taxibord, daklicht, België

Proefproject met 13 motortaxi’s van start in Brussel

De eerste motortaxi’s zijn dinsdagmiddag van start gegaan in de Belgische hoofdstad Brussel. Tijdens een proefperiode van twee jaar verschijnen er dertien motortaxi’s, ingezet door 7 exploitanten. De tarieven zijn hetzelfde als de reguliere taxi’s. De chauffeurs richten zich op ‘avontuurlijk ingestelde mensen die zich snel willen verplaatsen’.

De bestuurders van de motortaxi’s zijn uitgebreid getest op hun rijvaardigheid.

Motortaxi

De motortaxi, die al gebruikt wordt in grootsteden als Parijs en Barcelona, raakt makkelijk door opstoppingen, waardoor de klanten sneller op hun bestemming kunnen worden afgezet. Die klanten moeten wel beschermende kledij dragen. Die wordt aangeboden door de chauffeur.

“We denken dat we nu eerder een nieuw publiek gaan aantrekken, dat anders de taxi niet zou nemen. En misschien zullen ze bij slecht weer dan wel een gewone taxi nemen. Ik zie dus geen probleem van concurrentie, maar ik denk dat we juist het publiek gaan verruimen”, zegt minister Brigitte Gouwels van Vervoer in de Standaard.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Proefproject met 13 motortaxi’s van start in Brussel | TaxiPro
taxibord, daklicht, België

Proefproject met 13 motortaxi’s van start in Brussel

De eerste motortaxi’s zijn dinsdagmiddag van start gegaan in de Belgische hoofdstad Brussel. Tijdens een proefperiode van twee jaar verschijnen er dertien motortaxi’s, ingezet door 7 exploitanten. De tarieven zijn hetzelfde als de reguliere taxi’s. De chauffeurs richten zich op ‘avontuurlijk ingestelde mensen die zich snel willen verplaatsen’.

De bestuurders van de motortaxi’s zijn uitgebreid getest op hun rijvaardigheid.

Motortaxi

De motortaxi, die al gebruikt wordt in grootsteden als Parijs en Barcelona, raakt makkelijk door opstoppingen, waardoor de klanten sneller op hun bestemming kunnen worden afgezet. Die klanten moeten wel beschermende kledij dragen. Die wordt aangeboden door de chauffeur.

“We denken dat we nu eerder een nieuw publiek gaan aantrekken, dat anders de taxi niet zou nemen. En misschien zullen ze bij slecht weer dan wel een gewone taxi nemen. Ik zie dus geen probleem van concurrentie, maar ik denk dat we juist het publiek gaan verruimen”, zegt minister Brigitte Gouwels van Vervoer in de Standaard.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.