PlusOV

PlusOV neemt afscheid van directeur en bestuursvoorzitter

Bron: PlusOV

PlusOV neemt na een periode vol problemen met het vervoer afscheid van zowel de directeur als de bestuursvoorzitter. Recent onderzoek wees uit dat er veel fouten zijn en worden gemaakt in de organisatie en aansturing van het doelgroepenvervoer. Over het vertrek en de opvolging van de directeur worden momenteel gesprekken gevoerd.

PlusOV is al maandenlang zeer geregeld in het nieuws, en eigenlijk nooit op een positieve manier. Afgelopen augustus sloot het leerlingenvervoer en dagbestedingsvervoer van de negen gemeenten van de Stedendriehoek aan op PlusOV. Sindsdien regent het klachten over taxibussen die te laat, niet, dubbel of op de verkeerde plaats arriveren. Ook zouden er vaak onnodig lange routes worden gereden.

Vervoersplan niet op tijd

Een verkennend onderzoek bracht een groot aantal oorzaken in kaart op het gebied van organisatie, aansturing en techniek. Deze zouden ten grondslag liggen aan de problemen met het vervoer, iets waar de vervoerders zelf geen schuld aan dragen. Zo werd er niet op tijd een deugdelijk vervoersplan aangeleverd door PlusOV, waardoor vervoerders en chauffeurs zich onvoldoende konden voorbereiden. Verder werden er onder meer problemen met de planningssoftware en het aanleveren van gegevens door zorgaanbieders geïdentificeerd.

Toen het rapport van Cissonius een kleine maand geleden verscheen, werd al een plan van aanpak aangekondigd om de problemen structureel aan te pakken. Dat plan werd opgesteld door Partners in Mobiliteit en door een interimmanager toegepast. Nu het plan van aanpak is goedgekeurd door het bestuur van PlusOV, wordt ook de organisatie tegen het licht gehouden. Zowel de directeur als de bestuursvoorzitter zullen hun functie aan een ander afstaan.

Interim-directeur

Bestuursvoorzitter Wim Vrijhoef: “In overleg met de directeur wordt besproken op welke wijze de overdracht naar een interim-directeur zorgvuldig kan plaatsvinden. Het bestuur is tegelijkertijd in gesprek met kandidaten voor de functie van interim-directeur, die de ingeslagen weg van verbeteringen zal vormgeven. Verder leg ik in januari mijn taak als bestuursvoorzitter van PlusOV neer. Een ander bestuurslid neemt deze taak over.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

1 reactie op “PlusOV neemt afscheid van directeur en bestuursvoorzitter”

Dik van Dalen|08.12.17|06:48

En nu is het opgelost?
Uiteindelijk zal toch blijken dat PlusOv opheffen het enige redmiddel is! De planning moet terug naar de taxibedrijven.
Maar ja, principe- en egokwestie hè… Voordat de gemeentes toegeven dat ze een gigantische miskleun begaan hebben…

PlusOV neemt afscheid van directeur en bestuursvoorzitter | TaxiPro
PlusOV

PlusOV neemt afscheid van directeur en bestuursvoorzitter

Bron: PlusOV

PlusOV neemt na een periode vol problemen met het vervoer afscheid van zowel de directeur als de bestuursvoorzitter. Recent onderzoek wees uit dat er veel fouten zijn en worden gemaakt in de organisatie en aansturing van het doelgroepenvervoer. Over het vertrek en de opvolging van de directeur worden momenteel gesprekken gevoerd.

PlusOV is al maandenlang zeer geregeld in het nieuws, en eigenlijk nooit op een positieve manier. Afgelopen augustus sloot het leerlingenvervoer en dagbestedingsvervoer van de negen gemeenten van de Stedendriehoek aan op PlusOV. Sindsdien regent het klachten over taxibussen die te laat, niet, dubbel of op de verkeerde plaats arriveren. Ook zouden er vaak onnodig lange routes worden gereden.

Vervoersplan niet op tijd

Een verkennend onderzoek bracht een groot aantal oorzaken in kaart op het gebied van organisatie, aansturing en techniek. Deze zouden ten grondslag liggen aan de problemen met het vervoer, iets waar de vervoerders zelf geen schuld aan dragen. Zo werd er niet op tijd een deugdelijk vervoersplan aangeleverd door PlusOV, waardoor vervoerders en chauffeurs zich onvoldoende konden voorbereiden. Verder werden er onder meer problemen met de planningssoftware en het aanleveren van gegevens door zorgaanbieders geïdentificeerd.

Toen het rapport van Cissonius een kleine maand geleden verscheen, werd al een plan van aanpak aangekondigd om de problemen structureel aan te pakken. Dat plan werd opgesteld door Partners in Mobiliteit en door een interimmanager toegepast. Nu het plan van aanpak is goedgekeurd door het bestuur van PlusOV, wordt ook de organisatie tegen het licht gehouden. Zowel de directeur als de bestuursvoorzitter zullen hun functie aan een ander afstaan.

Interim-directeur

Bestuursvoorzitter Wim Vrijhoef: “In overleg met de directeur wordt besproken op welke wijze de overdracht naar een interim-directeur zorgvuldig kan plaatsvinden. Het bestuur is tegelijkertijd in gesprek met kandidaten voor de functie van interim-directeur, die de ingeslagen weg van verbeteringen zal vormgeven. Verder leg ik in januari mijn taak als bestuursvoorzitter van PlusOV neer. Een ander bestuurslid neemt deze taak over.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

1 reactie op “PlusOV neemt afscheid van directeur en bestuursvoorzitter”

Dik van Dalen|08.12.17|06:48

En nu is het opgelost?
Uiteindelijk zal toch blijken dat PlusOv opheffen het enige redmiddel is! De planning moet terug naar de taxibedrijven.
Maar ja, principe- en egokwestie hè… Voordat de gemeentes toegeven dat ze een gigantische miskleun begaan hebben…