Campagne #wijbrengenjou in volle gang om touringcar te promoten
Volgens Busvervoer Nederland (BVN) is het tijd dat mensen anders gaan nadenken over de manier waarop ze zich verplaatsen. Onder het motto ‘wij brengen jou’ wil de branchevereniging laten zien dat er wat betreft vervoer niets veelzijdiger, comfortabeler en duurzamer is dan de touringcar. Na een geslaagde teaser is de campagne ter promotie van de touringcar nu officieel gestart.
Met de campagne hoopt BVN mensen te inspireren om de touringcar te pakken en leuke dingen te ondernemen. De touringcarbranche heeft afgelopen anderhalf jaar last ondervonden van het veranderende coronabeleid, legt secretaris Carlo Cahn uit. “Van wel maatregelen, naar minder maatregelen en weer dreiging van een lockdown. Met name oudere passagiers hebben hierdoor moeite met er op uitgaan, terwijl zij toch een groot deel van de klanten van onze leden zijn.”
Ondanks dat er nu steeds meer mogelijk is, is het volgens voorzitter Theo Vegter nog steeds ‘hollen of stilstaan’ bij veel touringcarbedrijven. “Bedrijven hebben het de ene dag heel druk heeft en de andere dag weer rustig. Anderzijds is er wel veel sprake van ‘uitstelvervoer’. Bedrijfsuitjes en andere evenementen die mensen normaal in september organiseren zijn nu doorgeschoven naar oktober.”
Kaart met touringcarbedrijven
Toch voelt de branchevereniging de noodzaak om meer klanten te werven. Daarom hebben zij de campagne #wijbrengenjou opgezet. “Er is gekozen voor een social media campagne omdat wij daardoor met een relatief klein budget een mooi bereik hebben, zo blijkt ook uit de cijfers”, vertelt Vegter. “Vijf busleveranciers hebben bovendien een financiële bijdrage geleverd om de campagne mogelijk te maken.”
Op de website van #wijbrengenjou is een kaart te vinden waar mensen hun adres kunnen intoetsen, om zo het dichtstbijzijnde touringcarbedrijf dat lid is bij BVN te vinden. Met een speciale toolkit bestaande uit banners, sociale mediateksten, video’s en afbeeldingen kunnen deze leden de campagne ook zelf verspreiden onder hun netwerk.
Tekst loopt door onder de foto.
Banner uit toolkit #wijbrengenjou.
Half miljoen personen bereikt
Er wordt voornamelijk ingezet op comfort, duurzaamheid, veiligheid en flexibiliteit. “Zo hopen we het imago van de branche een boost te geven. We willen laten zien dat het leuk, gemakkelijk en comfortabel is om met de touringcar te reizen en dat het voor elke portemonnee een optie is”, aldus Cahn. “Bovendien komt de touringcar ook als beste uit de bus op het gebied van duurzaamheid. Er is ruimte voor de passagiers van dertig auto’s en een touringcar stoot tien keer minder CO2 uit dan een vliegtuig.”
De teaser van de campagne heeft in zo’n drie maanden al meer dan een half miljoen personen bereikt. De hoop is dat de algemene campagne net zo’n succes wordt. “Dat mensen maar weer meer aan de touringcar mogen gaan denken voor personeelsvervoer, festivals, concerten, vakantiereizen, uitwedstrijden van sportclubs en ga zo maar door”, concludeert Vegter.
Lees ook: