Taxistandplaats Jaarbeursplein
Taxiverordening

Onderzoek: kwaliteit Utrechtse taxiritten ondermaats

De kwaliteit op de taxistandplaatsen is volgens de onderzoekers wél grotendeels op orde. Foto: ANP/Hollandse Hoogte/Tobias Kleuver

De kwaliteit van de taxiritten in Utrecht is onvoldoende. Dat blijkt uit de evaluatie van de taxiverordening, waar de gemeente sinds 2018 verantwoordelijk voor is. Volgens het onderzoek komt het nog te vaak voor dat taxichauffeurs bepaalde ritten weigeren. Ook worden nog te vaak te hoge tarieven aan passagiers voorgeschoteld.

Wilt u dit artikel lezen?

Bent u al abonnee?

logIN

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
 

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

1 reactie op “Onderzoek: kwaliteit Utrechtse taxiritten ondermaats”

Stef Bouwhuis|09.11.23|13:12

De TTO’s kunnen met de Gemeente een rol spelen bij het tegengaan van misdragingen. Een TTO moet een taxichauffeur een kledingeis kunnen opleggen. Ook moet de Gemeente een invulformulier op een website promoten voor klachten. Als de klager het taxinummer invult, moet automatisch een afschrift naar de TTO gaan, die een waarschuwing en boetesysteem heeft. Deze kan dan optreden, maar ook zien of het steeds dezelfde mensen zijn en die leden schrappen. Elke taxichauffeur moet lid zijn van een TTO.

Onderzoek: kwaliteit Utrechtse taxiritten ondermaats | TaxiPro
Taxistandplaats Jaarbeursplein
Taxiverordening

Onderzoek: kwaliteit Utrechtse taxiritten ondermaats

De kwaliteit op de taxistandplaatsen is volgens de onderzoekers wél grotendeels op orde. Foto: ANP/Hollandse Hoogte/Tobias Kleuver

De kwaliteit van de taxiritten in Utrecht is onvoldoende. Dat blijkt uit de evaluatie van de taxiverordening, waar de gemeente sinds 2018 verantwoordelijk voor is. Volgens het onderzoek komt het nog te vaak voor dat taxichauffeurs bepaalde ritten weigeren. Ook worden nog te vaak te hoge tarieven aan passagiers voorgeschoteld.

Wilt u dit artikel lezen?

Bent u al abonnee?

logIN

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
 

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

1 reactie op “Onderzoek: kwaliteit Utrechtse taxiritten ondermaats”

Stef Bouwhuis|09.11.23|13:12

De TTO’s kunnen met de Gemeente een rol spelen bij het tegengaan van misdragingen. Een TTO moet een taxichauffeur een kledingeis kunnen opleggen. Ook moet de Gemeente een invulformulier op een website promoten voor klachten. Als de klager het taxinummer invult, moet automatisch een afschrift naar de TTO gaan, die een waarschuwing en boetesysteem heeft. Deze kan dan optreden, maar ook zien of het steeds dezelfde mensen zijn en die leden schrappen. Elke taxichauffeur moet lid zijn van een TTO.