Zonetaxi

NS breidt Zonetaxi’s uit naar 377 stations

De NS Zonetaxi is vanaf 3 december op 244 extra treinstations beschikbaar. Vanaf die datum kunnen treinreizigers op in totaal 377 stations gebruikmaken van deze dienst om de reis te completeren. De ritten worden uitgevoerd door regionale taxivervoerders die worden aangestuurd door Transvision.

Overigens gaat het starttarief voor de taxidienst wel wat omhoog, want dat was al zes jaar niet aangepast. Waar het starttarief voor de NS Zonetaxi nu nog 6 euro is, wordt dat met de uitbreiding van het aantal stations 7,30 euro. Over de eerste vier kilometer kost de taxi maximaal 10,30 euro en tot zes kilometer is dat 13,30 euro. De kosten worden berekend op basis van de kortste route en zijn vooraf berekend.

Reis van deur tot deur

Met de uitbreiding van het aantal stations is de NS Zonetaxi volgens de spoorvervoerder in heel Nederland beschikbaar. Zo moet reizen van deur tot deur nog beter mogelijk worden, aldus de NS. Vooraf registeren als lid van de dienst is niet meer nodig. En vanaf 3 december kunnen de taxi’s ook vooraf worden geboekt en meteen betaald via iDEAL. De taxi’s rijden conform de treindienstregeling van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat en bieden.

Onderwerpen: ,

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro en het tijdschrift Nederlands Vervoer. Hij schrijft ook voor diverse andere titels van ProMedia.

3 reacties op “NS breidt Zonetaxi’s uit naar 377 stations”

Johan Zevenbergen|19.11.18|09:01

En nog meer uitholling van de markt,
Begrijp alleen niet waarom dit soort Artikelen zo eenzijdig worden uitgelicht en als gratis reclame worden geplaatst.
men vergeet ff te vertellen dat deelnemen taxi bedrijven,
nog hoge inschrijfkosten en vette provisie,s moeten afdragen over deze uitgeholde prijzen en alleen de grotere taxi bedrijven kunnen aansluiten.
En hoezo € 7,30 instap kosten???
Meen toch echt dat deze wettelijk zijn vastgelegd op een maxium van €3,02.

Jorg|19.11.18|10:38

Johan die € 7,30 is gewoon een vooraf afgesproken prijs, geen maximum van toepassing.

Rodney Barten|29.11.18|10:05

De grotere bedrijven werken allemaal met loondienstchauffeurs, kan me niet voorstellen dat de marges goed zijn. Er gaan weer een hoop bedrijven mee van start en zullen uiteindelijk allemaal tot besef komen dat dit niet rendabel is.

Volgens mij was er een aantal jaar geleden al zoiets in het leven geroepen en ook al net zo snel weer gestopt.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.