Cabman BCT
"Grijs circuit"

Cabman stopt met herinbouwen van BCT’s bij vervoerders die niet de eerste eigenaar zijn

BCT. Foto ter illustratie. Foto: Cabman

Cabman stopt per 1 maart met het herinbouwen van BCT’s bij vervoerders die niet de eerste eigenaar zijn. Volgens het Tilburgse softwarebedrijf zijn er steeds minder componenten en capaciteit beschikbaar om de BCT’s te repareren. 

“Het is niet duurzaam als we nieuwe klanten voorzien van gebruikte apparatuur die we niet meer naar onze standaard kunnen aanbieden, produceren en waar we geen nieuwe software updates meer voor uitbrengen”, schrijft Cabman op de eigen site. Ook BCT’s die ouder dan vijf jaar zijn, worden vanaf volgende maand niet meer door het softwarebedrijf gerepareerd.

Ongecontroleerde handel

Naast een gebrek aan materiaal speelt ook de ongecontroleerde handel in oude BCT’s een rol bij het besluit. “Er is een grijs circuit ontstaan. Daardoor worden wij en onze servicepartners dagelijks geconfronteerd met teleurgestelde eindgebruikers die een kat in de zak hebben gekocht. Dit vinden we erg vervelend en dwingt ons mede tot deze keuze.”

Cabman benadrukt dat het besluit geen gevolgen heeft voor ingebouwde BCT’s in bestaande voertuigen. Ook vervoerders die hun wagenpark verjongen en besluiten de BCT over te bouwen, ondervinden geen hinder van de stop. “Je kunt je BCT’s dan gewoon blijven gebruiken”, besluit het Tilburgse softwarebedrijf.

Lees ook:

Onderwerpen: ,

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

1 reactie op “Cabman stopt met herinbouwen van BCT’s bij vervoerders die niet de eerste eigenaar zijn”

helga.jan@hetnet.nl|29.02.24|13:01

ze gaan ons weer op kosten jagen

Cabman stopt met herinbouwen van BCT’s bij vervoerders die niet de eerste eigenaar zijn | TaxiPro
Cabman BCT
"Grijs circuit"

Cabman stopt met herinbouwen van BCT’s bij vervoerders die niet de eerste eigenaar zijn

BCT. Foto ter illustratie. Foto: Cabman

Cabman stopt per 1 maart met het herinbouwen van BCT’s bij vervoerders die niet de eerste eigenaar zijn. Volgens het Tilburgse softwarebedrijf zijn er steeds minder componenten en capaciteit beschikbaar om de BCT’s te repareren. 

“Het is niet duurzaam als we nieuwe klanten voorzien van gebruikte apparatuur die we niet meer naar onze standaard kunnen aanbieden, produceren en waar we geen nieuwe software updates meer voor uitbrengen”, schrijft Cabman op de eigen site. Ook BCT’s die ouder dan vijf jaar zijn, worden vanaf volgende maand niet meer door het softwarebedrijf gerepareerd.

Ongecontroleerde handel

Naast een gebrek aan materiaal speelt ook de ongecontroleerde handel in oude BCT’s een rol bij het besluit. “Er is een grijs circuit ontstaan. Daardoor worden wij en onze servicepartners dagelijks geconfronteerd met teleurgestelde eindgebruikers die een kat in de zak hebben gekocht. Dit vinden we erg vervelend en dwingt ons mede tot deze keuze.”

Cabman benadrukt dat het besluit geen gevolgen heeft voor ingebouwde BCT’s in bestaande voertuigen. Ook vervoerders die hun wagenpark verjongen en besluiten de BCT over te bouwen, ondervinden geen hinder van de stop. “Je kunt je BCT’s dan gewoon blijven gebruiken”, besluit het Tilburgse softwarebedrijf.

Lees ook:

Onderwerpen: ,

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

1 reactie op “Cabman stopt met herinbouwen van BCT’s bij vervoerders die niet de eerste eigenaar zijn”

helga.jan@hetnet.nl|29.02.24|13:01

ze gaan ons weer op kosten jagen