Connexxion, leerlingenvervoer

Klachtafhandeling leerlingenvervoer Waalre moet beter

WAALRE – De afhandeling van klachten over het vervoer van Waalrese leerlingen uit het speciaal onderwijs moet beter. Ook duurt het vervoer van de kinderen regelmatig langer dan de regels voorschrijven.

Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van een enquête over het leerlingenvervoer die de gemeente Waalre samen met de plaatselijke Adviesraad Leerlingenvervoer heeft gehouden.

Enquête

In totaal hebben 96 huishoudens die gebruikmaken van het leerlingenvervoer de vragenlijst ontvangen. Vijftig keer werd de enquête ingevuld. Negen ouders meldden dat hun klacht door vervoerder Connexxion niet goed werd afgehandeld. 34 respondenten hadden nog nooit een klacht ingediend.

Twaalf respondenten (27 procent) zeggen door Connexxion niet altijd te worden geïnformeerd als hun kind veel later wordt opgehaald of gebracht dan gepland. Sowieso is dat iets wat volgens drie respondenten (zeven procent) veel te vaak gebeurt. Hun kind zou regelmatig langer in de bus zitten dan de toegestane zestig minuten voor een enkele reis.

De gemeente gaat met de Adviesraad Leerlingenvervoer en Connexxion praten om de minpunten te verbeteren, zo meldt het ED.

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.