Rolstoelbus. Foto: iStock / Martin Bowra
Aanbesteding

Midden-Brabant besteedt doelgroepenvervoer aan

Een chauffeur helpt de inzittende. Foto ter illustratie. Foto: iStock / Martin Bowra

Regiovervoer Midden Brabant zet het doelgroepenvervoer in de markt. Dat meldt de gemeente Tilburg via TenderNed. Doel van aanbesteding is het inkopen van de benodigde vervoercapaciteit (voertuigen en chauffeurs) voor zowel het vraagafhankelijk als het routevervoer.

“Een grote mate van flexibiliteit en partnerschap gedurende de opdracht, is hierbij voor Regiovervoer Midden-Brabant een belangrijk aspect”, zegt de gemeente Tilburg daarover.

Voor de inzet van de vervoerscapaciteit wordt gewerkt vanuit een basepoint. “Deze wordt gehanteerd voor de berekening van de inzettijd, die de regiecentrale bepaalt. Een dienst start altijd vanaf een basepoint en eindigt daar ook weer.”

Wmo-vervoer

De opdracht is verdeeld in twee percelen. Het eerste perceel betreft het Wmo-vervoer. Deze overeenkomst heeft een initiële looptijd van zes jaar (van 1 augustus 2024 tot en met 31 juli 2030), met een optie tot verlenging van twee keer twee jaar. Tijdens de aanbestedingsprocedure wordt er voor 60 procent naar de prijs gekeken en voor 40 procent naar kwaliteit. De gemeenten willen meerdere plannen van aanpak, over onder meer omgang met de doelgroep.

Leerlingenvervoer

Het tweede perceel betreft het leerlingenvervoer. Het gaat hierbij om ritten die een overwegend routinematig karakter hebben en is bedoeld voor kinderen die recht hebben op aangepast taxivervoer tussen hun huisadres/opstapplaats en school. Op basis van specifieke indicaties gelden volgens de gemeente Tilburg bijzondere voorwaarden. “Bijvoorbeeld voor het meenemen van hulpmiddelen, maar ook in de vorm van specifieke begeleiding vanuit de vervoerder.”

Net als het Wmo-vervoer heeft ook het tweede perceel een initiële looptijd van zes jaar, met een optie tot verlenging van twee keer twee jaar.

De manier van aanbesteden vormt een belangrijk topic tijdens het Nationaal Congres Contractvervoer, dat op 15 november plaatsvindt in de Jaarbeurs. Samen met de branche kijken we naar oplossingen en kansen. Het congres bijwonen? Meld je dan hier aan.

Lees ook:

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Midden-Brabant besteedt doelgroepenvervoer aan | TaxiPro
Rolstoelbus. Foto: iStock / Martin Bowra
Aanbesteding

Midden-Brabant besteedt doelgroepenvervoer aan

Een chauffeur helpt de inzittende. Foto ter illustratie. Foto: iStock / Martin Bowra

Regiovervoer Midden Brabant zet het doelgroepenvervoer in de markt. Dat meldt de gemeente Tilburg via TenderNed. Doel van aanbesteding is het inkopen van de benodigde vervoercapaciteit (voertuigen en chauffeurs) voor zowel het vraagafhankelijk als het routevervoer.

“Een grote mate van flexibiliteit en partnerschap gedurende de opdracht, is hierbij voor Regiovervoer Midden-Brabant een belangrijk aspect”, zegt de gemeente Tilburg daarover.

Voor de inzet van de vervoerscapaciteit wordt gewerkt vanuit een basepoint. “Deze wordt gehanteerd voor de berekening van de inzettijd, die de regiecentrale bepaalt. Een dienst start altijd vanaf een basepoint en eindigt daar ook weer.”

Wmo-vervoer

De opdracht is verdeeld in twee percelen. Het eerste perceel betreft het Wmo-vervoer. Deze overeenkomst heeft een initiële looptijd van zes jaar (van 1 augustus 2024 tot en met 31 juli 2030), met een optie tot verlenging van twee keer twee jaar. Tijdens de aanbestedingsprocedure wordt er voor 60 procent naar de prijs gekeken en voor 40 procent naar kwaliteit. De gemeenten willen meerdere plannen van aanpak, over onder meer omgang met de doelgroep.

Leerlingenvervoer

Het tweede perceel betreft het leerlingenvervoer. Het gaat hierbij om ritten die een overwegend routinematig karakter hebben en is bedoeld voor kinderen die recht hebben op aangepast taxivervoer tussen hun huisadres/opstapplaats en school. Op basis van specifieke indicaties gelden volgens de gemeente Tilburg bijzondere voorwaarden. “Bijvoorbeeld voor het meenemen van hulpmiddelen, maar ook in de vorm van specifieke begeleiding vanuit de vervoerder.”

Net als het Wmo-vervoer heeft ook het tweede perceel een initiële looptijd van zes jaar, met een optie tot verlenging van twee keer twee jaar.

De manier van aanbesteden vormt een belangrijk topic tijdens het Nationaal Congres Contractvervoer, dat op 15 november plaatsvindt in de Jaarbeurs. Samen met de branche kijken we naar oplossingen en kansen. Het congres bijwonen? Meld je dan hier aan.

Lees ook:

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.