Taxiboeken website

Taxiboeken.nl start samenwerking met reisplanner 9292

Gelijk met de lancering van de nieuwe website is taxiboeken.nl een pilot gestart met 9292 voor aanvullend taxivervoer op stations en luchthavens in Nederland. Verder is de nieuwe interface veel gebruiksvriendelijker voor zowel reiziger als vervoerder. De site is te gebruiken op alle mobiele apparaten, zoals tablets en smartphones. Later dit jaar volgt er nog een app voor iPhone en Android smartphones.

Het boekingssysteem en de back-office worden verzorgd door TaxiID uit Amsterdam. De site is eenvoudig en zo gebruiksvriendelijk mogelijk ingericht.

Taxi bestellen

“Inmiddels kan een reiziger al een taxi bestellen van en naar bijna alle stations, 98%, en alle luchthavens in Nederland. Dit aanbod zal de komende maanden sterk worden uitgebreid en op doelgroep getarget worden”, kondigt mede-eigenaar Ruud Dusseldorp van Mobility ID aan. “Denk aan hotels, congressen, events, cruises enz.”

Gelijk met de lancering van de nieuwe website is taxiboeken.nl een pilot gestart met 9292 om als aanvullend taxivervoer op stations en luchthavens in Nederland. Voorlopig is er een testfase tot 1 november voor 2 stations (Arnhem en Ommen) en 3 luchthavens (Schiphol, Eindhoven en Rotterdam).

Taxivervoer

Dusseldorp: “Dit om alles goed in te regelen en bij te kunnen sturen. Na deze testfase kunnen reizigers via 9292 direct aanvullend – zowel van als naar – taxivervoer boeken op taxiboeken.nl vanaf bijna alle stations en luchthavens in Nederland naar elke locatie in Nederland.”

Zowel 9292 als Mobility ID (eigenaar van taxiboeken.nl) zijn erg enthousiast over deze samenwerking. Volgens Peter-Coen Koppert is dit een uitstekende aanvulling op hetgeen 9292 al aanbiedt aan reizigers en past het in het reisadvies dat 9292 zo goed mogelijk geeft. “Daarnaast is taxiboeken.nl uniek in zijn aanbod aangezien zij bijna alle stations in Nederland bedienen”, volgens Koppert.

Reiziger

Dusseldorp: “Reizigers kunnen nu direct verder reizen zonder weer een aparte app of website te bezoeken’. ‘Het gaat om het gemak voor de reiziger. Tevens speelt deze samenwerking in op het afnemende aansluitend openbaar vervoer in heel Nederland en buiten de reguliere dienstregelingen.”

Taxiboeken.nl start vanaf medio oktober met een eigen klantenservice, 0900-3366339.Naast de telefonische bereikbaarheid is de klantenservice van taxiboeken.nl bereikbaar via e-mail, SMS en zal er Chat functie worden toegevoegd aan deze service. Hier kunnen zowel reigers als vervoerders direct met hun vragen terecht. In 2016 introduceert taxiboeken.nl gedifferentieerde tarieven, zo kan een reiziger buiten de
‘spits’ goedkoper met een taxi reizen.

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.