Eindhoven, Airport, vliegveld

Taxiservice Tinker sluit overeenkomst met TUI en Sundio

De online taxiservice Tinker heeft samenwerkingsovereenkomsten gesloten met TUI Nederland en de Sundio group. Deze twee spelers in de Nederlandse reiswereld bieden voortaan voordelige taxiritten aan van en naar luchthavens via het boekingssysteem van Tinker. Daarnaast krijgen ook de online klanten van deze reisbureaus een voordelig aanbod voor taxivervoer aansluitend op hun vliegreis.

Dankzij het gebruik van algoritmes kan Tinker een taxiretour naar het vliegveld vaak relatief goedkoop aanbieden. Voor klanten van TUI en Sundio betekent deze samenwerking dat zij een besparing op de kostprijs voor hun luchthavenvervoer kunnen realiseren. Bovendien voorkomt het rompslomp voor de reiziger, zoals vertraging met het openbaar vervoer of halen en brengen door familieleden.

Reiswereld

Jurre van der Mark, Sales director bij Tinker: “Hiermee vergroten we de klantbeleving en de service voor de reiswereld. Daarnaast laat Tinker zien dat het mogelijk is, om binnen de huidige kaders van wet- en regelgeving op basis van de bestaande capaciteit, efficiency door te kunnen voeren. Door vroeg te boeken kan Tinker zijn routes slim inplannen en dat kostenvoordeel geven we weer terug aan onze reizigers.”

TUI Nederland, bekend van o.a. Arke en Holland International, en de Sundio group, welke o.a. Sunweb en Jiba als merken voert, zijn goed voor respectievelijk 1,5 miljoen en 1,2 miljoen vakanties per jaar. Tinker verwacht minimaal 10% van het vervoer naar luchthavens van Tui en Sundio op zich te mogen nemen. Een totaal van 540.000 ritten. Deze samenwerking volgt op een eerdere vergelijkbare partnership met D-reizen.

Passagiers

Inmiddels heeft Tinker al ruim 90.000 passagiers vervoerd en verwacht dit jaar ruim de 150.000 te passeren. Dankzij de nieuwe partners en de toenemende zelfstandig geboekte ritten verwacht de taxi-startup in 2015 600.000 passagiers van dienst te kunnen zijn.

Tinker is een internationaal opererende online taxiservice opgericht eind 2012, die passagiers vervoert van en naar luchthavens met een vroegboekkorting. De passagier boekt en betaalt vooraf de taxiritten via de website Tinker.travel, bijvoorbeeld net nadat de vlucht is geboekt. Daarom hoeft hij zich niet meer druk te maken hoe en of hij wel op tijd op het vliegveld aanwezig is of zich te bekommeren om dure parkeertarieven. De Nederlandse startup Tinker heeft geen eigen taxi’s rijden, maar reserveert ritten bij bestaande, regionale taxibedrijven.

Luchthaven

De klanten van Tinker kunnen 24 uur per dag terecht bij een klantenservice en worden op het vliegveld opgewacht door hostessen, zogeheten Tinker Belles. Passagiers belonen de service van Tinker gemiddeld met een 9.1.

Tinker rijdt van en naar alle commerciële Nederlandse luchthavens zoals Schiphol, Eindhoven, Rotterdam, Groningen en Maastricht maar ook de Duitse luchthavens Weeze en Düsseldorf en de Belgische vliegvelden Brussel, Antwerpen en Oostende.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

11 reacties op “Taxiservice Tinker sluit overeenkomst met TUI en Sundio”

Ton van Dalfsen|14.08.14|14:40

Moet je eens op schiphol bij het Sheraton kijken hoe Tinker zijn gasten soms laat vervoeren. Soms met rolstoelbusjes waarbij de bagage los achterin ligt en bij een eventuele noodstop de bagage alle kanten op kan gaan. Wettelijk is deze gevaarlijke manier van vervoer niet toegestaan.

Rodney Barten|14.08.14|19:24

De getallen die worden genoemd in dit artikel lijken mij ietwat buiten proportie, maar dit terzijde. Ik heb al verschillende klanten mogen vervoeren die in het verleden ook gebruik hebben gemaakt van Tinker en die waren er niet echt over te spreken. Te laat komen, niet nakomen van afspaken, te veel omrijden etc waren veel voorkomende klachten. Tinker is één van de vele vervoersmakelaars die verder geen verbondenheid heeft met de klant. Draaid alleen maar om massa en geld.

Ton van Dalfsen|14.08.14|20:22

@Rodney, Tja dat heb je als vervoersmakelaar die niet taxi vakbekwaam is en daardoor niet de kwaliteit kan leveren omdat ze totaal niets van dit vak weten. Draait alleen om massa en geld. Wij hebben ook een aantal ex Tinker klanten die toch maar voor de KWALITEIT gaan. Wij hebben dus ook de volledige taxipas als chauffeur die weet wat kwaliteit is.

Ton van Dalfsen|16.08.14|21:29

Het ILT controleert regelmatig op schiphol. Als zij deze manier van vervoer constateren zullen ze het voertuig niet eerder door hun laten vertrekken totdat de bagage op een veiliger manier vervoert zal worden.

Wim Bekkerin|18.08.14|13:01

Rolstoelbusjes lenen zich uitstekend om de passagiers te vervoeren. De bagage is prima vast te zetten met het systeem welke voor rolstoelen wordt gebruikt. Ga eens kijken op de Tinker website voor de reacties van de passagiers, dan begrijp je de waardering van 9.1. Tinker trekt een nieuwe doelgroep taxi gebruikers aan, welke normaal met eigen auto naar de luchthavens ging. Dat heet innovatie in de taxibranche! De cijfers zijn nu misschien overtrokken, maar wel reaal voor de toekomst.

Jaap GeenJaap|18.08.14|14:52

Wie rijdt er voor Tinker in de regio Deventer? Lijkt me dat er zeer veel werk aankomt. En ik ben op zoek naar een baan (heb alles: BCT-pas, CCV-diploma’s, jaren ervaring met auto’s en bussen).

Ton van Dalfsen|18.08.14|16:46

@Wim Bekkerin, Natuurlijk leent dat er goed voor , maar dan moet de bagage wel vastgezet worden. Hetzij met spanbanden , hetzij met bagage netten. Zeker nog nooit het tafereel op schiphol gezien ? De achterdeuren gaan open , de lift gaat naar beneden en omhoog met bagage , dan bagage naar binnen en sluiten de boel. En, wat weten de te vervoeren gasten nou van de taxi wetgeving. Zij denken dat dit normaal is.

Rodney Barten|19.08.14|21:08

Q Wim: Je moet de referenties die op een website staan nooit serieus nemen, vele bedrijven schrijven deze referenties namelijk zelf. Daarnaast is Tinker, net als Uber, een vervoersmakelaar die zich echt geen zorgen maakt om welke chauffeur met wat voor auto de ritten uitvoerd, hen draait alles alleen maar om geld.

Wim Bekkerin|21.08.14|15:41

Ton, ik rij zelf met een rolstoelbusje en rij regelmatig voor Tinker. Je kan geen gladde koffers op een gladde vloer zetten. Een keer remmen en de koffers liggen voorin. Dus je moet ze wel vastzetten met de aanwezige spanbanden. Tinker werkt alleen met “TaxiKeur” bedrijven en beslist niet met snorders. De vergelijking met Uber slaat nergens op. Het concept lijkt op VALIS. Door goede combinaties te maken, kan je veel betaalde km maken. Het is een nieuwe Niche markt welke groot kan worden.

Ton van Dalfsen|22.08.14|09:15

@wim, Ben blij dat jij met spanbanden werkt. Ik zie het met eigen ogen op schiphol gebeuren dat Tinker de gasten ook in rolstoeltaxi’s laat vervoeren zonder dat de bagage afgeschermt is of vastgezet wordt. Ik weet met welk bedrijf ze werken die ook het tx keurmerk heeft, maar het zegt niet dat elk taxibedrijf de tx keurmerk naleeft. het bewijs is dus degene die voor Tinker rijdt. Als je foto’s wil hebben zal ik ze volgende keer voor je maken. Het gebeurt nog steeds totdat er een keer wat

Ton van Dalfsen|22.08.14|09:22

verschrikkelijks gebeurt en het in de landelijke kranten komt. Denk dat Tinker niet zoveel klanten dan meer overhoud. Gelukkig niet door jou omdat je de regels naleeft , maar die collega’s van jou die niet de regels naleven. En je schrijft dat je ze moet vastzetten ! Je bent verplicht om ze vast te zetten. En referenties neem ik ook nooit serieus. heel veel bedrijven laten ze door werknemers/vrienden/familie plaatsen. zo zal Tinker dat ook wel doen.