Trevvel elektrische bus

Nieuwe opdracht bezorgt Trevvel flinke rituitbreiding

Foto: persbericht Trevvel

Trevvel verzorgt vanaf augustus het doelgroepenvervoer in de gemeente Capelle aan den IJssel. Deze nieuwe opdracht levert de vervoerder dagelijks rond de zeshonderd extra ritten op.

De opdracht betreft het sociaal-recreatief vervoer, het vervoer naar dagbestedingslocaties en het leerlingenvervoer in de gemeente. De eerste twee vervoersvormen zullen al vanaf begin augustus worden uitgevoerd en het leerlingenvervoer komt er eind augustus bij.

De gemeente Capelle aan den IJssel zette het vervoer in de eerste helft van vorig jaar al in de markt, maar beëindigde de aanbesteding toen vroegtijdig. Reden was dat er onvoldoende rekening werd gehouden met de gevolgen van de coronacrisis. Uiteindelijk is – ook in verband met corona – besloten om toch een jaar langer door te gaan met de huidige vervoerder, de Haars Groep.

Het vervoer is dit jaar opnieuw in de markt gezet en dus gegund aan Trevvel. Voor de vervoerder betekent dit een flinke rituitbreiding. Het gaat om circa 400 extra ritten per dag voor het leerlingenvervoer en ongeveer 200 voor het sociaal-recreatief vervoer. De dagbesteding komt hier nog bovenop. Arno van Haasterecht, CEO van Trevvel, stelt blij te zijn met de opdracht en het vertrouwen van de gemeente. “Er is de afgelopen weken keihard gewerkt om te zorgen dat Trevvel vanaf 1 augustus in Capelle het hoge serviceniveau haalt dat reizigers van ons gewend zijn.”

Uiteindelijk uitsluitend elektrisch

Naast Trevvel schreven nog vijf andere vervoerders zich in. Inschrijvingen werden allereerst beoordeeld op de prijs van het vervoer, dat voor 40 procent meewoog. Daarnaast woog kwaliteit voor 60 procent mee. Het ging hierbij om het implementatieplan, duurzaamheid en tot slot het plan van aanpak voor het combineren van doelgroepen en het voorkomen van onrust bij de kwetsbare reizigers. Deze drie subcriteria wogen respectievelijk voor 25, 10 en 25 procent mee.

Wat betreft duurzaamheid streeft Trevvel ernaar om uiteindelijk met alleen elektrische voertuigen te gaan rijden. De vervoerder is al bezig om de CO2-uitstoot van het volledige wagenpark te reduceren. Zo wordt er in Rotterdam met elektrische personenwagens gereden en willen ze alle dieselbussen bij de start van het nieuwe schooljaar vervangen hebben door elektrische bussen.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.