Uber-bestuurder waarschuwt EU: nieuwe platformrichtlijn leidt tot banenverlies
Uber wordt gedwongen te stoppen in honderden Europese steden, als het Europese Parlement de nieuwe platformwerkrichtlijn definitief aanneemt. Dat zegt Anabel Díaz, hoofd mobiliteitsdivisie van Uber in Europa. Naast de verwachting dat talloze chauffeurs daardoor zullen verdwijnen, verwacht Díaz dat ook de prijzen voor passagiers fors zullen stijgen.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.
Goed nieuws, hopelijk verdwijnt deze ellende en kunnen zzpers nu echt zzpers zijn
Eindelijk eens normale prijzen voor een rit zoals het hoort te zijn! Uber heeft de markt kapot gemaakt!
Weg met slavernij
Dat zou mooi zijn voor de branche. Eindelijk eens normale prijzen weer voor ons werk! Uber heeft de markt kapot gemaakt door te goedkope ritten aan te bieden.
Een geweldige ontwikkeling! Voor de taxi- en koerierssector, die onterecht onder concurrentie op prijs hebben geleden door deze platform techniek. Ik hoop dat de Europese Richtlijn er door komt en iedereen weer op hetzelfde niveau kan concurreren. De hele doelstelling van de CAO is om concurrentie op prijs tegen te gaan en medewerkers dezelfde rechten te geven waar ze ook werken. Het misbruik om geen rijders in loondienst te nemen en alleen ZZP-ers toe te staan, zoal hierdoor worden beëindigd.
Normale prijzen komen niet meer terug, kijk maar aar niet Uber rijders, ze rijden voor goedkoper dan uber
Hoger prijzen, gaat niet gebeuren, kijk maar in de apps… Soms wel goedkoper dan uber
Zou jammer zijn, ik werk als zzp chauffeur voor oa uber en ik ben er ontzettend blij mee.
Of je nu op de eigen meter rijd of via uber qua prijs maakt dat niet veel uit, als het wat rustiger is verdien ik doorgaans iets minder en op drukke tijden meer dan op de meter, en via uber stappen de mensen niet meer anoniem in wat ook zijn voordelen heeft.
Als uber wegvalt dan zal ik moeten stoppen want de opstapmarkt is grillig en alleen op specifieke momenten en het piekte heel snel
Ik snap het niet hoor,ik rij 22 jaar straat taxi met mijn eigen taxivergunning in Amsterdam,
Heb nog nooit zulke hoge omzetten gehaald voor dat Uber kwam in Nederland.
Minimale onbezette kilometers en haal maximale bezette kilometers zoals ze in de vakbekwaamheid diploma is aangeven.
Maar ja niet iedereen is vakbekwaam.
En trouwens in Nederland is de Taxi CAO een dikke minimumloon voor Gofies die CAO loon aanmoedigen.