonen hier.” 

De vervoerder zal verantwoordelijk worden voor het vervoer van leerlingen naar Den Bosch en Arnhem en naar de rest van Nederland. In totaal maken er circa 350 leerlingen gebruik van het leerlingenvervoer binnen en buiten de gemeente. Ongeveer 25 tot vijftig van hen worden vervoerd in het kader van de Jeugdwet. 

Meer doen dan de duurzaamheidseis

Inschrijvingen zijn beoordeeld op prijs en kwaliteit, waarbij prijs voor 40 procent meewoog. Onder kwaliteit vielen de implementatie, uitvoering en duurzaamheid. Alledrie deze criteria wogen voor 20 procent mee. Van Driel stelt dat het maximum aantal punten op duurzaamheid bij een inzet van 15 procent duurzame voertuigen werd behaald. 

Het bedrijf koos er echter voor om meer te doen op het gebied van groen vervoer. In totaal worden er zestig voertuigen ingezet voor deze opdracht, waarvan twintig elektrisch. “Zo kunnen we garanderen dat we ruimschoots aan de wens van de gemeente kunnen voldoen.” De elektrische voertuigen zijn inmiddels besteld bij een drietal plaatselijke dealerbedrijven.

Zonnepanelen en laadpalen

Volgens de operationeel directeur is het voordeel van deze opdracht is dat het gaat om vervoer in de eigen gemeente. “We hebben op ons eigen kantoor vorig jaar geïnvesteerd in 350 zonnepanelen en zijn al bezig met het aanleggen van een laadplein. Hiermee kan de continuïteit van het leerlingenvervoer met elektrische voertuigen worden gewaarborgd.” 

Van Driel kijkt er naar uit om aan de slag te gaan. “Dat je een contract wint is altijd leuk, maar in je eigen omgeving toch wel extra. Dat merk je ook onder de medewerkers. Zij zijn er heel trots op om weer in ‘eigen regio’ actief te zijn.” 

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Leerlingenvervoer Oss na 5 jaar weer naar Van Driel | TaxiPro
Taxibusje Van Driel

Leerlingenvervoer Oss na 5 jaar weer naar Van Driel

Foto: aangeleverd door Maurits van Driel

Van Driel uit Oss mag de komende vijf tot zeven jaar een deel van het leerlingen- en jeugdhulpvervoer in de eigen gemeente uitvoeren. Het taxibedrijf droeg hier al eerder 35 jaar verantwoordelijkheid voor.

Van Driel was sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw verantwoordelijk voor het leerlingen- en jeugdhulpvervoer in de gemeente Oss toen het vijf jaar geleden aan een andere partij werd gegund. Operationeel directeur Maurits van Driel is daarom des te blijer dat het deels weer in hun handen komt.  “Het is letterlijk onze achtertuin. De meeste mensen op kantoor en de chauffeurs wonen hier.” 

De vervoerder zal verantwoordelijk worden voor het vervoer van leerlingen naar Den Bosch en Arnhem en naar de rest van Nederland. In totaal maken er circa 350 leerlingen gebruik van het leerlingenvervoer binnen en buiten de gemeente. Ongeveer 25 tot vijftig van hen worden vervoerd in het kader van de Jeugdwet. 

Meer doen dan de duurzaamheidseis

Inschrijvingen zijn beoordeeld op prijs en kwaliteit, waarbij prijs voor 40 procent meewoog. Onder kwaliteit vielen de implementatie, uitvoering en duurzaamheid. Alledrie deze criteria wogen voor 20 procent mee. Van Driel stelt dat het maximum aantal punten op duurzaamheid bij een inzet van 15 procent duurzame voertuigen werd behaald. 

Het bedrijf koos er echter voor om meer te doen op het gebied van groen vervoer. In totaal worden er zestig voertuigen ingezet voor deze opdracht, waarvan twintig elektrisch. “Zo kunnen we garanderen dat we ruimschoots aan de wens van de gemeente kunnen voldoen.” De elektrische voertuigen zijn inmiddels besteld bij een drietal plaatselijke dealerbedrijven.

Zonnepanelen en laadpalen

Volgens de operationeel directeur is het voordeel van deze opdracht is dat het gaat om vervoer in de eigen gemeente. “We hebben op ons eigen kantoor vorig jaar geïnvesteerd in 350 zonnepanelen en zijn al bezig met het aanleggen van een laadplein. Hiermee kan de continuïteit van het leerlingenvervoer met elektrische voertuigen worden gewaarborgd.” 

Van Driel kijkt er naar uit om aan de slag te gaan. “Dat je een contract wint is altijd leuk, maar in je eigen omgeving toch wel extra. Dat merk je ook onder de medewerkers. Zij zijn er heel trots op om weer in ‘eigen regio’ actief te zijn.” 

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.