Taxibusje van Jobinder
Tevredenheidsonderzoek

Reizigers blijven tevreden over Jobinder

Jobinder verzorgt zowel Wmo- als leerlingenvervoer. Foto: Jobinder

Reizigers blijven zeer tevreden over het doelgroepenvervoer dat wordt uitgevoerd door Jobinder. Zo beoordelen pashouders het Wmo-vervoer met een 8,0, blijkt uit het meest recente tevredenheidsonderzoek. Daarmee doet Jobinder het bijna net zo goed als vorig jaar, toen het Friese vervoersbedrijf gemiddeld een 8,1 scoorde. 

Vooral de chauffeurs en telefonisten op de centrale gooien hoge ogen. De chauffeurs worden door de respondenten beoordeeld met een 8,3 en de telefonisten met een 8,3. “Als voorzitter van het bestuur kan ik daar heel blij van worden”, zegt de Dantumadielse wethouder Kees Wielstra (Verkeer, Vervoer en Mobiliteit) over de behaalde resultaten.

Wielstra spreekt daarbij namens het voltallige bestuur van Jobinder. Iedereen is blij met de beoordeling, omdat het vanwege de krappe arbeidsmarkt moeilijk is om aan voldoende chauffeurs te komen. “Hierdoor wordt het moeilijker de stiptheid op het gewenste niveau te handhaven”, zo stelt de Friese personenvervoerder.

Leerlingenvervoer

Naast het Wmo-vervoer doet ook het leerlingenvervoer goede zaken. Dit type vervoer scoort met gemiddeld rapportcijfer van een 7,8 zelfs iets beter dan vorig jaar, toen deze met met een 7,7 werd beoordeeld. De chauffeurs (8,5), voertuigen (8,4) en de telefonisten (8,0) zijn hierbij de grote uitblinkers.

Jobinder heeft de ambitie om de hoge scores vast te houden. Daar zal echter ‘hard aan getrokken moeten worden’, zo verwacht de Friese personenvervoerder. “Voor het Wmo-vervoer blijft het zoeken naar goede manieren om de reizigers van tijdige informatie te voorzien.” Ook voor het leerlingenvervoer liggen er uitdagingen op het gebied van de informatievoorziening, maar dan vooral in het onder de aandacht brengen van de app. “Met deze app kunnen ouders precies zien waar de taxi zich bevindt.” De algehele uitdaging is en blijft echter het vinden van voldoende geschikte chauffeurs, aldus Jobinder.

Lees ook:

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Reizigers blijven tevreden over Jobinder | TaxiPro
Taxibusje van Jobinder
Tevredenheidsonderzoek

Reizigers blijven tevreden over Jobinder

Jobinder verzorgt zowel Wmo- als leerlingenvervoer. Foto: Jobinder

Reizigers blijven zeer tevreden over het doelgroepenvervoer dat wordt uitgevoerd door Jobinder. Zo beoordelen pashouders het Wmo-vervoer met een 8,0, blijkt uit het meest recente tevredenheidsonderzoek. Daarmee doet Jobinder het bijna net zo goed als vorig jaar, toen het Friese vervoersbedrijf gemiddeld een 8,1 scoorde. 

Vooral de chauffeurs en telefonisten op de centrale gooien hoge ogen. De chauffeurs worden door de respondenten beoordeeld met een 8,3 en de telefonisten met een 8,3. “Als voorzitter van het bestuur kan ik daar heel blij van worden”, zegt de Dantumadielse wethouder Kees Wielstra (Verkeer, Vervoer en Mobiliteit) over de behaalde resultaten.

Wielstra spreekt daarbij namens het voltallige bestuur van Jobinder. Iedereen is blij met de beoordeling, omdat het vanwege de krappe arbeidsmarkt moeilijk is om aan voldoende chauffeurs te komen. “Hierdoor wordt het moeilijker de stiptheid op het gewenste niveau te handhaven”, zo stelt de Friese personenvervoerder.

Leerlingenvervoer

Naast het Wmo-vervoer doet ook het leerlingenvervoer goede zaken. Dit type vervoer scoort met gemiddeld rapportcijfer van een 7,8 zelfs iets beter dan vorig jaar, toen deze met met een 7,7 werd beoordeeld. De chauffeurs (8,5), voertuigen (8,4) en de telefonisten (8,0) zijn hierbij de grote uitblinkers.

Jobinder heeft de ambitie om de hoge scores vast te houden. Daar zal echter ‘hard aan getrokken moeten worden’, zo verwacht de Friese personenvervoerder. “Voor het Wmo-vervoer blijft het zoeken naar goede manieren om de reizigers van tijdige informatie te voorzien.” Ook voor het leerlingenvervoer liggen er uitdagingen op het gebied van de informatievoorziening, maar dan vooral in het onder de aandacht brengen van de app. “Met deze app kunnen ouders precies zien waar de taxi zich bevindt.” De algehele uitdaging is en blijft echter het vinden van voldoende geschikte chauffeurs, aldus Jobinder.

Lees ook:

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.